• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1e keer 6APB op festival, heerlijk maar wel een schrikmomentje

Wollukker

Bewuste gebruiker
Zaterdag heb ik 6APB voor het eerst op een festival gebruikt. Hier was buiten een mainstage en nog een paar feesttenten. Hieronder een bescheiden report met helaas een naar momentje op het einde.
6APB was getest.

Ik heb, naast 6APB, ervaring met MDMA en amfetamine.

T-0:4513:45Kopje verse gemberthee tegen misselijkheid/onrustige maag. Ook neem ik een multivitamine pil, magnesium, en Omega 3 pillen.
Y-0:3014:00Mijn vriendin en ik worden opgehaald door de BOB.
T 0:0014:30Inname capsule 200 mg 6-APB. Ik neem hem al in op het parkeerterrein van het festival i.v.m. de lange inwerking.
T 1:1515:45We staan lekker te chillen op de muziek en ik merk dat ik mijn glimlach niet meer weg krijg en ik wordt wat bewegelijker. Modus: vrolijk
Normaal pak ik in het begin 1 of 2 biertjes, maar ik krijg het bier niet weg. Gadverdamme wat vies. De rest merkt nergens iets van. Ligt dit aan de 6APB? Dan maar aan het water.
T 1:3016:00Ja, ik voel nu duidelijk dat hij begint te werken. Maar waar hij er bij MDMA in klapt, gaat het nu héél geleidelijk aan. Over mijn hele hoofd en gezicht voel ik ontzettend aangename tintelingen, vergelijkbaar met een subtiele speed rush.
Wat schetst mijn verbazing.. mijn maag knort. Ik heb honger! Terwijl ik een 2,5 uur geleden nog behoorlijk heb geluncht. Ik besluit te blijven chillen op de muziek en niet te gaan eten (dit was fout nummer 1)
T 3:1517:45Ik heb het gevoel dat ik nu wel richting het plateau ga. Het is naar mijn ervaring een veel minder intense trip dan MDMA. Waar sommige zeggen 80%, zou ik eerder zeggen 50-60% van de intensiteit van een goeie MDMA trip. De euforische rush ontbreekt, ook al is knuffelen wel fijn. Dit vind ik echter niet erg, want ik ben echt mega vrolijk en heb het uitstekend naar mijn zin. Mijn gemoedstoestand kan niet beter.
Ik heb geen honger meer.
Het tweede verbaasde momentje: ik lust ondertussen ook geen water meer. Bah bah wat vies zeg. Ik heb ook totaal geen dorst. Met tegenzin neem ik een paar mini slokjes. Met MDMA drink ik zeker een flesje/anderhalve glas water per uur.
T 3:3018:00Mijn vriendin merkt op dat ik al meer dan een uur met een vrijwel vol flesje water in mijn handen sta. "Schat, je drinkt weer niks. Je moet wel drinken." O ja, shit. (dit was fout nummer 2).
T 5:3020:00Het gaat nog steeds lekker. Het is een constant gevoel, in plaats van met golven op MDMA. Af en toe denk ik dat ik nuchter ben, maar zodra ik weer van de muziek geniet dan komt die lekkere roes weer terug. Even gaat het door mijn hoofd dat ik wel energieker zou willen zijn, maar het maakt me niet veel uit op dat moment.
Ik ben niet waus of wazig. Het is niet dat ik met mijn ogen knipper en het opeens een uur later is. Ik maak alles super bewust mee. Wat fijn is dit ten opzicht van MDMA zeg. Ik heb dan altijd zoveel zwarte gaten in de dag/avond.
T 6:0020:30Een paar van de groep krijgen het koud, we gaan naar de tent.
Ik loop in de tent tegen een muur van warmte en benauwdheid aan. Jeetje geef mij maar frisse lucht hoor.
T 6:3021:00We staan nu een half uur in de tent. Het is warm. Ik voel me slaperig worden. Ik zeg tegen mijn vriendin dat ik even mijn ogen dicht doe.
T 6:3521:05Ik doe mijn ogen open en realiseer me dat het zweet werkelijk van mijn gezicht af gutst. Tientallen straaltjes lopen van mijn gezicht af. Ik voel me helemaal vertieft, alsof ik 2 pillen heb bijgepakt die er opeens in klappen. Ik zeg tegen mijn vriendin dat ik naar buiten moet om af te koelen.
Op weg naar buiten voel ik me zwakker worden. Ik ben van de wereld, maar realiseer me dat ik oververhit ben en dat mijn lichaam uit zelfverdediging in shutdown gaat. Ik moet naar buiten. Ook voel ik diarree op komen.
Terwijl ik dit typ word ik er weer benauwd van.
T 6:4021:10We zijn bij de dixies. Ik neem snel plaats om te ontlasten. Dan ga ik out. Stom genoeg heb ik uit automatisme de deur op slot gedaan.
T 6:5021:20Ik schrik wakker. Mijn beste vriend ramt op de deur en vraagt of het goed gaat. "Ja het gaat goed!". Schijnbaar had mijn vriendin al 6x geroepen en kreeg geen antwoord. Gelukkig was mijn vriend kort na ons ook naar buiten gegaan om te checken.
Gelukkig antwoordde ik net op tijd, want hij stond op het punt de deur eruit te trekken (boom van een vent, dus dit was hem ongetwijfeld gelukt.
Ik verlaat de Dixie, voel de koele lucht op mijn gezicht en ik voel me eigenlijk meteen beter.
T 7:0021:30We staan nog 10 minuutjes buiten af te koelen en water te drinken, en ik voel me elke seconde beter. Wat ontzettend kut was dit zeg. Ik ben nu wel klaar met het feest maar gelukkig was de planning ook sowieso om rond 21:30u richting huis te gaan.
T 8:3023:00We zijn thuis. Ik heb nog steeds mega pupillen en ik voel nog na stimulatie van e 6APB, maar dit is niet vervelend. Ik ga douchen, tanden poetsen, en ik val als een blok in slaap (ik kan altijd slapen, ook met MDMA).

