Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Onlangs is 3mmc verboden. Dat geldt niet voor het zusje 2mmc. 2mmc staat nog niet in de Opiumwet. Is het dus ook legaal om onder invloed van 2mmc te rijden?
Ik ben dit zeker niet van plan. Ik vraag me het alleen af.
Rijden onder invloed is sowieso niet toegestaan , of een middel nou legaal is of niet. Als ze na een zware aanrijding 2mmc in je bloed vinden ben je zwaar de lul
Maar goed, bij een ongeluk met gewonden of erger wordt er altijd een test gedaan. Blijkt daaruit dat je niet nuchter achter het stuur zat zit je dubbel in de shit. Doe het dus niet. Ook niet omdat het je rij gedrag kan beinvloeden. Bv opgefokter of juist te rustig of onoplettend.
Volgens .mij gaat het vooral om of je in staat bent om aan het verkeer deel te nemen. Als je extreem vermoeid deelneemt aan het verkeer kan dit ook gevolgen hebben etc
Volgens .mij gaat het vooral om of je in staat bent om aan het verkeer deel te nemen. Als je extreem vermoeid deelneemt aan het verkeer kan dit ook gevolgen hebben etc
Goeie aanvulling.
Want dat klopt als een bus volgens mij.
Sta jij na een nachtdienst bv te wankelen op je benen van oververmoeidheid, dan heb je net zoveel uit te leggen als met drank of drugs op rijden geloof ik
Dit dus, nogal bizarre en stupide vraag. Geen enkele rc (legaal of illegaal) laat het toe om aan het verkeer deel te nemen. Je mag onder invloed van vele medicijnen op voorschrift ook niet deelnemen aan het verkeer en geen machines bedienen. En met halve fles wodka op, een joint en/of magic truffs op, mag je ook niet deelnemen aan het verkeer. Dus of een drug/stof nu op de opiumlijst staat of niet, doet er letterlijk niet toe mbt autorijden.
Dit dus, nogal bizarre en stupide vraag. Geen enkele rc (legaal of illegaal) laat het toe om aan het verkeer deel te nemen. . ..... Dus of een drug/stof nu op de opiumlijst staat of niet, doet er letterlijk niet toe mbt autorijden.........
Noot:
In de wet staat: het is verboden om te rijden als je onder invloed bent van een stof die de rijvaardigheid kan beïnvloeden.
Er staat verder geen stof met name genoemd.
Dus of een stof legaal is of niet, is niet het issue.
Het gaat erom of de stof de rijvaardigheid kan beïnvloeden, c' est ca.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.