Niet meer verslaafd na een paddo trip?

Deadwing

Wijs gebruiker
Ja, ken hem zeker en hij was erg goed. Maar ik heb ook altijd het idee gehad dat zijn publiek geen benul had waar hij het over had. Vind hem ook niet altijd zo toegankelijk.

Ik ben ook helemaal van het mediteren af. Elk moment is toch al 'het', beter gewoon zo aanwezig mogelijk zijn in dat moment. Eigenlijk ook meditatie op een bepaalde manier.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij net voor zijn overlijden zei dat niemand hem had begrepen. En dat na langer dan zestig jaar lezingen over de hele wereld te hebben gehouden.

Ik mediteer nog elke dag, al is het meestal maar tien minuten. Het geeft me een aangenaam gevoel van rust en eenheid. Ik voel me na de meditatie ook niet eenzaam. Maar ik verwacht er verder niets meer van.

Deadwing

Wijs gebruiker
Het komt wanneer het komt. Probeer je intussen bij het roken van elke sigaret (zonder te frustreren als je het soms niet doet) erbij stil te staan dat je jezelf eigenlijk aan het bedotten bent, of dat je toch weer ongunstige stoffen in je systeem krijgt. Of een ander nadeel van roken.
Klopt en ik ben nog steeds niet gestopt.. Ondanks alle goede tips hier. Het moment komt dat ik het helemaal spuugzat ben en dat zal niet lang meer duren. Ik voel dat soort dingen goed bij mezelf aan.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Klopt en ik ben nog steeds niet gestopt.. Ondanks alle goede tips hier. Het moment komt dat ik het helemaal spuugzat ben en dat zal niet lang meer duren. Ik voel dat soort dingen goed bij mezelf aan.
Hier nog een, laatste tijd wel een record aantal stoppogingen gedaan.
Maar ik blijf ook geloven dat hèt moment snel komt.
Van 't weekend ontvang ik een voorraadje. 2c-b , wellicht ook maar eens een "stoptrip" gaan plannen, en dan volgens het boekje.
Maar ik weet ook niet of ik snel aan trippen toe ben, ergens heb ik het idee dat ik mijn laatste trip wel "verwerkt" heb, we gaan zien..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij net voor zijn overlijden zei dat niemand hem had begrepen. En dat na langer dan zestig jaar lezingen over de hele wereld te hebben gehouden.
Heb ik ook gelezen. Ik vind hem aan de ene kant geniaal, maar aan de andere kant snap ik ook wel waarom niemand hem begrijpt, door zijn manier van uitleggen.

Wat ik mooi aan hem vind is dat hij zoveel compassie had. Hij zag de wereld afglijden en hij zag zo duidelijk het antwoord en wilde iedereen erover vertellen want hij kon het niet uitstaan hoe mensen leden/lijden. Van over de hele wereld kwam iedereen hem bezoeken, maar geen tot weinig mensen begrepen wat hij echt zei. En dan toch inderdaad meer dan 60 jaar doorgaan.

Ik mediteer nog elke dag, al is het meestal maar tien minuten. Het geeft me een aangenaam gevoel van rust en eenheid. Ik voel me na de meditatie ook niet eenzaam. Maar ik verwacht er verder niets meer van.
Eigenlijk moet ik het ook niet afschrijven. Zo nu en dan er even echt voor gaan zitten zou op momenten voor mij ook goed zijn. En dan daarnaast tijdens het dagelijkse leven zo bewust mogelijk alles meemaken en daar in de praktijk brengen.

mitchieee

Wijs gebruiker
Mooie vraag kort gelezen hier het antwoord,
Mijn eerste x truffels kreeg ik me toch op me donder van me zelf over het roken waardoor ik de volgende dag geen eens trek ha, maar naar mate de dag voorbij gaat trap je zo weer in je oude patroon,

de 2de x truffels heb ik gebruikt om te stoppen met roken en ja! Het werkte voor mij in iedergeval wel erg veel je bent niet gelijk eraf maar het voelde zo veel makkelijker ben toen destijds een jaar gestopt geweest,

Trip middelen geven je een reality check en laat je vanuit ander perspectieven situaties ervaringen en je toekomst bekijken, ik loop nog met een verslaving rond (Hard Drugs)’weekendgenieter’ en met mijn laaste 2cb trip (50)mg geeft het me toch echt weer wat meer kracht wat ik nodig had

Deadwing

Wijs gebruiker
Heb ik ook gelezen. Ik vind hem aan de ene kant geniaal, maar aan de andere kant snap ik ook wel waarom niemand hem begrijpt, door zijn manier van uitleggen.

