RC's als manier om je los te weken van je dealer(s). Op weg naar stoppen.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Als t gebruik van RC me iets opleverde was dat ik afstand nam van personen die me drugs verkochten.
Want met deze personen heb je toch een erg verwarrende band en ze zijn in staat je a t gebruiken te houden...omdat ze je bv weten wonen, je manipuleren soms (je een hele uitleg verkopen dat ze aan je welzijn denken bv), je er je zelfs loyaal naar gedraagt, je via je nummer contacteren omdat ze nog es a je willen verkopen, je mogelijks een schuld hebt lopen en nog es langs moet gaan daarvoor, je iets hebt met iemand die je bezorgt, ...

Mijn RC vendor daar heb ik toch een heel eenvoudige band mee. Hij zal niet voor mijn deur komen te staan. K krijg ook geen promotie in de mail of via mijn nr waarmee ik met hen communiceerde. K kan er dus al zeker niet verliefd op worden want zie de verkoper nooit 🙃

Als RC's enig voordeel voor me hadden was t me losweken uit gebruikerscontacten. Op weg naar stoppen. Zonder deze contacten om je heen is stoppen toch stuk gemakkelijker.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Stoppen zonder deze stap is natuurlijk t beste. Stoppen is eigenlijk in mijn ogen en vooral achteraf gezien nooit te vroeg en de beste keuze. Maar als je nog niet klaar bent deze beslissing te nemen en er succesvol gevolg a t geven, is dit de stap die ik nam omdat ik (ongezonde) gebruikerscontacten en het complexe ervan meer dan beu was.

Niet alleen daarom: mijn substitutiemiddel nl een concerta per dag werd me door de huisdokter afgenomen en zocht een ander middel om nog niet gans te stoppen en te proberen (!) gecontroleerd te gebruiken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als t gebruik van RC me iets opleverde was dat ik afstand nam van personen die me drugs verkochten.
Want met deze personen heb je toch een erg verwarrende band en ze zijn in staat je a t gebruiken te houden...omdat ze je bv weten wonen, je manipuleren soms (je een hele uitleg verkopen dat ze aan je welzijn denken bv), je er je zelfs loyaal naar gedraagt, je via je nummer contacteren omdat ze nog es a je willen verkopen, je mogelijks een schuld hebt lopen en nog es langs moet gaan daarvoor, je iets hebt met iemand die je bezorgt, ...

Mijn RC vendor daar heb ik toch een heel eenvoudige band mee. Hij zal niet voor mijn deur komen te staan. K krijg ook geen promotie in de mail of via mijn nr waarmee ik met hen communiceerde. K kan er dus al zeker niet verliefd op worden want zie de verkoper nooit 🙃

Als RC's enig voordeel voor me hadden was t me losweken uit gebruikerscontacten. Op weg naar stoppen. Zonder deze contacten om je heen is stoppen toch stuk gemakkelijker.
Ik zie rc-vendors ook gewoon als dealers.

Die afstand zie ik niet zo. Want rc-dealers zijn altijd online en de meeste mensen hebben nu een telefoon met internet bij. Dus je kan het altijd en overal bestellen. Psychologisch is die afstand dus niet zo ver.

Rc-vendors weten ook je adres. Ik krijg wel regelmatig promotiemails van vendors. En het probleem is dat je ze altijd weer kan googlen dus dat het veel lastiger is om ze te vergeten.

Wat je ook kan doen is een tweede prepaid telefoon of simkaart gebruiken voor contact met dealers. Die telefoon / simkaart laat je dan gewoon uit als je het niet gebruikt. Verder ook niet bij je thuis afspreken. Dan weet de dealer niet waar je woont en heb jij controle over het contact.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Je hebt idd gelijk dat je dan altijd aan je product kan via Google, hoeveel en wanneer je wil. Dit kan tot meer gebruik leiden. Is absoluut groot gevaar.

Verstandig van 2de simkaart te gebruiken en deze personen gans gescheiden te houden van je leven, woning enz. In mijn geval echter gebeurde dat soms niet omdat ik hen ook persoonlijk kende in meerdere of mindere mate.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Overstappen vaan straatdealers naar RCs is natuurlijk een schijnoplossing. Je houdt je verslaving gewoon in stand alleen is het iets indirecter - je hebt ‘t de volgende dag ipv een uurtje later. Je post komt op mij over als goedpraten tegen jezelf.
Ik was ten tijde echt niet klaar om te stoppen, dus btf dat was t idd geen oplossing.
Achteraf gezien was ik mss eerder gestopt of had ik andere manier gevonden om van bepaalde personen weg te blijven. Ik volg je.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Mijn weg hierin heeft naast t voordeel dat er voor mij was van afstand van bepaalde personen, ook veel nadelen gehad:
• het zoeken naar de voor mij geschikte RC bevoordeeld leidde tot gebruik met ongewenste effecten van verschillende producten.
• het er zo gemakkelijk aan kunnen zonder voor mij lastig contact heeft een tijd tot zeer zwaar gebruik geleid. Controleren nadien was moeilijk en slechts tijdelijk vaak.

