• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD tripreport

receptor

Newbie
Mijn eerste keer

# - - - - - - - - # Details # - - - - - - - - #

- Setting: Onervaren en niet voorbereid
- Dosis: 250µg (mics of microgram)
- datum: 29-10-2015

------------------------------------------------

Eens moet de eerste keer zijn...

Na een lange schooldag met allerlei workshops die mij geen ene moer konden schelen ging ik naar huis. Ik verheugde me heel erg op de illegale rave die later vandaag plaats ging vinden. Eenmaal thuisgekomen ging ik zoals gewoonlijk achter mijn laptop zitten en lekker wat producen en steeds checken hoe het zat met die rave of er nog mensen naar er naar toe gingen als een groep. Ik dacht dat dit wel gezellig zou zijn dus ik keek elke 20 minuten wanneer en waar zij nou gingen afspreken. Ja ik heb het over die lelijke blauwe site waar eigenlijk buiten feestjes nooit iets nuttigs op staat.

Uit mijn speaker pompte er keiharde tekno. Detrack die ik zelf had geproduceerd. Ik was er zo erg mee bezig dat ik de tijd helemaal was vergeten dus ik klikte het venster open en zag dat het clubje rond 20:00 wilde gaan lopen en ik moest nog zeker een goed uur reizen om daar op tijd aan te komen. Dus ik sloeg met beleid mijn laptop dicht en ik stormde de trap af en zei mijn broertje gedag en pakte snel wat biertjes uit de schuur en een Kaki vrucht uit de fruitmand en rende naar de tramhalte. Ik was net op tijd. Nadat ik was aangekomen op het station wachtte ik nog even op de metro en daarna kon ik direct op de trein. Ik was een beetje nerveus omdat ik mijn vriend "T" niet kon bereiken. Dus ik bleef hem Whatsappen en bellen maar hij nam niet op en reageerde niet op mijn berichten. Hij wist was waar het was. Ik hoopte hem snel te treffen. Ik stuurde toen maar gewoon een bericht om hem te laten weten dat er een goede kans is dat ik wat later ben.

De nervositeit nam toe toen ik aankwam op de treinhalte. Vooral omdat het koud was en ik niets van "T" hoorde. Ik bleef maar bellen en bellen. Ik ging bij de bushalte zitten. Die bus zou langs zijn huis gaan en we hadden voor zijn huis afgesproken. Naast mij was er een man een blowtje aan het roken en ging eerst rustig in zichzelf praten en dat hoorde ik al boven mijn muziek uitkomen. Ik had goede Senheizer-oordopjes die in principe goed zouden moeten afsluiten. De man stond op begon om zich heen te slaan en te schreeuwen. Ik had moeite met mijn lach inhouden en probeerde het te negeren. De man ging weer naast mij zitten alsof er niets was gebeurd of aan de hand was. Kort daarna kwam de bus. Ik checkte in en ging lekker los in mij eentje op de hard-tek. Ik had er echt zin in. Het feest zou vet zijn. Het zou vet worden. Dat beloofde ik mezelf onbewust al. Niet wetende dat ik ooit LSD zal gebruiken of ooit weer verder te gaan dan cannabis. Ik had mezelf al voorgenomen nooit simulanten te gaan gebruiken. (Een maand voor deze ervaring had ik namelijk de eerste keer 2 nakjes pep gedaan).

Na een halfuur met de bus kwam ik aan bij de afgesproken plek. Ik zag ze al staan in de duisternis onder de boom. Ik liep op ze af en van het groepje dat uit 4 man bestond kende ik maar twee personen die ooit bij mij op de middelbare school hadden gezeten. "T", "B", "L" en nog iemand die ik me totaal niet meer kan herinneren (sorry :grin:). We liepen naar het feest toe en onderweg kreeg ik een halve joint aangeboden die helemaal plakkerig en bruin was. Ik nam daar een grote hijs van en voelde hem al voor het uitblazen van de damp dat gepaard ging met een "wooooow". We kwamen langs een supermarkt en ik wilde daar nog flinkt wat bier kopen en misschien wat snacks voor als ik later honger kreeg. Ik kocht heel veel pils, een blikje knakworsten, mayonaise en icetea. Ik wist precies wat ik moest hebben maar het duurde zoals gewoonlijk lekker lang. Een moeilijke opgave dus :P . "B" was mee de supermarkt in en kocht ook lekker wat te pruimen. Ik vertelde hem wel dat hij niet direct achter mij aan moest lopen, omdat hij minderjarig was. Na het afrekenen kwamen we naar buiten. Ik had zoveel pils bij me dat de helft niet eens in mijn tas paste. Dus toen besloot ik maar 3 pilsje weg te geven en de rest in de tas van "T" te doen.

We liepen verder. We liepen toen nog zeker een halfuur door en door steeds donkere gebieden. Vooral veel bosachtige gebieden. Uiteindelijk kwamen we mensen tegen die ons vroegen of wij ook opzoek waren naar die rave of mensen die vroegen of wij wisten waar het was. Het groepje van 4 man werd een groepje van 7 man en er ontstonden interessante gesprekken over: "kraken, computers, wiskunde en kunst". Uiteindelijk hoorde we de muziek. "T" zei opgewekt dat we er al bijna waren en toen zag ik links van me een voetpad dat verlicht werd met glow-in-the-dark-sticks die in de bomen hingen. Het was wel een donker bos. Het paste namelijk precies bij het Halloween thema. Eenmaal daar aangekomen zag ik al allemaal bekende gezichten: "P", "T" en "A". Er waren 3 podia dus dat was wel goed gedaan. Er was zelfs een toilet gebouwd met pallets. Er waren meerdere blacklights en mooie psychedelic decoratie. Ik vroeg aan "P" hoe lang ze hier overgedaan hadden. Hij vertelde dat ze hier 3 dagen aan gewerkt hadden met meerdere mensen. Het was zo rond 21:30 inmiddels. "T" vroeg mij of ik later met "P" LSD wilde doen. Ik zei "ik weet niet of ik dat wel wil. Nou ik wil wel maar ik ben psychose gevoelig en ik ben al extreem gevoelig voor wiet want van die joint die jij me gaf ben ik nog steeds stoned" Ik vertelde zo ook dat ik bang was om bad te gaan op lsd, omdat dit een veel heftigere drug is. "P" antwoorde daarop: "Ik kan je er wel uithalen met omgekeerde psychologie. Daar ben ik heel goed in." Ik vond het best en we zouden dit rond 12 uur doen. "F" had hele goede zegels volgens hun. Ik vertelde dat een vriend van mij voor 5 euro 120 mics verkocht. "P" vertelde me dat ik dat niet moet doen. Ik zou volgens hem verlies lijden. Dan was het beter om dan maar eens de trein te pakken naar hem toe en dan vervolgens een heleboel in te kopen want hij had 250 mics voor 5 euro. Ik vond de prijs prima want dit was iets wat ik altijd al wilde doen en ik had geen mensen in mijn omgeving die er echt veel over wisten of het verkochten.

De muziek was heftig en er kwamen nog meer bekende gezichten langs en ik groette iedereen. Ik ging vooral los op de tekno. Ik werd op dit feestje ook geïntroduceerd aan de Hi-tech. Lekker snel geluid. Overal Was goede muziek aan het pompen. Stage 1 had early hardcore, darkcore, splittercore en speedcore, Stage 2 had goa, DnB, jungle, darkpsy, Stage 3 had raggatek, hi-tech, psycore en andere experimentele muziek waar nog geen naam voor is denk ik.
Er was een vuurtje om lekker warm te blijven en ik ging maar eens een bolletje met knakworstjes eten. "B" nam er ook een paar en vertelde me dat hij het koud had en met de laatste bus naar huis zou moeten. Ik vond het jammer en hij moest een heel eind lopen, omdat we ook tussen 2 stadsdelen inzaten. Net iets voor 12 uur kwam "F" aan en ik kocht een zegel van hem. Ik liep naar "T" toe en vroeg hem waar ik het beste de zegel kom bewaren. Hij vertelde mij dat ik het onder mijn tong moest doen. Ik was daar zo mee bezig dat ik vergeten was te vragen hoe sterk ze waren want ik was het helemaal vergeten. Ik was zo bezig met het feit dat ze niet tegen licht kunnen dat ik het maar meteen deed.