Wat ik mooi aan hem vind is dat hij zoveel compassie had. Hij zag de wereld afglijden en hij zag zo duidelijk het antwoord en wilde iedereen erover vertellen want hij kon het niet uitstaan hoe mensen leden/lijden. Van over de hele wereld kwam iedereen hem bezoeken, maar geen tot weinig mensen begrepen wat hij echt zei. En dan toch inderdaad meer dan 60 jaar doorgaan.

Eigenlijk moet ik het ook niet afschrijven. Zo nu en dan er even echt voor gaan zitten zou op momenten voor mij ook goed zijn. En dan daarnaast tijdens het dagelijkse leven zo bewust mogelijk alles meemaken en daar in de praktijk brengen.
Terwijl het toch niet echt moeilijk was volgens mij wat Krishnamurti te vertellen had. Een aantal dingen die hij uitlegde waren toch wel duidelijk.

Ik vind het gewoon fijn om te mediteren en ik heb er nu waarschijnlijk ook meer plezier in omdat ik ook nergens meer echt naar streef. Lang had ik verwacht tot inzicht te komen of misschien zelfs verlicht te worden. Ik heb een aantal bijzondere dingen meegemaakt tijdens mijn meditaties maar ik begrijp ook wel dat deze 'trip' ervaringen gewoon spinsels van mijn eigen bewustzijn waren en niet meer dan dat.

Deadwing

Wijs gebruiker
de 2de x truffels heb ik gebruikt om te stoppen met roken en ja! Het werkte voor mij in iedergeval wel erg veel je bent niet gelijk eraf maar het voelde zo veel makkelijker ben toen destijds een jaar gestopt geweest,
Mooi om te lezen dat het wel kan werken om te stoppen met roken. Maar dat zal voor iedereen wel anders zijn. Ik heb er zelf nooit iets aan gehad.
Trip middelen geven je een reality check en laat je vanuit ander perspectieven situaties ervaringen en je toekomst bekijken

Ik heb een aantal keren truffels gebruikt en helaas heeft het me nooit echt bijzonders opgeleverd. Dacht vorig jaar even dat het had geholpen met het verwerken van een nogal traumatische tijd (ik had er zelfs hier een topic aan gewijd) maar achteraf gezien geloof ik niet dat het me echt had geholpen. Ik heb hier 25 gram truffels liggen en ik hoop volgende week er tijd voor te hebben. Je moet er wel echt voor in the mood zijn en dat was ik onlangs toch niet echt..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Terwijl het toch niet echt moeilijk was volgens mij wat Krishnamurti te vertellen had. Een aantal dingen die hij uitlegde waren toch wel duidelijk.
Wat hij eigenlijk vertelt is juist super simpel. Te simpel voor de meeste mensen.

Ik vind het gewoon fijn om te mediteren en ik heb er nu waarschijnlijk ook meer plezier in omdat ik ook nergens meer echt naar streef. Lang had ik verwacht tot inzicht te komen of misschien zelfs verlicht te worden. Ik heb een aantal bijzondere dingen meegemaakt tijdens mijn meditaties maar ik begrijp ook wel dat deze 'trip' ervaringen gewoon spinsels van mijn eigen bewustzijn waren en niet meer dan dat.
Dat denk ik niet. Ons bewustzijn is miraculeus en dat wordt evident wanneer dat bewustzijn (wij dus) stopt met naar buiten te kijken en zichzelf gaat ervaren.

