MDMA in Berlijn

Hansworst

Belezen gebruiker
Hallo allemaal,

ik studeer nu al zo'n 7 maanden in Berlijn en heb verscheidene malen mdma gebruikt hier.

De eerste keer was in september, en toen wist ik bar weinig over mdma en de werking daarvan. Snuiven deed ik al wel in Nederland en dus dacht ik dat mdma een betere keus was voor mij dan XTC, omdat mdma natuurlijk (meestal) poeder is. Omdat ik in Nederland vrijwel altijd 3mmc gebruikte, nam ik aan dat soortgelijke doseringen ook wel zouden kloppen met mdma; de eerste keer in een technoclub hier nam ik dan ook een "goede Hollandse portie" (één goeie sleutelpunt in beide neusgaten).

Ik kon 5 minuten na inname haast niet meer lopen en ik heb 3 uur lang in een stoel met veel vrienden om mij heen gezeten, omdat ik alleen maar gebrekkig Nederlands kon praten en alleen maar omviel als ik probeerde te staan. Daarna ging het beter en heb ik zowaar gedanst en er ook wel over gelachen met diezelfde vrienden - zij waren allemaal niet bekend met de drug en diens werking. Na enige topics hier gelezen te hebben realiseer ik me dat ik heel erg dichtbij een ziekenhuisbezoekje zat, en dat is bepaald geen fijn idee.

Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd, en de dag erna nam ik veel en veel minder met een vriend in een andere club; toen had ik een immens leuke avond, en voelde ik ook wat de drug zo speciaal maakte.

Nu, 3 weken geleden heb ik voor het eerst sinds november weer 2 gram mdma gehaald hier in Berlijn. Het komt aan in kristallen en ik verpulver het tot poeder, waarna ik het in clubs snuif. Elk weekend heb ik het tot nu toe gebruikt (ik weet het, dom) en het is elke keer een superervaring geweest. Ik heb één keer gehad dat ik om 9u 's ochtends naast 2 vrienden stond en dat ik helemaal begon te trillen, maar dat bleek na nader onderzoek een magnesiumtekort te zijn geweest. Voor de rest heb ik nul problemen gekend met de drug verder.

Nu heb ik na het lezen van enkele topics hier wel enkele vragen: