Jefqon1

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb een maand geleden een paddo growkit gekocht. Leek me wel leuk.
Ik heb alle instructies nauwkeurig opgevolgd en telkens zo schoon mogelijk gewerkt.
Nu merkte ik al dat er niet zo veel paddestoeltjes uit de grond komen dan ik alvorens had gedacht en vandaag viel op dat de eenzame paddestoel, bovenin in de fotos, gek gekleurd is. Lijkt wel alsof ie stikt (beetje blauw paarse kleur).

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met mijn paddos en hoe ik dit kan oplossen?

IMG_20200604_194145.jpgIMG_20200604_194141.jpgIMG_20200604_194212-min.jpgIMG_20200604_194159-min.jpgIMG_20200604_194155-min.jpgIMG_20200604_194212-min.jpgIMG_20200604_194122-min.jpgIMG_20200604_194115-min.jpgIMG_20200604_194127-min.jpgIMG_20200604_194111-min.jpgIMG_20200604_194145.jpgIMG_20200604_194141.jpg

Dexterbot

Experimenterende gebruiker
dat kan door meerdere dingen komen , paddo bakje die te lang in grow shop heeft gestaan , die paddo is gewoon een beetje maf , de bakjes worden meestal met mix waterstofperoxide gesprayd , dat kan soms albino effect geven , deze lijkt beetje op Penis envy , de hoeveelheid van de kweek kan aan verschillende dingen liggen , hoe ze substraat bevrucht hebben , als van petri is dan krijg je meestal allemaal de zelfde grote , is het van sporen dan kan het heleboel verschillende maten zijn , gewoon je paddo plukken blokje 12 uur onder water houden , dan weer neer zetten dan na 3 dagen weer 12 uur doen ,dan goed uit laten lekken , zak dicht doen met verse buitenlucht , in schaduw plek neer zetten zak gewoon dicht houden, en dan zal je 2e flush er een heel stuk leuker uitzien ! ik maak zelf die bakjes ,

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ziet er gewoon heerlijk uit hoor. Ik zou hem zo eten.... Hoedje is wat lichter maar zoals hierboven gezegd kan dat aan alles liggen. Het blauwe op de stengel is alleen maar een goed teken. De werkzame stof psilocybine kleurt blauw als je de paddo kneust. In dit geval lijkt hij dat zelf gedaan te hebben :grimacing:

Dexterbot

Experimenterende gebruiker
dat blauwe komt dus niet door de Psilocybine , dat denken velen , hoe blauwer hoe beter , net als de famous blue juice ! , er is een heel onderzoek gaande waarom paddos blauw kleuren , heeft te maken met de zuurstof verbinding , en klopt we dachten allemaal dat het bij de Psilo's de werkzame stof was , maar dat was gewoon een mooi fabeltje om de paddo een nog cooler imago te geven , er zijn nog 100e andere soorten die het zelfde doen , met zelfs mooiere kleuren en andere effecten en reacties , toch ben ik zelf nog steets benieuwd waarom de paddo blauw word bij verwonding ,

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
dat blauwe komt dus niet door de Psilocybine , dat denken velen , hoe blauwer hoe beter , net als de famous blue juice ! , er is een heel onderzoek gaande waarom paddos blauw kleuren , heeft te maken met de zuurstof verbinding , en klopt we dachten allemaal dat het bij de Psilo's de werkzame stof was , maar dat was gewoon een mooi fabeltje om de paddo een nog cooler imago te geven , er zijn nog 100e andere soorten die het zelfde doen , met zelfs mooiere kleuren en andere effecten en reacties , toch ben ik zelf nog steets benieuwd waarom de paddo blauw word bij verwonding ,
Jeetje hier weet je het ook al zo goed.... Even dat onderzoek beter doorlezen denk ik (en vooral het gedeelte waar ze uitleggen waar dat zuurstof mee in aanraking komt :wink: ) en of het linkje van dat onderzoek even sturen aub.

Martinus

Wijs gebruiker
Random internet artikel

^^ Volgens mij zijn de meningen verschillend, maar het wijst wel naar een oxidatie bijproduct van psylocybine naar kleinere moleculen in water.
Nu quote dit artikel natuurlijk ook onderzoeken die ik ook niet gelezen heb dus ze kunnen me alles wijs maken.

Bovenaan