Hoe zie je het verschil tussen mckenaii en de golden teacher

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

ik heb 2 growkits van golden teacher staan en 2 van mckenaii. En nu ben ik toe aan het oogsten van mijn baby’s, alleen wee ik niet meer welke paddo welke is.
De verschillen zijn klein en ze groeien niet allemaal even hard. Dat komt denk ik omdat ze niet even veel ligt hebben gehad. Dat probleem is opgelost voor de 2e flush.

Dus mijn prangende vraag is. Hoe zie ik het verschil tussen de mckenaii paddenstoel en de golden teatcher?

met vriendelijke groet K. Spillebeen.

een foto zegt meer als 1000 woorden.
Kijk de een is de een en de ander de ander.
Een set heb ik geoogst de andere moeten nog een klein dagje.

groetjes

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 17
  • image.jpg
    image.jpg
    263,2 KB · Weergaven: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    328,5 KB · Weergaven: 17
  • image.jpg
    image.jpg
    177,3 KB · Weergaven: 17

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Als ik het goed begrijp is de golden teacher een iets grotere paddo met dikke stam.

Misschien kan @0t0lerance je helpen.
Beide Ps. cubensis, er zit geen verschil in de vruchten behalve de uiterlijke groei. Is een beetje als de verschillende soorten honden.. zijn allemaal zo gefokt.. maar blijft een "hond".. Verschillen in trip sterkte of kwaliteit is marketing. Dit geld voor alle Psilocybe cubensis varianten.. tussen soorten zijn wél verschillen waargenomen (Ps. Nathalensis, Ps. Subtropicalis, Pan cyans etc).. maar die zijn niet te koop als kweeksetje. @Geneesmiddel verder is er geen pijl op te trekken.. substraat, hoeveelheid zuurstof, luchtvochtigeheid, lichtinval, consolidatie, welke flush enz enz. hebben impact op de vruchtvorming. Er zijn wel wat cubensis die bijvoorbeeld gekweekt zijn op uiterlijke kenmerken om ze onderscheidend te maken (witte hoed, blauwe lamellen, in clusters groeien, lijken op het mannelijk geslachtsorgaan) maar de meeste soorten lijken allemaal op elkaar.

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
een foto zegt meer als 1000 woorden.
Kijk de een is de een en de ander de ander.
Een set heb ik geoogst de andere moeten nog een klein dagje.

groetjes
Ne hebt ze te vroeg geoogst.. zeker nog een dag.. of meerdere dagen kunnen laten staan (zitten een paar echt jonge vruchten tussen) de hoed moet echt open vouwen tot het vlies ne aan is gebroken.

Tip: volg deze tek om er geconcentreerde extract van te maken, met verse vruchten (je hebt hier citroenzuur poeder voor nodig). Op die manier kan je de psilocine bewaren van de verse vruchten, en wordt je niet misselijk en zal ook de zware bodyload waar cubensis om bekend staan.. niet aanwezig zijn. M.a.w.. ideaal om de kwaliteit van de trip te verbeteren.. superieur aan elke andere "thee" die je kan trekken van paddestoelen.

gebruik een notenmelkzak om de vruchten uit te knijpen, zodat geen enkele druppel verloren gaat. Weeg de totale hoeveelheid paddo's van te voren zodat je kan inschatten hoeveel gr een ijsblokje is of wellicht wil een bepaalde concentratie. 1 ijsblokje is 15ml.. een tray van 14st is dus max 210ml. Dus stel je hebt 140gr aan oogst en x ml thee.. dan kan je dit nog reduceren of aanlengen tot 210ml om tot een equivalent van 1gr "droog" trip niveau per blokje te komen (10gr nat = 1gr droog).. is aan jou verder.

mckennaii of golden teacher doet er niet toe, bij elkaar mikken die handel en prakken maar..

Laatst bewerkt:
Bovenaan