NEP (pentedrone) stinkt?

Rcexplorer

Newbie
Hi, ik gebruik incidenteel (ca 4/6x per jaar) NEP. Die koop ik als kristal en plette ik meestal met pasjes of een lepel tot het poeder was. Nu kreeg ik een tip om een pillencrusher/-grinder aan te schaffen. Ongeveer een week na de eerste keer gebruik merk ik dat het poeder wat hieruit is gekomen verkleurd is (groen/bruin) en zelfs door het zakje heen meurt naar... Nouja, de geur is een combinatie van chloor en een restafvalcontainer die te lang in de zon heeft gestaan. De vermaler stinkt al net zo ondanks dat deze toch goed afgewassen was. Zo agressief lijkt NEP op het eerste gezicht niet, maar het metaal vertoont daadwerkelijk vlekken die er niet uitgaan met afwassen. Heeft iemand deze ervaring al eens gehad?

Rcexplorer

Newbie
Nog niet, misschien in dit geval wel een goed idee. Het gekke is dat als het met pasjes geplet wordt dit niet gebeurt, terwijl het toch kristallen uit dezelfde bestelling zijn. Ik ga in ieder geval eens laten testen wat ik nu eigenlijk heb

Rcexplorer

Newbie
Voor de volledigheid; vanzelfsprekend heb ik het goedje waar letterlijk en figuurlijk een luchtje aan zat weggegooid (kreeg een waarschuwing in een privebericht, zijn er echt mensen die zoiets nog in hun neus stoppen?)

Casrus

DF-koning
Hi, ik gebruik incidenteel (ca 4/6x per jaar) NEP. Die koop ik als kristal en plette ik meestal met pasjes of een lepel tot het poeder was. Nu kreeg ik een tip om een pillencrusher/-grinder aan te schaffen. Ongeveer een week na de eerste keer gebruik merk ik dat het poeder wat hieruit is gekomen verkleurd is (groen/bruin) en zelfs door het zakje heen meurt naar... Nouja, de geur is een combinatie van chloor en een restafvalcontainer die te lang in de zon heeft gestaan. De vermaler stinkt al net zo ondanks dat deze toch goed afgewassen was. Zo agressief lijkt NEP op het eerste gezicht niet, maar het metaal vertoont daadwerkelijk vlekken die er niet uitgaan met afwassen. Heeft iemand deze ervaring al eens gehad?

Heb NEP vaker gebruikt en begin ook te vermoeden dat het tamelijk caustisch kan zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Ik ga in ieder geval eens laten testen wat ik nu eigenlijk heb
Heb je de uitslag al?

Zou het kunnen dat de NEP eoa reactie aangegaan is met materiaal uit jouw vermaler? Ik weet wel dat toen ik zo'n ding had voor m'n coke dat de eerste paar keer er kleine stukjes van de coating van het metaal af kwamen. Uiteraard heb ik dat gewoon opgesnoven want ja drugs en verslaving enzo :wink:

Dus... chapeau dat je het weggegooid hebt.

Bovenaan