• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Tripreport: wiet na eerste keer truffels zorgde voor vreemde ervaring

Ik ben nieuw op dit forum, dus hallo! :) Nice dat een forum zoals dit bestaat. Ik denk dat het belangrijk is elkaar goed te informeren over drugs. Hierbij dus ook mijn tripreport van afgelopen week. Hij is een beetje lang geworden, maar ik kon niet anders na deze vreemde ervaring.

Wie: Ik (man, begin twintig) samen met beste vriend (man, begin twintig)
Wat: 12 gram mexicana truffels, 0,5 gram hash in chocomel
Waar: Thuis, bos

Na zo'n twee decennia met klamme handjes geleefd te hebben, was ik er klaar mee. Ik leid aan permanente angst die de kwaliteit van mijn leven doet verminderen. Ik ben een optimistische persoon en kan genieten van mooie en leuke momenten in mijn leven en relatie, maar altijd blijft die donkere wolk als een plaaggeest om mij heen hangen die mij teistert met nare gedachten. Gedachten die mij bang, boos, onzeker en depressief maken. Ik wilde weer zorgeloos door het leven gaan, althans, op het niveau van zorgeloosheid van 'normale' mensen zitten.

Op een dag las ik over een wondermiddel dat je in het diepe gooit en je een spiegel voorhoudt. Een stofje dat voorkomt in meer dan tweehonderd soorten paddenstoelen en schimmels, genaamd psilocybine. Ik las het ene succesverhaal na het andere en hoorde dat het meerdere angststoornissen de kop in kan drukken. Soms tijdelijk, soms permanent, afhankelijk van je intentie en de integratie. Ik las een tal van onderzoeken en luisterde podcasts waarin mensen werden geïnterviewd waar ik mij in mindere en meerdere maten kon herkennen. Het boek van Michael Pollan gaf mij het laatste zetje. Dit zou mijn eerste psychedelische ervaring worden.

Mijn beste vriend is een echte psychonaut. Hij had al vaker geproefd van die magische schimmel. Ik besloot hem uit te nodigen en te vragen samen met mij truffels te gebruiken, slechts voor therapeutische doeleinden. Ik nam echter nog twee weken voorbereidingstijd zodat ik mij volledig kon storten op tripreports en succesverhalen, maar ook de keerzijde van truffels en wat te doen tijdens een 'bad trip'. Ik heb mij laten vertellen dat bad trips eigenlijk helemaal niet bestaan. Moeilijke trips zijn immers niet per se slecht, maar juist heel leerzaam. Hoe pittig die ook kunnen zijn.

Begin deze week kwam dan toch eindelijk mijn beste vriend. Ik kon die nacht moeilijk slapen en werd al om 6 uur wakker. Mijn verwachtingen waren hoog. Vanaf die dag zou ik niet meer de oude zijn, maar een totaal nieuw persoon zonder angst. Dacht ik. Ik had alles klaargezet en was tot in de puntjes voorbereid. We zouden gaan trippen in mijn appartement. Barf bucket, check. Dekentje, check. Bevroren fruit, check. Muziek, check. Ingrediënten en benodigdheden om de truffelthee te zetten, check. Het appartement zag er inmiddels uit als een soort meditatieruimte.

Ik ben altijd al een lastige eter geweest en ik kon mij moeilijk voorstellen dat ik - met de gevoelige maag die ik heb - die zure nootachtige truffels naar binnen zou krijgen. In thee-vorm met wat gember zou het toch goed moeten komen. Mijn beste vriend (ik noem hem voortaan M.) arriveerde. Hij wist hoe nerveus ik was en ik voelde mij schuldig over de voorgaande avonden dat ik hem lastigviel met mijn neurotische gedrag en hem voor de zoveelste keer vertelde hoe spannend ik het wel niet vond. Maar dat moest ik loslaten. Hij was in een goede stemming, ik ook. Dit was niet het moment om te piekeren. We hadden in totaal 30 gram Mexicana truffels gekocht. Wij namen beide rond de 12 gram.