Deadwing

Wijs gebruiker
Wat hij eigenlijk vertelt is juist super simpel. Te simpel voor de meeste mensen.
Maar hij heeft veel discussies gehad met beroemde wetenschappers, filosofen, schrijvers, enz. Dus ook zij hadden zijn boodschap blijkbaar niet begrepen. Het punt is waarschijnlijk dat we alles met ons verstand proberen te analyseren en te begrijpen. En hij legde er nou juist de nadruk op te kijken zonder je bewustzijn te gebruiken.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar hij heeft veel discussies gehad met beroemde wetenschappers, filosofen, schrijvers, enz. Dus ook zij hadden zijn boodschap blijkbaar niet begrepen. Het punt is waarschijnlijk dat we alles met ons verstand proberen te analyseren en te begrijpen. En hij legde er nou juist de nadruk op te kijken zonder je bewustzijn te begrijpen.
Precies dat ja. Je komt er niet met je verstand. Je verstand brengt je er juist bij "weg". Niet echt, maar schijnbaar.

Zeker in het westen zijn we zooo mentaal, zo in ons hoofd. We kunnen niet relaxen omdat we (letterlijk) verslaafd zijn aan denken.

Dit is hemel op aarde als mensen begrijpen (niet met het hoofd dus) wat Krishnamurti (en anderen) bedoeld.

Deadwing

Wijs gebruiker
Wanneer ik het "doe" komt er zo'n ongelofelijke vreugde in me op en word ik me bewust van dat wat niet zichtbaar is.
Ik denk dat ik een hele enkele keer (en dat gebeurde vroeger vaker dan de afgelopen jaren) zoiets meemaak tijdens meditatie. Het is een moment van hele diepe rust en ontspanning waarin gedachtes bijna helemaal niet meer opkomen en waarin niet het bewustzijn maar alleen de waarnemer nog aanwezig leek te zijn . Ik voelde me dan ook heel licht van binnen. Een heel fijn en aangenaam gevoel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat ik een hele enkele keer (en dat gebeurde vroeger vaker dan de afgelopen jaren) zoiets meemaak tijdens meditatie. Het is een moment van hele diepe rust en ontspanning waarin gedachtes bijna helemaal niet meer opkomen en waarin niet het bewustzijn maar alleen de waarnemer nog aanwezig leek te zijn . Ik voelde me dan ook heel licht van binnen. Een heel fijn en aangenaam gevoel.
Het komt bij mij nu geregeld op momenten waarop ik me besef dat er geen tijd is. Dat er altijd alleen dit ene moment is. Dat haalt het hele fundament onder het idee van de wereld weg en laat alleen dit ondoorgrondelijke hier en nu achter dat om de een of andere reden (of zonder reden?) bewust is van zichzelf.

Met meditatie heb ik het ook gehad, maar dat lijkt (voor mij dan) de langere "weg" ernaartoe. Terwijl, beseffen dat dit moment hetzelfde is als...... dít moment: bam, de wereld is weg en ik ben terug thuis waar ik altijd ben geweest en altijd zal zijn. De wereld was altijd maar wat ik ervan had gemaakt in mijn hoofd en kan ook gewoon weer "terug" komen als dat en dat maakt ook niet uit, want het is maar een spel of dans van dit bestaan.

Deadwing

Wijs gebruiker
Met meditatie heb ik het ook gehad, maar dat lijkt (voor mij dan) de langere "weg" ernaartoe.
En dan kom je toch weer uit bij Krishnamurti. Die beweerde precies hetzelfde. Meditatie is deels conditionering en vergt discipline. Daar was hij geen voorstander van.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
En dan kom je toch weer uit bij Krishnamurti. Die beweerde precies hetzelfde. Meditatie is deels conditionering en vergt discipline. Daar was hij geen voorstander van.
Nog niet eerder van Krishnamurti gehoord, maar van wat jullie schrijven denk ik dat ik eens een lezing van hem ga luisteren

Deadwing

Wijs gebruiker
Nog niet eerder van Krishnamurti gehoord, maar van wat jullie schrijven denk ik dat ik eens een lezing van hem ga luisteren
De moeite waard hoor om je een beetje in hem te verdiepen. Er zijn veel video's van zijn lezingen op Youtube te vinden en aardig wat boeken over hem verschenen.

