Vraag over soorten truffels

ElTruffalo

Newbie
Dag mensen,

Ik vroeg mij af of er daadwerkelijk verschillende soorten werkingen zijn bij de truffelsoorten. Allerlei websites en winkels bieden hun eigen soortjes aan met allemaal eigen bedachte namen. De een is wat "filosofischer", de andere wat "visueler", en weer een is heel erg "vrolijk". Nou dacht ik dus dat er maar 2 echte psychedelische stoffen zaten in truffels, namelijk psylocybine en psylocine. Hoe kunnen 2 stofjes verschillende werkingen hebben? Het leek mij vrij vergezocht en simpelweg marketing. Een overdreven fairydust verhaaltje om klanten te winnen. Zelfs toen ik deze vraag stelde aan de behulpzame kassamedewerkster van de smartshop, kon zij niet met een duidelijk antwoord komen. "Dat zou iets te maken moeten hebben met het kweekproces. Dan oogsten ze de truffels snap je".
Maar goed, het maakt me ook niet enorm veel uit of het echt zo verleidelijk is, als er maar een consistente beoordeling is, die aantoont hoe "sterk" of "werkzaam" deze soort truffel is.
Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Wellicht iemand die hier écht iets over weet?

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Volgens mij wordt psylocybine omgezet naar psylocine in je lichaam. Het heeft voornamelijk te maken met hoeveelheid die je binnen krijgt van de psylocybine en dat kunnen ze nooit met zekerheid zeggen. De ene batch kan veel sterker zijn dan de ander van dezelfde soort.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dag mensen,

Ik vroeg mij af of er daadwerkelijk verschillende soorten werkingen zijn bij de truffelsoorten. Allerlei websites en winkels bieden hun eigen soortjes aan met allemaal eigen bedachte namen. De een is wat "filosofischer", de andere wat "visueler", en weer een is heel erg "vrolijk". Nou dacht ik dus dat er maar 2 echte psychedelische stoffen zaten in truffels, namelijk psylocybine en psylocine. Hoe kunnen 2 stofjes verschillende werkingen hebben? Het leek mij vrij vergezocht en simpelweg marketing. Een overdreven fairydust verhaaltje om klanten te winnen. Zelfs toen ik deze vraag stelde aan de behulpzame kassamedewerkster van de smartshop, kon zij niet met een duidelijk antwoord komen. "Dat zou iets te maken moeten hebben met het kweekproces. Dan oogsten ze de truffels snap je".
Maar goed, het maakt me ook niet enorm veel uit of het echt zo verleidelijk is, als er maar een consistente beoordeling is, die aantoont hoe "sterk" of "werkzaam" deze soort truffel is.
Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Wellicht iemand die hier écht iets over weet?

Je hebt gelijk: die 'zoveel vakjes lachen' op doosjes met truffels zijn echt onzin.
Eigenlijk is de intensiteit van een trip best lastig te meten, mede omdat de effecten afhankelijk zijn van omgevingsfactoren. Set en setting enzo. Verder heb je ook gelijk over de soorten werkzame stoffen. Technisch gezien komen er nog een paar andere psychoactieve stoffen voor in paddo's en truffels, maar dan gaat het om trace amounts die waarschijnlijk geen of weinig effect hebben op je trip.

Wat waarschijnlijk meer uitmaakt is de wisselende hoeveelheid psilocybine / psilocine per paddenstoel. Daardoor weet je vaak niet precies hoeveel erin zit.

[/URL]

Bovenaan