Kruidensigaret

Don Draper

Badass junkie
Door middel van de aanschaf van een vaporizer geleerd dat je naast wiet ook andere kruiden kan roken zoals munt en kamille.

Omdat ik zelf ook sigaretten schiet bedacht of je hiermee ook sigaretten kan maken en volgens Google searches bleek dat dit kan. Een kruidensigaret noem je dit dan.

Maar echt informatie heb ik niet over kunnen vinden naast dat het net zo schadelijk is als normaal roken. Dat je niet caffeine moet roken (thee) en dergelijke.

In Nederland lijk je het niet makkelijk te kunnen halen. Nou ken ik wel Greengo (tegenwoordig Paucho) maar dat vind ik niet zo makkelijk te verkrijgen (bij mij), duur en kijkend wat erin zit en op basis van informatie met de vaporizer kan je kruidenthee bladeren ook gewoon gebruiken. Wordt gewoon hetzelfde gebruikt maar dan voor een fractie van de prijs.

Zie ik iets over het hoofd? Klopt de informatie die ik hierboven heb om aan kruidenthee bladeren gewoon zelf in een sigaret te kunnen stoppen, dat ik dan gewoon mijn eigen kruidensigaret heb? Of in ieder geval voor de vaporizer? Of doe ik nu iets mega dom met consequenties die ik nog niet ben tegengekomen?

Don Draper

Badass junkie
Wat ik wel graag wil vertellen is het verschil en de ervaringen die ik heb gehad hiermee tot nu toe.

Met het roken van kruidensigaretten door middel van planten geknipt van de stadstuin kreeg ik onbedoeld een wel heel relaxt gevoel als ik het oprookte in een normale sigaretten situatie van om de zoveel tijd roken. Een redelijke overmatige oase van rust kreeg ik. (ben te gewend aan veel wietolie druppelen om het echt een overmatige rust te noemen)

Vandaag heb ik Paucho gekocht en daar lijk ik in mindere mate ook een rustige effect van te krijgen maar daar wil ik wat langer naar kijken om te kijken of dat echt klopt. Wat ik wel merk is dat in combinatie met nicotine zuigtabletten het me wel lukt om nóg vaker de sigaretten te laten staan. Ik heb vandaag maar drie tabak sigaretten gerookt. De rest waren dan wel de Paucho kruidensigaretten die ik zelf heb gemaakt met een schietmachine maar ik heb niet meer het gevoel meer dat ik móet roken. Dat onverdringbare en interne schreeuwerige drang voor een sigaret. Als ik rook dan is het ook in een moment waar ik zelf ook tevreden mee ben en niet zoals met tabak dat het ineens ertussen komt omdat het nood van sigaretten roken ineens heel hoog is. Er is wel wat ontwenning gaande maar ben benieuwd hoe dit gaat.

Bij mij komt wat ik nu doe ineens een meme naar boven:

Want het is Paucho gelukt om nóg duurder te zijn dan normale shag, voor minder gram dan wat je normaal in een pak shag zou krijgen. Verder ook nog nicotine zuigtabletten en ik heb ook nog een pot tabak ernaast waar ik geen idee heb hoe dat gaat worden ermee. Daarom dat ik ook begon over het maken van eigen kruidensigaretten als in échte kruiden en niet een Paucho methode. Maar ik denk dat Paucho inderdaad wel véél beter is dan wat ik eerst in gedachten heb.

Uiteindelijk als je een echte fijnproever bent in het roken is Paucho ook ergens een plezier om het te gebruiken. Mijn hemel wat heb ik een hekel aan de takjes en stukjes die in normale tabak shag of potten tabak zitten. In Paucho zit dat het helemaal niet in en is het echt een feest om sigaretten ermee te schieten. In een vaporizer proef ik dat ze het thee effect waar tabak naar kán smaken als je veel moeite doet in tabak die in een vaporizer kan heel goed. Omdat hier ook geen tabak in zit prefereer ik ook aan Paucho omdat het écht heel lekker rookt.

Mocht je het gewoon in een sigaret of shag stoppen en nooit moeite gedaan om een fijnproever in het roken te zijn, of je bent puur een nicotinejunk dan ga je dit echt rotzooi vinden. Smaak is totaal anders, is duur en 9 van de 10 mensen die deze optie gaan gebruiken hebben waarschijnlijk niet een stoppen met roken hulpmiddel ernaast, voor zover ik dat ook op internet eerder heb kunnen lezen. Dan blijf je echt achter met een soort "waar ben ik in hemelsnaam mee bezig! IK WIL EEN SIGARET!" nadat je onvoldaan een Paucho of echte kruidensigaret heb gerookt.

Ik vind dit wel interessant en mocht ik geld hebben om te kijken of dit iets voor me is dan is het wel onder deze lockdown omstandigheden waar we nu in zitten met de 'dodelijke' combinatie van te veel tijd hebben en te weinig doen. Ik zit in ieder geval niet aan het kettingroken. Ik kom er ooit wel eens op terug en anders kick en tag dit topic maar als je in de verre toekomst dit leest vanuit een diepe Google search en benieuwd ben wat hiervan terecht gekomen is.

bossenaar567

Belezen gebruiker
Ook al interesseert het hele onderwerp me werkelijk geen reet (de dans van de nicotineverslaving ben ik zelf altijd ontsprongen) wil ik je toch even complimenteren op dit topic Don. Een verademing na alle onzinnige slowchat die ik hier de laatste tijd lees. (stop eens met die gifjes mensen! het boeit werkelijk niemand)

PS: Madmen staat in mijn top 5 series aller tijden, misschien zelfs top 3!