Na zo'n twintig minuten begonnen de truffels licht te werken. We werden wat euforischer. Ik voelde mij op dat moment sinds tijden weer eens zorgeloos. Ik liet een traantje van geluk. De kleuren werden ook helderder en ik merkte dat ik mij iets lichter in gewicht voelde. De sfeer was goed. Na een uurtje hadden we niet het gevoel dat de effecten nog veel sterker zouden worden, dus we besloten naar een bos dichtbij te fietsen. Dit was een fijne ervaring, maar absoluut niet overweldigend. Ik geniet - ook nuchter - al heel erg van de natuur. Ik word bij wijze van spreken al high als ik door het bos loop.

We besloten terug naar huis te fietsen na een tijdje gewandeld te hebben. We hadden allebei meer verwacht van de trip. Overigens was ik toch dankbaar dat ik door een kiertje de tripwereld mocht bewonderen. We dachten: deze trip is voorbij, we gaan lekker chillen en een leuke avond hebben. Toen we thuiskwamen hadden we allebei toch nog niet genoeg getript voor ons gevoel. Ketamine, is dat een optie? Ik had dat nog nooit gedaan. Maar helaas kenden we geen betrouwbare dealer. LSA-zaden? Nooit gedaan, is een optie, maar dan is er wel sprake van kruistolerantie. Dus toch niet. Wietchocomel? Dat is een goede! Meer dan 0,5 gram Silver Haze hash per persoon, what could possibly go wrong? Ik had al een tijdje geen wiet meer gebruikt (ik was al wel zeer ervaren net als M., ook met edibles) omdat wiet mijn klachten erger maakt en ik er paniekerig van word. Met M. voelde ik mij altijd wel op mijn gemak, dus ik dacht: waarom ook niet? Dat is ook de oorspronkelijk reden dat ik hém vroeg voor een truffeltrip. Ik kan op M. rekenen en ik vertrouw hem volledig. Hij is een fijn persoon die zegt wat ik denk.

Ongeveer 8 uur na inname van de truffelthee op een lege maag, begon de wiet te werken. We keken First Dates en begonnen het allebei een stuk minder prettig te vinden televisie te kijken. We kregen een naar gevoel van één van de deelnemers. Hij had een slechte 'vibe' over zich heen. M. zei tegen mij tijdens een lachkick: je hebt er veel te veel hash in gedaan. Ik realiseerde mij dat ook en zei dat het mij speet en het niet mijn bedoeling was. Hij nam het mij niet kwalijk en kon er wel om lachen.
Uiteindelijk zei ik tegen M. terwijl ik op bed lag en hij naast mij op een luchtbed: "Hé M., ik geloof dat ik iets te hard ga. Ik voel me niet zo fijn. Ga jij ook zo hard?" M. zei ook te merken dat het allemaal net iets te veel was.

Vanaf hier worden de herinneringen vaag, maar gebeurde er ook iets vreemds. Ik opende mijn ogen na even gemediteerd te hebben. Ik zei tegen M.: "M., Ik zie visuals..." M. was verbaasd en ging zelf ook eens goed kijken. Verrek, de muur pulseerde. De visuals werden heftiger en heftiger, ik begon het allemaal opeens een stuk minder leuk te vinden. Ik kan mij slecht voorhalen wat voor OEV's ik precies had, maar ik herinner mij dat voorwerpen geaccentueerd werden met hele dikke witte lijnen (niet de type lijnen waar men het over het algemeen over heeft op dit forum). Ik kon nauwelijks meer zien. Ik werd onrustig. Ik weet nog goed dat ik gefrustreerd raakte en herhaaldelijk zei: "Ik haat dit. Dit is niets voor mij, ik haat dit". M. zei:"Laat het over je heen komen, dit gaat voorbij". Ik kon het simpelweg niet accepteren dat ik nog vele uren aan dit gevoel vast zou zitten. Ik ken de effecten van wiet goed net als mijn maatje, maar we wisten allebei toch honderd procent zeker dat we geconfronteerd werden met een zeer heftige truffeltrip. Ik had een gevoel van binnen dat ik nooit eerder had gevoeld en niet van het bestaan afwist. Het was een unheimisch en onbeschrijfelijk gevoel. Ik had meditatiemuziek opgezet, maar ik ergerde mij hier na een tijdje alleen maar aan (te veel prikkels), dus al gauw nam ik weer genoegen met de stilte. Ook voelde ik af en toe intense kou die zich afwisselde met een gevoel van warmte die voor mij ook onbekend was. Alsof ik in brand stond. Ook begon het gezicht van M. helemaal te vervormen en te lijken op de beelden die te zien zijn op Paaseiland.

Een effect dat ik niet prettig vond en weleens ervoer door wiet, was het snelle kloppen van mijn hart. Ook begon ik opeens van alles te horen. Ik hoorde een klok tikken die tikte op het tempo van mijn hartslag. Het ging steeds sneller en sneller. Uiteindelijk voelde het alsof mijn hart zo'n 300 slagen per minuut maakte (uiteraard niet waar). Ik was doodsbang. Ik kreeg het gevoel alsof ik ernstig trilde en een insult kreeg. Dit moet een illusie zijn geweest.

Vanaf dit moment begon ik ook CEV's te zien. Soms leek het alsof ik in een kijkdoos zat. 2D plaatjes, maar toch vanuit een driedimensionaal perspectief. Ik had het gevoel alsof ik in een donkere ruimte naar een film zat te kijken die x100 werd afgespeeld met allemaal onverklaarbare abstracte vormen en beelden. Op bepaalde momenten voelde de abstracte vormen 'authentiek' en vertrouwd aan, heel vreemd. Ergens tijdens de trip zag ik kleine 3D kubussen die samen twee grotere vlakken creëerden. De kubussen waren niet ingekleurd, maar de lijnen die de kubussen vormden hadden een paarse neon-achtige kleur. De achtergrond was zwart. De vlakken draaiden heftig om elkaar heen. Ook begon ik allemaal kleine bewegende vlakjes te zien, ieder met een eigen kleur die samen de vorm van meerdere slakkenhuizen creëerden. De bewegingen waren minuscuul maar vormde samen een soort Eschertekening. Het leek alsof ik een oud Davilex spel speelde met een schermresolutie van 200x200. Ik doe mijn best alles in chronologische volgorde te beschrijven, maar dit lijkt zowat onmogelijk.

Uiteindelijk waren M. en ik even 'bij kennis'. We werden gewekt door een auto die buiten reedt en heel hard muziek aan had staan. Die bassen waren echt verschrikkelijk en ik voelde ze door mijn hele lichaam. M. vond dit ook niet bepaald prettig. Ergens tijdens de trip vroeg M. om de barf bucket. Hij moest niet overgeven, maar de handeling van het geven van de emmer triggerde iets bij mij, waardoor ik naar het toilet rende en zelf moest overgeven. Ik voelde me even heel erg goed nadat ik gekotst had. Eenmaal teruggekomen van het toilet, ging ik weer liggen. Ik kwam weer in diezelfde gedachtenpatronen terecht en was weer doodsbang. Ook de kamer waarin ik mij bevond was niet meer hetzelfde. Het was alsof ik alle losse voorwerpen niet meer als één geheel kon zien. Alles leek rond, alsof ik in een mooie leemkleurige afgestucte grot lag (de ruimte is van oorsprong vooral blauw). Ook begon ik in voorwerpen gezichten te zien. Ik raakte in paniek en nam de zogenaamde tripstopper (vitamine C). Dit werkte uiteraard... helemaal niet.

Daarna gebeurde er iets heel opmerkelijks, iets dat ik mij juist heel goed kan herinneren. Ik zag een web in mijn kamer. Er liepen verbindingen tussen de planten, mij en andere spullen die ik in de kamer had staan. Overal draden. Het leken een soort touwen, met de textuur van een fel witte lightsaber uit Star Wars (ik ben geen fan en heb misschien tien jaar terug een halve film gezien). Alles leek verbonden. Het was een heel vreemde ervaring. Mijn gevoel naar deze herinnering is neutraal. Als ik mijn ogen sloot gedurende de trip, zag ik vaak televisieruis. Deze ruis zat ook geregeld over de CEV's heen. Eén moment had ik het gevoel dat ik door de ruimte zweefde en de sterren zag, maar wel in een slechte resolutie met die ruis eroverheen. De innerlijke trips waren absoluut geen haarscherpe beelden.

De trip was ook zeker auditief. Het voelde soms alsof ik naar beneden viel door een koker met allemaal kleuren en een soort synthesizer hoorde die van hoog naar laag ging naar mate ik verder naar beneden viel. Ik hoorde ergens tijdens de trip een onbekende man heel hard huilen en schreeuwen. Ik was het zelf niet. Ook hoorde ik een man met een zeer diepe stem en echo zeggen (ik weet niet meer of dit aan het eind of het begin was): het is goed dat je er bent. Daarna hoorde ik een andere stem zeggen: je bent zo'n mooie jongen, je ziet er zo goed uit. Je bent knap. Dit waren mooie momenten, al was ik alsnog heel erg bang. Aan het einde van de trip waren er wat meer gemene stemmen die aan het jennen waren. Deze stemmen deden mij denken aan de nare gedachten die ik in het dagelijks leven ervaar. Het leken wel pestkoppen, maar ik negeerde ze. Ik moest ook denken aan een aantal personen waar ik bang voor ben geweest in mijn leven. Ik besefte dat de lichamen van deze mensen slechts hulzen waren die in elkaar stortten. Ze stelden niets voor, ze waren ook niet meer of minder dan ik. Het waren gewoon poppetjes die boos keken.

Tijdens de trip kwamen er ook een paar zorgen voorbij. In het echte leven kon ik mij hier heel druk om maken, maar tijdens de trip leken die zorgen mij niets te doen en kon ik er neutraal naar kijken. Alsof de gedachten en zorgen in mijn hoofd niets betekenden en slechts 'lege' gedachten waren. Ook zag ik een paar keer mijn lieve partner voorbij komen. Hij lachte en ik zag zijn mooie eerlijke ogen. Ik kreeg de boodschap door dat ik ook eerlijk moest zijn en transparanter. Uiteindelijk zag ik zijn hoofd op de paardjes die je ook ziet op een draaimolen. Dat was behoorlijk maf, maar wel grappig. Na een tijdje ben ik zeker weten in slaap gevallen en schrok ik om een uur of 23:30 wakker, net als M. M. vertelde hoe hij niet meer goed kon praten en hoe zijn lichaam verlamd was. Hij zei dat dit wel één van zijn heftigste trips was.

Dit report zijn slechts flarden van de trip in a-chronologische volgorde. Ik weet ook zeker dat ik een groot deel van de trip vergeten ben. Ik vond deze trip denk ik wel één van de engste ervaringen in mijn leven. Het was écht écht écht eng. Ik dacht op sommige momenten dat ik het niet zou overleven. Wel was het leerzaam en zijn er dingen naar boven gekomen die ik eigenlijk niet had verwacht. Ik had mij heel goed voorbereid en wilde mij op een bepaalde onderwerp focussen, maar je kan je niet op alles voorbereiden. De psilocybine bepaalt lekker zelf wat je nodig hebt. En dat deze trip alsnog zou plaatsvinden na space choco, had ik ook absoluut niet verwacht. Hoe ik mij nu voel? Ik voel momenteel even niets. Ik maak mij ook geen zorgen. Ik ben nog volop bezig met het verwerken van de trip en aan het bedenken hoe ik deze ervaring ga toepassen in het dagelijks leven.

Laatst bewerkt:

Eva_Eva

Experimenterende gebruiker
Herkenbare en niet-herkenbare dingen heb je meegemaakt. Vooral ook die draden die met alles verbonden zijn. Ik vraag me echt af of dit eigenlijk altijd al aanwezig is en dat de psylocibine ervoor zorgt dat je het kunt zien. Echt heel bijzonder!

