Powerpoint presentatie: Drugs.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik heb gekozen voor het onderwerp Drugs op school. (Als powerpoint presentatie)
Dit niet omdat ik stoer wil doen voor mijn klasgenoten, maar gewoon omdat ik ze wil laten zien dat drugs niet als ''Hier ga ik dood aan, ga lelijk worden en krijg veel puisten plus mijn huid gaat bijten." gezien moet worden.

Enige tips?

Tenslotte wil ik nog wat persoonlijke ervaringen delen van andere mensen met mijn klasgenoten.
Deze zijn UITERAARD anoniem.
Als iemand zich geroepen voelt om zijn persoonlijke ervaring te delen?
Post maar.
Ik heb er al een paar, gebruikwaardige trip reports uitgehaald.

ooscaar

Wijs gebruiker
Maar wat wil je precies van ons weten dan? Je mag natuurlijk best vermelden wat wij hier allemaal op het forum opschrijven, maar iets als 'Een Nederlandse jongen genaamd Ooscaar vind 4-fmp met 2C-B leuk' is natuurlijk ook niet echt informatief. Ik denk dat je het beste in je presentatie naar voren kunt laten komen wat de gevaren zijn van drugs, hoe deze in te perken zijn en hoe verantwoordelijk te gebruiken valt. Ik denk dat je dat namelijk duidelijk wilt maken omdat je zegt:
MentalFucked zei:
Dit niet omdat ik stoer wil doen voor mijn klasgenoten, maar gewoon omdat ik ze wil laten zien dat drugs niet als ''Hier ga ik dood aan, ga lelijk worden en krijg veel puisten plus mijn huid gaat bijten." gezien moet worden.
Verder moet je je misschien bedenken dat mensen over je gaan zitten lullen dat je zoveel drugs gebruikt en dat soort dingen omdat je ten slotte op de middelbare school zit. Bij mij op de middelbare merkte ik dat aardig wat mensen hun drugsinteresse graag uitten in het lullen over anderen. Als dit je niet boeit, kun je het natuurlijk gewoon doen, maar ik zou er wel rekening mee houden. Ook met hoe je leraar erover denkt. Als je leraar wel heel zwart-wit denkt, krijg je misschien een wat minder cijfer omdat hij/zij het niet met je eens is. :rolleyes:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heb niet veel tijd nu , maar zou ook aandacht besteden aan het feit dat medicatie wezenlijk drugs is. Alcohol , morfine , heroïne , methadon verzin het maar waren ook geneesmiddelen vroeger tot er een nieuw (lang niet altijd beter) 'alternatief' ontdekt was. Waar is de grens tussen drugs en een geneesmiddel kan je als een vraagstuk maken.

Zal later nog wat toevoegen als er wat in me hoofd binnenschiet.

Succes!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sowieso goed om in je presentatie te vermelden dat alcohol ook gewoon drugs is. Op de een of andere manier is het in onze maatschappij normaal om alcohol en drugs apart te benoemen terwijl dat eigenlijk nergens anders op gebaseerd is dan de wet.

Zorg dat je verder gewoon een eerlijk beeld geeft, verheerlijk gebruik niet en geef zowel de positieve als negatieve effecten aan.

Mocht je specifiek meer over psychedelica willen weten en hoe je die postief kunt gebruiken om een beter persoon te worden dan moet je het maar laten weten.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik denk dat ooscar een goed punt heeft, vooral gelet op jouw jonge leeftijd is het nodig om jezelf in bescherming te nemen. Op de middelbare school heerst over het algemeen nog een groot taboe op drugs, puur gebaseerd op het feit dat de meeste mensen op die leeftijd nog niet met verboden middelen zijn geconfronteerd. Heb je echter een sterk karakter met zelfvertrouwen, dan kan je rustig een spreekbeurt hierover doen. Ik heb echter in een eerdere post van jou gelezen dat je niet echt een positief zelfbeeld hebt, wat duidt op niet heel veel zelfvertrouwen. (heb ik ook niet hoor)

In dat kader zou ik je afraden om hier een spreekbeurt over te houden, al is dat natuurlijk aan jou. Daarnaast zou ik ook niet vermelden dat actief bent op een drugsforum, dit zorgt voor nog meer roddels. Succes ermee! :wave:

