Poppers in neus en keel gegoten

Jdjd

Newbie
Hoi iedereen

mijn vriendin was deze week iets te enthousiast met haar bewegingen op een festival en heeft per ongeluk extreem veel poppers in mijn neus gegoten, zodanig veel dat ik er zelf heb moeten afslikken. Wij zijn hier niet mee naar de EHBO gegaan want iedereen lachte het wat weg maar ik ben best wel bezorgd over de impact op mijn neus, sinussen en keel als ik naar de gevarenstickers op het flesje kijk en weet hoeveel en hoe vies het was. Kan iemand me vertellen wat hier mogelijks de schade van kan zijn en of en hoe ik dit kan verzorgen? Ik ben zelf nogal een hypochonder en het houdt me wel bezig dat ik nu miss ergens een groot inwendig gat heb of een brandplek binnenin. Aan mijn dokter durf ik het niet te vragen.

Alvast bedankt!!!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Poppers inslikken kan gevaarlijk zijn omdat je daardoor een overdosering kunt oplopen. Dan kun je bijvoorbeeld bewusteloos raken.
Ook kunnen poppers leiden tot huidirritatie, of geïrriteerde slijmvliezen.

Maar eigenlijk alle gezondheidsproblemen die je kunt krijgen van poppers zijn acuut. Oftewel: je merkt (vrijwel) direct dat er iets mis is. Als je slijmvliezen geïrriteerd zijn dan heb je bijvoorbeeld een brandend gevoel in je keel. Dat is dus een vrij duidelijke klacht.

Ik zou dus zeggen dat je mazzel hebt gehad en dat er gelukkig niks aan de hand is. Volgende keer gewoon wat beter opletten. Maar dat hoef ik je vast niet meer te vertellen :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik kan me trouwens voorstellen dat ze bij de EHBO ook niet zo goed weten wat je moet doen in zo'n situatie. Maar mijn pro-tip is dat als je poppers als vloeistof in je neus krijgt, het verstandig is om met zout water de neus te spoelen (zie een neti-pot), of als er geen neti-pot aanwezig is, om zout water te snuiven (eventueel via een neusspray). Als je er snel bij bent dan kun je eventuele irritatie aan de slijmvliezen voorkomen. De EHBO zal doorgaans pas behandelen als je daadwerkelijk klachten krijgt. Maar je neus spoelen met zout water (9 gram NaCl per liter) kun je dus zelf doen om eventuele klachten te verminderen of voorkomen.

wolftrance

Belezen gebruiker
Ik heb iets soortgelijks gehad, waarbij mijn vriendin de popper per ongeluk in mijn snor en baard goot en de lucht dus niet wegging. Ik werd heel licht in het hoofd, liep naar de keuken waar ik omviel (mijn vriendin ving me op). Ik ervaarde ongeveer 10 seconden lang een enorme verkleining van het bewustzijn, alles werd zwart met ‘in de verte’ iets groens. Mijn vriendin vroeg me iets en dat klonk precies als zo’n vertraagde, veel te lage stem die je kent uit films als ze de effecten van drugsgebruik proberen te tonen (best accuraat dus eigenlijk). Na die 10 seconden, die veel langer aanvoelden, kwam ik weer rap bij. Leek een soort mini K-hole, zoals een vriend die beschreef (zelf niet meegemaakt gelukkig) maar: best angstig. Als jij zelfs hebt ingeslikt zou ik zeggen, je bent er goed vanaf gekomen!

Bovenaan