Benieuwd hoe je over een tijd terugkijkt op deze ervaring. Ik hoop dat je dat nog laat weten.

Een mooi tripreport heb je geschreven, dankjewel 🙏🏼

Herkenbare en niet-herkenbare dingen heb je meegemaakt. Vooral ook die draden die met alles verbonden zijn. Ik vraag me echt af of dit eigenlijk altijd al aanwezig is en dat de psylocibine ervoor zorgt dat je het kunt zien. Echt heel bijzonder!

Benieuwd hoe je over een tijd terugkijkt op deze ervaring. Ik hoop dat je dat nog laat weten.

Een mooi tripreport heb je geschreven, dankjewel 🙏🏼
Dankjewel voor je compliment en leuk dat je reageert, Eva! Ik ben heel nieuwsgierig: wat herkende je? Wat betreft die draden: dit is iets waar ik afgelopen dagen ook veel over na heb gedacht. Ik ben spiritueel ingesteld, en vanuit spiritualiteit zou je kunnen stellen dat alles met elkaar verbonden is en dat dit mogelijk zichtbaar wordt, maar daar heb ik toch ook mijn twijfels over. Zou het misschien kunnen zijn dat bepaalde associaties die je tussen voorwerpen maakt visueel worden, net als dat kleuren auditief kunnen worden en muziek weer visueel? Hoe zagen die draden er bij jou trouwens uit? Daar ben ik benieuwd naar. :) M. zei ook dat hij mensen kent die die webben zien, dus het komt absoluut vaker voor.

Ik ben de dag erna best geschrokken van de ervaring en soms krijg ik er nog kippenvel van. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb er veel van geleerd en sta er op zich best voor open het nog eens te doen op lange termijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja cannabis kan de psychedelische ervaring flink opkrikken. Vaak komen er ook wat meer ongewenste effecten bij kijken zoals verwarring of angst. Dat terwijl je dan niet altijd goed doorhebt of dat dan komt door de wiet, het psychedelicum of door je eigen gedachten. In mijn ervaring ligt het wel grotendeels aan de wiet :grimacing:
Ik heb veel geblowd en regelmatig psychedelica genomen. In het begin ging dat altijd hand in hand. Maar pas na jaaren trippen kwam ik erachter dat de psychedelische ervaring veel helderder en minder verward is als je er niet bij blowt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi geschreven report :)

De dingen die je beschrijft zijn toch wel vrij typisch voor psilocybine in mijn ervaring. Moeilijke gedachten, stemmen, vervormde gezichten, intense beleving van omgevingsgeluiden. Heel belangrijk is om dit over je heen te laten komen in plaats van er tegen te vechten.

Maar wiet kan makkelijk een element van paranoia aan de trip toevoegen waardoor dat veel moeilijker kan worden. Dus inderdaad goed dat je dat de volgende keer niet van plan bent te doen.

Mooi geschreven report :)

De dingen die je beschrijft zijn toch wel vrij typisch voor psilocybine in mijn ervaring. Moeilijke gedachten, stemmen, vervormde gezichten, intense beleving van omgevingsgeluiden. Heel belangrijk is om dit over je heen te laten komen in plaats van er tegen te vechten.

Maar wiet kan makkelijk een element van paranoia aan de trip toevoegen waardoor dat veel moeilijker kan worden. Dus inderdaad goed dat je dat de volgende keer niet van plan bent te doen.
Dankjewel :) Ik schrijf sowieso een nieuw rapport als ik een ervaring zonder wiet heb gehad. Ik ben heel benieuwd of de CEV ook van ‘hogere kwaliteit’ zullen zijn.

Boyman

Bewuste gebruiker
Inderdaad een heel mooi geschreven report! Je weet dingen mooi uit te drukken en je verhaal sleepte me erg mee. Kan me voorstellen dat het een hele enge ervaring is geweest. Dat is ook een beetje het nare van trippen; als je niet zo lekker gaat op andere drugs, dan kun je het vaak gewoon uitzitten. Met een psychedelische bad trip dan is het gelijk zo allesomvattend dat je er voor je gevoel nooit meer uit gaat komen, zeker als je tijdsbesef ook nog eens verstoord is..