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
Ik denk dat ooscar een goed punt heeft, vooral gelet op jouw jonge leeftijd is het nodig om jezelf in bescherming te nemen. Op de middelbare school heerst over het algemeen nog een groot taboe op drugs, puur gebaseerd op het feit dat de meeste mensen op die leeftijd nog niet met verboden middelen zijn geconfronteerd. Heb je echter een sterk karakter met zelfvertrouwen, dan kan je rustig een spreekbeurt hierover doen. Ik heb echter in een eerdere post van jou gelezen dat je niet echt een positief zelfbeeld hebt, wat duidt op niet heel veel zelfvertrouwen. (heb ik ook niet hoor)

In dat kader zou ik je afraden om hier een spreekbeurt over te houden, al is dat natuurlijk aan jou. Daarnaast zou ik ook niet vermelden dat actief bent op een drugsforum, dit zorgt voor nog meer roddels. Succes ermee! :wave:

Ik ben meer zo iemand die zich niets aantrekt van die roddels.
Je hebt wel een punt, maar de meeste mensen in mijn klas blowen.
Maar als ze horen dat ik weer eens MDMA gebruik hebt, denken ze van, wat is dat voor een junk.

Ik wil voornamelijk aantonen dat MDMA gebruik niet perse slecht hoeft te zijn.
En hoe andere drugs je positief kunnen beïnvloeden zoals iemand hierboven al zei.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MentalFucked zei:
Pyschedelicee, dat zou fijn zijn!
Wanneer heb je de info nodig? Weet ik een beetje wanneer ik uiterlijk antwoord kan geven. Heb het nogal druk met werk namelijk. Daarnaast wel handig als je iets concreter kan aangeven wat je precies wilt weten en hoe uitgebreid. Ik zou een boekwerk kunnen schrijven over mijn psychedelische ervaringen, maar daar heb jij voor je presentatie niet zoveel aan natuurlijk.

Daarnaast deel ik de mening van anderen wel dat het misschien niet het meest handige onderwerp is voor een presentatie op school, aan de andere kant vind ik het ook wel stoer van je dat je daar op die leeftijd al schijt aan hebt.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
MentalFucked zei:
Pyschedelicee, dat zou fijn zijn!
Wanneer heb je de info nodig? Weet ik een beetje wanneer ik uiterlijk antwoord kan geven. Heb het nogal druk met werk namelijk. Daarnaast wel handig als je iets concreter kan aangeven wat je precies wilt weten en hoe uitgebreid. Ik zou een boekwerk kunnen schrijven over mijn psychedelische ervaringen, maar daar heb jij voor je presentatie niet zoveel aan natuurlijk.

Daarnaast deel ik de mening van anderen wel dat het misschien niet het meest handige onderwerp is voor een presentatie op school, aan de andere kant vind ik het ook wel stoer van je dat je daar op die leeftijd al schijt aan hebt.

Bedankt dat je hier aan wilt meewerken.
Tegen 14 mei.

Ik zoek in de richting van hoe drugs, in jouw geval Psychedelica jouw leven positief hebben beïnvloed.
Je negatieve en positieve ervaringen. (Niet allemaal, gewoon de beste eruit eigenlijk.)
Als je er blijvende schade er aan over hebt gehouden.
En je ervaring met eventuele psychoses.
Want mijn klasgenoten verbinden truffels/paddo's aan ''blijven hangen''.
Dus dat je in een psychose blijft voor de rest van je leven.

Dan, waarom je het het beste niet kan doen, maar als je het toch van plan bent welke maatregelen moet je van te voren treffen, etc..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou wel erbij vertellen dat drugsgebruik nooit zonder risico is en dat het wel belangrijk is om verantwoordelijk te doen. Je kan best vertellen dat harddrugs minder 'eng' is als iedereen denkt, maar je moet het ook weer niet ophemelen he. Het blijven drugs, het blijft een risico, altijd, hoewel het fucking leuk is. :wink:

