Verschillende reacties op MDMA/XTC

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Misschien niet waard om een heel nieuw topic aan te wijden maar ben toch erg benieuwd of iemand hier inzichten over heeft.

Ik weet nog heel goed hoe mijn eerste ervaringen waren met XTC. Het waren enkele van de meest intense drugs ervaringen van mijn leven, zowel tijdens gebruik, als de nasleep. Wie een idee wil krijgen van mijn ervaring kan mijn oude trip report over mijn eerste keer lezen.

Ik heb na meer dan een jaar deze drugs niet gebruikt te hebben, in het afgelopen jaar nog twee keer XTC/MDMA gedaan. Beide keren met mijn vriendin, die het nog nooit had gebruikt (sowieso nog nooit drugs behalve alcohol en wiet).

De eerste van deze twee keren was voor mij verrassend, aangezien ik dacht dat XTC (na wat licht serotonine slurper misbruik een aantal jaar terug) niet echt meer werkte. Toch was deze nacht erg bijzonder, ook al kon het lang niet tippen aan de eerste keren qua intensiteit, het typische fijne love gevoel was er zeker. Mijn vriendin leek op ongeveer hetzelfde level te zitten, wat goed en fijn was maar wat ik toch gek vond aangezien mijn eerste keren zoveel intenser waren.

De tweede keer was meer dan een half jaar later, dit keer MDMA kristallen op het strand. Ik voelde deze keer heel erg weinig, nog minder dan ik gewend was te voelen van XTC sinds mijn 'misbruik'. Het rare is dat mijn vriendin ook niet veel merkte. Nu dacht ik eerst dat dit misschien aan de MDMA lag, maar inmiddels heeft mijn vriendin nog twee keer XTC gebruikt (dezelfde pillen als de eerste keer, met prima tussenpauzes) en twee keer (naar eigen zeggen, maar ik inderdaad zag ook niets aan haar) heel weinig effect gemerkt.

Ik ben nu toch erg benieuwd hoe dit kan, aangezien mijn eerste vijf keer met deze drugs allemaal ongelooflijk intense en bijzondere ervaringen waren. Waarom lijkt het of mijn vriendin na één keer als dezelfde tolerantie/serotonine down regualatie heeft als ik? Is ze er gewoon van nature minder gevoelig voor, of krijgen sommige mensen heel snel tolerantie, is het een issue met haar serotonine, of is het puur mindset (er zijn afgelopen jaar wat negatieve dingen gebeurd met mij en drugs, vooral een keer oud gaan met GHB waar ze erg van is geschrokken, misschien dat ze daardoor minder open staat en onbewust het effect van de drugs een beetje blokkeert)?

Ik merk dat ik het jammer vind dat ze nooit de magie van MDMA op dezelfde wijze heeft leren kennen als ikzelf. Ik ben benieuwd naar ideeën die mensen hebben over waar dit precies aan zou kunnen liggen!

MaddMonkey

Badass junkie
Kan zijn dat de rem erop staat, maar ik ken maar weinig mensen die zichzelf goed in kunnen houden met xtc op :tilttearlaugh: lijkt mij sterk dat je vriendin zich (onbewust) weet in te houden. Denk eerder dat het effect van mdma gewoon minder is bij haar.

Ieder stel hersenen zijn anders. Ik heb een beste vriend met ADHD die lijkt helemaal niet strak als ie aan de pillen zat, die zat compleet in zijn eigen Ritalin bubbel :tilttearlaugh: elke keer weer.
En ik zie eruit als een verzopen uil na een kwart pilletje...

Diablo69

Bewuste gebruiker
Had dit ook eerste twee keer was magisch. De keren daarna sloeg ie niet lekker in en was ik alleen maar heel moe en versuft terwijl ik wel een gigantische dip had. Gebruik het ook niet meer, erg jammer want de eerste paar keren waren zo magisch

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Setting, algemene conditie, een rustige of drukke week periode vooraf, maaginhoud,... veel factoren die bepalen hoe het valt en dat kan telkens wel anders zijn.
Voor mij persoonlijk, en dat hoor ik bij vele anderen ook, is de 1ste maal het meest intens en euforisch. 3 tot 5 maal erna is het ook nog intens en fantastisch maar net iets minder. En daarna weet je wat er gaat komen en verwacht je terug een intense ervaring. Wat meestal teleurstellend is.
Met veel drugs komt dit voor. Als je niet weet wat er gaat komen krijg je het recht "in your face" gebeukt.
Net als de 1ste keer op een snelle rollercoaster. De 2de en 3de of 4de en 5de keer kan nog leuk zijn. Maar na een aantal keer ken je de rit al en word het voorspelbaar en minder intens. B

Het ligt er aan of je mdma kristal in brok vorm of in poeder vorm hebt genomen in poedervorm willen ze het nog wel eens vermengen om meer geld te verdienen ik brok vorm moet het een goede champagne kleur hebben en moet je het afwegen ik zou zelf 0,35 afwegen vermalen in een vloeitje doen en dan door slikken . Pillen kunnen bijv wel 200/300 gram zijn maar de samenstelling weet je nooit precies dus je weet niet wat je echt neemt . Dus als je het al doet neem pure mdma kristal alleen in brok vorm niet in poeder vorm en weeg het af in een vloeitje en drink er water bij het ontrekt ook vocht . En als je het hebt gedaan wacht weer even 2/ 3 weken dat je lichaam weer herstelt anders zul je zien dat het effect veel minder is en je dus bij zult willen nemen voor meer vragen mag je me altijd berichten

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
champagne kleur

Kleur doet er niet toe. Wit, champagnekleur, eigeel, appelblauwzeegroen,... kan allemaal 84% puur testen.

alleen in brok vorm

Dat kan ook versneden zijn of bv een andere substantie zoals een vage RC.
Enkel testen in een testcentrum kan zekerheid bieden ivm. propere mdma of pillen.

En als je het hebt gedaan wacht weer even 2/ 3 maanden dat je lichaam weer herstelt anders zul je zien dat het effect veel minder is en je dus bij zult willen nemen voor meer vragen mag je me altijd berichten

Na 2 a 3 weken mdma is niet aan te raden.

Ja mijn ervaring is dat mdma in brok vorm met champagne kleur vaak het beste is uiteraard is testen de enige echte manier maar in de praktijk doen mensen dit niet vaak

Bovenaan