MDMA in Berlijn

Hansworst

Belezen gebruiker
Hallo allemaal,

ik studeer nu al zo'n 7 maanden in Berlijn en heb verscheidene malen mdma gebruikt hier.

De eerste keer was in september, en toen wist ik bar weinig over mdma en de werking daarvan. Snuiven deed ik al wel in Nederland en dus dacht ik dat mdma een betere keus was voor mij dan XTC, omdat mdma natuurlijk (meestal) poeder is. Omdat ik in Nederland vrijwel altijd 3mmc gebruikte, nam ik aan dat soortgelijke doseringen ook wel zouden kloppen met mdma; de eerste keer in een technoclub hier nam ik dan ook een "goede Hollandse portie" (één goeie sleutelpunt in beide neusgaten).

Ik kon 5 minuten na inname haast niet meer lopen en ik heb 3 uur lang in een stoel met veel vrienden om mij heen gezeten, omdat ik alleen maar gebrekkig Nederlands kon praten en alleen maar omviel als ik probeerde te staan. Daarna ging het beter en heb ik zowaar gedanst en er ook wel over gelachen met diezelfde vrienden - zij waren allemaal niet bekend met de drug en diens werking. Na enige topics hier gelezen te hebben realiseer ik me dat ik heel erg dichtbij een ziekenhuisbezoekje zat, en dat is bepaald geen fijn idee.

Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd, en de dag erna nam ik veel en veel minder met een vriend in een andere club; toen had ik een immens leuke avond, en voelde ik ook wat de drug zo speciaal maakte.

Nu, 3 weken geleden heb ik voor het eerst sinds november weer 2 gram mdma gehaald hier in Berlijn. Het komt aan in kristallen en ik verpulver het tot poeder, waarna ik het in clubs snuif. Elk weekend heb ik het tot nu toe gebruikt (ik weet het, dom) en het is elke keer een superervaring geweest. Ik heb één keer gehad dat ik om 9u 's ochtends naast 2 vrienden stond en dat ik helemaal begon te trillen, maar dat bleek na nader onderzoek een magnesiumtekort te zijn geweest. Voor de rest heb ik nul problemen gekend met de drug verder.

Nu heb ik na het lezen van enkele topics hier wel enkele vragen:

- Ik lees in heel veel topics dat het snuiven van mdma niet aangeraden wordt omdat de werking veel korter is en het zeer pijnlijk is om te doen.
Ik ervaar dit totaal niet. Misschien omdat ik gewend ben geraakt aan 3mmc (wat natuurlijk brandt als de donder), maar ik vind mdma juist vrij zacht in de neus. Ook ervaar ik geen korte werking, ook niet met de uitsluitend kleine puntjes die ik neem sinds mijn akkefietje in september. Hoe kan dit?

- Als ik het goed begrijp put mdma/xtc je brein uit van serotonine en dopamine. Ik veronderstelde daardoor dat de drug op den duur simpelweg niet meer zou werken.
Echter ervaar ik dit totaal niet. Elke keer dat ik het heb genomen de afgelopen weken, kickt de drug in alsof een paard tegen m'n hoofd aantrapt; een intens en fijn gevoel. Ook ben ik lekker aan het kaakschaatsen en ervaar ik het "love" onderdeel van de drug ook sterk. Tevens loop ik ook niet bij te nemen alsof mijn leven ervan afhangt en hoef ik ook niet meer nemen dan 4 weken terug; exact dezelfde hoeveelheid volstaat tot nu toe (heel weinig dus).
Dit zou echter niet moeten kunnen volgens vele topics hier - heb ik dat mis?

Ik neem de drug overigens nog maar 2 weken meer (dit weekend en volgend weekend), daarna is het schluss mit lustig (ik ga namelijk terug naar Nederland). Ik weet echter niet of 5/6 weken achter elkaar enorm schadelijk kan zijn voor mijn brein? Daarover zou ik ook graag meer willen weten...

Ik hoop dat het bericht niet te lang is en dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen/tips kunnen geven.

