Vraag XTC en tramadol

opiat junkie

Experimenterende gebruiker
Ik heb dus een vraag.bik houd me altijd netjes aan de 3 maanden regel bij xtc, maar ik gebruik daartussen ook tramadol en ik heb gelezen dat dat ook invloed heeft of serotonine, dus ik vraag me af het effect van de xtc minder word als ik tussendoor tramadol gebruk

OtherShore

Badass junkie
Gebruik je dagelijks tramadol? Tramadol werkt op de opiaatreceptoren maar is ook een SNRI en remt dus de heropname van serotonine. Het effect is echter niet groot — minder groot dan het effect van antidepressiva zoals fluoxetine (Prozac) en sertraline (Zoloft). Desalniettemin maakt tramadol (net zoals de meeste antidepressiva) de gewenste effecten van xtc minder sterk en de bijwerkingen sterker. Als je slechts af en toe tramadol gebruikt verwacht ik dat het verschil niet groot zal zijn. Je serotonine receptoren zijn dan misschien iets minder gevoelig, maar het is de vraag of je dat merkt.

Overigens is het gevaarlijk om tramadol en xtc tegelijk te gebruiken. Bij eenmalig gebruikt duurt het ongeveer 24 uur voordat tramadol weer uit je lijf is. Dus ik zou een paar dagen pauze nemen tussen je gebruik van tramadol en je gebruik van xtc.

Marcel Trip

Newbie
Het is een gevaarlijke combinatie. Nooit tegelijk innemen en rekening houden met halfwaardetijden!

Zoals je ziet is Tramadol gevaarlijk i.c.m. met serotonerge drugs, ook MDMA dus.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Het is een gevaarlijke combinatie. Nooit tegelijk innemen en rekening houden met halfwaardetijden!

Zoals je ziet is Tramadol gevaarlijk i.c.m. met serotonerge drugs, ook MDMA dus.

Precies die 2 gaan niet samen. Waarom gebruik je tramadol? Zou je ermee kunnen stoppen?

opiat junkie

Gebruik je dagelijks tramadol? Tramadol werkt op de opiaatreceptoren maar is ook een SNRI en remt dus de heropname van serotonine. Het effect is echter niet groot — minder groot dan het effect van antidepressiva zoals fluoxetine (Prozac) en sertraline (Zoloft). Desalniettemin maakt tramadol (net zoals de meeste antidepressiva) de gewenste effecten van xtc minder sterk en de bijwerkingen sterker. Als je slechts af en toe tramadol gebruikt verwacht ik dat het verschil niet groot zal zijn. Je serotonine receptoren zijn dan misschien iets minder gevoelig, maar het is de vraag of je dat merkt.

Overigens is het gevaarlijk om tramadol en xtc tegelijk te gebruiken. Bij eenmalig gebruikt duurt het ongeveer 24 uur voordat tramadol weer uit je lijf is. Dus ik zou een paar dagen pauze nemen tussen je gebruik van tramadol en je gebruik van xtc.
Ik gebruik het een paar keer in die drie maanden dat ik geen xtc gebruik dus dan is er geen probleem?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zolang je het maar weinig gebruikt, maar waarom gebruik je het vanwege de SNRI werking of geeft het je een fijn gevoel?

OtherShore

Badass junkie
Ik gebruik het een paar keer in die drie maanden dat ik geen xtc gebruik dus dan is er geen probleem?
Nee, misschien dat er een klein beetje tolerantie ontstaat voor de effecten van serotonine, maar het verschil zal niet groot zijn. Je moet wel een pauze inachtnemen tussen tramadol en xtc vanwege het gevaar van combinatie gebruik.

opiat junkie

Zolang je het maar weinig gebruikt, maar waarom gebruik je het vanwege de SNRI werking of geeft het je een fijn gevoel?
Omdat ik hou van opiaten maar van de meeste word te te lui of de suf ok naar werk te gaan en bij tramadol valt het mee en dat komt volgens mij daardoor

Marcel Trip

Newbie
Over het algemeen kan je stellen dat als je 10 keer de halfwaardetijd neemt dat je dan redelijk safe bent aangezien de laatste dosering dan in theorie nog voor 1/1024e aanwezig is. Bij Tramadol is de halfwaardetijd afhankelijk van de variant, 6 of 7 uur. Met die varianten zou 3 dagen volstaan als minimale tijd. Voor de zekerheid zou ik een week doen.

Na MDMA gebruik Tramadol weer opstarten doe je pas als MDMA zeker is uitgewerkt. Dat zal de tweede dag na gebruik wel zijn.

Dit is uiteraard geen medisch advies!

OtherShore

Badass junkie
Over het algemeen kan je stellen dat als je 10 keer de halfwaardetijd neemt dat je dan redelijk safe bent aangezien de laatste dosering dan in theorie nog voor 1/1024e aanwezig is.
Dit is wel lichtelijk overdreven. De vuistregel is dat je bij incidenteel gebruik 4 of 5 keer de halfwaardetijd neemt. Daarna hoef je je meestal geen zorgen meer te maken over interacties. Maar ja, better safe than sorry

Laatst bewerkt:
Bovenaan