• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Uitgebreid tripreport 2CB + Lachgas

Hoksa

Newbie
Over mij: Man, 22 jaar, 181cm, 80 kilo
Werkzame stof: 2cb + N2O (Lachgas)
Pilsoort: Witte Nijntjes (15mg/stuk, niet getest)
Aantal pillen: 2
Setting: Openbaar park, in het midden van een groot grasveld.
Duur: 5 uur
Psychedelica ervaring: 3x truffels, 1x 2cb, 1x LSD

Over het triprapport
Dit triprapport heb ik gemaakt op een avond ongeveer 3 weken na het gebruik. Ik heb die dag geen notities gemaakt, dus ik weet niet alles meer in detail. Ik kan me vooral de hoogtepunten en het algemene gevoel herinneren.

Op een zaterdagavond kregen we het spontane idee om zondagmiddag in het park 2cb te gebruiken. We wilden dit al een tijdje in het park doen en het omdat er op een zondagmiddag in oktober 20 graden met zon werd voorspeld, was het nu of nooit. Nouja, in de lente weer, maar de winter duurt altijd een eeuwigheid voor mij.

Het begin
De volgende dag zaten we rond 13:30 smiddags in het park. We hadden een plekje uitgezocht aan de rand van het park, gedeeltelijk onder de bomen. Gedurende de hele dag werden er honden uitgelaten, speelde er kinderen en liepen er mensen rond over de paadjes. 2cb werkt het beste op een (bijna) lege maag. Het laatste wat ik gegeten had was een bak cornflakes met melk om 11 uur sochtonds.

Inname van de 2cb was rond 14.00 uur. Meteen 2 pillen in één keer. Na de inname hebben we het onszelf makkelijk gemaakt. Strandhandoeken, chips, fruit, water en muziek aanwezig. Na ongeveer 20 minuten begon ik al lichtelijk de effecten te voelen. Mijn hongergevoel begon weg te ebben en ik begon me wat lichter in mijn hoofd te voelen. Toen ik mezelf ging focussen op een boom in de verte begon mijn beeld er omheen al een beetje te golven. Ik werd vrolijker en gesprekken werden grappiger. Slechte grappen waar normaal niemand om zou lachen waren ineens wel grappig. Ik geef een aantal voorbeelden:

- Er liepen twee Turkse mannen een klein hondje voorbij. Iemand zei: ‘’kijk, daar zijn twee Turkse homo’s de hond uit aan het laten!’’.
- Er kwam een groep jongeren met een kano voorbij gelopen, die vervolgens die kano ergens neerlegde en gingen voetballen. Dat ze niet met de kano in het water gingen was héél grappig.
- Er liep een groep van ongeveer 20 ganzen rond.
- Er werden continu referenties gemaakt naar het filmpje van Dit is niet mijn winkel, vriend, zoals: ‘’Dit is niet mijn ballon, vriend”, ‘’Dit is niet mijn water, vriend”.

We hebben de hele trip, zo´n 4-5 uur lang, over NIKS anders gepraat als die vier onderwerpen. Ik denk dat elke grap wel ongeveer 30 keer herhaald is en het werd steeds grappiger en grappiger.

Met lachgas
Hier besloten we onze eerste lachgaspatronen te gebruiken. Allemaal één ballon, en blazen maar. Langzaamaan begonnen mijn ledematen te trillen en er kwam een trilgeluid aanzetten wat klonk alsof er een vrachtwagen stationair stond te draaien op 1 meter van mij vandaan. Ik begon kei hard te lachen en kon niet meer stoppen tot de patroon uitgewerkt was. Daarna was ik helemaal buiten adem.

Die patroon heeft er denk ik voor gezorgd dat het opkomen van de 2cb wat versneld is gegaan. Nog geen 10 minuten later kon ik het gras zien golven, kleuren waren intenser, en de wolken en bomen vervormden steeds. Het was prachtig om te zien. Ook verloor ik compleet mijn besef van tijd. Ik kon me niet meer herinneren hoe lang we al in het park zaten. Het zou 10 minuten kunnen zijn, maar ook 2 uur. Ik heb me wel een half uur vermaakt met het luisteren naar de gesprekken van mijn vrienden en tegelijkertijd in het rond te kijken naar alles wat bewoog. Ongeveer een half uur later waren de effecten nog extremer geworden. Alle kleuren waren nu zó fel, zelfs fluoriserend. Het contrast was enorm. Het leek alsof ik in een tekenfilm leefde. Mijn vrienden zagen er ook uit als poppen, omdat ik geen onderscheid meer kon maken tussen verschillende tinten. Hun huidskleur had maar één tint, alsof ze ingekleurd waren met het emmertje uit paint.