Op begeven moment ging "T" maar draaien omdat "P" bij de bar lag met zijn ogen dicht en een wierookje onder zijn neus. Best een grappig gezicht was dat. Hij had ook een dekentje over zich heen. "T" zei dat hij te vertript was en voorlopig niet meer zal opstaan. Ik ging met "T" maar bij de draaitafel bij area 3. Ik keek op het scherm van de laptop en zag dat veel leipe namen in de tracklist staan. Namen waar ik kriebels van in mijn onderbuik kreeg. in de tussentijd was mijn zegel al helemaal gesmolten en de LSD gemixt met mijn bloed. "T" had inmiddels zijn zegel ook al genomen. Ik vroeg me af wanneer het nou zou werken en hoe lang het zou duren. "T" vertelde dat de zegels van "F" echt goed zijn. Hij vroeg me of ik kon draaien. Ik kon dat toen nog niet dus leerde hij mij de basics zoals de overgangen en hoe de filters werken. Ook hoe ik effecten moest gebruiken en hoe de pitch werkte en hoe ik die moest gebruiken. Ik ging door mapjes heen zoals: "technical hitch, anxious, highko en yata garasu". Het nummer "lost in yourself" trok mijn aandacht en klonk heel heftig en duister. Daarna raakte ik kwijt wat ik allemaal had gedraaid. Een vriend waarmee ik ook op de middelbare school had gezeten kwam naar mij toe en vroeg of ik technical hitch kon draaien. Ik zei dat die al aanstond. Toen zei hij: "Oh ga dan gelijk zo door dan ga ik nu keta doen." Ik schoot in de lach met "T". Op begeven moment wisten we niet eens meer waarom. Alles begon te kietelen. Ik begon me ook al draaierig te voelen en het licht van de laptop werd steeds feller. Op begeven moment vroeg ik aan iemand waarvan ik wist dat hij een DJ was of hij wilde draaien, omdat ik veel liever ging spacen omdat alles al begon de bouncen. Hij zei dat hij nog geen zin had maar wel een playlist aan wilde zetten. Dus dat deed hij dan maar.

Ik vond het het heel spannend. De LSD begon te werken. Ik liep naar "F" toe en vroeg hoeveel er op die zegel zat. Hij vertelde me dat het 250 mics waren. Ik wist toen niet eens meer of dat nou veel was of niet. Veel kon ik er toch niet meer aan doen. De LSD was in het begin vooral mentaal aanwezig omdat ik steeds wilde plassen maar het leek alsof er iemand vlak achter mij liep. Het leek ook steeds alsof er mensen waren keken naar hoe ik aan het plassen was. Ik keek om me heen maar ik zag geen mensen. Ik liep weer terug naar de hitech stage er was nu wat tekno aangezet en ik ging lekker een beetje slap lullen met mensen die zich hadden verkleed. De kriebels sloegen al om in fysiologische discomfort. Ik had een rare zeepsmaak in mijn mond dus ik besloot wat icetea te drinken. Die smaakte ook niet echt meer lekker en ik snapte toen niet echt meer wat er gebeurde. Ik dacht dat het bij deze effecten bleef. Uiteindelijk leek het alsof ik gehypnotiseerd werd. Ik zag een zwart-witte spiraal heel snel draaikolken en ik wist ergens dat het nog wel heftiger ging worden. Ik liep toen naar de hardcore stage maar eenmaal aangekomen keek iedereen een soort van opgefokt naar mij. Er stond speedcore aan en de muziek vond ik echt niet fijn om op dat moment aan te horen ik wilde er op hakken om er voor te zorgen dat het iets fijner was maar het lukte om een of andere reden niet. Het was zo koud dat ik het er warm door kreeg. Ik voelde me er niet prettig dus ik ging toen weer naar de stage waar ik vandaan kwam. Ik keek naar mijn telefoon en de tijd gaf aan dat het ongeveer 01:30 was. Ik begon al wat patronen te zien van de LSD. Ik liep naar "P" toe en vroeg of hij me kon horen. Ik vertelde dat de playlist was afgelopen en vroeg of hij kon draaien. Ik zei ook dat ik even had gedraaid. Hij reageerde niet blij en vroeg waarom ik hem niet had gehaald. Ik zei dat hij lag te slapen. Hij antwoorde kortaf: "Nee ik lag gewoon te trippen met mijn ogen dicht bij de bar". Ik zei tegen hem dat ik de LSD wel heftig vond vroeg of hij me kon helpen, hij zei dat hij even bezig was.

