Tja, afbouwen moet je rustig aan doen heb ik ook ondervonden. De hersenen (dopamine ed receptoren) zijn gewend geraakt aan de medicatie en echt lastig om ermee te stoppen.
Één pot nat is mijn gedachte als het Benzodiazepines, SSRI of Pregabaline betreft. Misschien kan de antipsychotica er ook bij..
Na klein jaar afbouwen van de Pregabaline ben ik ook de Brintellix gaan afbouwen (SSRI). Ik dacht dat dat makkelijker ging worden, maar hetzelfde drama. Van 20 mg telkens kleine stappen naar beneden. Eerste 5 tot 10 mg ging nog redelijk soepel, maar laatste stapjes ging het om 0,15 mg .. en nu zit ik op dag 4 met 0,17mg en durf ik te geloven dat ik over een paar dagen naar 0,0mg kan.
Tot 1,25 mg kon ik nog met pilletje afbouwen, minder werd onmogelijk eigenlijk en ben toen overgestapt op druppels (laatste 2-3 maanden ongeveer)
Die laatste maanden pakte ik 1 druppel in 10ml water.. en telkens bij afbouw stap nam ik minder van het glas. Ondertussen dus één zevende van het glaasje en ongeveer 1/7 mg van die stof.
Langzaam afbouwen is voor velen de enige manier als je lange periode hebt geslikt.
Antipsychotica kunnen hier zeker bij. Zelf geen ervaring mee, maar ik volg een aantal YouTube-kanalen waarin mensen spreken over benzo/SSRI-/antipsychotica-afbouw, waaronder het horrorfenomeen ‘akathisia’, en de laatste groep is minstens zo, zij het niet nog meer berucht daarvoor dan de overige twee. Echt ronduit luguber zijn die verhalen.