Bombarie

Experimenterende gebruiker
Psychedelica verandert je manier van denken dus ik kan me voorstellen dat het zeker kan helpen bij stoppen van een verslaving. Ik denk wel dat dat onder begeleiding beter gaat omdat er iemand is die je de juiste vragen weet te stellen.

Ik heb overigens geen verslaving maar had wel last van depressies. Na een trip ben ik vaak maanden lang een compleet ander mens en heb ik geen last meer van depressie.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De moeite waard hoor om je een beetje in hem te verdiepen. Er zijn veel video's van zijn lezingen op Youtube te vinden en aardig wat boeken over hem verschenen.
Ergens grappig dat hij zo'n groot publiek had, dat er allemaal boeken over hem zijn geschreven, maar dat hij op het eind van zijn leven zei dat niemand hem ooit had begrepen, niet 1. In al die 60 jaren van lezingen geven.

Ik moet zelf ook in de mood zijn voor Krishnamurti. Vaak vind ik hem te langdradig. Geef mij maar Shunyamurti! En die leeft nog!

Al kan Shunyamurti ook langdradig zijn. Wat dat betreft kijk ik graag eens een video van Rupert Spira. Wat is die man briljant in dit alles scherp en to the point uitleggen voor een westers publiek.

Ken je deze 2?

Misschien ook interessant voor @Innerscoop

Deadwing

Wijs gebruiker
Wat dat betreft kijk ik graag eens een video van Rupert Spira. Wat is die man briljant in dit alles scherp en to the point uitleggen voor een westers publiek.
Nee, geloof niet dat ik die naam eerder heb gehoord. Ik ga eens Googlen en op YouTube kijken.

Wat Krishnamurti betreft ben ik het met je eens. Vaak langdradig maar op een of andere manier raakt hij bij mij iets heel diep vanbinnen dat ik niet echt kan verklaren. Intuïtie neem ik aan en niets anders. Daarom blijft hij boeiend voor mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee, geloof niet dat ik die naam eerder heb gehoord. Ik ga eens Googlen en op YouTube kijken.

Wat Krishnamurti betreft ben ik het met je eens. Vaak langdradig maar op een of andere manier raakt hij bij mij iets heel diep vanbinnen dat ik niet echt kan verklaren. Intuïtie neem ik aan en niets anders. Daarom blijft hij boeiend voor mij.
Zeker, heb ik ook met Krishnamurti.

Maar ik heb altijd momenten dat ik beter resoneer met 1 spreker, dan weer beter met een andere.

Uiteindelijk verwijzen ze allemaal naar hetzelfde, maar de vorm waarin ze het brengen is anders.

Deadwing

Wijs gebruiker
Al kan Shunyamurti ook langdradig zijn. Wat dat betreft kijk ik graag eens een video van Rupert Spira. Wat is die man briljant in dit alles scherp en to the point uitleggen voor een westers publiek.
Ik kende Rupert Spira al trouwens. Maar ik moest even zijn naam weer opzoeken. Ik moet toegeven dat er vrij regelmatig guru’s in mijn feed opdagen en dat ik bijna altijd zoiets denk van : Oh God weer een..En dus niet kijk of maar kort. Had ik ook met Spira tijdje geleden na een paar minuten kijken en luisteren. Maar ik ga me wat meer in de man verdiepen vandaag.

Laatst bewerkt:

Deadwing

Wijs gebruiker
Psychedelica verandert je manier van denken dus ik kan me voorstellen dat het zeker kan helpen bij stoppen van een verslaving. Ik denk wel dat dat onder begeleiding beter gaat omdat er iemand is die je de juiste vragen weet te stellen.

Ik heb overigens geen verslaving maar had wel last van depressies. Na een trip ben ik vaak maanden lang een compleet ander mens en heb ik geen last meer van depressie.
Ik heb dit soort verhalen zo vaak gelezen over mensen die na een trip zo zijn veranderd en ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Moet ik paddenstoelen proberen dan ipv truffels..? Ik weet het niet.Of moet ik me anders instellen en voorbereiden voordat ik ga trippen.? Zou ook goed kunnen.