Groetjes,

Hansworst

MR_CHIP

Badass junkie
talking about je hersenen verkloten dat het nu goed voelt wil niet zeggen dat je niet iets aanwakkerd wat pas na jaren tevoorschijn komt

weet echter niet of 5/6 weken achter elkaar enorm schadelijk kan zijn voor mijn brein? Daarover zou ik ook graag meer willen weten...
wtf
hier ga je op de duur echt last van krijgen kan niet anders, lang leve niks meer leuk vinden in het leven in de eventuele verdere toekomst

Hansworst

Belezen gebruiker
talking about je hersenen verkloten dat het nu goed voelt wil niet zeggen dat je niet iets aanwakkerd wat pas na jaren tevoorschijn komt

weet echter niet of 5/6 weken achter elkaar enorm schadelijk kan zijn voor mijn brein? Daarover zou ik ook graag meer willen weten...
wtf
hier ga je op de duur echt last van krijgen kan niet anders, lang leve niks meer leuk vinden in het leven in de eventuele verdere toekomst
Oei, is dat echt zo erg? Hoe lang gaat daar normaal overheen, en hoe manifesteert zich dat?
Ik heb hier namelijk geen idee over merk ik nu toch wel...
Ik dacht dat als ik een paar weken achter elkaar kleine beetjes van het spul zou nemen (meer heb ik ook niet nodig) en dan een lange tijd niet, dat het dan geen blijvende schade veroorzaakt. Is ieder brein hier anders in of zijn bepaalde mensen hier gevoeliger voor dan anderen?

Ik heb ook nooit echt last gehad van dips - een beetje een verstrooid gevoel misschien in de dagen direct erna, maar dat heb ik met andere drugs ook wat dat betreft. Niet dat ik mezelf zie als een soort van uitzondering op de norm, maar ik vind het toch wel erg gek (en een klein beetje beangstigend) dat ik heel veel dingen niet ervaar die anderen wel ervaren op dit vlak...

Excuses voor de vele vragen, maar ik kan weinig antwoorden vinden voor mijn specifieke situatie op dit forum.

Cerberus

Wijs gebruiker
Excuses voor de vele vragen, maar ik kan weinig antwoorden vinden voor mijn specifieke situatie op dit forum.
Dat is omdat er niet veel specifieks is aan deze situatie. Alle situaties zijn namelijk hetzelfde: hoe langer je wacht tussen twee keren MDMA gebruik, hoe beter.
100% van de mensen die ik ken die het teveel doen (wekelijks) zeggen dat het op den duur niet meer werkt. Ook niet na jaren pauze. Dat is wel langer dan 6 weken natuurlijk, maar er is geen absoluut cijfer die iemand je kan geven. Het is gewoon: hoe meer je het doet en hoe hoger de frequentie, hoe slechter.

Hansworst

Belezen gebruiker
Oh ja?
Je moet echt nog veel leren, is niet te laat.
Zie tip hierboven, lees je eerst goed in is mijn advies.
Ja, komt ook een beetje achterlijk over als je de rest van het bericht leest, realiseer ik me nu.

Bedoelde meer dat ik in ieder geval weet hoe ik een bijna-ziekenhuis ervaring kan vermijden (alhoewel, als ik zo jullie berichten lees, ben ik niet ver van een ander soort bijna-ziekenhuis ervaring af - alleen dan met een andere oorzaak...)

Hartelijk dank voor de snelle antwoorden allen!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal,

ik studeer nu al zo'n 7 maanden in Berlijn en heb verscheidene malen mdma gebruikt hier.

De eerste keer was in september, en toen wist ik bar weinig over mdma en de werking daarvan. Snuiven deed ik al wel in Nederland en dus dacht ik dat mdma een betere keus was voor mij dan XTC, omdat mdma natuurlijk (meestal) poeder is. Omdat ik in Nederland vrijwel altijd 3mmc gebruikte, nam ik aan dat soortgelijke doseringen ook wel zouden kloppen met mdma; de eerste keer in een technoclub hier nam ik dan ook een "goede Hollandse portie" (één goeie sleutelpunt in beide neusgaten).