De patronen werden heftiger en heftiger net als de muziek. Ik kon nergens comfortabel rustig worden. Ik ging toen naar het kampvuur en ik herkende opeens niemand. Ik hoorde 3 soorten muziek door elkaar heen. Die plek was in het midden van de drie stages. Ik besloot even te gaan lopen. Ik moest ook weer naar het toilet en liep dus weer naar de hardcore stage. De muziek terroriseerde mij dus ik besloot maar weer langs het kampvuur naar het toilet te gaan om te plassen. Weer het zelfde oncomfortabele gevoel dat door mij heen blijft gieren. Het was koud en ik wilde eigenlijk gewoon naar huis. "T" was ook al naar huis. Hij werd paranoïde omdat hij dacht dat mensen zijn wiet wilde stelen. Ik ging weer naar de hi-tech stage om mijn drinken uit mijn tas te halen die ik daar had neergelegd. Ik kon totaal niet genieten van de muziek dus ik ging daar maar rondjes lopen. Er was daar ook totaal niemand. Alleen "P" en ik. Het leek steeds alsof de computer vastliep, als of ik vastliep. Alsof mijn hele perceptie van de realiteit vastliep en alles bevroor door de muziek. Ik wist simpelweg niet meer wat echt was en wat nep was. Ik hoorde de stem van mijn zus zeggen: "Ik zei toch dat het niet slim was". Ik was ook heel bang omdat ik in de toestand heel kwetsbaar was. Ik was bang. Bang omdat er van alles met mij kon gebeuren. Ik wist niets meer. Niet wie is was hoe ik er uitzag. Ik wist niet meer hoe ik naar huis moest komen. Ik kon zelfs niet eens meer communiceren of uit mijn woorden komen. Alles was zo overweldigend dat ik niet eens meer logische kon nadenken. Wat wel apart was is dat ik dacht dat de visuals de "low-level programming language" waren waar mijn hersenen in geprogrammeerd zijn. Dat dit de sleutels van bewustzijn zouden zijn. De sleutels die zichtbaar werden door de juiste state of mind. Ik was hier kort door gefascineerd en uiteindelijk werd het te vaag en dwaalde ik er naar mijn gevoel veel te ver in weg. Er liep iemand langs mij en ik vroeg of hij met mij een boswandeling wilde maken. Hij wilde niet en kort daarna vertelde ik met heel veel moeite dat ik LSD op had en ik niet lekker ging, Ik vertelde hem ook dat het mijn eerste keer was. Hij ging toen maar een stukje met mij lopen. Ik vertelde hem dat ik de eerste keer LSD deed en dat ik nu dus bad aan het gaan was. Ik vroeg aan hem of hij een peuk kon draaien voor mij. Hij zat aan de speed maar ik zag het niet echt aan hem wel en wel aan alle andere mensen daar. Ik voelde me vertrouwd bij hem en er sloeg meteen een rust over mij heen. Hij zei als je wilt kunnen we even naar de auto toe lopen en dan even een muziekje luisteren en even opwarmen. Ik vond het een goed idee. Ik zat in de auto en zelfs de psydub/psybient werd mij te heftig. De visuals werden wel mooier maar het leek alsof da auto aan het rijden was en niet op de handrem stond. Het geluid van de airco maakte het ook niet beter en het leek al de hele tijd alsof ik in mijn broek aan het plassen was. Ik vroeg of de muziek uit mocht en ging meteen even plassen. Ik voelde me gewoon helemaal nergens comfortabel toen hij me vertelde dat ik nog 8 uur te gaan had scheet ik donderstenen. Toen hij vertelde dat het het net zo rustig zou afbouwen als het zich heeft opgebouwd werd ik iets kalmeerde ik iets meer.
Hij stelde mij de vraag waarom ik zo iets doms deed als voor de eerste keer trippen op een illegale rave. Ik zei dat ik het niet wist en alleen maar naar huis wilde. Hij vertelde me dat hij me wel naar huis kon brengen na de rave. Het was net wat na 04:00 dus liepen we weer terug.