Hoogtepunten
Vanaf dit moment kan ik me ook niet meer precies herinneren in welke volgorde en met hoeveel tijd ertussen de volgende hoogtepunten gebeurden. Ik weet wel dat het op dit moment ongeveer 15.15 was.

Ergens tijdens de trip liep er een groep van wel 20 ganzen ongeveer 30 meter van ons vandaan. Eén van mijn vrienden pakte de zak chips en begon de ganzen naar ons toe te lokken. Alleen al om de manier hoe ze liepen begon ik te schaterlachen. Toen ze begonnen met elkaar te vechten om de chips die voor hun neus gegooid werd, kwam ik al helemaal niet meer bij. Ik kreeg pijn aan mijn buik, had zuurstof tekort maar ik kon niet stoppen met lachen. Het kwaakgeluid dat ze maakte was ook hilarisch.

We hadden één slagroomspuit bij om de ballonnen mee te vullen, dus het duurde elke keer wel een paar minuten om 4 ballonnen te vullen. Zeker in de staat waarin ik toen zat. Eén vriend was elke keer stom genoeg om als eerste een ballon aan te pakken. Vervolgens voelde het steeds alsof hij een half uur die ballon vast had gehad voordat ik eindelijk 4 ballonen had vol geblazen met lachgas.

Tijdens mijn derde of vierde lachgaspatroon begonnen de effecten zeer extreem te worden. Ik weet niet of het komt doordat het mijn derde patroon was, of doordat 2cb tijdens de vorige patronen nog niet op volle sterkte was. Hoe dan ook, ik lag gestrekt op de grond, met boven mij een boom. Terwijl de lachgaspatroon inkickt begon mijn hele lichaam te trillen. Elke spier in mijn lichaam voelde alsof er stroom op stond. Het patroon op de bladeren van de boom veranderde in fractale figuren die steeds weer opnieuw begonnen. Het leek op het effect uit dit filmpje, maar dan uiteraard in het groen. Élk blaadje had zijn eigen fractal figuur. Ook kwam de boom steeds dichterbij, tot het leek alsof de bladeren slechts een halve meter boven mijn hoofd hingen.

Tijdens mijn vijfde of zesde patroon wist ik niet meer wat me overkwam. Alles om me heen trilde. Niet alleen ikzelf, maar ook de bomen en de lucht. Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven, maar ik haalde al mijn zintuigen door elkaar. Ik kon de kleuren die ik zag proeven in het speeksel in mijn mond, ik kon geluidsgolven zien en ik kon licht aanraken met mijn vingers. Terwijl ik helemaal lag te trillen op de grond raakte een vriend mij 1 vinger licht aan in mijn zij. Toen hij dat deed voelde het alsof er een aardbeving door mijn lichaam heen ging met het aanraakpunt als epicentrum. Ik schoot in foetushouding en op die manier lachte ik de patroon uit. Dit hebben we vaker bij elkaar gedaan en het werkte elke keer.

Tijdens nog een ander patroon, toen mijn hele lichaam aan het trillen was, riep één van mijn vrienden, tegelijkertijd met mij een ballon had gebruikt, dat het net leek alsof je bij de tandarts lag. Vanaf dat moment voelde ik alle zenuwen in mijn tanden trillen. Het deed gewoon pijn, alsof ik bij de tandarts lag en er meerdere tanden tegelijkertijd geboord werd. Toch kon ik niet stoppen met lachten. Intussen waren mijn ogen al volgelopen met tranen, maar ik kon het niet wegvegen omdat het voelde alsof mijn tanden uit mijn gebit zouden trillen als ik mijn kaak los zou laten. Daardoor werd mijn zicht enorm wazig, en voelde ik me net een vlieg doordat ik wel 50 keer hetzelfde zag.

Het effect van het lachgas bleef steeds langer doorgaan met elk patroon dat we namen. Uiteindelijk hebben we met z´n vieren er ongeveer 50 op gemaakt. Waar in het begin het trillende gevoel al weer na 20 seconde helemaal weg was, bleef het op het einde wel 5 minuten lang door vibreren, vooral in mijn tenen en vingertoppen. Op het einde begon ik ook hoofdpijn te krijgen, alsof er met een naald in mijn slaap geprikt werd.