De volgende ochtend was ik een beetje moe, maar rond de middag was ik weer helemaal fit.

Ik realiseer me dat het ook best anders af had kunnen lopen. Ik onderschatte oververhitting altijd een beetje ("dan ga je toch gewoon ff afkoelen") maar het overvalt je, je lichaam bereidt zich voor om uit bescherming alle systemen af te sluiten, en dan is het eigenlijk al te laat om er snel iets aan te doen. Achteraf ben ik er echt van geschrokken. Ik ben blij dat ik (ook nuchtere) mensen om me heen heb die me op dat moment helpen en me er doorheen hebben geholpen.

Al met al vond ik 6APB op een festival zeer geslaagd! Ik vind de voordelen ten opzichte van MDMA:
- Chille come up
- Tot 2:15u na inname had ik gewoon nog kunnen eten. Heb ik niet gedaan, waardoor de combi van te weinig drinken en te weinig energie me aan het einde parten heeft gespeeld.
- Werkt langer
- Niet waus/wazig. Je blijft lekker helder en maakt alles bewust mee.
- Niet het dwingende van MDMA. Je bent zelf in control en kan het stofje goed "sturen".
- Tijdsbesef blijft in stand
- Geen drang om bij te pakken
- Come down is ook heel relaxed en geleidelijk (MDMA come down vind ik echt hels)
- Geen kater (maar heb ik met MDMA ook niet)

Minpunten:
- Mag van mij wel nét even wat intenser en energieker. Het was met momenten iets te chill voor een dansfeest. Wellicht de volgende keer iets hoger doseren.
- Mijn smaakpupillen waren helemaal van slag. Zelfs water smaakte me niet meer.
- Geen dorst, waardoor ik vergeet te drinken (ook al ben ik dus wel scherp en helder t.o.v. MDMA) met in mijn geval oververhitting als gevolg.

Laatst bewerkt:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Heel herkenbaar allemaal, lijkt een beetje op mijn ervaringen met 6-APB, je denkt dat 't allemaal prima gaat en ineens is 't te laat en ga je out of kun je niks meer, voelt zo gek.
Weinig of niks eten is niet verstandig, maar je moet ook wel het juiste eten. Ik werd na het eten halverwege de trip ineens heel misselijk, dat was ook niet handig.
Goed om te zien dat je ook met een flinke dosering niet meer intensiteit of energie krijgt, dat miste ik ook, is dan blijkbaar gewoon eigen aan de werking van de stof. Niet teveel van verwachten wat dat betreft een volgende keer.

Ik vind het fijn dat je bij elke keer weer dingen leert die je beter wel en niet kunt doen waardoor volgende ervaringen alleen maar beter worden (:

Zou je het een volgende keer op zo'n festival weer doen of toch liever MDMA?

Fiero

Belezen gebruiker
Mooi report!
Weinig dorst en wel trek in eten herken ik ook. Zo anders dan met mdma. Bewust wat gedronken tussendoor, maar ook te weinig. Nu jij dit schrijft, ik heb indd ook warmte aanvallen gehad en kippenvel. Wel iets om op te letten.
En ik had geen strakke kaken.

