Plan jij jouw psychedelische trip?

Mell321

Experimenterende gebruiker
Ik heb een concept bedacht dat een psychedelische trip in/rond huis extra magisch kan maken!

Voordat ik er helemaal in duik, is deze informatie belangrijk voor mijn verdere onderzoek of hier überhaupt vraag naar is. Zouden jullie mij willen helpen met het beantwoorden van de volgende vragen?:

• Plan jij jouw psychedelische trip al weken van tevoren, of juist last minute?
  • Met hoeveel mensen doen jullie dat meestal?
  • Houdt je rekening met set en setting of laat je het gewoon ontstaan?
  • Waar vind de trip plaats?

Alvast ontzettend bedankt!

Groetjes een psychedelica liefhebber, Mellissa

Bijlagen

• 0A01A749-1C7C-48E7-A130-2C1238FB2CB0.jpeg
    0A01A749-1C7C-48E7-A130-2C1238FB2CB0.jpeg
    193 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik plan(de) het tot bepaalde hoogte, aangezien ik er wel vrij voor moet hebben. Maar ik kijk en vooral: voel op de dag zelf of er enige twijfel is en is die er dan trip ik niet. De (mind)set móet dus goed zijn.

Trip meestal alleen, maar ook wel veel in (een klein) gezelschap getript.

Setting is vaak thuis maar ook wel buiten (de stad in, of te fietsen op LSD)

Maar is nu al een paar jaar geleden, mijn laatste trip. Heb genoeg getript voor 10 levens haha. Maar wie weet, ooit nog.

Mell321

Ik plan(de) het tot bepaalde hoogte, aangezien ik er wel vrij voor moet hebben. Maar ik kijk en vooral: voel op de dag zelf of er enige twijfel is en is die er dan trip ik niet. De (mind)set móet dus goed zijn.

Trip meestal alleen, maar ook wel veel in (een klein) gezelschap getript.

Setting is vaak thuis maar ook wel buiten (de stad in, of te fietsen op LSD)

Maar is nu al een paar jaar geleden, mijn laatste trip. Heb genoeg getript voor 10 levens haha. Maar wie weet, ooit nog.
Bedankt voor jouw bericht! Het klinkt alsof jij met veel bewustzijn en respect jouw trip ingaat! Wat goed en leuk om te horen.

Als ik zo vrij mag zijn, mag ik jou dan nog iets vragen?
Als jij die desbetreffende dag gaat trippen, doe je dan iets aan de sfeer? Kleed je de ruimte aan? Met trippende en/of kleurrijke art? Wierrookje? Kaarsjes lampjes etc? Of is dit niet belangrijk voor jou?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bedankt voor jouw bericht! Het klinkt alsof jij met veel bewustzijn en respect jouw trip ingaat! Wat goed en leuk om te horen.

Als jij die desbetreffende dag gaat trippen, doe je dan iets aan de sfeer? Kleed je de ruimte aan? Met trippende en/of kleurrijke art? Wierrookje? Kaarsjes lampjes etc? Of is dit niet belangrijk voor jou?
Eerst deed ik dit helemaal niet. Later ging ik vaak wat witte salie branden. Meer als een ritueel om mezelf/de kamer energetisch te reinigen.

Qua lampjes of art doe ik helemaal niks. Het is mijn ervaring dat die dingen minder interessant zijn dan gewone dingen in de kamer: muren, tapijt, gordijnen, stof van de bank. Al die dingen zijn voor mij zo fascinerend tijdens trippen. Ten eerste om de patronen die zich erop vormen en ten tweede voor de contemplatie van de observatie van licht/perceptie: Iets wat in het dagdagelijkse leven zo gewoon tot zelfs saai kan lijken, wordt fascinerend tijdens mijn trips.

Tripbuddies hebben weleens wat dingen opgehangen en op een scherm klaargezet (lichtjes, psychedelic art), maar dat interesseerde ons niks meer tijdens de trip.

Kaarsjes vind ik wel erg mooi tijdens trippen!

Deadwing

Wijs gebruiker
Ik heb een concept bedacht dat een psychedelische trip in/rond huis extra magisch kan maken!

