Positieve speekseltest volgende dag

verwijdermijmaar

Experimenterende gebruiker
Goedenavond,

De afgelopen twee weken verkeer ik in een zeer gestreste staat. Ik slaap slecht, eet slecht en ik kan mijn gedachten moeilijk beheersen. Ik maak mij (mogelijk onterecht) ernstig zorgen over mijn rijbewijs.

Vroeger was ik een vaste blower. Ik ben toen een keer aangehouden, kreeg een speekseltest die positief was en de bloeduitslag kwam 2 maanden later. 6 microgram in het bloed, 3 toegestaan. Hier heb ik een boete voor gekregen zonder zitting en een herkeuring bij het CBR. Ik ben na die mededeling direct gestopt met blowen en ik heb mijn rijbewijs terug gekregen, uiteraard omdat er niks werd aangetroffen. Ik had toen ongeveer twee uur voor het bloed prikken een paar haze joints gerookt, dus de veroordeling was terecht ondanks dat ik mij op het moment in staat achtte om te rijden (door tolerantie). In die periode blowde ik elke dag haze, 2-4 joints maximaal. Stevig gebruik dus en dat destijds al ontelbare jaren onafgebroken).

Nu heb ik twee weken geleden voor het eerst weer eens geblowd (enkel in de avond, een paar dagen) in een hele lange tijd. Op één avond had ik twee joints gerookt en ging ik om 23:00 slapen. Om 08:00 in de ochtend de weg op voor een afspraak, waarna ik rond 09:00 van de weg werd geplukt. Vanzelfsprekend kreeg ik direct een speekseltest vanwege recidive. Van opvallend rijgedrag of uiterlijke kenmerken was geen sprake (ook volgens PV). Zonder het verleden had ik ook onmogelijk een speekseltest gekregen (Dit weet ik zeker).

Uiteraard werkte ik gewoon netjes en beleefd mee met de testen, omdat ik me ook van geen kwaad bewust was. Toch bleek de speekseltest positief, dus weer bloed prikken. Dit gebeurde tussen 10:00 en 10:30. Ongeveer 12 uur later dus.

Nu maak ik me ernstig zorgen om de uitslag, want recidive is uiteraard geen grap. Gebaseerd op de eerste keer denk ik zelf dat het wel onder de 3.0 zal zijn na 12 uur. Wat denken jullie? Ik kan het niet loslaten en maak mezelf aardig gek. Uiteraard heb ik het nu bij die week gelaten. Ik ben alles behalve afhankelijk, ik ben een geheel onthouder wat betreft alcohol en andere drugs. Ik heb mezelf wel voorgenomen nooit meer te blowen zolang ik een rijbewijs heb, aangezien het beleid ontzettend krom is. Overigens heb ik ook nog nooit wat veroorzaakt in het verkeer, nooit door rijgedrag aangehouden, geen enkele andere boete dan voor rijden onder invloed. Niet eens ooit een bijna ongeluk gehad en toch ruim 120.000 km gereden in mijn eerste 5 jaar rijbewijs. Als ik nu toch als rijden onder invloed wordt veroordeeld, dan betekent dat ook dat ik mijn praktijkexamen in één keer behaald heb, onder invloed. Die dag ervoor heb ik ongetwijfeld ook geblowd. Toch wel knap in één keer stoned afrijden? (Ha-ha).

TLDR:
Paar jaar geleden veroordeeld voor rijden onder invloed. In die periode was ik een vaste gebruiker. Bloedprikken was twee uur na de laatste joint, bloedwaarde: 6.0 microgram (redelijk snel afgebroken, volgens onderzoek piek je op 70-100 microgram na een joint)

Nu weer aangehouden en geprikt, maar dan de avond ervoor geblowd (12 uur ervoor) in een periode dat ik weer voor het eerst blowde in jaren. Ik was me van geen kwaad bewust en uiteraard NIET onder invloed. Niemand is 12 uur lang onder invloed van een joint, met een nacht ertussen. Ik moet nu haast toch wel onder de 3.0 zitten? Hoe bizar krom is het beleid anders? Soms lijkt het wel alsof je beter over kunt stappen op alcohol, waar ook wat over te zeggen valt.

