Waarschuwing schadelijke effecten 3CMC

spekbek

Experimenterende gebruiker
Hi iedereen,

Ik weet dat er al redelijk wat verteld is geweest over de schadelijkheid van 3CMC, maar aangezien ik nog niet direct iets gelezen heb over wat ik zelf heb meegemaakt wou ik dit toch even delen.

In een zware periode van gebruik, vooral voor een langere periode dagelijks, maar geen gigantische hoeveelheden dagelijks, heeft 3CMC toch wel wat angstaanjagende effecten gehad voor mij. Het is algemeen geweten dat het zeer zwaar voor de neus is, maar het is ook enorm irriterend voor neus-keel-en oorkanalen. Ik ben namelijk na een periode van keelpijn en opkomende pijn naar de oren toe beginnen bloeden uit mijn oor. En ik weet zeker dat het door de irritatie van dit middel kwam.

Hiervoor heb ik antibiotica moeten nemen, en toch enkele ochtenden wakker geworden met gedroogd bloed dat van uit mijn oor kwam aan mijn oor en hoofdkussen. Ik kan geen exacte dosissen en lengte van gebruiksperiode bepalen aangezien ik op dat moment ook zeer diep vast zat in een alcoholverslaving. Maar ik ga nooit meer dan een 0.4 a 0.5 gram per dag gesnoven hebben. Eerder minder maarja, zoals ik zei ik kan het niet zeker zeggen. Het gebruik zal wel dagelijks geweest zijn zo een 2 weken lang denk ik, mogelijk wat langer dan dat. (Ik gebruikte dit middel on/off naast alcohol).

Ik ben toen gestopt met het gebruik van 3cmc, maar ik ben later toch nog terug getrokken naar dit middel zelfs na die ervaring. Ik wil benadrukken, ook al is het geweten, dat dit zeer verslavend kan zijn (zeker voor mensen met een verslavingsproblematiek), maar vooral dat van alle middelen die ik tot nu toe gebruikt heb (waarvan sommige middelen ook voor lange periodes dagelijks) dat deze op relatief korte tijd enorme schade aanricht. Ook als je jouw neus na spoelt met steriele zoutoplossing. Ik heb nooit zo acuut zulke lichamelijke problemen ervaren door het gebruik van een middel. Nooit last gehad van bloedneuzen of dergelijke zaken (behalve wat korstjes bij het snuiten enz.), dus dit was wel schokkend voor me.

Bij deze dus opnieuw een waarschuwing. Wees voorzichtig. Zorg goed voor jezelf. En als je weet dat je verslavingsgevoelig bent, blijf er van weg als dat lukt.

Vervelend dat je zoveel klachten hebt ervaren door het snuiven. Door deze verhalen ben ik het ook alleen oraal gaan gebruiken. Dus ik vul gewoon bommetjes met 200mg die ik slik.

spekbek

Vervelend dat je zoveel klachten hebt ervaren door het snuiven. Door deze verhalen ben ik het ook alleen oraal gaan gebruiken. Dus ik vul gewoon bommetjes met 200mg die ik slik.
Puur omdat ik daar weinig ervaring mee heb bij rc's (ze als bommetje nemen) even een vraagje: zet dat ook niet aan tot meer gebruiken? En geeft het geen zin om het toch te gaan snuiven?

Puur omdat ik daar weinig ervaring mee heb bij rc's (ze als bommetje nemen) even een vraagje: zet dat ook niet aan tot meer gebruiken? En geeft het geen zin om het toch te gaan snuiven?

3cmc heb ik pas 2 keer gehad, 1x een bommetje van 150mg toen ik alleen overdag thuis was. Dat deed niet zo heel veel op ff een kleine energiepiek van max 1.5 uur ofzo. Maar dat was ff om te testen en verder niet bijgenomen.

En van het weekend heb ik een bommetje van 200mg genomen toen de coke opeens sneller op was dan verwacht. Toen werkte het een beetje hetzelfde als een pep-bommetje (energiek/geil), alleen dan dus korter. Maar toen hebben we het ook alleen bij 1 bommetje gehouden omdat we de hele nacht al waren doorgegaan op coke en naar bed wilden na de Formule 1 race.

