Wollukker
Bewuste gebruiker
Zaterdag heb ik 6APB voor het eerst op een festival gebruikt. Hier was buiten een mainstage en nog een paar feesttenten. Hieronder een bescheiden report met helaas een naar momentje op het einde.
6APB was getest.
Ik heb, naast 6APB, ervaring met MDMA en amfetamine.
De volgende ochtend was ik een beetje moe, maar rond de middag was ik weer helemaal fit.
Ik realiseer me dat het ook best anders af had kunnen lopen. Ik onderschatte oververhitting altijd een beetje ("dan ga je toch gewoon ff afkoelen") maar het overvalt je, je lichaam bereidt zich voor om uit bescherming alle systemen af te sluiten, en dan is het eigenlijk al te laat om er snel iets aan te doen. Achteraf ben ik er echt van geschrokken. Ik ben blij dat ik (ook nuchtere) mensen om me heen heb die me op dat moment helpen en me er doorheen hebben geholpen.
Al met al vond ik 6APB op een festival zeer geslaagd! Ik vind de voordelen ten opzichte van MDMA:
- Chille come up
- Tot 2:15u na inname had ik gewoon nog kunnen eten. Heb ik niet gedaan, waardoor de combi van te weinig drinken en te weinig energie me aan het einde parten heeft gespeeld.
- Werkt langer
- Niet waus/wazig. Je blijft lekker helder en maakt alles bewust mee.
- Niet het dwingende van MDMA. Je bent zelf in control en kan het stofje goed "sturen".
- Tijdsbesef blijft in stand
- Geen drang om bij te pakken
- Come down is ook heel relaxed en geleidelijk (MDMA come down vind ik echt hels)
- Geen kater (maar heb ik met MDMA ook niet)
Minpunten:
- Mag van mij wel nét even wat intenser en energieker. Het was met momenten iets te chill voor een dansfeest. Wellicht de volgende keer iets hoger doseren.
- Mijn smaakpupillen waren helemaal van slag. Zelfs water smaakte me niet meer.
- Geen dorst, waardoor ik vergeet te drinken (ook al ben ik dus wel scherp en helder t.o.v. MDMA) met in mijn geval oververhitting als gevolg.
6APB was getest.
Ik heb, naast 6APB, ervaring met MDMA en amfetamine.
| T-0:45 | 13:45 | Kopje verse gemberthee tegen misselijkheid/onrustige maag. Ook neem ik een multivitamine pil, magnesium, en Omega 3 pillen. |
| Y-0:30 | 14:00 | Mijn vriendin en ik worden opgehaald door de BOB. |
| T 0:00 | 14:30 | Inname capsule 200 mg 6-APB. Ik neem hem al in op het parkeerterrein van het festival i.v.m. de lange inwerking. |
| T 1:15 | 15:45 | We staan lekker te chillen op de muziek en ik merk dat ik mijn glimlach niet meer weg krijg en ik wordt wat bewegelijker. Modus: vrolijk Normaal pak ik in het begin 1 of 2 biertjes, maar ik krijg het bier niet weg. Gadverdamme wat vies. De rest merkt nergens iets van. Ligt dit aan de 6APB? Dan maar aan het water. |
| T 1:30 | 16:00 | Ja, ik voel nu duidelijk dat hij begint te werken. Maar waar hij er bij MDMA in klapt, gaat het nu héél geleidelijk aan. Over mijn hele hoofd en gezicht voel ik ontzettend aangename tintelingen, vergelijkbaar met een subtiele speed rush. Wat schetst mijn verbazing.. mijn maag knort. Ik heb honger! Terwijl ik een 2,5 uur geleden nog behoorlijk heb geluncht. Ik besluit te blijven chillen op de muziek en niet te gaan eten (dit was fout nummer 1) |
| T 3:15 | 17:45 | Ik heb het gevoel dat ik nu wel richting het plateau ga. Het is naar mijn ervaring een veel minder intense trip dan MDMA. Waar sommige zeggen 80%, zou ik eerder zeggen 50-60% van de intensiteit van een goeie MDMA trip. De euforische rush ontbreekt, ook al is knuffelen wel fijn. Dit vind ik echter niet erg, want ik ben echt mega vrolijk en heb het uitstekend naar mijn zin. Mijn gemoedstoestand kan niet beter. Ik heb geen honger meer. Het tweede verbaasde momentje: ik lust ondertussen ook geen water meer. Bah bah wat vies zeg. Ik heb ook totaal geen dorst. Met tegenzin neem ik een paar mini slokjes. Met MDMA drink ik zeker een flesje/anderhalve glas water per uur. |
| T 3:30 | 18:00 | Mijn vriendin merkt op dat ik al meer dan een uur met een vrijwel vol flesje water in mijn handen sta. "Schat, je drinkt weer niks. Je moet wel drinken." O ja, shit. (dit was fout nummer 2). |