Wollukker

Bewuste gebruiker
Heel herkenbaar allemaal, lijkt een beetje op mijn ervaringen met 6-APB, je denkt dat 't allemaal prima gaat en ineens is 't te laat en ga je out of kun je niks meer, voelt zo gek.

Nu denk ik niet dat het laatste half uurtje aan de 6-APB lag hoor, maar puur oververhitting. Als ik gewoon fatsoenlijk had gedronken was er niets aan de hand geweest vermoed ik.

Goed om te zien dat je ook met een flinke dosering niet meer intensiteit of energie krijgt, dat miste ik ook, is dan blijkbaar gewoon eigen aan de werking van de stof. Niet teveel van verwachten wat dat betreft een volgende keer.

Ik ga wel de volgende keer net wat meer doseren, 250mg denk ik. Ik had wel dat typische gevoel, net als soms bij MDMA, dat de dosering nét even wat hoger had gemoeten voor een écht fijne trip. Zeker omdat ik bij andere lees dat bij hun de euforie er wel was en die bij mij eigenlijk ontbrak (bij MDMA heb ik dit wel).
Ik moet erbij zeggen dat ik inmiddels een behoorlijke tolerantie heb dus ik zou een ander adviseren te starten met een lagere dosis. Daarnaast heb ik een megasnelle stofwisseling en heb veel spiermassa waardoor ik merk dat ik van alles wel wat meer nodig heb dan de "gemiddelde" persoon.
Overigens heb ik de succinate variant.

Zou je het een volgende keer op zo'n festival weer doen of toch liever MDMA?

Ik denk dat ik het even bij 6-APB houdt. Ik vind het heerlijk dat ik niet waus word en vind het na een MDMA trip altijd doodzonde dat ik de helft van de avond kwijt ben, en achteraf ook amper meer iets herinner. Je weet dat je een leuke avond hebt gehad, maar alle details zijn je ontgaan. Ook vind ik de come up van 6-APB veel fijner, en dat je niet constant op je horloge staat te kijken omdat je zo nodig moet bijpakken. Oké het is allemaal wat minder intens en euforisch, maar alles bij elkaar vindt ik 6-APB wel een betere "deal".

Laatst bewerkt:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik het even bij 6-APB houdt. Ik vind het heerlijk dat ik niet waus word en vind het na een MDMA trip altijd doodzonde dat ik de helft van de avond kwijt ben, en achteraf ook amper meer iets herinner. Je weet dat je een leuke avond hebt gehad, maar alle details zijn je ontgaan. Ook vind ik de come up van 6-APB veel fijner, en dat je niet constant op je horloge staat te kijken omdat je zo nodig moet bijpakken. Oké het is allemaal wat minder intens en euforisch, maar alles bij elkaar vindt ik 6-APB wel een betere "deal".
Same, vind de voordelen ook zwaarder wegen dan de mindere kanten.
Nu alweer zin in mijn volgende keer over een paar maanden! Ben er alleen nog niet uit wat 't wordt qua dosering, dat vind ik bij 6-APB wel een stuk lastiger inschatten. Wel heerlijk om niet bij te hoeven nemen idd!

Wollukker

Bewuste gebruiker
Same, vind de voordelen ook zwaarder wegen dan de mindere kanten.
Nu alweer zin in mijn volgende keer over een paar maanden! Ben er alleen nog niet uit wat 't wordt qua dosering, dat vind ik bij 6-APB wel een stuk lastiger inschatten. Wel heerlijk om niet bij te hoeven nemen idd!

Dosering is wel een dingetje ja. Die 250mg heb ik ook maar uit de lucht gegrepen. Je ziet doseringen voorbij komen van 130mg tot 280mg succinate en op Reddit zelfs 350mg, maar er is nog steeds niet echt een "stelregel". Daarvoor is het nog te onbekend denk ik. Voor nu ben ik voorzichtig aan het proberen en vooral goed naar mijn eigen lichaam te luisteren.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Voor nu ben ik voorzichtig aan het proberen en vooral goed naar mijn eigen lichaam te luisteren.
Dat is sowieso verstandig, het is ook voor iedereen anders, dus denk dat het slim is om te doen wat voor jou goed voelt! Dat probeer ik ook te doen.

Psychojohn

Belezen gebruiker
Interessant om te lezen! Klinkt over het algemeen als een prima ervaring, op het einde na uiteraard.. Ik vind het erg bijzonder als ik het vergelijk met mijn 1e 6apb ervaring vorige week. Ik was juist veel energieker dan op MDMA, en voor mijn gevoel ook euforischer. Zo zie je maar hoe elk stofje op ieder anders werkt. Echter nam ik het wel snachts, na een dag niks gedaan te hebben en veel te hebben gegeten (ook regelmatig gedronken).