Pep neem ik ook vooral in bommetjes (begin meestal met snuiven) en dan gaan we door de bommetjes wel langer door dan wanneer we alleen zouden snuiven denk ik ja.

spekbek

3cmc heb ik pas 2 keer gehad, 1x een bommetje van 150mg toen ik alleen overdag thuis was. Dat deed niet zo heel veel op ff een kleine energiepiek van max 1.5 uur ofzo. Maar dat was ff om te testen en verder niet bijgenomen.

En van het weekend heb ik een bommetje van 200mg genomen toen de coke opeens sneller op was dan verwacht. Toen werkte het een beetje hetzelfde als een pep-bommetje (energiek/geil), alleen dan dus korter. Maar toen hebben we het ook alleen bij 1 bommetje gehouden omdat we de hele nacht al waren doorgegaan op coke en naar bed wilden na de Formule 1 race.

Pep neem ik ook vooral in bommetjes (begin meestal met snuiven) en dan gaan we door de bommetjes wel langer door dan wanneer we alleen zouden snuiven denk ik ja.
Oke bedankt voor de info. Zoals ik zei let op voor afhankelijkheid, zeker ook met pep en coke in de mix. Luister ook naar je lijf. Het beste verder!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dagen na elkaar gebruiken is sowieso om problemen vragen.
Het kan specifiek aan de schadelijkheid van 3-cmc liggen of ook aan jou gezondheid en lichaam.
Ik persoonlijk ben ook niet te vinden voor de toxiciteit van 3-cmc op het lichaam en blij dat het verbannen is.
Maar ook met coke of andere snuifbare middelen kan je best lastig klachten krijgen zoals kapotte neusslijmvliezen, bijholte ontstekingen,... noem maar op.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Goed dat je dit deelt en waarschuwt. 3cmc is ook naar mijn ervaring behoorlijk corrosief.

Bijzondere keuze wel van de arts om daarvoor antibiotica voor te schrijven 😅😂

Ben je eventueel ook bij een KNO arts geweest om eens te checken? Bloed uit een oor lijkt me best wel serieus als het niet door een letsel komt. En het KNO deel is toch iets waar ik zelf wel zuinig op zou zijn.

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Wellicht was de antibiotica preventief voor het geïrriteerde oor? kon een ontsteking zijn van binnen..
Ik heb zelf ook 3CMC liggen, gratis sample en getest. Nasaal een puntje, voelde me iets drukker en energieker. Maar ik ben een bijpakker, gevolg hoofdpijn, licht misselijk. Beetje onrustig.

Ik raad het ook zeker niet aan, zeker nu ik lees wat voor bijtend middel het is, dus ook een bommetje tast je maag dan aan.

Goed dat je zo duidelijk je verhaal deelt, en anderen onder jou weer. Mensen blijven eigenwijs soms,
maar hoop dat enkelen nu het wel ook links laten liggen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wellicht was de antibiotica preventief voor het geïrriteerde oor? kon een ontsteking zijn van binnen..
Een ontsteking door irritatie is een lichaamseigen onsteking. Antibiotica is voor bacteriële ontstekingen.

Voor lichaamseigen ontstekingen worden andere remmers gebruikt: bijvoorbeeld NSAID's (ibuprofen, naproxen, etc.)

Maargoed, ik kan me ook voorstellen dat ze het preventief geven. Immers betekent bloed dat er iets open is en dus ook je bloedbaan binnen kan dringen.

Maar ik dacht dat ze tegenwoordig iets zuiniger waren op het voorschrijven van antibiotica ivm resistentie. Vroeger schreven ze het standaard vast voor uit voorzorg.

Ach... ik ben natuurlijk ook geen arts.

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Dat wist ik niet, maar wij inderdaad geen dokters.
Wordt ook snel uitgeschreven als de arts het niet precies weet.
In iedergeval was het wel heftig , bloedend oor. Zoveel klachten. Goede waarschuwing voor wat er in zijn 3CMC zat. RC gebruik is je eigen proefkonijn zijn,... dus ik wil me ook gaan verdiepen in natuurlijke middelen en dan microdoseren, daar ga ik morgen hier even rond kijken in verhalen.

spekbek

Goed dat je dit deelt en waarschuwt. 3cmc is ook naar mijn ervaring behoorlijk corrosief.