Voordat ik er helemaal in duik, is deze informatie belangrijk voor mijn verdere onderzoek of hier überhaupt vraag naar is. Zouden jullie mij willen helpen met het beantwoorden van de volgende vragen?:

Hierbij mijn antwoorden voor mijn trips:
  • Plan het niet weken van tevoren meestal, wel dagen. Nooit eigenlijk last minute.
  • Ik doe het altijd alleen.
  • Ik trip bewust altijd thuis.
  • Zie mijn derde antwoord.

Deadwing

Wijs gebruiker

Ik doe ook niets speciaals. Geen kaarsje of lampjes. Wat ik wel voor mijn trip doe is mediteren en wandelen in een bos om in de juiste rustige stemming te komen. Dat werkt bij mij goed.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik doe ook niets speciaals. Geen kaarsje of lampjes. Wat ik wel voor mijn trip doe is mediteren en wandelen in een bos om in de juiste rustige stemming te komen. Dat werkt bij mij goed.
Mediteren doe ik tijdens het begin van de trip. Pffeww dat kickstart je trip...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat ga ik ook eens proberen. Dacht heel toevallig deze week aan een lichte lsd trip voor dit weekend.

Thnx.
Heb je een mooi plekje met uitzicht op natuur? Al zijn het maar wat bomen, wat water.

Dat helpt mij enorm hierin. Meditatie met open ogen. De ogen laten gaan waar ze willen gaan. Door de focus op perceptie gaat je focus ook van je gedachten (en interpretatie) af, wat cruciaal is om in meditatie te komen.

Op een gegeven is er een soort transitie. Dan zit je niet meer in je normale waarneming. Hoeven nog geeneens visuals aan te pas te komen (die zijn er soms wel, soms niet op LSD met mij), maar jij als de waarnemer bent anders en daardoor is je waarneming ook anders.

Wind in de takken en bladeren van de bomen en ook golfjes op het water helpen mij hier erg bij. Omdat je geest zich niet kan vastzetten op iets. Het waargenomene veranderd constant, waardoor op een gegeven moment de waarnemer makkelijker "gezien" wordt, wat je trip een enorme boost geeft. As within, so without.

Krijg er op LSD vaak van dat licht een gouden kwaliteit krijgt. Alles wordt puur, briljant, onwaarschijnlijk mooi. Je ziet de wereld niet meer door een narratief, maar vanuit een diepere plek en de wereld weerspiegelt dat aan je.

Mell321

Heb je een mooi plekje met uitzicht op natuur? Al zijn het maar wat bomen, wat water.

Dat helpt mij enorm hierin. Meditatie met open ogen. De ogen laten gaan waar ze willen gaan. Door de focus op perceptie gaat je focus ook van je gedachten (en interpretatie) af, wat cruciaal is om in meditatie te komen.

Op een gegeven is er een soort transitie. Dan zit je niet meer in je normale waarneming. Hoeven nog geeneens visuals aan te pas te komen (die zijn er soms wel, soms niet op LSD met mij), maar jij als de waarnemer bent anders en daardoor is je waarneming ook anders.

Wind in de takken en bladeren van de bomen en ook golfjes op het water helpen mij hier erg bij. Omdat je geest zich niet kan vastzetten op iets. Het waargenomene veranderd constant, waardoor op een gegeven moment de waarnemer makkelijker "gezien" wordt, wat je trip een enorme boost geeft. As within, so without.

Krijg er op LSD vaak van dat licht een gouden kwaliteit krijgt. Alles wordt puur, briljant, onwaarschijnlijk mooi. Je ziet de wereld niet meer door een narratief, maar vanuit een diepere plek en de wereld weerspiegelt dat aan je.
Wauw dit klinkt allemaal erg interessant, ga ik ook zeker eens proberen, mediteren aan het begin vd trip.

Ik heb zelf nog nooit buiten getript, de kleine rondjes die ik loop tijdens truffels of 4 HO-MET heb ik tot op heden nog niet als prettig ervaren, behalve dat ene moment dat de boom prachtig roze was. Ik ben momenteel ook zeer geïnteresseerd in 2-cb en Lsd. Welke is mooier om mee te beginnen denken jullie? Ik lees dat 2-cb niet heel heftig is en soms zelfs wat tegenvalt?

Ik heb momenteel ervaring met truffels, ayahuasca en 4 HO-MET (op gebied van psychedelica).

Verder deed ik voorheen weleens xtc, Mdma of coke.

In een verder verleden heb ik 4FMP (dit was toentertijd echt mijn favoriet), keta en ghb gebruikt, maar vooral erg veel xtc.

(Ik weet dat Mdma en keta ook onder psychedelica valt, maar heb dat nooit zo ervaren, en was toen ook nog niet bekend met psychedelica. Toen was het puur lekker hard gaan, die fase ben ik echter nu op mijn 34e helemaal gepasseerd)

momenteel heb ik een grote liefde ontwikkeld voor psychedelica, ik vind dat zo waardevol, mooi en leerzaam. Merk dat ik steeds beter kan ontvangen, en heb veel respect ontwikkeld voor het het medicijn en wereldje.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter

Je maakt me wel nieuwsgierig naar jouw concept hoor! Psychedelische trips nog magischer maken klinkt goed :relaxed:

Plan jij jouw psychedelische trip al weken van tevoren, of juist last minute?
Hangt er een beetje vanaf. Meestal plan ik het wel een aantal weken van tevoren als ik het met iemand anders doe. Als ik alleen trip (minder vaak) dan kan het ook wat spontaner omdat ik opeens een gelegenheid heb. Maar zelfs als ik het ruim van tevoren plan kan het dat we de trip annuleren als iemand toch niet goed genoeg in zijn/haar vel zit.

Met hoeveel mensen doen jullie dat meestal?
Dat varieert. Meestal met 1 ander persoon maar soms ook alleen. Recent nog naar Boom Festival geweest en daar twee trips gedaan met letterlijk duizenden mensen om me heen. Dan pas ik mijn gebruikelijke dosering wel aan omdat het anders best overweldigend kan zijn.

Houdt je rekening met set en setting of laat je het gewoon ontstaan?
JA! Set & Setting is alles bij een psychedelische ervaring. Een goede mindset als je erin gaat en een fijne omgeving met prettige mensen is voor mij cruciaal voor een goed verloop van een trip. Dat wil overigens niet zeggen dat ik verder alles plan. Als de set & setting goed is laat ik de rest gewoon ontstaan en zie ik wel wat er op mijn pad komt :sunglasses:

Waar vind de trip plaats?
Meestal thuis bij vrienden. Soms bij mij thuis als ik solo trip en heeeel soms op een Psy-Trance festival zoals Psy-Fi of Boom.

Ben benieuwd naar wat je gaat doen met je onderzoekje. Hou je ons op de hoogte?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw dit klinkt allemaal erg interessant, ga ik ook zeker eens proberen, mediteren aan het begin vd trip.
Dikke aanrader. Het is lang geleden dat ik nog tripte zonder meditatie.

En ik bedoel dus niet per se strikte meditatie met ogen dicht en lotushouding. Ik prefereer ogen open, chill voor het raam of op het balkon zitten en naar mijn omgeving kijken en dus mijn ogen laten kijken naar waar ze naar willen kijken. Cruciaal is dat je op een gegeven moment door je dagelijkse mentale narratief heen breekt. Je focus zit dan niet meer vast op gedachten die constant om je aandacht vragen, maar wordt vrij daarvan.

Ik heb zelf nog nooit buiten getript, de kleine rondjes die ik loop tijdens truffels of 4 HO-MET heb ik tot op heden nog niet als prettig ervaren, behalve dat ene moment dat de boom prachtig roze was. Ik ben momenteel ook zeer geïnteresseerd in 2-cb en Lsd. Welke is mooier om mee te beginnen denken jullie? Ik lees dat 2-cb niet heel heftig is en soms zelfs wat tegenvalt?
Ik ben biased omdat ik de paar keren dat ik 2C-B deed, enkel een zware bodyload en amper visuals of mindtrip kreeg. Dus ik zeg LSD.