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Het zweten herken ik ook. Ik had ook laatst 6ABP genomen maar ik voelde hier voor mij gevoel weinig van. Ik besloot om toen MDMA te nemen (deze twee combineren is niet aan te raden en ook niet gezond). Verder wel een top avond gehad, maar ik heb echt absurd gezweet. Meer dan wanneer ik alleen MDMA zou nemen. Ik had toen ook niet echt de neiging om veel water te drinken.

Wollukker

Bewuste gebruiker
Het zweten herken ik ook. Ik had ook laatst 6ABP genomen maar ik voelde hier voor mij gevoel weinig van. Ik besloot om toen MDMA te nemen (deze twee combineren is niet aan te raden en ook niet gezond). Verder wel een top avond gehad, maar ik heb echt absurd gezweet. Meer dan wanneer ik alleen MDMA zou nemen. Ik had toen ook niet echt de neiging om veel water te drinken.

Zweette je al zo erg toen je alleen onder de invloed van 6APB was, of pas na het bijnemen van MDMA?

Wollukker

Bewuste gebruiker
Heb van anderen vernomen dat MDMA bijnemen na 6APB je echt kei- en keihard laat gaan, dus op zich niet zo vreemd dan :wink:

Wollukker

Bewuste gebruiker
Hoi!

Even een update; Vorige week bij Supersized weer 6-APB gebruikt.
Deze keer iets hoger gedoseerd (250mg succinate) t.o.v. de vorige keer (200mg).

Ik had de vorige keer namelijk het gevoel dat ik net even wat meer had moeten doseren. En dat is gebleken. De 250mg was voor mij perfect :handok1:.
Heerlijke euforie met alles erop en eraan (de effecten zijn bekend, ik zal ze niet allemaal weer opdreunen).
Wel een licht trillend kaakje, maar met MDMA is het klapperen veel erger (heb ik al met zeer lage dosissen).
Come up was weer heerlijk subtiel. De trip zelf lang, constant, niet wazig, en goed te sturen, en de comedown was mild. Had in de auto (als passagier uiteraard) een kleine inkakker maar daarna knapte ik snel weer op. Eenmaal thuis lekker 8 uurtjes geslapen.
De dagen erna geen kater of dip.

Disclaimer: mocht je dit topic tegen komen en ook benieuwd zijn naar 6-APB zou ik met een (veel) lagere dosis beginnen. Iedereen reageert anders op dit stofje en schijnbaar heb ik vrij veel hiervan nodig om de gewenste effecten te ervaren.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Over een kleine 2 weken ga ik naar awakenings en eindelijk weer eens een keer 6-APB doen, alleen de laatste 2 keer goed over mijn gier gegaan in de come up, dus dat levert wel een klein beetje “stress” op, aangezien ik daarvoor nooit over mijn nek ging van MDMA/6-APB. Nu vind ik overgeven niet het aller grootste probleem als ik ergens beetje afgelegen zit, maar het komt zo snel en ineens dat ik dan echt niet tussen allemaal mensen voor een stage wil staan. Plus voor mijn gevoel gaat er dan wat van het spul verloren haha.

Vorig jaar juli was de laatste keer 6-APB en daarna geen MDMA/6-APB of andere serotonine slurpers meer gebruikt, dus dat het goed gaat werken twijfel ik niet over haha.

Weet nog niet helemaal hoe ik het ga aanpakken met eten van te voren kwa tijd, hoeveelheid en wat. Denk dat ik vorige keer iets te hoog doseerde en mijn maag te leeg was waardoor er nagenoeg alleen die chemische bende in zat. Ook maar eens kijken naar zo’n gemberpil denk ik. Al helpt het iets is het al goed.

Wollukker

Bewuste gebruiker
Persoonlijk eet ik ongeveer 2 uur van tevoren mijn laatste maaltijd.

Ik las in andere verhalen dat veel mensen er inderdaad misselijk van worden in de come up. Ik heb daarom verse (sterke) gemberthee gezet. Dit af laten koelen, en in een leeg flesje over geschonken. Die heb ik meegenomen, af en toe uit gedronken en vlak voordat we naar binnen gingen de capsule ingenomen met de laatste paar slokken uit het flesje. Ik ben niet misselijk geworden.

Voor de rest vooral proberen je geen zorgen te maken en er überhaupt niet te veel over na te denken.

Yort55

Belezen gebruiker
Hoi!