Bijzondere keuze wel van de arts om daarvoor antibiotica voor te schrijven 😅😂

Ben je eventueel ook bij een KNO arts geweest om eens te checken? Bloed uit een oor lijkt me best wel serieus als het niet door een letsel komt. En het KNO deel is toch iets waar ik zelf wel zuinig op zou zijn.
Dit kwam omdat het uiteindelijk een midden oor ontsteking veroorzaakt had. De antibiotica heeft geholpen. Was ook nodig. Edit: of nee het was een infectie, ja sorry zoals ik zei het was een slechte periode voor mij. Ik heb in mijn leven bijna nooit antibiotica moeten nemen. Deze keer voelde ik dat het wel echt nodig was. Wellicht wel midden oorontsteking, maar omdat mijn keel ook aangetast was en het aanhoudend was is de keuze voor antibiotica gemaakt. Nuja whatever, ik ben geholpen geweest en de pijn en het bloeden stopte dat is het belangrijkste.

Laatst bewerkt:

spekbek

Dagen na elkaar gebruiken is sowieso om problemen vragen.
Het kan specifiek aan de schadelijkheid van 3-cmc liggen of ook aan jou gezondheid en lichaam.
Ik persoonlijk ben ook niet te vinden voor de toxiciteit van 3-cmc op het lichaam en blij dat het verbannen is.
Maar ook met coke of andere snuifbare middelen kan je best lastig klachten krijgen zoals kapotte neusslijmvliezen, bijholte ontstekingen,... noem maar op.
Inderdaad klopt. Maar, ik wou het toch benadrukken want de middelen die je opnoemt heb ik in het verleden ook voor langere periodes gebruikt (sommige bijna een paar maanden dagelijks). Dat is ondertussen wel een paar jaar geleden. Altijd zoutspoeling gebruikt en bladiebla. Ik heb daarvan nooit zo een keel en oor irritatie van ervaren (pep, coke). Dit middel....ja voelde lichamelijk anders, kort gezegd fucked up gewoon.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dit kwam omdat het uiteindelijk een midden oor ontsteking veroorzaakt had. De antibiotica heeft geholpen. Was ook nodig. Edit: of nee het was een infectie, ja sorry zoals ik zei het was een slechte periode voor mij. Ik heb in mijn leven bijna nooit antibiotica moeten nemen. Deze keer voelde ik dat het wel echt nodig was. Wellicht wel midden oorontsteking, maar omdat mijn keel ook aangetast was en het aanhoudend was is de keuze voor antibiotica gemaakt. Nuja whatever, ik ben geholpen geweest en de pijn en het bloeden stopte dat is het belangrijkste.

Ah zo, ja een middenoorinfectie is niet lekker nee. Gelukkig dat het over is nu!

Tino73

Belezen gebruiker
Goedemorgen,

Bedankt om jouw berichtje te delen.

Ikzelf kan alleen maar zeggen dat 3mmc snuiven echt niet prettig is. Ik deed het "in het begin" (ondertussen dus 2mmc). Maar ik koos uiteindelijk voor bommetjes. Wanneer je de discipline hebt het bij een avondje/nachtje te houden, kan deze drug wel aangenaam werken, vind ik. Da´s mijn mening! Maar het heeft geen zin uren door te gaan, want de werking neemt af en je voelt je - en da´s het belangrijkste - echt slecht erna. Enkele uurtjes vind ik ok, Ik kan erna zelfs echt goed slapen.

Heel veel succes, beterschap en volharding voor jou!

spekbek

Goedemorgen,

Bedankt om jouw berichtje te delen.

Ikzelf kan alleen maar zeggen dat 3mmc snuiven echt niet prettig is. Ik deed het "in het begin" (ondertussen dus 2mmc). Maar ik koos uiteindelijk voor bommetjes. Wanneer je de discipline hebt het bij een avondje/nachtje te houden, kan deze drug wel aangenaam werken, vind ik. Da´s mijn mening! Maar het heeft geen zin uren door te gaan, want de werking neemt af en je voelt je - en da´s het belangrijkste - echt slecht erna. Enkele uurtjes vind ik ok, Ik kan erna zelfs echt goed slapen.

Heel veel succes, beterschap en volharding voor jou!
Tja helaas ben ik niet de soort mens die het 'op 1 avondje' kan houden. Dat is het probleem. Maar bedankt 🙂

Bovenaan