Don Draper

Badass junkie
Ondertussen kan ik vertellen dat het roken zelf wel veel minder is, ook van de kruidensigaretten. Heb dagen gehad dat ik geen of max 1 tabaksigaret heb gerookt. Verder ook dagen gehad dat ik maar 1 kruidensigaret heb gerookt. Verschilt een beetje per dag. Gisteren bijvoorbeeld wat meer kruidensigaretten gerookt en de dagen ervoor nauwelijks. Dit omdat ik gisteren wat meer behoefte had aan zo'n break die je soms wil als je normaal tabak zou roken.

Dus ik maak me op deze manier niet zo'n zorgen om de kosten. Hetgeen wat me meest helpt zijn de nicotine zuigtabletten. In het begin toen ik met de kruidensigaretten rookte had ik het gevoel dat ik vooral een excuus zocht om met zuigtabletten toch te blijven roken maar ik zit nu een aantal dagen verder vooral echt heel relaxed binnen en te genieten dat ik niet meer voor wind & weer naar buiten ga voor een peuk. :grin:

Don Draper

Badass junkie
Het was me niet gelukt om toendertijd gestopt te blijven met roken. Niet lang later kocht ik nicotinepleisters en daarmee proberen te stoppen in combinatie met Paucho tabak en nicotine zuigtabletten. De kruidenthee die ik toendertijd kocht kreeg ik een raar gevoel van in mijn mond waardoor ik er gelijk mee ben gestopt.

Het was me voor ongeveer 5 weken gelukt om te stoppen met tabak. In het begin rookte ik dan van de Paucho tabak en langzamerhand werd het steeds minder. Wel dagen gehad dat ik ineens wel heel veel trek erin had. Dan merkte ik dat ik enorm van last had van nervositeit. Sporten hielp me dan.

Helaas is de stoppoging een paar weken geleden mislukt gegaan doordat ik zwak werd met rokende vrienden om mij heen. Op dit moment doe ik weer een stoppoging waar ik het hetzelfde ga doen als de keer dat het wel lukte. Nicotinezuigtabletten, pleisters en tabaksvervangers. De tabaksvervangers waren altijd Paucho geweest in mijn serieuze stoppoging.

Echter zit er op de Paucho een steeds hogere accijns waardoor de coffeeshop het niet al te graag meer verkoopt aan mij. Naast dat het niet zo goed leverbaar is. Als testertje kreeg ik een alternatieve kruidtabak wat thee was. Maar om dat in mijn sigarettenmachine te doen was beetje een hel. Het is net gruis waardoor het niet lekker ging met mijn sigarettenmachine.

De smartshop zat ernaast dus daar heb ik ook wat gehaald. Een spliff mix. Waren ook veel meer keuzes die je rustgevende effecten geeft maar die pas ik even. Wel benieuwd hoe die zal zijn.

Net de thee van de coffeeshop gerookt en het rookt wel wat langzaam maar wat er nog in mijn sigaret is gebleven, bleef wel erin. Er is niet echt een noemenswaardig effect vanuit de thee. Ik heb wel wat angst en stress en die is ietsjes minder geworden. Volgens internet moet de spliff mix van de smartshop een zelfde rustgevende effect hebben als tabak. Die later vandaag proberen. Van Paucho krijg ik ook een licht rustgevend effect. Alleen met Paucho ben ik er wel soms klaar mee om te roken. Je rookt het niet met plezier.

Edit: Net twee keer de herbal spliff gerookt! Je krijgt er inderdaad een lekker rustig gevoel ervan! Ben benieuwd naar de comedown ervan of ik niet drukker terug wordt ervan.

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
In Indonesië roken ze veel kretek sigaretten, heb je dat al eens geprobeerd?
Zit toch ook reguliere tabak doorheen? Vgm is dat 2/3e deel tabak en 1/3e deel kruidnagel. Of maakt dat verder niet uit @Don Draper?

(Echte) kretek is hier in NL wel heel lastig aan te komen, overigens. En als je het al vinden kunt is het behoorlijk duur.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zit toch ook reguliere tabak doorheen? Vgm is dat 2/3e deel tabak en 1/3e deel kruidnagel. Of maakt dat verder niet uit @Don Draper.

(Echte) kretek is hier in NL wel heel lastig aan te komen, overigens. En als je het al vinden kunt is het behoorlijk duur.
Ik weet alleen dat het stinkt, dat ik er hoofdpijn van krijg en dan 10-jarige indo kindjes het roken terwijl met de de andere arm een motorscooter besturen.

Zanza

DF-koning
Ik weet alleen dat het stinkt, dat ik er hoofdpijn van krijg en dan 10-jarige indo kindjes het roken terwijl met de de andere arm een motorscooter besturen.
Op het eerste punt na, sluit ik me bij je conclusie aan. Vind het wel lekker ruiken juist. Lekkerder dan tabak... heel af en toe eentje roken is wel lekker, maar meer ook niet. (Die filters zijn ook in een kruidnagelmengsel gedoopt. Zoet smaakje blijft aan je lippen plakken. Lekker hoor)

Fingers crossed of @ljuv wat meegenomen heeft voor me🤞😬

Casrus

DF-koning
Zit toch ook reguliere tabak doorheen? Vgm is dat 2/3e deel tabak en 1/3e deel kruidnagel. Of maakt dat verder niet uit @Don Draper?

Het mag niet meer verkocht worden, net als menthol sigaretten.

jam

Bewuste gebruiker
Ik ben erg benieuwd naar MUZA blends maar in België wordt het niet verkocht, ik denk wel dat het een goed tabaksalternatief is

Bovenaan