En ook inderdaad dat eigenlijk alle medicatie drugs is. Zowel medicatie of drugs (het is maar hoe je het noemt) zorgt voor een bepaalde reactie in je lichaam en in je hersenen. In dat opzicht kun je je afvragen wat nu werkelijk de scheidingslijn daartussen is..
Ook interessant: vroeger werd speed bijvoorbeeld gebruikt om mee af te vallen. Aan de andere kant is er tegenwoordig weer meer onderzoek om drugs (ketamine en mdma) te gebruiken in behandelingen van bijvoorbeeld PTSS, ernstige depressie en angststoornissen.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
ZERO- zei:
Ik zou wel erbij vertellen dat drugsgebruik nooit zonder risico is en dat het wel belangrijk is om verantwoordelijk te doen. Je kan best vertellen dat harddrugs minder 'eng' is als iedereen denkt, maar je moet het ook weer niet ophemelen he. Het blijven drugs, het blijft een risico, altijd, hoewel het fucking leuk is. :wink:

En ook inderdaad dat eigenlijk alle medicatie drugs is. Zowel medicatie of drugs (het is maar hoe je het noemt) zorgt voor een bepaalde reactie in je lichaam en in je hersenen. In dat opzicht kun je je afvragen wat nu werkelijk de scheidingslijn daartussen is..
Ook interessant: vroeger werd speed bijvoorbeeld gebruikt om mee af te vallen. Aan de andere kant is er tegenwoordig weer meer onderzoek om drugs (ketamine en mdma) te gebruiken in behandelingen van bijvoorbeeld PTSS, ernstige depressie en angststoornissen.
Over dat laatste, als hierbij MDMA gebruikt wordt zou het dat niet erger maken?
Ik heb ooit eens MDMA gebruikt toen ik depressief was.
Ik heb mij 2 weken goed gevoeld, maar daarna heb ik 2-3 maanden afgezien.

Ik veronderstel dat een MDMA behandeling dan blijvend is, want de afgrond wordt alleen maar groter en groter.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MentalFucked zei:
Bedankt dat je hier aan wilt meewerken.
Tegen 14 mei.
Ik zal binnenkort het een ander voor je op papier zetten, maar fijn dat het geen enorme haast heeft.

ZERO- zei:
Hier ben ik helemaal mee eens! Naar mijn mening is iets een drug als het psychoactief is, met andere woorden het verandert de werking van de hersenen. Dat houdt in dat ook hele alledaagse dingen drugs zijn, denk aan koffie, thee, chocola, etc. Dat dit dan weer niet hele spannende drugs zijn is weer wat anders. Maar bijvoorbeeld paracetamol is niet psychoactief en naar mijn mening dus geen drugs. Ik vind het sowieso gek dat er een onderscheid wordt gemaakt naar het doel van het gebruik en niet gewoon de werking. Genoeg medicatie die anders ook een behoorlijk fijn effect kan geven. Als iemand om medische redenen morphine voorgeschreven krijgt kan die gene zich nog steeds heel fijn voelen daardoor, alleen het hoofddoel is op dat moment niet recreatief.

MentalFucked zei:
Ik veronderstel dat een MDMA behandeling dan blijvend is, want de afgrond wordt alleen maar groter en groter.
Dat is niet de insteek ervan en zal uiteindelijk ook geen zin meer hebben omdat je uiteindelijk vanzelf een dusdanige tolerantie voor MDMA zal opbouwen dat het geen effect meer geeft. De insteek van een behandeling met MDMA bij PTSS, depressie of angststoornis is dat je het eenmalig of enkele keren onder toezicht van een psycholoog gebruikt. In zulke sessies zul je dan de kern van bijvoorbeeld je depressie of angsten onder ogen moeten zien en in een staat van MDMA bedwelming kun je dat mogelijk beter verwerken dan nuchter. Het doel hiervan is dus de oorzaak bij de kern aanpakken zodat je er in je dagelijks leven beter mee om kunt gaan.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
MDMA wordt gebruikt bij PTSS en angstproblemen, ketamine bij depressie. Maar MDMA bij depressie heb ik nooit wat over gelezen. Dat lijkt me ook niet waarschijnlijk, gezien mensen met depressie een lager niveau van serotonine in hun hersenen hebben en MDMA dat ook verbruikt. Daarom moet je ook geen MDMA doen als je depressief bent want daar wordt je alleen nog maar meer depressiever van (zoals je zelf dus ook ervaren hebt).

