Natte speed in aluminiumfolie, schadelijk ?

Brenda

Newbie
Weet er soms iemand of het schadelijk is om natte speed in zilverpapier ( aluminiumfolie) te bewaren ? Normaal is dit in plastic zakje of folie maar er was niks anders voor handen . Ben nu pas te weten gekomen dat het daar in zit ongeveer 3 dagen , is dit schadelijk weet iemand dit ? Ik betrouw het toch niet 100 % ,volgens mij kan dat zilverpapier een chemische reactie doen met stoffen in de speed . Iemand ervaring mee aub

Hippie Langwaus

DF-koning
Vochtige dingen in aluminium folie bewaren is niet verstandig. Ook onder invloed van zwakke zuren reageert aluminiumfolie vrij snel.

Sinds ik gaten in de aluminium folie zag ontstaan, waarmee wat lasagne was afgedekt na een dag in de koelkast, gebruik ik het liever niet meer.

Ik zou de 'natte' speed uit de folie halen en op een bord overbrengen en laten drogen. En daarna bijvoorbeeld in een plastic zakje bewaren.

Jeye

Experimenterende gebruiker
Vochtige dingen in aluminium folie bewaren is niet verstandig. Ook onder invloed van zwakke zuren reageert aluminiumfolie vrij snel.

Sinds ik gaten in de aluminium folie zag ontstaan, waarmee wat lasagne was afgedekt na een dag in de koelkast, gebruik ik het liever niet meer.

Ik zou de 'natte' speed uit de folie halen en op een bord overbrengen en laten drogen. En daarna bijvoorbeeld in een plastic zakje bewaren.
zou het zelf niet in aluminium folie bewaren gripzakje beter droge speed is ook houdbaar kan het wel in de magnetron drogen speed hoeft dus niet nat te blijven heb droge speed gehad was tegen een maand lang droog en werkte uitstekend droge speed wel luchtdicht koel en op een donkere plek bewaren wil je het langer nat houden dan is een gripzakje het beste

Bovenaan