Even een update; Vorige week bij Supersized weer 6-APB gebruikt.
Deze keer iets hoger gedoseerd (250mg succinate) t.o.v. de vorige keer (200mg).

Ik had de vorige keer namelijk het gevoel dat ik net even wat meer had moeten doseren. En dat is gebleken. De 250mg was voor mij perfect :handok1:.
Heerlijke euforie met alles erop en eraan (de effecten zijn bekend, ik zal ze niet allemaal weer opdreunen).
Wel een licht trillend kaakje, maar met MDMA is het klapperen veel erger (heb ik al met zeer lage dosissen).
Come up was weer heerlijk subtiel. De trip zelf lang, constant, niet wazig, en goed te sturen, en de comedown was mild. Had in de auto (als passagier uiteraard) een kleine inkakker maar daarna knapte ik snel weer op. Eenmaal thuis lekker 8 uurtjes geslapen.
De dagen erna geen kater of dip.

Disclaimer: mocht je dit topic tegen komen en ook benieuwd zijn naar 6-APB zou ik met een (veel) lagere dosis beginnen. Iedereen reageert anders op dit stofje en schijnbaar heb ik vrij veel hiervan nodig om de gewenste effecten te ervaren.
Nice! Klinkt goed. Fijn dat je je dosering hebt vonden haha. Volgende keer ga ik ook naar de 180mg ipv 160.

heb je een idee hoe lang de trip dit keer duurde?

Wollukker

Bewuste gebruiker
Nice! Klinkt goed. Fijn dat je je dosering hebt vonden haha. Volgende keer ga ik ook naar de 180mg ipv 160.

heb je een idee hoe lang de trip dit keer duurde?

Als ik het ongeveer in moet schatten:
T+1 begon ik iets te voelen
T+2-2,5 zat ik op mijn plateau
T+5 begon het langzaamaan minder te worden
T+7 was het wel klaar

Fladderfly

Experimenterende gebruiker
Ik ga over een week ook weer naar een festival. Super veel zin in. Laatste keer was 2 maanden geleden. Ik weet dat er eigenlijk 3 maanden tussen moet zitten maar dat blijft een lastige. Herkenbaar? MDMA blijft favoriet in combi met 2-cb voor de laatste paar uurtjes, super chill want ik blijf in dat lekkere gevoel. Ben wel benieuwd naar 6-apb ook en vind de reports heel informatief! Thnx daarvoor. Veel plezier allemaal en geniet bewust 😉🎉🙌

Yort55

Belezen gebruiker
Als ik het ongeveer in moet schatten:
T+1 begon ik iets te voelen
T+2-2,5 zat ik op mijn plateau
T+5 begon het langzaamaan minder te worden
T+7 was het wel klaar
Ah ja. Ongeveer zelfde werkingsduur die ik ook had.. iets langer. Ik had van 16:15 tot +- 20:30 (4 uur 15 minuten).

Volgend weekend heb ik weer een dag festiv, en zit eraan te twijfelen om misschien een booster te nemen na 2 uur. In de hoop dat het wat langer duurt.

feest duur tot 00:00, dus wellicht om 16:00 160mg, 18;00 40mg ofzo. En dan hopen dat het wat langer duurt..

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Blijft interessant:
Mijn ervaring is:
> Met vrienden op een feestje , dan 6-APB
> zonder vrienden, "alleen" voor de muziek: dan MDMA, met als probleem de duur (oeff ...toch maar bijnemen)
Of wellicht 4-fma oraal ...

Yort55

Belezen gebruiker
Blijft interessant:
Mijn ervaring is:
> Met vrienden op een feestje , dan 6-APB
> zonder vrienden, "alleen" voor de muziek: dan MDMA, met als probleem de duur (oeff ...toch maar bijnemen)
Of wellicht 4-fma oraal ...
Maar op een feestje 1 dosis 6apb? Werkt het voor jou ‘lang genoeg’?

Yort55

Belezen gebruiker
Veel plezier! Ik lees graag je ervaring.
Nou gisteren was Emporium. Wat een feestje! Top dag gehad met heerlijk weer.
Om 14;30 startdosis genomen van 165mg, en om 16;30 45mg bijgepakt.

werkte voor mij erg goed. Heb een piek gehad van +- 5 uur! Dus zeker iets om te proberen. Daarnaast ging ik er echt heerlijk uit, voelde mij nog prima, nog beetje energie. Dat was erg fijn.

nadeel; na 1 dosis kan ik pas slapen na 12 uur. En dat was gisteren hetzelfde. Bijgenomen om 16;30, dus kon pas slapen rond 04:00/05:00. Maar goed, dat had ik ook verwacht!

Bovenaan