Neem afgelopen maandag als voorbeeld. Zakje Atlantis truffels genuttigd en ik was heel erg naar binnen gericht. Opmerkelijk was dat slechte of traumatische herinneringen onmiddellijk werden vervangen door oudere, alsof ze vaak de oorzaak van een angst of trauma wilde aanduiden. Heel interessant. En een paar leuke herinneringen uit mijn vroege jeugd die ik me echt decennia niet heb kunnen herinneren. Dat was heel fijn.

Maar flash forward naar dinsdag. In de ochtend na de trip was ik nog heel helder en in zeer goede stemming. Ik ben nooit op mijn best s ochtends dus dat was heel wat voor me. Maar halverwege de middag was de trip wel helemaal uitgewerkt en voelde ik me weer helemaal ‘ back to normal’. En ik voel me sindsdien ook zoals vanouds, meestal somber, vaak ook wat angstig met malende gedachten.

Ik vind trippen op psychedelica leuk en ik heb hier ook wel eens een topic aan gewijd over de mogelijk helende werking ervan, maar ik kan echt niet zeggen dat ik er in mijn leven veel aan heb gehad. Ook niet aan mijn enige lsd trip. Maar als het voor jou en anderen wel werkt is dat natuurlijk heel goed.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kende Rupert Spira al trouwens. Maar ik moest even zijn naam weer opzoeken. Ik moet toegeven dat er vrij regelmatig guru’s in mijn feed opdagen en dat ik bijna altijd zoiets denk van : Oh God weer een..En dus niet kijk. Had ik ook met Spira tijdje geleden na een paar minuten kijken en luisteren. Maar ik ga me wat meer in de man verdiepen vandaag.
Heb ik vaak ook hoor.

Maar de (juiste) "meester" verschijnt altijd wanneer de "leerling" er klaar voor is om te horen wat gehoord moet worden.

1000019030.jpg

Het ene moment klinkt iets als totaal zweverige onlogische onzin, het andere moment ben je klaar om het te horen en begrijp je exact wat gezegd wordt en ook dat er niet echt iemand anders is die je iets leert, maar dat er een spreker is die slechts iets uitspreekt dat je vanbinnen al weet. Je was er eerder gewoon niet klaar voor om het te horen.

Dit is ook waarom dit (spiritualiteit/non-dualiteit) veel mensen helemaal niets zegt. Het is simpelweg de tijd niet voor hen om dit te horen. Betekent niet dat de 1 beter/sneller is dan de ander, want het moment dat men wél klaar zal zijn om het te horen, zal ook dít moment nú zijn. Er is geen tijd. :sweatsmile:

Het is enorm paradoxaal allemaal.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb dit soort verhalen zo vaak gelezen over mensen die na een trip zo zijn veranderd en ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Moet ik paddenstoelen proberen dan ipv truffels..? Ik weet het niet.Of moet ik me anders instellen en voorbereiden voordat ik ga trippen.? Zou ook goed kunnen.

Neem afgelopen maandag als voorbeeld. Zakje Atlantis truffels genuttigd en ik was heel erg naar binnen gericht. Opmerkelijk was dat slechte of traumatische herinneringen onmiddellijk werden vervangen door oudere, alsof ze vaak de oorzaak van een angst of trauma wilde aanduiden. Heel interessant. En een paar leuke herinneringen uit mijn vroege jeugd die ik me echt decennia niet heb kunnen herinneren. Dat was heel fijn.

Maar flash forward naar dinsdag. In de ochtend na de trip was ik nog heel helder en in zeer goede stemming. Ik ben nooit op mijn best s ochtends dus dat was heel wat voor me. Maar halverwege de middag was de trip wel helemaal uitgewerkt en voelde ik me weer helemaal ‘ back to normal’. En ik voel me sindsdien ook zoals vanouds, meestal somber, vaak ook wat angstig met malende gedachten.

Ik vind trippen op psychedelica leuk en ik heb hier ook wel eens een topic aan gewijd over de mogelijk helende werking ervan, maar ik kan echt niet zeggen dat ik er in mijn leven veel aan heb gehad. Ook niet aan mijn enige lsd trip. Maar als het voor jou en anderen wel werkt is dat natuurlijk heel goed.
Same.

Tegen de 100 keer getript. Super fascinerend, maar het heeft niets blijvends gebracht.