Door het gesprek met hem was ik er aardig van overtuigd dat hij wel een psycholoog of psychiater moest zijn of iets in die richting. Die vraag stelde ik hem dus ook. Hij vertelde me dat hij gewoon bij de groenteboer werkt en dat hij bij zijn ouders woont. Hij vroeg me wat ik in het dagelijkse leven deed. Ik vertelde hem dat ik net was gestart met een ICT studie en dat ik al een hele tijd affiniteit met computers en elektronica heb. Mijn aandacht verslapte omdat ik draken op de bomen zag en gezichten van mensen. Ik vond dit heel vet. Eenmaal weer aangekomen was ik iets kalmer. Totdat ik weer naar de hitech stage liep. Mensen zagen er helemaal vervormd uit. De ogen stonden niet meer in één rechte lijn en de ze liepen raar. Ze gedroegen zich vanuit mijn optiek ook als zombies. Ik had uit het gesprek begrepen dat suiker helpt tegen de trip dus ik dronk wat meer van de icetea. Uit eindelijk werd de trip wel wat plezieriger. Ik had honger gekregen. De angst dat mijn hersenen altijd in een andere staat van bewustzijn zou verkeren was een beetje aan het wegvagen. Na mate dat ik vermoeider werd zwakte de trip af en en toen het lichter werd werd alles weer beter.

Achteraf vind ik dit een van de beste trips die ik ooit heb gehad. Ik heb nooit meer echt een badtrip gehad hier na en ik ben een beentje de tel kwijt geraakt en zo lang is het eens geleden. Nog niet eens een jaar en ik heb nu al een ervaring met 840µg en andere psychedelica waar drugsform snel over zal schrijven. Door deze trip heb ik meer liefde gekregen voor psytrance en haar subgenre's. De punk tekno interesse is een beetje op hoewel ik het nog wel leuk vind om het te luisteren.

Door deze trip is mijn hele leven veranderd. Ik ben van mijn bipolaire stoornis afgekomen en ik heb nog nooit zo gelukkig in het leven gestaan. Ik stond op een dag voor de spiegel en zei "Hé klootzak. Als jouw hersenen vol met wonderen zitten die wiskundig onverklaarbaar lijken waarom kun jij dan met jouw eigen geest niet de problemen oplossen waar je het meeste last van hebt?"
Ik ben aan mezelf gaan werken en ik heb een andere kijk op het leven gekregen. Ik ben met Yoga en mediteren begonnen. Ik ben me nog meer gaan focussen op de dingen waar ik zielsveel van houdt. Muziek! Ik ben blij dat het mij zo erg heeft kunnen helpen.

Namaste :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo, dat sloeg ineens helemaal om op het einde zeg. :P Maar ik ben blij voor je dat je er toch een goed gevoel van over hebt gehouden. :)

Bovenaan