Ik vind VICE artikeltjes altijd wel lekker weg lezen:
http://www.vice.com/nl/read/can-mdma-cure-ptsd
http://www.vice.com/nl/read/i-used-keta ... ession-122
http://www.vice.com/read/strengthening- ... cstasy-116

Voor serieuzere informatie:
https://www.facebook.com/mapsmdma?ref=ts&fref=ts

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MentalFucked zei:
Ik zoek in de richting van hoe drugs, in jouw geval Psychedelica jouw leven positief hebben beïnvloed.
Je negatieve en positieve ervaringen. (Niet allemaal, gewoon de beste eruit eigenlijk.)
Als je er blijvende schade er aan over hebt gehouden.
En je ervaring met eventuele psychoses.
Want mijn klasgenoten verbinden truffels/paddo's aan ''blijven hangen''.
Dus dat je in een psychose blijft voor de rest van je leven.

Dan, waarom je het het beste niet kan doen, maar als je het toch van plan bent welke maatregelen moet je van te voren treffen, etc..
Zoals beloofd zou ik hier nog op terug komen. Waar ik mee wil beginnen is dat psychedelica mij persoonlijk erg positief geholpen hebben, maar ik wil het gebruik ook niet verheerlijken want ik heb helaas ook minder positieve ervaringen in mijn directe omgeving meegemaakt. Psychedelica kunnen zeer confronterende inzichten geven en als je daar niet voor open staat ga je een helse ervaring tegemoet. Waar ik inmiddels van overtuigd ben is dat het maar voor enkele mensen is weggelegd om iets te leren van psychedelica, daarom probeer ik ook eigenlijk nooit mensen over te halen om met mij te gaan trippen. Sowieso is mensen overhalen iets te gaan gebruiken erg slecht natuurlijk. Sterker nog, mensen die nog nooit hebben getript en wel eens met mij willen trippen vraag ik vaak wel 10 keer of ze het zeker weten en er wel echt voor open staan.

Persoonlijk heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met psychedelica. Hoewel ik ook wel eens minder leuke of zelfs erg duistere trips heb gehad zijn dat vaak de trips geweest waar ik het meest over mijzelf te weten ben gekomen. Daarbij heb ik ook een hoop trips meegemaakt die gewoon overwegend leuk waren. Psychedelica hebben mijn leven op meerdere manieren veranderd.

Allereerst ben ik erdoor anders naar het leven gaan kijken. Vroeger vond ik zaken als geld verdienen, carriere maken, etc erg belangrijk. Als ik daar nu op terug kijk moet ik daar erg om lachen. Ik wil nog steeds wat bijdragen aan de samenleving, maar wil daarbij liever anderen helpen dan dat ik vooral met mezelf bezig ben. Mede hierdoor heb ik uiteindelijk ook besloten om ontwikkelingseconomie te gaan studeren. Enige nadeel hieraan is dat ik veel vrienden van vroeger ontgroeid ben omdat zij nog wel zoveel waarde aan geld verdienen hechten. Ik spreek ze nog wel eens, maar dan erger ik me eigenlijk altijd aan het feit dat alles bij hun om geld draait. Verder ben ik ook veel meer openminded geworden door trippen. Hoewel het als een cliche klinkt ben ik er spiritueler door geworden. Van overtuigd atheist ben ik veranderd in een agnost. Ik geloof nog steeds niet in een god, maar het ontkennen vind ik eigenlijk hetzelfde als stellig zeggen dat er wel een god is. Wie ben ik om te zeggen of een god wel of niet bestaat? Hoewel ik dus niet in god ben gaan geloven, geloof ik wel dat er meer is dan wij in onze dagelijkse realiteit kunnen waarnemen. Sowieso is realiteit een enorm subjectief begrip.

Ten tweede ben ik als persoon ook wel veranderd over de jaren heen door dingen die ik tijdens trips heb ik geleerd. Uitdagingen en moeilijke momenten tijdens trips zijn vaak een reflectie op uitdagingen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt. Zo ben ik veel rustiger geworden waardoor ik eigenlijk bijna nooit meer stress ervaar, ik heb geleerd me alleen nog druk te maken over dingen waar ik ook daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen en ik ben veel meer met het moment bezig in plaats van eerdere ervaringen te over analyseren of teveel te plannen. Psychedelica hebben mij geleerd mijn gedachten te sturen en daarmee negatieve of nutteloze gedachtes te negeren.

