Potentiële verslaving???

hey allemaal! Mijn beste vriendin krijgt alprazolam 0,25mg (Iknow weinig vandaar de vraag) voorgeschreven omdat ze kampt met slaapproblemen door privé omstandigheden. Uiteraard kan ze er beter door slapen, wat voor nu fijn is. Maar ik vraag min af of die 0,25mg alprazolam te vergelijken is met 2,5mg bromazolam, aangezien ik daar enorm verslaafd aan was met helse afkick verschijnselen. Nou ja bedankt alvast.

_shikantaza

Badass junkie
hey allemaal! Mijn beste vriendin krijgt alprazolam 0,25mg (Iknow weinig vandaar de vraag) voorgeschreven omdat ze kampt met slaapproblemen door privé omstandigheden. Uiteraard kan ze er beter door slapen, wat voor nu fijn is. Maar ik vraag min af of die 0,25mg alprazolam te vergelijken is met 2,5mg bromazolam, aangezien ik daar enorm verslaafd aan was met helse afkick verschijnselen. Nou ja bedankt alvast.
0,25mg is een lage dosering, maar bij Benzo’s treedt redelijk snel gewenning op. Wat een gelijkwaardige dosis Bromazolam zou zijn weet ik niet, maar dat zou waarschijnlijk rond de 0,25-0,5mg zijn. Zij zal moeten afbouwen als ze de Alprazolam langer dan een paar weken neemt.

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Ik ben wel geheel uit mijn ritme geraakt met 0,25 mg alprazolam. Maar het werkt bij iedereen anders en als ze geheel in evenwicht zit in haar leven is het misschien niet een probleem.
Ik gebruikte het een jaar om beter te werken en nam ook steeds meer koffies, toen champix erbij om te stoppen met nicotine, toen kwam er toch ook weer nicotine bij en vervolgens ook wiet. Na een jaar was ik er dus niet op vooruit gegaan, maar had ik er een Benzodiazepine verslaving bij.
Genoeg mensen die minder last hebben bij afbouwen van 2mg/dag dan ik met mijn combo drama inclusief 0,25mg Alprazolam.

Bovenaan