Ik kon 5 minuten na inname haast niet meer lopen en ik heb 3 uur lang in een stoel met veel vrienden om mij heen gezeten, omdat ik alleen maar gebrekkig Nederlands kon praten en alleen maar omviel als ik probeerde te staan. Daarna ging het beter en heb ik zowaar gedanst en er ook wel over gelachen met diezelfde vrienden - zij waren allemaal niet bekend met de drug en diens werking. Na enige topics hier gelezen te hebben realiseer ik me dat ik heel erg dichtbij een ziekenhuisbezoekje zat, en dat is bepaald geen fijn idee.

Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd, en de dag erna nam ik veel en veel minder met een vriend in een andere club; toen had ik een immens leuke avond, en voelde ik ook wat de drug zo speciaal maakte.

Nu, 3 weken geleden heb ik voor het eerst sinds november weer 2 gram mdma gehaald hier in Berlijn. Het komt aan in kristallen en ik verpulver het tot poeder, waarna ik het in clubs snuif.
Ik denk dat MDMA beter is om oraal te nemen. Het liefst ook door af te wegen op een milligramweegschaal. Als je dat niet hebt, dan kun je ook proberen om eerst je vinger nat te maken, en dan fijn vermalen poeder op alleen de bovenkant van je vingertop. Dan heb je min om meer een vast referentiepunt waaraan je een dosis kunt afmeten.

Elk weekend heb ik het tot nu toe gebruikt (ik weet het, dom) (..) Elke keer dat ik het heb genomen de afgelopen weken, kickt de drug in alsof een paard tegen m'n hoofd aantrapt; een intens en fijn gevoel. Ook ben ik lekker aan het kaakschaatsen en ervaar ik het "love" onderdeel van de drug ook sterk. Tevens loop ik ook niet bij te nemen alsof mijn leven ervan afhangt en hoef ik ook niet meer nemen dan 4 weken terug; exact dezelfde hoeveelheid volstaat tot nu toe (heel weinig dus).
Dit zou echter niet moeten kunnen volgens vele topics hier - heb ik dat mis?

Het lukt inderdaad wel om een paar keer achter elkaar MDMA te gebruiken zonder dat je heel veel effect merkt. Maar je ziet wel dat mensen die vaak en veel MDMA nemen al snel een verminderd effect merken, en dat het fijne originele gevoel niet helemaal terugkomt. Je kan er daarom maar beter voorzichtig mee zijn.

Hoe schadelijk MDMA is voor het brein is niet precies te zeggen. Het lijkt erop dat apen en muizen meer last hebben van de schadelijke effecten, waardoor de wetenschap eerst dacht dat het heel schadelijk zou zijn. Maar bij mensen wordt er dus vooral een verminderd effect van MDMA waargenomen. Daarnaast kunnen mensen last krijgen van geheugenproblemen, concentratiestoornissen, HPPD (blijvende visuele verstoringen), en een beschadigd gebit (bruxisme).

Op de korte termijn kan MDMA je ook een flinke kater geven. Je merkt het niet altijd heel duidelijk, maar de tijd na gebruik ben je vaak minder opgewekt, heb je meer last van emotionele schommelingen, heb je een korter lontje, kun je je minder goed concentreren en slaap je minder goed.

We weten alleen dat de kans op zulke bijwerkingen toeneemt naarmate je meer of vaker neemt. Waar voor jou precies de grens ligt is niet te zeggen, want dat blijkt pas als het mis gaat.

Genoeg reden dus om voorzichtig aan te doen. Daarvoor wordt meestal de vuistregel gehanteerd: niet meer dan 1,5 mg/kg en niet vaker dan eens in de zes weken (maar liever minder dan vier keer per jaar).

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik weet dat het hier niet mag, maar kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik het kan halen?
Nou
Op de rotonde rechtsaf. Stukkie rechtdoor, twee keer links en bij het stoplicht rechts. Daar ergens! Oh en pas op voor de flitspaal.
En
Ja, klopt! Naast de heroïnehoeren op naaldhakken.
Maar vooral dit
Waarom doe je het dan droplul. Lees de regels.
Zeggen dat je weet dat het niet mag helpt niet echt als je het vervolgens toch doet. Dus daarom krijg je een permanente ban. Joe!

Bovenaan