Ik ben zelf graatmager, 1.73 met 63 kg, 7% vetpercentage met een razendsnel metabolisme. Aankomen is voor mij altijd een hele opgave. Dit zijn voordelen voor nu.

Het afwachten van het onderzoek is killing.. Ik heb het een soort van zelf veroorzaakt, maar het is wel zwaar onrechtvaardig. Ik ga hier nu letterlijk aan onder door mentaal terwijl ik niets verkeerd heb gedaan.

Laatst bewerkt:

Murkdehurk

Newbie
Ik zit momenteel in precies hetzelfde schuitje als jij, op het recidive gebeuren na. Eind maart op donderdagavond een joint gerookt, vrijdagmiddag rond 16:00 positief bij een algemene controle fuik. Rookte voorheen ook vrijwel dagelijks en die donderdag denk ik dat ik er wel twee op had (middag/avond) Verkeerde ook zeker niet in staat van invloed en was eigenlijk stomverbaasd dat dat ding positief uitsloeg. Wel 24u rijverbod op zak en een dag later was ik jarig, wat een lol. Wist echter wel uit ervaring van anderen dat je niet alles tegen de popo moet zeggen, ondanks goede intenties word het keihard tegen je gebruikt. Pliesie is niet je beste vriend.

Ben nu 7 weken verder en wacht nog steeds op de uitslag, Graatmager, 1,82, kilootje of 67. Voordelen zoals jij ze ook opnoemt. Als ik wetenschappelijk onderzoek moet geloven dan denk ik dat ik eronder zit. Maar dat wachten is helemaal killing.

Heb mezelf 4 weken compleet knettergek gemaakt ivm de gevolgen, uitzoeken wat ik gerookt had, mezelf daar weer druk over maken, dat ik slecht gehydrateerd was die dag, etc etc. Tot ik 3 weken terug na heftig gesprek met mijn vriendin over wat voor effect dit op alles had weer op m'n voetjes lande. De stress is het niet waard vriend. Werk, studie, relatie, gezin, alles leed onder de stress. Doodmoe vanwege slaaptekort en die dagen autorijden waren pas echt gevaarlijk, erg ironisch.

Collega van mij is begin februari positief getest en heeft nu na 11 weken eindelijk de uitslag gekregen. Schijnt heel druk te zijn momenteel, NFI kan het niet aan dus wijken ze uit naar Duitsland en België. Je kan niets doen behalve afwachten, net als ik. Probeer wat rust te vinden, het is het niet waard. Komt goed.

Laatst bewerkt:

verwijdermijmaar

Hey man,

Als eerst sterkte. Inmiddels heb ik bijna alle wetenschappelijke onderzoeken die je op het internet kunt vinden gelezen. Mijn conclusie is dat het bijna onmogelijk is om teveel in je bloed te hebben de volgende dag. De bloedtest na een speekseltest zoekt op 9THC, de actieve stof. Deze detecteert THC maar een aantal uren. Het piekt heel snel tot 100 microgram na het roken, waarna het heel rap gaat afnemen. De afbraakstoffen (metabolieten) zoals THC COOH zijn wel weken aantoonbaar, maar daar testen ze niet op bij staandehouding. Wel als je je moet laten herkeuren.

Iemand anders die ik ken heeft gisteren zijn uitslag gekregen na 5 weken. Hij had 14 uur na het roken iets minder dan 1mcg als vaste gebruiker. Echter was het wel combinatie; of andere stoffen de thc afbraak beïnvloeden heb ik nog niet kunnen constateren.

Zelf heb ik het een keer eerder meegemaakt en 2 uur na het roken had ik 6.0 mcg. Dit komt overeen met alle onderzoeken die ik heb gelezen. Ik voeg bij wat afbeeldingen.

