Nootropics

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Laatst wat nootropics geprobeerd. Sulbutiamine is nice ik word er socialer van, Vinpocetine een soort caffeine boost zonder crash. Noopept merkte ik niks van en L-theanine kom ik in een meditatieve staat van.

Verder zijn Lion's mane, Reishi en Chaga zeer interessante paddenstoelen. Wel een stuk subtieler en merkte alleen wat van lion's mane en van de andere toen ik er mee stopte.

Ik wil volgende maand de Alpha-GPC + Uridine + Omega 3 + Sulbutiamine stack proberen.

Hebben jullie nog goede aanraders?

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Ik was dit topic even vergeten, maar ik zag net een berichtje van je en ik dacht, toch maar eens reageren. Er zijn heel veel nootropics met zoveel verschillende werkingen, maar ik noem een paar dingen op die ik geprobeerd heb. L-theanine (200 mg) vind ik fijn samen met een kop koffie. Dan wordt ik wat minder opgejaagd van de cafeïne. Ook Brahmi (zowel Bacopa monnieri als Centella asiatica) vind ik aangenaam, omdat het ook een positieve uitwerking heeft op mijn stemming. Bacopa was echt mijn favoriet, want bocapa had een hele positieve uitwerking op mijn geheugen. Er kwamen allemaal herinneringen terug die ik al lang vergeten was.

Ik heb ook dingen als phenylpiracetam en modafinil (en vergelijkbare stoffen) geprobeerd, maar dat gaat voor mij teveel de stimulerende kant op. En dan zijn er nog voedingssupplementen zoals Alpha GPC (bij mij niet zoveel effect), maar misschien maak ik het nu te breed.

Ik ben wel benieuwd of dit een beetje leeft op dit forum, dus leuk topic 😊

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Ik was dit topic even vergeten, maar ik zag net een berichtje van je en ik dacht, toch maar eens reageren. Er zijn heel veel nootropics met zoveel verschillende werkingen, maar ik noem een paar dingen op die ik geprobeerd heb. L-theanine (200 mg) vind ik fijn samen met een kop koffie. Dan wordt ik wat minder opgejaagd van de cafeïne. Ook Brahmi (zowel Bacopa monnieri als Centella asiatica) vind ik aangenaam, omdat het ook een positieve uitwerking heeft op mijn stemming. Bacopa was echt mijn favoriet, want bocapa had een hele positieve uitwerking op mijn geheugen. Er kwamen allemaal herinneringen terug die ik al lang vergeten was.

Ik heb ook dingen als phenylpiracetam en modafinil (en vergelijkbare stoffen) geprobeerd, maar dat gaat voor mij teveel de stimulerende kant op. En dan zijn er nog voedingssupplementen zoals Alpha GPC (bij mij niet zoveel effect), maar misschien maak ik het nu te breed.

Ik ben wel benieuwd of dit een beetje leeft op dit forum, dus leuk topic 😊
Nicee bedankt voor je reactie. ik had van iemand gehoord dat je van die tammetjes het beste weg kon blijven weet niet meer precies waarom, Modafinil leek me ook wel interessant maar dat moet via de huisarts. Ik ga brahmi & bacopa onderzoeken en als ik het zie zitten ook op het lijstje zetten!

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Ook zeer tevreden over Phenibut + Sulbutiamine stack. Van phenibut alleen kom ik niet zo goed uit me woorden en ben ik wat rustiger. Met sulbutiamine erbij heb ik daar geen last van

N3K0

Badass junkie
Maatje van me is ook helemaal fan van nootropics en zegt dat het alleen maar helpend en goed voor je is..

(Ik geloof dat niet🤣 maar misschien ligt dat aan mij omdat ik er weinig over weet)

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Maatje van me is ook helemaal fan van nootropics en zegt dat het alleen maar helpend en goed voor je is..

(Ik geloof dat niet🤣 maar misschien ligt dat aan mij omdat ik er weinig over weet)
Altijd makkelijk oordelen over dingen waar je geen ervaring mee hebt. En ieder lichaam is anders dus wat helpend kan zijn voor de 1 hoeft dat niet perce te zijn voor de ander. Ik zou het wel een kans geven als je die ene nootropic vindt die je helpt kan het je de rest van je leven positief beinvloeden.

Edit: gebruik je ook geen koffie? caffiene is eigenlijk ook een nootropic

N3K0

Badass junkie
Altijd makkelijk oordelen over dingen waar je geen ervaring mee hebt. En ieder lichaam is anders dus wat helpend kan zijn voor de 1 hoeft dat niet perce te zijn voor de ander. Ik zou het wel een kans geven als je die ene nootropic vindt die je helpt kan het je de rest van je leven positief beinvloeden.

Edit: gebruik je ook geen koffie? caffiene is eigenlijk ook een nootropic
Oke ik had beter iets genuanceerder kunnen zijn in het geven van mijn mening.

Ik geloof niet dat het alleen maar helpend is. Als in er kunnen ook nadelen aanzitten, misschien niet direct aan het middel zelf maar in hoe men ermee omgaat.

Ik lees hier ook verschillende verhalen over b.v Phenibut.

Ik heb van hem phenibut en nootpept gekregen omte proberen. (Maar ik zou zelf niet weten waarom/waarvoor ik dat zou moeten/willen gebruiken)

En ja ik drink koffie (o.a werk en lekker ) Niet perse voor de caffeine die erinzit. (Maar gekeken naar de caffeine dan merk ik zeker voordelen en nadelen)

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Oke ik had beter iets genuanceerder kunnen zijn in het geven van mijn mening.

Ik geloof niet dat het alleen maar helpend is. Als in er kunnen ook nadelen aanzitten, misschien niet direct aan het middel zelf maar in hoe men ermee omgaat.

Ik lees hier ook verschillende verhalen over b.v Phenibut.

Ik heb van hem phenibut en nootpept gekregen omte proberen. (Maar ik zou zelf niet weten waarom/waarvoor ik dat zou moeten/willen gebruiken)

En ja ik drink koffie (o.a werk en lekker ) Niet perse voor de caffeine die erinzit. (Maar gekeken naar de caffeine dan merk ik zeker voordelen en nadelen)
Ja tuurlijk maar dat is ook zo met drugs. Niet elk middel kan je elke dag gebruiken. Phenibut bijvoorbeeld maar 1 of 2 x per maand. Phenibut is een goede mood lift voor mij en de nacht daarna slaap ik zo diep dus als ik dat neem heb ik er 2 dagen profijt van en een goed humeur.

Phenibut is officieel eigenlijk ook een drug die verkocht word als nootropic maar die lijn is nog wel vaag omdat nootropic staat voor "smart drug". Maar als je het dagelijks neemt kan je gewenning krijgen en de afkickverschijnselen zijn heel naar GHB achtig.

Ben zelf fan van phenibut en jammer dat mensen zich niet goed inlezen en zich zelf zo de nesten in werken. Noopept daar in tegen beviel me dan minder.

Maar vind het psyche interesant dat je met drugs en nootropics bepaalde staten van bewustzijn kan bereiken.

Sulbutiamine kan je trouwens ook niet dagelijks nemen voor mensen die dit lezen.

Bovenaan