• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

    Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Setotoninensyndroom, en hoe ik er in terechtkwam

geflipt

Wijs gebruiker
Zeer onverwachts gisteren in een setotoninensyndroom gevallen. Het was mega traumatisch. Ik dacht de hele tijd "Dit gaat nooit meer goed komen".
Vooral het schokken van mijn hele lichaam, en het aanhoudende zweten, maakte mij wel zorgen.

Ik had een pilletje genomen. Na een uurtje nog een halfje... Maar niks. Dan zag ik die snoepjes, geloofde er niet echt in, en heb er 6 doorgeslikt.Toen werd het even wachten... Wou eigenlijk nog doorpakken, maar iets zei mij om even te wachten.

En toen begon het.Eerst een soort strakke band rond mijn hoofd, dan het onstopbare zweten (liters waren het), en dan het pnvreiwillige schokken van mijn ledematen.

Vlak daarna het onuitputtelijke schokken dus, van de armen, handen en benen. Soms bleef ik maar stevig en snel.schokken, tot alles uit mijn handen vloog...

Tot slot ook nog flinke hallucinaties. Ik zat in de hel!, geloof me vrij...

Setotoninensyndroom is écht, een zeer moeilijk iets om mee om te gaan... Je ziet nergens een uitweg.

Maar ik ben blij dat ik het eens écht zelf meegemaakt heb. Voortaan veel voorzichtiger doen, en WACHTEN tot iets begint, vooraleer die snoepjes als snoepjes naar binnen steken...

Volg in de link hieronder hoe het live verlopen is! Heb mijn best gedaan om het te beschrijven. Mijn god, wat was dat!! Let op, het is allesbehalve rustgevende lectuur.... 🤯

Voor het live tripreport, klik hieronder....
 

Bijlagen

  • IMG_0200~2.jpg
    IMG_0200~2.jpg
    340 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ja, heftig om te lezen. Je kreeg in dat topic helaas weinig (serieuze) respons, ik denk omdat velen er door die Haribo-snoepjes vanuit gingen dat het een 1 april-grap was. Ik dacht dat in eerste instantie ook. Als we hadden doorgehad dat je echt in gevaar en paniek was, hadden we je online wel wat meer bijgestaan (ik kan denk ik voor meerdere forummers spreken…), dus sorry nog voor die miscommunicatie in ieder geval. Goed dat je er doorheen bent gekomen.

Even in het algemeen: serotonine-syndroom, of serotonine-vergiftiging, is gevaarlijk en in potentie levensbedreigend. Als jij of iemand anders klachten ervaart die doen vermoeden dat hier sprake van is, is dit dus een reden om niet zelf thuis af te wachten, al helemaal niet in je eentje, en om snel medische hulp te zoeken.

Bel 112 bij symptomen als: koorts, onrust, gejaagdheid, angst/verwarring, sterk verhoogde hartslag en bloeddruk, ongewone spierkrampen in armen en/of benen, spiertrekkingen en spierstijfheid.
 
Terug
Bovenaan