Ten slot, hebben sommige trips mij echt geholpen om zaken waar ik op dat moment erg mee zat te overwinnen of vrede mee te sluiten. Zo heeft een trip mij wel eens geholpen met het verwerken van het overlijden van een dierbare, het uitgaan van een relatie en heb ik uiteindelijk een 6 jarige wiet verslaving gestopt tijdens een trip.

Al met al hebben psychedelica voor mij een enorme therapeutische waarde gehad naast de lol die ik eraan heb beleefd.

Helaas ken ik ook 2 minder leuke voorbeelden van vrienden van mij. Een goede vriend van mij waar ik het samen mee ontdekt heb begon een aantal jaar geleden steeds vaker drugs te gebruiken en dan met name wiet, psychedelica en mdma. Dit leidde er toe dat hij trip effecten begon te ervaren als hij nuchter was of geblowd had. In het begin leek het nog op een mooie bonus als het ware, maar helaas bleek dit al snel een psychose te zijn. Hij ging steeds meer buiten de realiteit leven en er waren geen normale gesprekken meer met hem te voeren. Uiteindelijk is hij een paar jaar gestopt met drugs gebruiken en het gaat gelukkig al lange tijd weer goed met hem. Recent heb ik ook een andere vriend tijdens een trip totaal bad zien gaan. Hij wist niet meer waar hij was, wat hij gebruikt had en wie wij waren. Hij leek een bepaald inzicht te hebben over zichzelf maar wilde zich hier totaal niet aan overgeven. Inmiddels ontkent hij het inzicht en wil er eigenlijk niet meer over nadenken.

Psychedelica moet je alleen gebruiken als je echt open staat voor de confrontaties die je kunt tegenkomen over jezelf. Het is geen speelgoed en als je het alleen voor de fun gebruikt kun je jezelf echt nog eens tegenkomen en dat kan helaas erg naar uitpakken. Je moet er klaar voor zijn, dat is iets dat niet perse aan leeftijd is gekoppeld, want sommige mensen zullen er gewoon nooit klaar voor zijn. Maar onder de 18 of de 20 vind ik persoonlijk sowieso niet verstandig, aangezien je dan nog niet alles kan overzien en de inzichten of confrontaties waarschijnlijk nog niet in perspectief kunt plaatsen. Als je dan toch besluit te gebruiken is het belangrijk dat je goed in je vel zit en het in een rustige en vertrouwde omgeving doet. Pas als je veel ervaring hebt kun je het eventueel gaan gebruiken op een feestje of wanneer je niet lekker in je vel zit en daar aan wilt werken.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Bedankt.
I.V.M persoonlijke reden was mijn presentatie uitgesteld tot binnen 2 weken.
Deze presentatie zal zo goed als bepalen als ik naar het volgend leerjaar mag of niet.

Ik heb gemengde gevoelens gekregen. Met de leerkracht gesproken en hem enkele ideeën getoond.
Hij staat er voor open en zal de klas zo goed mogelijk begeleiden in het volgen van de presentatie.

Zou ik voor verdere vragen u nog via PB kunnen spreken?

Ook zal ik na dat ik mijn resultaat gekregen heb hem posten op het forum.

EDIT;
Ik heb al een deel af en aan de leerkracht laten zien.
Hij stond hier positief tegenover en heeft al dingen bij geleerd.
Zoals hij bijvoorbeeld niet wist dat er richtlijnen waren voor verantwoord gebruik.
Hij heeft me ook verteld dat hij al iets minder "zwart/wit" ziet qua drugs maar vermelde er wel bij dat ik de neven-effecten iets meer moest laten uitblinken. Want een hele klas aan de harddrugs helpen is wel het laatste wat ik wil. :tearsofjoy:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een erg goede documentaire over voornamelijk psychedelica en de medische applicaties is "Neurons to Nirvana" (moet je even torrente). Is denk ik echt een aanrader om wat ze darin vertellen + response van het forum te verwerken in je powerpoint. MAPS.ORG heeft inderdaad ook erg veel studies zoals er al vermeld werd.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
ElvenSpice zei:
Een erg goede documentaire over voornamelijk psychedelica en de medische applicaties is "Neurons to Nirvana" (moet je even torrente). Is denk ik echt een aanrader om wat ze darin vertellen + response van het forum te verwerken in je powerpoint. MAPS.ORG heeft inderdaad ook erg veel studies zoals er al vermeld werd.

Bedankt voor de informatie, zal hem zeker eens bekijken!

Bovenaan