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat jij wel goed zit na zo lang. Ik heb zelf al 2x meegemaakt dat speekseltest positief was, maar bloed compleet leeg. Volgens mij is die speekseltest erg gevoelig en kan je door bijvoorbeeld nagelbijten ook weer thc deeltjes in je speeksel krijgen. De speekseltest is overigens ook maar een indicatie. Heel lang geleden had ik een positieve speekseltest op 4 verschillende stoffen. Die avond ervoor had ik een leuk feestje; maar ik ben bewust blijven slapen en wachten tot de volgende middag om terug te rijden. Ondanks dat de speekseltest op 4 dingen positief was, zat er wederom helemaal niks in mijn bloed. En scherp was ik totaal niet, goed naar de klote van de avond ervoor.

Maar nu heb ik misschien door cannabis te roken, de dag ervoor, grotere problemen dan toen. Terwijl ik nu juist alert, fris en uitgeslapen was.

Sla mij maar dood met dit drugsbeleid.

Bijlagen

• IMG_4027.png
    IMG_4027.png
    68,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4028.png
    IMG_4028.png
    113,9 KB · Weergaven: 26
  • IMG_4082.png
    IMG_4082.png
    258,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_4083.jpeg
    IMG_4083.jpeg
    117,3 KB · Weergaven: 18
  • IMG_4079.png
    IMG_4079.png
    274,6 KB · Weergaven: 22
  • 428eb20c-9365-4adb-9a3e-db9220c6f1f4.jpeg
    428eb20c-9365-4adb-9a3e-db9220c6f1f4.jpeg
    69,6 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:

Murkdehurk

Newbie
Maja, wel 24 uur rijverbod aan je broek voor saus. Dit hele test beleid slaat nergens op. Meen ook ergens gelezen te hebben dat 1 op de 3 negatief terugkomt. Tegelijkertijd wel dikke stress hebben dat ik het melk koetje van het CBR en CJIB word, en een veroordeling voor rijden onder invloed zou me me baan kunnen kosten (VGB en VOG). Ik heb inderdaad al die onderzoeken gezien en helemaal tot de bodem uitgezocht.

Zat bij mij gewoon dik 20 uur tussen dus kan ook bijna niet anders dat het wel goedkomt. Maar ben nog steeds aan het wachten 😅

Ik zit soort van in het zelfde schuitje, na de aanhouden bloed gaan prikken, restrictieve jaar gekregen. Na dat jaar meteen een afspraak gemaakt voor keuring bij een arts, van de jongens uit de buurt tehoren gekregen dat ze gesprek voeren en je hierna moet pissen. Ik was zo een junk dat ik stoned bij de arts was, en had me broertje zijn pis een in een condoom laten vullen. Het klopte uiteindelijk dat ik moest pissen. Toen me rijbewijs terug gekregen, nu weer 1.5 jaar verder. Blijkt het dat ik nu naar de psychiater moet voor Bloed+pis+gesprek, omdat het cbr dit duidelijkere inzicht geeft.
Heb de afspraak over 10 dagen, en ben nu net 5 dagen nuchter, wens me succes 😂
Nu hoor en lees ik verhalen dat mensen 2 dagen voor het bloed+pis verhaal nog hebben gerookt en dat roze pasje terug hebben, maar ook verhalen dat ze de thc afvalstoffen in je vet meten, en dat deze na 6 maanden nog steeds in je bloed zit.
ik ga voor je duimen bro, maar zolang je niet hebt hoeven te pissen, hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.
Ook heb ik een maatje die de speekseltest record heeft verbroken met de maximale eenheid dat op de test staat, en die is zonder gevolgen er mee weg gekomen omdat hij zei dat er iemand in zijnnauto heeft gerookt 😂.

verwijdermijmaar

Ik heb inmiddels mijn uitslag na 14 weken wachten.
Er is wel thc aangetroffen, maar onder de grenswaarde. Ik zit dus safe zo’n 12 uur later. Niet onopmerkelijk; dit is de derde keer dat ik dit ervaar. Positieve speekseltest, negatief bloedonderzoek. Die cutoff waarde van de speekseltest is dus ook gebakken lucht.

Het is niet helemaal eerlijk.

Bovenaan