Behalve dan misschien het besef dat een ervaring (zoals bijvoorbeeld ook een trip) begint en dus ook weer eindigt. En dat mijn "ziel" datgene verlangt dat niet begint en niet eindigt. Maar dat is altijd - ook nuchter - beschikbaar.

Deadwing

Wijs gebruiker
Same.

Tegen de 100 keer getript. Super fascinerend, maar het heeft niets blijvends gebracht.

Behalve dan misschien het besef dat een ervaring (zoals bijvoorbeeld ook een trip) begint en dus ook weer eindigt. En dat mijn "ziel" datgene verlangt dat niet begint en niet eindigt. Maar dat is altijd - ook nuchter - beschikbaar.
Ik denk dat ik de afgelopen drie jaar 15 -20 keer getript heb. Dus ik doe het echt niet vaak.Elke trip vond ik wel fijn maar ik verwachtte er altijd meer van. Ik heb alleen maar getript op truffels en nooit op paddenstoelen. Een keer op lsd. Misschien dat ik toch eens wat paddenstoelen thuis ga kweken. Lijkt me trouwens ook gewoon leuk om het eens te proberen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat ik de afgelopen drie jaar 15 -20 keer getript heb. Dus ik doe het echt niet vaak.Elke trip vond ik wel fijn maar ik verwachtte er altijd meer van. Ik heb alleen maar getript op truffels en nooit op paddenstoelen. Een keer op lsd. Misschien dat ik toch eens wat paddenstoelen thuis ga kweken. Lijkt me trouwens ook gewoon leuk om het eens te proberen.
Ja ik heb ook jarenlang getript met de achterliggende gedachte dat ik uit die trips iets zou halen dat me zou "fixen". Vaak vóelde dat naderhand ook zo, maar de aard van gevoelens is dat ze altijd veranderen (emotion = energy in motion). Op dat "niveau" kan niets blijvends gevonden worden, "het" zit "dieper", "dichterbij".

Iets uit een trip halen zou betekenen dat ik iets zou moeten verkrijgen dat ik nog niet heb. En alles dat je verkrijgt raak je per definitie ook weer kwijt op een bepaald moment. En zoals gezegd zocht ik naar dat wat niet weer verdwijnt.

Ik zie trippen nu voor wat het is: een - bijzondere tot super fascinerende - ervaring. Maar alsnog: een ervaring (die dus komt... en gaat)

Deadwing

Wijs gebruiker
Ja ik heb ook jarenlang getript met de achterliggende gedachte dat ik uit die trips iets zou halen dat me zou "fixen". Vaak vóelde dat naderhand ook zo, maar de aard van gevoelens is dat ze altijd veranderen (emotion = energy in motion). Op dat "niveau" kan niets blijvends gevonden worden, "het" zit "dieper", "dichterbij".

Iets uit een trip halen zou betekenen dat ik iets zou moeten verkrijgen dat ik nog niet heb. En alles dat je verkrijgt raak je per definitie ook weer kwijt op een bepaald moment. En zoals gezegd zocht ik naar dat wat niet weer verdwijnt.

Ik zie trippen nu voor wat het is: een - bijzondere tot super fascinerende - ervaring. Maar alsnog: een ervaring (die dus komt... en gaat)
En daarom begrijp of geloof ik die verhalen die je oa op YouTube nogal vaak tegenkomt over mensen die soms na een truffel tripje compleet zijn veranderd dus niet. Ik bedoel niet dat ze liegen, wel dat ze waarschijnlijk flink overdrijven of zichzelf enigszins voor de gek houden. Volgens mij kan het best dat iemand door de psilocybin een dieper inzicht heeft gekregen dat helpt aan zijn/haar leven een positieve draai te geven. Maar dat betekent nog niet dat je leven compleet veranderd is..Ik kan me vergissen en voor die mensen hoop ik dat ergens ook wel.