Ik denk wel dat LSD ook echt de keuze is van die 2 als je een introspectieve ervaring zoekt.

(Ik weet dat Mdma en keta ook onder psychedelica valt, maar heb dat nooit zo ervaren, en was toen ook nog niet bekend met psychedelica. Toen was het puur lekker hard gaan, die fase ben ik echter nu op mijn 34e helemaal gepasseerd)
Die twee vallen misschien onder de bredere definitie van psychedelica, maar zijn geen klassieke psychedelica, zoals truffels/paddo's, LSD, mescaline, DMT/Ayahuasca.

momenteel heb ik een grote liefde ontwikkeld voor psychedelica, ik vind dat zo waardevol, mooi en leerzaam. Merk dat ik steeds beter kan ontvangen, en heb veel respect ontwikkeld voor het het medicijn en wereldje.
Zeer belangrijk dat respect.

Mij heeft het op de harde manier geleerd er respect voor te hebben. Maar dat lijkt ook de manier te zijn waarop ik dingen leer.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Ja zeker..Niet als in weken vooruit maar zeker enkele dagen. Sowieso op de dag zelf, als ik thuis trip, extra opruimen, elle kleurige lichtjes checken of er nog genoeg batterij in zit, kaarsjes en natuurlijk wat lekkers te eten en drinken in huis halen. Meestal fruit en iets met chocola met een lekker gezond sapje of theetje. Zoals hierboven al aan werd gegeven zullen versiersel en psychedelic art tijdens de trip niet perse extra opvallen. Maar wel extra fijn en mooi om een gezellige sfeer te hebben vooraf de trip natuurlijk en voor de naglow is het fijn als je in een aangename ruimte zit. Ook zal dit zeker voor je onderbewustzijn van toegevoegde waarde hebben al zal niet iedereen dit dus "bewust" ervaren. Maar bekend is dat kleuren wat met ons onderbewustzijn doen dus maak ik daar graag gebruik van tijdens de trip, waar die onderbewustzijn bij wijze van spreken volledig is losgebroken. Maar just my 2 cents natuurlijk..... Meeste gaven wel altijd aan dat ze bij mij harder tripte dan ze gewend waren, dus ik ben van mening dat voorbereiding en je trip plek opmooien zeer zeker van veel toegevoegde waarde heeft.

Meeste keren alleen getript ruim boven de 100 x maar ook zeker tegen de 100 x met vrienden. Maar eigenlijk nooit met meer dan met zijn drieen met een enkele uitschieter hier en daar.

Als ik in de natuur ga trippen is de voorbereiding natuurlijk anders waar ik voornamelijk zorg dat ik een rugzakje vol heb met lekkers en gezond eten en drinken. Echter als ik in de natuur trip is dat meestal rondom mijn stacaravan in Elspeet waar ik letterlijk maar de tuin uit hoef te lopen om op prachtig natuur gebied te komen. Dus veel hoef ik dan niet mee aangezien ik alles veilig dichtbij achter kan laten bij de caravan :)

Pinnacle

Belezen gebruiker

Of ik het plan hangt af van het middel. LSD/truffels plan ik meestal wel weken van te voren. 2cb, 4homet en dmt doe ik gewoon als ik er zin in heb. Ik doe het wel altijd in een setting waar anderen ook bij zijn, dus meestal met een man of 4 a 5, 2cb doe ik op feestjes dus dan is het met heel veel man.

Set en setting bij LSD/truffels is altijd heel bewust gekozen, ik doe het meestal in een huisje in de natuur, maar soms ook bij een goede vriend thuis. Ik doe die psychedelica ook alleen met mensen die ik 100% vertrouw. Voor de andere middelen zijn feestjes prima, dan 'ontstaat' het meer, maar het moet wel een leuk feestje zijn waar het sociaal geaccepteerd is om high te zijn.

Mell321

Of ik het plan hangt af van het middel. LSD/truffels plan ik meestal wel weken van te voren. 2cb, 4homet en dmt doe ik gewoon als ik er zin in heb. Ik doe het wel altijd in een setting waar anderen ook bij zijn, dus meestal met een man of 4 a 5, 2cb doe ik op feestjes dus dan is het met heel veel man.

