Ziek zijn en voor jezelf zorgen

Brakka Mang

Badass junkie
Maar waar gaat dit over? Je zit minder dan een week op 15+ klinisch gaan ze js afbouwen van 80mg diazepam if minder naar 0 in 2/3 weken. Er is ook geen dokter die je 420mg diazepam vior gaat schrijven per dag punt. Dus ik zou als ik jou was je Bromo stabiliseren op 9 deze week en dan afbouwen voordat je eventueel een klinische opname krijgt als je het jezelf , aangenaam mogelijk wil maken anders ga je het heel zwaar krijgen. Des te langer je door blijft gebruiken, afbouwen of niet , des te zwaarder het voor je gaat worden. Ik zou dus ook rond gaan kijken naar iemand die je pillen voor je kan bewaren en eerlijk zijn tegenover je familie anders wordt het niks denk ik.

N3K0

Badass junkie
Dat is verslaving. Allerlei redenen zoeken om maar te kunnen gebruiken. Problemen oplossen met middelen, terwijl ze de problemen alleen maar verergeren. Ben wel geschrokken van hoe snel het ineens uit de hand is gelopen, dit zag ik niet zo aankomen eigenlijk.
Ja maar dat is de verslaving heb je ook niks aan.

Zo min mogelijk buiten jezelf plaatsen en verantwoordelijkheid nemen is belangrijker.
We kunnen veel meer dan we denken en we zijn niet "de verslaving".

We zijn ook niet machteloos.
Is het allemaal makkelijk nee. Maar telkens/regelmatig dingen buiten jezelf leggen los je niks mee op.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Machteloosheid tegenover een middel geloof ik maar niet tegenover het leven. Waar een wil is is een weg zeker met hulp, die er genoeg is voor verslaafden of fulltimemiddelengebruikers, leuk scrabblewoord😜

Misschien is het ook een definitie kwestie. Ik zie macht dan als volledige controle.

Ik kan ergens wel invloed op uitoefenen, maar ik kan niet de uitkomst bepalen.

Dat zorgt voor focus op het proces en niet op het resultaat 😉

Bovenaan