_shikantaza

Badass junkie
Ja, daar heb je een goed punt. Bij een straatdealer voel je misschien nog schaamte als je voor de derde keer die dag een grammetje of wat gaat halen. Bij online RC's heb je dat niet. En als je een beetje een dealer had die begaan met je was (de mijn niet hoor) dan krijg je wel commentaar als je te vaak komt halen. Maargoed, het was onderdeel van je reis naar abstinentie en hoort er allemaal bij. Het voelt soms gewoon goed om de sleur te kunnen doorbreken, ook al wordt het er sec gezien niet echt beter op :wink:

Fairflower

Bewuste gebruiker
Ja, daar heb je een goed punt. Bij een straatdealer voel je misschien nog schaamte als je voor de derde keer die dag een grammetje of wat gaat halen. Bij online RC's heb je dat niet. En als je een beetje een dealer had die begaan met je was (de mijn niet hoor) dan krijg je wel commentaar als je te vaak komt halen. Maargoed, het was onderdeel van je reis naar abstinentie en hoort er allemaal bij. Het voelt soms gewoon goed om de sleur te kunnen doorbreken, ook al wordt het er sec gezien niet echt beter op :wink:
Mss betekende deze post van me eerder: ik moest echt diep zakken en gebruiken tot t niet meer ging...om te willen en moeten stoppen en koos ik idd voor het totaal onpersoonlijke van schaamteloze hoeveelheden te kunnen bestellen...

Bedankt voor je repliek op mijn post 😉.

_shikantaza

Badass junkie
Mss betekende deze post van me eerder: ik moest echt diep zakken en gebruiken tot t niet meer ging...om te willen en moeten stoppen en koos ik idd voor het totaal onpersoonlijke van schaamteloze hoeveelheden te kunnen bestellen...

Bedankt voor je repliek op mijn post 😉.
Absoluut. Pas toen ik in ging zien dat het "stoppen of sterven" was, kon ik herstellen. En daar was een flinke berg coke voor nodig eerst.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Rc vendors kunnen heus wel een gateway naar meer zijn, zie geen verschil tussen straat en online dealers.
Weg naar meer zijn ze zeker geweest voor me. Dat beschreef ik oa...

Ik zie t verschil in dat je het voor mij het onaangename, moeilijke, schuldbeladene interpersoonlijke contact kunt mijden waarbij het drugs kopen gebeurd...en het ingewikkelde ervan.
Vb. Iemand is je dealer en je gedraagd je tijdens het gaan kopen van het middel met hem als vrienden (voordien kenden wij elkaar ook al wat). Maar eigenlijk is de vriendschap er echt af want hij is beginnen centjes te verdienen aan jouw verslaving...ik vind t contact vervelend eigenlijk maar laat t niet blijken want onderga het omdat ik de gekochte pillen nodig had...

Fairflower

Bewuste gebruiker
K bedoel wat maak je niet allemaal mee...1 die je enkel per 20 gram wil verkopen, tenzij je sex met hem wilt dan komt ie wel langs voor minder...Euh, nee danku he!!...dit is een voorbeeld van een straatdealer die ik es ontmoette...

Degene die aan me verkochten en ik kende waren zo vervelend niet.

Maar iedereen is anders en de ene gooit t even graag als jou op een eerlijke respectvolle deal, de andere wil er gauw nog wat ander persoonlijk gewin uithalen...

Fairflower

Bewuste gebruiker
Ik wou echt weg uit deze "wij gebruiken elkaar contacten"... "ik jou omdat ik drugs nodig heb en niet omdat ik je leuk vindt al doe ik om ze te krijgen even misschien alsof als t moet" "jij mij in de mate dat ik kan en hoever ik wil gaan om mijn verslaving te onderhouden"

Ik vind t pijnlijke contacten waarin t minder mooie manipulatieve van een mens boven komt...

Deze ervaringen heb ik gewoon niet bij RC vendors...

Als iemand me snapt.

Snelheid1234

Belezen gebruiker
Ik heb juist het idee dat rc Vendors er voor zorgen dat je misschien wel extra verslaafd wordt. Als ik soms naar de mailtjes krijg die ik ontvang lijkt het wel alsof ze een hele marketing afdeling hebben.
Denk dan aan enorme kortingen bijvoorbeeld.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Ik heb juist het idee dat rc Vendors er voor zorgen dat je misschien wel extra verslaafd wordt. Als ik soms naar de mailtjes krijg die ik ontvang lijkt het wel alsof ze een hele marketing afdeling hebben.
Dat willen ze zeker. Ik had er erg weinig last van buiten de "staaltjes" van ander middel die ik ooit vond. Natuurlijk verdienen ze graag zoveel mogelijk aan je. Daar twijfel ik niet aan.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Toch is dat eerder gewoon duidelijk en minder manipulatief bedekt onder de mantel der liefde.
Ook komt t door de afstand en het elkander niet in real life ontmoeten niet voor dat ze aan je lijf willen zitten I p v centjes betaald te zien op hun rekening.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Een straatdealer kan dat toch ook willen...dat gebeurt ook.