Set en setting bij LSD/truffels is altijd heel bewust gekozen, ik doe het meestal in een huisje in de natuur, maar soms ook bij een goede vriend thuis. Ik doe die psychedelica ook alleen met mensen die ik 100% vertrouw. Voor de andere middelen zijn feestjes prima, dan 'ontstaat' het meer, maar het moet wel een leuk feestje zijn waar het sociaal geaccepteerd is om high te zijn.
Bedankt voor jouw bericht! Ik vind het super interessant en leuk om te lezen hoe anderen hiermee omgaan!

ik lees dat je truffels wel plant en 4 HO-MET niet. Mag ik vragen wat voor jou het grote verschil is in “trip” tussen deze 2? Mijn ervaring is namelijk dat de trip zo goed als hetzelfde is 😊 Afhangende van welke truffels en welke hoeveelheid truffels en HO-MET je neemt. Nu weet ik dat 4 HO-MET minder diep gaat, en meer fun waardoor het als minder “heftig” word ervaren, maar ook op 4 HO-MET kan ik een momentje emotioneel worden (wat ik overigens heerlijk vind, want dit schoont zo lekker op)

En gebruik jij 4 HO-MET in pil of druppelvorm? Ikzelf druppels, wat ik echt helemaal geweldig vind!

Pinnacle

Belezen gebruiker
Bedankt voor jouw bericht! Ik vind het super interessant en leuk om te lezen hoe anderen hiermee omgaan!

ik lees dat je truffels wel plant en 4 HO-MET niet. Mag ik vragen wat voor jou het grote verschil is in “trip” tussen deze 2? Mijn ervaring is namelijk dat de trip zo goed als hetzelfde is 😊 Afhangende van welke truffels en welke hoeveelheid truffels en HO-MET je neemt. Nu weet ik dat 4 HO-MET minder diep gaat, en meer fun waardoor het als minder “heftig” word ervaren, maar ook op 4 HO-MET kan ik een momentje emotioneel worden (wat ik overigens heerlijk vind, want dit schoont zo lekker op)

En gebruik jij 4 HO-MET in pil of druppelvorm? Ikzelf druppels, wat ik echt helemaal geweldig vind!
Zijn ongeveer hetzelfde, zit hem er meer in dat truffels wat planning vereist, omdat je een nuchtere maag moet hebben. 4homet kan wat makkelijker random op een feestje en ik doe 4homet in pillen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik noem dat Divine Light
We kijken er eigenlijk nu ook naar, maar door alles te filteren door onze gedachten zien we de gouden kwaliteit van licht niet.

Imo.

Tijdens meditatie en dus het niet geloven van je gedachten gebeurt hetzelfde.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
We kijken er eigenlijk nu ook naar, maar door alles te filteren door onze gedachten zien we de gouden kwaliteit van licht niet.

Imo.

Tijdens meditatie en dus het niet geloven van je gedachten gebeurt hetzelfde.
Precies dit is hoe ik LSD en analogen respecteer. En zelf plan ik mijn trip paar dagen van te voren. Of als er een leuk concert is waar een kleine trip erg mooi kan zijn.

Voor thuis kook ik eerst flink wat lekkers. Dan hoef ik het alleen op te warmen en geen ingewikkelde dingen als mijn (soms wat hoge) doseringen neem. En haal meestal ook een paar jointjes en verse vruchten god wat is dat zalig tijdens een LSD trip. Net als klassieke muziek en sommige andere genres kunnen soms licht aan hoe ik me voel kwa muzieksmaak. En veel fruit lekker eten en mooi weer = trippen als het kan. De dag erna wil ik altijd vrij zijn van alle verplichtingen om zo lekker uit de come-down te komen. En voel me na een tijdje niet te hebben getript ook vrolijker soms na de trip nog weken erna. LSD-25 therapie :hearteyes:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Precies dit is hoe ik LSD en analogen respecteer. En zelf plan ik mijn trip paar dagen van te voren. Of als er een leuk concert is waar een kleine trip erg mooi kan zijn.