Super herkenbaar ook: mijn enige "bad trip" ooit liep vrijwel precies hetzelfde als de jouwe. De trip zelf was goedaardig en leuk, maar vrij mild. Toen we er helemaal uit waren besloot mijn tripbuddy en jointje te roken en ik dacht ook wel wat mee te kunnen roken, hoewel ik al maanden niet had geblowd en dus geen tolerantie had terwijl hij een dagelijks roker is. Toen de joint op was gingen we terug naar binnen en daar kwam de trip nog veeel sterker opzetten dan daarvoor. De CEVs waren bizar mooi maar ik kon er niet van genieten omdat mijn gedachten op hol sloegen en het voelde alsof heel mijn lichaam in brand stond. Op een bepaald punt had ik mezelf ervan overtuigd dat ik een beroerte had (en dat voelde ook echt zo, ik dacht mijn gezicht te voelen hangen en mijn arm tintelde) en ik kon dat maar niet loslaten. Daaropvolgend heb ik een uur lange paniekaanval gehad waarbij ik uiteindelijk met een oxazepam eruit gekomen ben en daarna anderhalf jaar geen drugs gebruikt.

Ik kan me daarom ook goed vinden in een aantal van de dingen die jij zegt. Dat gevoel dat je ineens besluit dat je "er uit wilt" maar dan het besef dat dat niet zomaar kan. Tegelijkertijd dingen heel mooi vinden en willen zien, maar geen rust te kunnen vinden in je hoofd. Hyperfocus op je lichamelijke functies, vooral een verhoogde hartslag, en ervan overtuigd zijn dat je dood gaat. Bekende plekken of dingen ineens niet meer herkennen of je er niet verbonden mee voelen. Zoals je het schrijft is het erg herkenbaar! Ondanks dit alles ben ik na een lange pauze toch weer voorzichtig gaan trippen en ik heb daar totaal geen spijt van. Het heeft me bijvoorbeeld ertoe gedreven om vaker te mediteren, omdat de moeilijke trips me hebben laten zien hoe erg je gedachten invloed hebben op hoe je je voelt of wat je ervaart. Hopelijk heeft deze ervaring je niet afgeschrikt en kun je het in de toekomst nog een keer eens kans geven. Ik zou de wiet dan lekker laten, in mijn ervaring maakt dat de trips erg onvoorspelbaar. Maar dat heb je zelf ook al ontdekt :sweatsmile:

Welkom trouwens op het forum, leuke eerste post :)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ontzettend leuk report! Zeer herkenbaar allemaal natuurlijk :)

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de truffelthee 8uur na inname nog echt heel veel invloed gehad zou hebben. Neemt niet dat menig persoon niet goed gaat op een te hoge dosis wiet/hasj als hij of zij dat niet gewend is. Wiet is wat dat betreft eigenlijk best een warrige en paniekerige drug. Gelukkig heb ik dat eigenlijk nooit ervaren maar het heeft bij mij wel eens moeilijk(ere) trips icm bijvoorbeeld psilocybine veroorzaakt.

Nu lekker op je in laten werken en wat misschien een leuk en goed idee is om binnenkort nuchter terug te gaan naar dat trip plekje. Krijg je nog meer herinneringen en gevoelens terug. Wie weet....

Nog van harte welkom en ik verplaats je mooie report even naar "tripreports" .

Inderdaad een heel mooi geschreven report! Je weet dingen mooi uit te drukken en je verhaal sleepte me erg mee. Kan me voorstellen dat het een hele enge ervaring is geweest. Dat is ook een beetje het nare van trippen; als je niet zo lekker gaat op andere drugs, dan kun je het vaak gewoon uitzitten. Met een psychedelische bad trip dan is het gelijk zo allesomvattend dat je er voor je gevoel nooit meer uit gaat komen, zeker als je tijdsbesef ook nog eens verstoord is..