Paniek
Ik heb ook een moment van paniek gehad. Op den duur moest ik naar het toilet, maar er waren nergens toiletten in de buurt. Toen ik naar een boom toe liep aan de bosrand, ongeveer 50m van onze zitplaats vandaan, keek ik op mijn telefoon. Het was 16.45. Ik ben nog steeds enorm aan het trippen. Terwijl ik aan het wildplassen was, keek ik rond en bedacht ik me: “Wat als er nu politie komt? Wat als ze me willen bekeuren en ik ben niet in staat om me nuchter te houden?”. Toen zag ik ongeveer 100m verderop twee motors aankomen. Ik dacht dat het politie was en ik raakte in paniek. Afknijpen, weglopen en niet omkijken. Ik liep terug naar mijn vrienden en hoopte dat de politie mij niet gezien had. Toen ik terug kwam keken mijn vrienden mijn richting uit. Ze waren gewoon vrolijk aan het lachen. Vanaf dat moment wist ik dat ze geen politie zagen, want anders waren hun ook wel enigszins in paniek geraakt. Toen ik omkeek waren het gewoon twee motorrijders die door het park reden. Geen reden voor paniek dus.

Einde
Rond 17.30 merkte ik dat ik weer wat spraakzamer begon te worden. Ook werden de visuele effecten werden minder en ik begon enorme honger te krijgen. Rond 18.00 hebben we onze troep opgeruimd en zijn naar de friettent verhuisd. Tijdens het fietsen merkte ik wel dat de 2cb nog niet helemaal uitgewerkt was, maar de visuals waren al wel gestopt en ik voelde me ook weer vrij nuchter. Tijdens het eten hebben we nog even nagepraat over de trip en daarna zijn we allemaal naar huis gegaan. Ik heb de rest van de avond nog hoofdpijn gehad en ben rond 9 uur gaan slapen. De volgende ochtend had ik nergens meer last van.

Conclusie
Geweldige trip gehad. Voor iedereen die het leuk vind om af en toe eens een keer truffels of 2cb te gebruiken raad ik aan om ook eens lachgas erbij te gebruiken. Ik geef deze trip een 9/10.

Helenas

Bewuste gebruiker
Heel nice! Heb ook echt weer zin om 2cb te doen ♥. 50 patronen met z'n vieren.. vind je het gek dat je hoofdpijn krijgt :tongueout:

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Aah leuk report, ook leuke dosering!
Zelf laatst ook geprobeerd, erg leuk!

Ben ook benieuwd naar de combinatie met lachgas, hoorde dat je er out of body van kon gaan.
Of is dat meer met alleen wat hogere doseringen 2CB?

Ben met een paar maten van plan om binnenkort 2 2CB tabletten van 20mg p/s te slikken en dan lachgas erbij, hoop op een zeer intense ervaring!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuke ervaring! Lachgas is altijd erg leuk bij tripmiddelen. Lachgas is eigenlijk overal leuk bij als je het mij vraagt. Met een hoge dosis paddo's en veel lachgas ben ik wel eens uit mijn lichaam getreden, het had wat weg van keta vond ik.

De hoofdpijn is niet zo gek na zoveel lachgas. Heb ooit eens in mijn eentje 30 patronen op aan de xtc, wat een hoofdpijn had ik daarna zeg.

Hoksa

Newbie
Ben nog steeds op zoek naar een out of body experience. Deze keer was het me niet gelukt, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet aan gedacht heb. Ik liet alles maar gewoon gebeuren zoals het gebeurde. Misschien als ik mezelf van tevoren bedenk dat ik uit mn lichaam wil treden ik het met deze dosering wel voor elkaar krijg!

Dit was wel mijn eerste keer lachgas op tripmiddelen, de volgende keer dat ik LSD heb zijn er ook zeker een aantal patroontjes in huis :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Op zoek gaan naar een out of body experience is lastig met psychedelica. Naar mijn ervaring is dat iets wat je moet overkomen. Dissociatieven zoals keta zijn een stuk beter in dat consequent veroorzaken.

Voorwaarden hiervoor met psychedelica zijn hoge dosering en lachgas kan zeker helpen, maar bied geen garanties. Ik heb ook wel eens een out of body experience op alleen een zeer hoge dosis paddo's gehad. Maarja, elke keer is toch weer anders

Bovenaan