Voor thuis kook ik eerst flink wat lekkers. Dan hoef ik het alleen op te warmen en geen ingewikkelde dingen als mijn (soms wat hoge) doseringen neem. En haal meestal ook een paar jointjes en verse vruchten god wat is dat zalig tijdens een LSD trip. Net als klassieke muziek en sommige andere genres kunnen soms licht aan hoe ik me voel kwa muzieksmaak. En veel fruit lekker eten en mooi weer = trippen als het kan. De dag erna wil ik altijd vrij zijn van alle verplichtingen om zo lekker uit de come-down te komen. En voel me na een tijdje niet te hebben getript ook vrolijker soms na de trip nog weken erna. LSD-25 therapie :hearteyes:
Kan me nog zo goed herinneren: Ik reed in mijn eentje door de US (ofwel West Virginia of Kentucky) en ik kreeg op een moment hele sterke heimwee terug naar huis, naar Nederland. Ik "zei" op dat moment dus eigenlijk gevoelsmatig heel sterk NEE tegen die ervaring, wat ervoor zorgde dat ondanks dat ik nog wel kleuren kon onderscheiden, alles leek en voelde als gradaties van grijs en bruin. Op een gegeven moment vóelde dat zo ondraaglijk, dat ik tegen mezelf zei:

"mindless, je bent nu in de VS. Dit is de situatie nu. Je kunt niet terug, dit is het enige dat er nu voor je is. Dit is je enige realiteit nu. Geniet er nou toch van. Hiervoor ben je hier gekomen."

Ik zag dat ik letterlijk niet terug kon en toen viel alle weerstand weg. De ervaring zoals ik die had werd volledig geaccepteerd en daarna geliefd. Ik gaf er mijn liefde aan. En toen zag ik alles in het gouden licht. Alles was onwaarschijnlijk mooi. Hetzelfde als in LSD trips en dergelijke.

1 van de mooiste ervaringen ooit. Want naast dat het prachtig was om te zien qua kleuren en diepte van het licht, zag ik dat 'daarbuiten' in de wereld geen schoonheid bestaat. Wij zijn hetzelf die schoonheid geven aan de wereld doormiddels van liefde. Wij geven het liefde en de wereld weerspiegelt dat terug in schoonheid. Wij zijn de enige die dat kunnen doen. En daarnaast was er ook de realisatie dat "thuis" geen fysieke locatie is. Thuis is waar je zelf bent. Je neemt thuis altijd met je mee. Voor het verstand was ik vele duizenden kilometers van huis met de Atlantische Oceaan ertussen, maar ikzelf was letterlijk nog steeds thuis. Net zoals ik nu ook thuis ben. Nu zit ik dan wel in mijn huis maar dat heeft niets met thuis te maken, behalve als je zegt en echt gelooft dat dat wel zo is.

G.Amer

Bewuste gebruiker

• Ik plan ze bijna altijd weken van te voren.
  • In me eentje of met maximaal 3 vrienden.
  • Set en setting moeten top zijn anders doe ik het niet. Ik heb een heel arsenaal aan verschillende lampen, ook die op je foto, en zorg dat er glowsticks zijn.
  • Altijd thuis of bij een vriend.

Trippi

Belezen gebruiker
- Ja ik plan 1p-lsd enzo altijd van tevoren. Ik wil namelijk de dag zelf en de dag erna geen verplichtingen hebben. Een keta tripje ontstaat soms wel wat spontaner.
- Ik doe dit met mijn partner.
- Ik zorg voor een veilige haven waar alles is waar ik behoefte aan denk te gaan hebben (eten, drinken, dekentje, muziek, trippy beeldmateriaal op de tv klaarzetten). Ik leg ook dingen klaar die ik mooi vind ( boek van Alex Grey, van die zandlopers met olie, een lavalamp met glitters etc). Ik trip alleen als ik niet teveel stress heb en goed in mijn vel zit.
- Thuis en in de tuin. We gaan ook wel eens de natuur in maar ik ben soms een beetje mensenschuw als ik trip dus dan heb ik daar geen zin in of wil ik pas als het donker is. Ik vind de natuur wel echt magisch om te zien.

Bovenaan