Bombarie

Het zal per persoon verschillend zijn. Mijn vrouw ervaart een LSD trip als ‘grappig’ maar meer ook niet. Ik zweef tussen universums en de weken daarop voelt het als een mind reset. Klinkt misschien wat zweverig, maar ik ben alles behalve zweverig haha)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het zal per persoon verschillend zijn. Mijn vrouw ervaart een LSD trip als ‘grappig’ maar meer ook niet. Ik zweef tussen universums en de weken daarop voelt het als een mind reset. Klinkt misschien wat zweverig, maar ik ben alles behalve zweverig haha)
Had ik ook. Dagen, soms weken.

Maar dus altijd maar een tijdelijke "reset" en dus in het grotere plaatje min of meer betekenisloos.

De enige dingen die me blijvend positief hebben veranderd kwamen door klote gebeurtenissen en daaropvolgende veranderde mindset en hard werken.

Psychedelica hebben soort van de allure van een shortcut om dat harde werk(en aan jezelf) gedeelte over te kunnen slaan, maar geven niet die echte verandering, in mijn beleving dan.

Deadwing

Wijs gebruiker
Ik geloof ook dat het per persoon verschillend is. Zoals ik al mijn bericht aangaf duurt die mind reset bij mij nooit erg lang. Maat van mij vertelde mij een tijdje geleden dat hij van zogenaamde lichte truffels al flink begint te flippen terwijl zijn vrouw er nauwelijks iets van merkt. Hij durft daarom ook niet op lsd te trippen.

Laatst bewerkt:

Deadwing

Wijs gebruiker
De enige dingen die me blijvend positief hebben veranderd kwamen door klote gebeurtenissen en daaropvolgende veranderde mindset en hard werken.
Dit dus ja. Meest recent voorbeeld in mijn geval aanzienlijk minder tot bijna geheel stoppen met roken na ruim dertig jaar. Van 20-25 sigaretten per dag naar hooguit 1 of 2 en soms geen. En dit al ruim drie weken. De blijvende positieve impact en invloed hiervan op mijn dagelijks leven is vele malen groter dan die van welke trip ik ooit had dan ook.

Bombarie

Ik geloof ook dat het per persoon verschillend is. Zoals ik al mijn bericht aangaf duurt die mind reset bij mij nooit erg lang. Maat van mij vertelde mij een tijdje geleden dat hij van zogenaamde lichte truffels al flink begint te flippen terwijl zijn vrouw er nauwelijks iets van merkt. Hij durft daarom ook niet op lsd te trippen.
LSD kun je ook gewoon licht doseren hoor. Probeer eerst eens 50 of 75 mcg. Dan kun je altijd nog kijken of dat voldoende of te weinig is.

Deadwing

Wijs gebruiker
LSD kun je ook gewoon licht doseren hoor. Probeer eerst eens 50 of 75 mcg. Dan kun je altijd nog kijken of dat voldoende of te weinig is.
Ik denk dat mensen die bijvoorbeeld alleen maar blowen zeer huiverig voor lsd zijn. Vorig jaar was ik op een feestje waar twee kerels aanwezig ook in een koffieshop werkten. Ik had het over magic truffels en lsd en ze keken me een beetje warrig aan..Waren wel geïnteresseerd en vroegen ook naar wat het allemaal met me had gedaan, maar er was niet veel interesse het zelf eens te proberen. Ik vond dat een beetje vreemd.

Bombarie

Ik denk dat mensen die bijvoorbeeld alleen maar blowen zeer huiverig voor lsd zijn. Vorig jaar was ik op een feestje waar twee kerels aanwezig ook in een koffieshop werkten. Ik had het over magic truffels en lsd en ze keken me een beetje warrig aan..Waren wel geïnteresseerd en vroegen ook naar wat het allemaal met me had gedaan, maar er was niet veel interesse het zelf eens te proberen. Ik vond dat een beetje vreemd.
Er zijn vooral veel spookverhalen over psychedelica. Begin gewoon rustig met een lage dosering. En zorg dat de setting goed is. (goed in je vel en bijvoorbeeld met lekker weer)

Ik was er ook altijd huiverig voor, maar na mijn eerste trip wist ik meteen: dit is helemaal mijn ding.

ik pak nooit meer dan 100 mcg want dat doet voor mij al meer dan voldoende. Bij een hogere dosering wordt het me allemaal net wat te raar.

Bovenaan