Super herkenbaar ook: mijn enige "bad trip" ooit liep vrijwel precies hetzelfde als de jouwe. De trip zelf was goedaardig en leuk, maar vrij mild. Toen we er helemaal uit waren besloot mijn tripbuddy en jointje te roken en ik dacht ook wel wat mee te kunnen roken, hoewel ik al maanden niet had geblowd en dus geen tolerantie had terwijl hij een dagelijks roker is. Toen de joint op was gingen we terug naar binnen en daar kwam de trip nog veeel sterker opzetten dan daarvoor. De CEVs waren bizar mooi maar ik kon er niet van genieten omdat mijn gedachten op hol sloegen en het voelde alsof heel mijn lichaam in brand stond. Op een bepaald punt had ik mezelf ervan overtuigd dat ik een beroerte had (en dat voelde ook echt zo, ik dacht mijn gezicht te voelen hangen en mijn arm tintelde) en ik kon dat maar niet loslaten. Daaropvolgend heb ik een uur lange paniekaanval gehad waarbij ik uiteindelijk met een oxazepam eruit gekomen ben en daarna anderhalf jaar geen drugs gebruikt.

Ik kan me daarom ook goed vinden in een aantal van de dingen die jij zegt. Dat gevoel dat je ineens besluit dat je "er uit wilt" maar dan het besef dat dat niet zomaar kan. Tegelijkertijd dingen heel mooi vinden en willen zien, maar geen rust te kunnen vinden in je hoofd. Hyperfocus op je lichamelijke functies, vooral een verhoogde hartslag, en ervan overtuigd zijn dat je dood gaat. Bekende plekken of dingen ineens niet meer herkennen of je er niet verbonden mee voelen. Zoals je het schrijft is het erg herkenbaar! Ondanks dit alles ben ik na een lange pauze toch weer voorzichtig gaan trippen en ik heb daar totaal geen spijt van. Het heeft me bijvoorbeeld ertoe gedreven om vaker te mediteren, omdat de moeilijke trips me hebben laten zien hoe erg je gedachten invloed hebben op hoe je je voelt of wat je ervaart. Hopelijk heeft deze ervaring je niet afgeschrikt en kun je het in de toekomst nog een keer eens kans geven. Ik zou de wiet dan lekker laten, in mijn ervaring maakt dat de trips erg onvoorspelbaar. Maar dat heb je zelf ook al ontdekt :sweatsmile:

Welkom trouwens op het forum, leuke eerste post :)
Hey Boyman, thanks voor je compliment en het delen van jouw verhaal. Ook weer een bevestiging dat ik niet uniek ben in mijn ervaring met wiet en truffels :grin: Denken dat je een beroerte hebt, lijkt mij eerlijk gezegd nog erger dan dat ik had... Ik had inmiddels geaccepteerd dat ik er mogelijk niet levend vanaf zou komen, maar met een beroerte weet je gewoon dat je je hele leven beperkt zal blijven. Maar het mooie is: we zijn er allebei ongeschonden vanaf gekomen. :)

Ontzettend leuk report! Zeer herkenbaar allemaal natuurlijk :)

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de truffelthee 8uur na inname nog echt heel veel invloed gehad zou hebben. Neemt niet dat menig persoon niet goed gaat op een te hoge dosis wiet/hasj als hij of zij dat niet gewend is. Wiet is wat dat betreft eigenlijk best een warrige en paniekerige drug. Gelukkig heb ik dat eigenlijk nooit ervaren maar het heeft bij mij wel eens moeilijk(ere) trips icm bijvoorbeeld psilocybine veroorzaakt.

Nu lekker op je in laten werken en wat misschien een leuk en goed idee is om binnenkort nuchter terug te gaan naar dat trip plekje. Krijg je nog meer herinneringen en gevoelens terug. Wie weet....

Nog van harte welkom en ik verplaats je mooie report even naar "tripreports" .
Dankjewel voor je tip, compliment en warme welkom :). Ik ga dat zeker doen. Ik ben ook van plan binnenkort eens te trippen zonder wiet en te zien hoe dat effect heeft op mijn gevoel. Gisteren heb ik ook wiet chocomel gedronken, en ik merk dat ik de laatste tijd an sich snel paniekerig word van wiet, dus die laat ik sowieso wel even staan.

Adrift

Newbie
Wat een vet report om te lezen en wat kan je leuk schrijven!

Voor iemand die nogal hard tripte heb je super veel onthouden en een mega talent om heel gedetailleerd te verwoorden hoe jouw perceptie op de ervaring was. Ik denk dat iedereen het wel herkent dat visuals wazig kunnen zijn, en dat er zo veel gebeurt dat bevatten 1 is, maar onthouden dan weer 2.

Wat eigenlijk heel mooi is, is dat je ondanks dat misschien je grootste angst uitkwam, je ironisch genoeg vooral ook geconfronteerd bent met je kraakheldere zelf. Met je bewustzijn dat al deze paniek heeft kunnen ervaren. Ja, je dacht misschien dat je dood zou gaan maar zelfs die realisatie kon je aan. De trip heeft je misschien wel iets geleerd over het leven dat je uiteindelijk gaat helpen met je angsten :) De essentie van jou verandert nooit!

Wat ik echt een super vet stuk vond was dit:

Ik hoorde ergens tijdens de trip een onbekende man heel hard huilen en schreeuwen. Ik was het zelf niet. Ook hoorde ik een man met een zeer diepe stem en echo zeggen (ik weet niet meer of dit aan het eind of het begin was): het is goed dat je er bent. Daarna hoorde ik een andere stem zeggen: je bent zo'n mooie jongen, je ziet er zo goed uit. Je bent knap. Dit waren mooie momenten, al was ik alsnog heel erg bang.

Ben heeeel benieuwd naar je volgende ervaring... ik zou de hasjchoco voortaan laten staan! x

Wat een vet report om te lezen en wat kan je leuk schrijven!

Voor iemand die nogal hard tripte heb je super veel onthouden en een mega talent om heel gedetailleerd te verwoorden hoe jouw perceptie op de ervaring was. Ik denk dat iedereen het wel herkent dat visuals wazig kunnen zijn, en dat er zo veel gebeurt dat bevatten 1 is, maar onthouden dan weer 2.

Wat eigenlijk heel mooi is, is dat je ondanks dat misschien je grootste angst uitkwam, je ironisch genoeg vooral ook geconfronteerd bent met je kraakheldere zelf. Met je bewustzijn dat al deze paniek heeft kunnen ervaren. Ja, je dacht misschien dat je dood zou gaan maar zelfs die realisatie kon je aan. De trip heeft je misschien wel iets geleerd over het leven dat je uiteindelijk gaat helpen met je angsten :) De essentie van jou verandert nooit!

Wat ik echt een super vet stuk vond was dit:

Ben heeeel benieuwd naar je volgende ervaring... ik zou de hasjchoco voortaan laten staan! x
Ha Adrift, wat een ontzettend lieve reactie en compliment! Wat je zegt geeft mij absoluut inzichten waarmee ik de eindjes weer wat meer aan elkaar kan knopen. Naar mijn idee kunnen anderen goed helpen de boel wat meer te relativeren. Dankjewel daarvoor. De volgende ervaring krijg je zeker weten te lezen. 😚

Kipcorn

Belezen gebruiker
Mooi report. Ook recentelijk truffels gebruikt en ook op het einde een pure wiet joint gerookt. Dit pakte erg raar uit.

PurplePower

Experimenterende gebruiker
Zeer goed geschreven! Zou je absoluut aanraden om volgende keer paddos te nemen inplaats van truffels. Heb altijd enorme. Mindfucks op truffels. Paddos vind ik vele leuker, wat niet wil zeggen dat het soms niet even moeilijker gaat. Haal uit paddos veel bevredeging. Raad dit aan zonder cannabis. Tenzij je graag een verwarde trip hebt met erg verstorende visuals. Bij mij leid dit vaak tot je zicht in meer dan 10 vakjes naast elkaar en onder elkaar zien. Wat niet perse erg is. Maar wel als je een conversatie met iemand wilt aangaan. 😂

Bovenaan