_shikantaza

Badass junkie
Klinkt wel bekend, en ik had er nog de bijkomstigheid bij dat mijn dealer op een gegeven moment door begon te krijgen dat ik vrijwel alles deed om aan m'n fix te komen. Op het laatste kwam hij niet eens meer langs, dan moest ik altijd naar hem toe komen. Ik voelde me echt een slaafje maar ik moest mijn middel gewoon hebben. Dat was ook echt naar. Nog niet naar genoeg om te stoppen alleen maar voelde me wel onteerd op sommige momenten. En ik mijn zuurverdiende centen maar naar hem toe brengen.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Klinkt wel bekend, en ik had er nog de bijkomstigheid bij dat mijn dealer op een gegeven moment door begon te krijgen dat ik vrijwel alles deed om aan m'n fix te komen. Op het laatste kwam hij niet eens meer langs, dan moest ik altijd naar hem toe komen. Ik voelde me echt een slaafje maar ik moest mijn middel gewoon hebben. Dat was ook echt naar. Nog niet naar genoeg om te stoppen alleen maar voelde me wel onteerd op sommige momenten. En ik mijn zuurverdiende centen maar naar hem toe brengen.
Dit herken ik, hoe meer nodig ik een bepaalde dealer had, hoe minder respectvol hij zich gedroeg. Hoe meer hij schromeloos over mijn grenzen durfde gaan en uiteindelijk voor mijn ogen nog iets stal wat hij hoopte dat ik oogluikend toeliet...
Als ik een hele tijd weggebleven was, was hij zeer sympa en respectvol...maar dit verviel gauw terug.

Fairflower

Bewuste gebruiker
En we lieten het allemaal gebeuren. Maar nu niet meer :)
Gelukkig! Want je onteerd voelen of behandeld als een gebruiksvoorwerp is niet goed voor je moraal en zelfrespect.
En voelen dat de menselijke aard zo kan draaien of soms zo is, is niet goed om een positief mensbeeld te bewaren...

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Of gratis samples van zeer verslavende stofjes.

Fairflower

Bewuste gebruiker
Echter ik heb geen persoonlijk beeld van de persoon die dat doet en ik moet de glimlach niet zien als hij t me probeert a t smeren en niet om bij hem te kunnen kopen toch vriendelijk terug te glimlachen terwijl ik het totaal niet ok vind wat er gebeurd.
Ik hoef mezelf niet schijnheilig of gemanipuleerd voelen in een real life 1 op 1 contact.
Ik moet niet bang zijn van de onvoorspelbaarheid van het temperament op een moment.

Wel moet ik bang zijn van mezelf dat ik niet overga tot teveel gebruik of leren samples de vuilbak in te keeperen. Maar dit heb ik ondanks verslaving iets meer onder controle dan het gedrag van een zelf onder invloed zijnde dealer op een slechte dag van hem.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Rc vendors gebruiken dezelfde tactiek als dealers. Eeuwenoud marketing principes. Alleen doordat het illegaal/grijs gebied is wordt en kan niet er niet gehandhaafd worden.

_shikantaza

Badass junkie
Dealers zijn dealers en het gros zal proberen je verslaafd te krijgen en te houden. En daar gaan ze ver in. Extraatjes als je veel haalt (meer dan je van plan was), goedkoper als je NU haalt (terwijl je deze week clean wilde blijven), nieuwe nummers appen vanaf dat nieuwe nummer (want het oude had je geblokkeerd), herinneringen en vragen of je hun nummer niet toevallig kwijt was (dat had je verwijderd om te kunnen stoppen) enzovoorts. Gratis Pyro’s heb ik hier ook al voorbij zien komen.

mitchieee

Wijs gebruiker
Rc sites, zijn makkelijker te benaderen dan de dealers in mijn ogen, online half anoniem, meer keus en volgende dag lekker in de brievenbus

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Als je eenmaal gewend bent aan online kopen is het net zo erg. Promotiemails versturen ze ook en het is gewoon te makkelijk. Ik heb bewust geen dealers in mijn telefoon maar de rc wereld is net zo erg.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Of gratis samples van zeer verslavende stofjes.
Yup...

Uiteindelijk is het gewoon business en die mensen liggen er niet wakker van dat ze jou lokken met dit soort acties, met mogelijk levensgevaarlijke middelen.

Het ziet er ook allemaal heel onschuldig uit, met die gratis vrolijk gekleurde samples waar je uit kunt kiezen.

Maar op zich snap ik de TS wel. Met persoonlijke dealers speelt er een... persoonlijk aspect mee. Zeker als er meer is dan de relatie: dealer/klant.

Beide hebben hun eigen valkuilen.

MR_CHIP

Badass junkie
ik heb in het verleden best vaak bij een vendor besteld, dat ik nu als ik zou willen ondanks dat ik niet direct geld heb toch wel kan bestellen een soort van krediet opgebouw door alle keren dat ik daar besteld heb

FerdFatoehaus

Badass junkie
ik heb in het verleden best vaak bij een vendor besteld, dat ik nu als ik zou willen ondanks dat ik niet direct geld heb toch wel kan bestellen een soort van krediet opgebouw door alle keren dat ik daar besteld heb
Dat vind ik echt kwalijk en onprofessioneel van die vendor.