| T 5:30 | 20:00 | Het gaat nog steeds lekker. Het is een constant gevoel, in plaats van met golven op MDMA. Af en toe denk ik dat ik nuchter ben, maar zodra ik weer van de muziek geniet dan komt die lekkere roes weer terug. Even gaat het door mijn hoofd dat ik wel energieker zou willen zijn, maar het maakt me niet veel uit op dat moment. Ik ben niet waus of wazig. Het is niet dat ik met mijn ogen knipper en het opeens een uur later is. Ik maak alles super bewust mee. Wat fijn is dit ten opzicht van MDMA zeg. Ik heb dan altijd zoveel zwarte gaten in de dag/avond. |
| T 6:00 | 20:30 | Een paar van de groep krijgen het koud, we gaan naar de tent. Ik loop in de tent tegen een muur van warmte en benauwdheid aan. Jeetje geef mij maar frisse lucht hoor. |
| T 6:30 | 21:00 | We staan nu een half uur in de tent. Het is warm. Ik voel me slaperig worden. Ik zeg tegen mijn vriendin dat ik even mijn ogen dicht doe. |
| T 6:35 | 21:05 | Ik doe mijn ogen open en realiseer me dat het zweet werkelijk van mijn gezicht af gutst. Tientallen straaltjes lopen van mijn gezicht af. Ik voel me helemaal vertieft, alsof ik 2 pillen heb bijgepakt die er opeens in klappen. Ik zeg tegen mijn vriendin dat ik naar buiten moet om af te koelen. Op weg naar buiten voel ik me zwakker worden. Ik ben van de wereld, maar realiseer me dat ik oververhit ben en dat mijn lichaam uit zelfverdediging in shutdown gaat. Ik moet naar buiten. Ook voel ik diarree op komen. Terwijl ik dit typ word ik er weer benauwd van. |
| T 6:40 | 21:10 | We zijn bij de dixies. Ik neem snel plaats om te ontlasten. Dan ga ik out. Stom genoeg heb ik uit automatisme de deur op slot gedaan. |
| T 6:50 | 21:20 | Ik schrik wakker. Mijn beste vriend ramt op de deur en vraagt of het goed gaat. "Ja het gaat goed!". Schijnbaar had mijn vriendin al 6x geroepen en kreeg geen antwoord. Gelukkig was mijn vriend kort na ons ook naar buiten gegaan om te checken. Gelukkig antwoordde ik net op tijd, want hij stond op het punt de deur eruit te trekken (boom van een vent, dus dit was hem ongetwijfeld gelukt. Ik verlaat de Dixie, voel de koele lucht op mijn gezicht en ik voel me eigenlijk meteen beter. |
| T 7:00 | 21:30 | We staan nog 10 minuutjes buiten af te koelen en water te drinken, en ik voel me elke seconde beter. Wat ontzettend kut was dit zeg. Ik ben nu wel klaar met het feest maar gelukkig was de planning ook sowieso om rond 21:30u richting huis te gaan. |
| T 8:30 | 23:00 | We zijn thuis. Ik heb nog steeds mega pupillen en ik voel nog na stimulatie van e 6APB, maar dit is niet vervelend. Ik ga douchen, tanden poetsen, en ik val als een blok in slaap (ik kan altijd slapen, ook met MDMA). |
De volgende ochtend was ik een beetje moe, maar rond de middag was ik weer helemaal fit.
Ik realiseer me dat het ook best anders af had kunnen lopen. Ik onderschatte oververhitting altijd een beetje ("dan ga je toch gewoon ff afkoelen") maar het overvalt je, je lichaam bereidt zich voor om uit bescherming alle systemen af te sluiten, en dan is het eigenlijk al te laat om er snel iets aan te doen. Achteraf ben ik er echt van geschrokken. Ik ben blij dat ik (ook nuchtere) mensen om me heen heb die me op dat moment helpen en me er doorheen hebben geholpen.
Al met al vond ik 6APB op een festival zeer geslaagd! Ik vind de voordelen ten opzichte van MDMA:
- Chille come up
- Tot 2:15u na inname had ik gewoon nog kunnen eten. Heb ik niet gedaan, waardoor de combi van te weinig drinken en te weinig energie me aan het einde parten heeft gespeeld.
- Werkt langer
- Niet waus/wazig. Je blijft lekker helder en maakt alles bewust mee.
- Niet het dwingende van MDMA. Je bent zelf in control en kan het stofje goed "sturen".
- Tijdsbesef blijft in stand
- Geen drang om bij te pakken
- Come down is ook heel relaxed en geleidelijk (MDMA come down vind ik echt hels)
- Geen kater (maar heb ik met MDMA ook niet)
Minpunten:
- Mag van mij wel nét even wat intenser en energieker. Het was met momenten iets te chill voor een dansfeest. Wellicht de volgende keer iets hoger doseren.
- Mijn smaakpupillen waren helemaal van slag. Zelfs water smaakte me niet meer.
- Geen dorst, waardoor ik vergeet te drinken (ook al ben ik dus wel scherp en helder t.o.v. MDMA) met in mijn geval oververhitting als gevolg.
Laatst bewerkt: