Hoe doen jullie dat --> 4 daags festival overleven

cetje

Newbie
Hi allen,

Zal me eerst even introduceren hier in mijn eerste post. In een notendop: Dit jaar tik ik de 40 aan en na dit weekend denk ik dat mijn 3e episode van feesten en festivals in mijn leven is aangebroken :) M'n hoogtijdagen lagen eind jaren '90/begin '00, was er op een gegeven moment beetje klaar mee, toen weer tussen 2012 en 2015... Daarna kwamen er kinderen, 1 feestje ADE, Corona... And now we're back!

En jeetje, wát is er veel veranderd in die jaren (duh...). Zo ook mijn eigen kijk op m'n drugsgebruik tijdens feesten en festivals: Van klakkeloos alles naar binnen naar bewust en verantwoord. Zo ben ik op dit forum belandt, en wat een schat aan ervaring vind ik hier!
Ik leef nog een beetje in de tijd dat 'een halfje' was, wat het 25 jaar geleden was, maar ook dat is natuurlijk niet meer zo. Tijd dus om me goed opnieuw te informeren!

Dit weekend 3 dagen festival gedaan:
Dag 1: Paar biertjes op, kwam vooral echt voor de line-up dus wel lekker gedanst, maar meeeen wat een zere rug en benen. Ik was kapot (en mocht nog twee dagen...)
Dag 2: XTC mee, van te voren getest op 146 mg. per pil. 2x halfje genomen en later toch nog gezwicht voor nog een halfje (was dit keer nog niet helemaal zo netjes voorbereid als ik me nu voorneem voor de toekomst :)). Voelde me helemaal top (laatste feestje was 2019), voelde wel alsof ik écht niet meer had moeten nemen. Volgende dag wel katertje, geen trek etc. maar, op naar...
Dag 3: Vandaag met ander gezelschap, nog een keer pilletje mee en 2x 0,5 genomen. Niet verwacht weer helemaal op dat hoogtepunt van gisteren te komen, dat gebeurde ook niet, maar wel lekker mellow en in een prima flow. Geen zere rug en zere voeten, ook fijn.

Zondag voelde ik me naar omstandigheden best ok, gisteren overdag wel echt ruk, trok 's avonds bij en vandaag so far so good.

- Ik ben een vrouw van 70 kilo (nu nog 68, lol), asl ik terugreken had ik het bij deze pillen bij max. 3/4 moeten houden en maar 1 dag XTC/MDMA? Wat dan op de overige dagen? :)
- Ik ben niet zo'n onwijze experimenteerder. Hoorde ter plekke wat mensen over LSD spray, maar toen ik daar hier wat over ging lezen leek me dat vooral gedoe met vinden juiste dosering, en dat zelfs de ervaring per keer enorm kan verschillen ondanks diezelfde dosis.
- In het verleden met name XTC gebruikt, enkele keer coke en speed lang geleden, maar niet perse dol op iets door de neus. Naast blowen (bah) verder geen ervaring met andere middelen.

Dan nu m'n vraag:
Volgend jaar wil ik heel graag 4 dagen gaan (weekendticket zojuist gekocht, hoppa!), maar ben dus wel heel benieuwd hoe jullie dat aanpakken, 4 dagen feest op rij?

Voor mij belangrijk: gevoel van pilletje is top, maar verwacht ik niet voor 4 dagen. Wel lekker om net ff wat meer energie te hebben en geen zere voeten en rug (dan voel ik wel dat ik geen 18 meer ben haha). Ga qua muziek ook prima nuchter of met een paar biertjes.

Bedankt alvast voor het lezen en meedenken!!

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik kan hier nooit advies over geven. Ik kan me niks voorstellen bij maar door blijven feesten. Drugs blijven gebruiken snap ik, die eeuwige feeststemming was bij mij wel voorbij, na zoveel feestjes.
Maar dat heb ik met bijna alles, alles wordt saai behalve blowen.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Het simpele antwoord is denk ik; Niet 4 dagen drugs nemen, maar dat is voor een hoop mensen ook weer moeilijk op een festival. Mij hoef je niet te bellen voor 3 dagen, laat staan 4😂.

Als ik 4 dagen zou gaan, zou ik het denk ik een beetje zo doen, mede omdat ik MDMA of een RC gelijkend op nog maar 1x per jaar gebruik en verder ook geen andere stimulerende middelen. Dan zou ik voor dat ene festival in het jaar iets minder verstandig zijn.

Als je er niet als een zombie bij wilt lopen en je de periode erna niet wil voelen alsof er 3 treinen over je heen zijn gereden, dan is het geen slecht plan om niet alle 4 de dagen aan de middelen te gaan. MDMA op meerdere dagen zou ik ook zeker afraden.

De drugs die we zo graag gebruiken op een festival, MDMA, is gewoon niet geschikt voor meerdere dagen achter elkaar. Sommige zullen beweren van wel, maar dat zijn, in mijn beleving, vaak hele jonge mensen die hoge doseringen nemen. Die nog denken dat helemaal “waus” zijn en strak staan de effecten zijn die je wilt. Zij gaan de gevolgen en het verlies van de magie vanzelf merken. De lol van MDMA is dan ineens weg en mensen worden er ziek van als ze het nemen.

Neem genoeg rust, dat is sowieso belangrijk. Dan maar wat minder dansen en rondlopen, maarja… je moet nog 3 dagen als er 1 voorbij is. Ik zou persoonlijk MDMA voor de laatste dag bewaren, de enige droge dag of de dag met voor jou de beste line up. Verder kun je nog een dag een tripmiddel gebruiken, maar of dat wat voor je is, is een stuk lastiger te zeggen. Ik vind LSD op een festival persoonlijk niets, maar anderen weer wel. 2-CB heeft in wat lagere doseringen ook wel een stimulerende werking, maar heb ik zelf geen ervaring mee op een festival.

Als je toch nog een middel gaat gebruiken, dan zou ik zelf een andere dag voor speed kiezen. Dan kan je serotonine zoveel mogelijk bespaard blijven voor de MDMA en met speed kan je zeker een leuke dag beleven. Hoe de kater gaat zijn voor je, geen idee. De overige 2 dagen zou ik aanraden geen middel te nemen, maar ik ken redelijk wat mensen die 2-CB, speed en MDMA gebruiken op een festival van meerdere dagen.
Een hele dag aan de alcohol valt ook wat over te zeggen, dus kiezen tussen welk middel op welke dag, is altijd kiezen tussen kwaden. Hoe meer dagen nuchter hoe beter, maar ik zou schijnheilig zijn om te zeggen dat ik niet meer dan 1 dag aan een middel zou zitten.

Laatst bewerkt:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Je maakt het wel lastig doordat je eigenlijk niet geïnteresseerd bent in andere soorten drugs. Normaal gesproken wissel ik het af, verschillende soorten drugs op verschillende dagen.

Denk aan een dag MDMA of soortgelijk, andere dag psychedelicum, dan weer ketamine, dan weer speed.

Je noemde wel speed, je zou evt. speed kunnen nemen in een capsule of bommetje in plaats van snuiven.

Ketamine helpt wel voor de voeten en rug maar je kan ook gewoon een paracetamolletje nemen.

Raver

Badass junkie
4 dagen drugs gebruiken lijkt me juist niet de way to go om het vol te houden. Denk dat je veel meer hebt aan juiste timing van gebruik en daarnaast gewoon goed voor jezelf blijven zorgen. Eten, drinken etc. Helemaal niet meer als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt lijkt me dat gewoon een enorme onnodige aanslag op je lichaam.

MDMA of andere serotonine releasers zou ik sowieso ook maar maximaal 1 dag gebruiken en dan op het voor jou uitgekozen beste en mooiste moment. De main dag bijvoorbeeld. Andere dagen gewoon nuchter of eventueel wat drankjes.

Zo hield ik het het beste vol. 3 of 4 dagen doorgaan; bleeehh. Dan voelde ik me echt zo'n enorm wrak daarna. Dat is niet nodig in mijn ogen. Stay safe vooral.

Festivals en met name techno wordt steeds meer mainstream. Helaas zie ik echt een ontwikkeling rondgaan op sociale media dat meer juist beter en stoerder zou moeten zijn. Vreselijk natuurlijk en dit heeft ook het leven gekost aan meerdere jongere ravers.

Het festival is het uitje, niet drugs gebruiken en dan naar een festival gaan. Aanvulling op iets wat al losstaand van zichzelf enorm leuk is! Mijn beste feestjes waren toen ik t minste gebruikt had. :wink:

_shikantaza

Badass junkie
@cetje Op zich is er weinig mis met de dagen die je beschrift. MDMA zou ik bewaren voor de laatste of éénnalaatste dag. Verdiep je even in de MDMA-spelregels voordat je los gaat.

Verder kun je overwegen om een dag een pure stimulant te nemen en een dag een psychedelic, als je onder invloed wilt zijn.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
3 of 4 dagen drugs of überhaupt vol energie doorgaan is denk ik gewoon niet realistisch zonder een grote aanslag op jezelf te plegen. Ik sluit me dan ook heel erg aan bij @Raver. Een buiging voor jouw post!

Lang verhaal kort: zorg dat je genoeg eet en slaapt en wees qua middelengebruik lief voor jezelf. Laat gebruik niet het uitgangspunt zijn en zorg dat je het zonder ook gewoon leuk hebt. Probeer niet het maximale uit jezelf te trekken, uiteindelijk word het daar niet leuker van.

1 dag xtc, eventueel een dag speed, verder misschien een drankje of lekker nuchter genieten van alle mensen onder invloed om je heen ❤️

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik ben het niet helemaal eens met iedereen die zegt dat 4 dagen drugs je volledig uitput. Ja, sommige drugs zoals MDMA en speed zijn een grote aanslag op je lichaam. Maar bij psychedelica en dissociatieven is dat een stuk minder.

Als ik 4 dagen lang verschillende drugs neem op een festival en geen alcohol drink, voel ik me daarna moe, maar best ok.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ben het niet helemaal eens met iedereen die zegt dat 4 dagen drugs je volledig uitput. Ja, sommige drugs zoals MDMA en speed zijn een grote aanslag op je lichaam. Maar bij psychedelica en dissociatieven is dat een stuk minder.

Als ik 4 dagen lang verschillende drugs neem op een festival en geen alcohol drink, voel ik me daarna moe, maar best ok.
Dissociatieve heb ik geen ervaring mee. Psychedelica zijn niet voor iedereen weggelegd, al helemaal niet op een festival. Maar eens dat die niet zo'n kater opleveren.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Als je het nuchter niet volhoudt dan moet je niet 4 dagen gaan. De mindset 'ik heb drugs nodig om het vol te houden' is een hele giftige en kan potentieel problemen opleveren met verslaving in de toekomst. Je gebruikt drugs niet om te overleven maar om te beleven.

cetje

Newbie
Hi allen,
Dank allemaal voor jullie reacties! Verfrissend om zo eens de mening van anderen te lezen. Ik dacht meer aan 'elke dag een beetje', maar tis ook zeker een optie om gewoon 1 of 2 dagen iets te nemen en de rest van de tijd nuchter of op een paar biertjes. Enige reden om ook de volle vier dagen te willen gaan is de line up nml :wink: Daarvan krijg ik graag het meeste mee zonder helemaal gesloopt te zijn, paracetamol dus zeker niet vergeten :) Of t op m'n oude dag nog haalbaar is om 4 dagen te dansen... Misschien moet ik m'n verwachtingen op dat vlak ook wat bijstellen. Lekker zittend op het strand, luisteren en mensen kijken is óók genieten!

Na van het weekend toch veel mensen gezien/gesproken te hebben die toch elke dag wel aardig van de wap waren, was ik vooral heel nieuwsgierig hoe 'men' dat soort dingen tegenwoordig aanpakt. En dan liever nu al een beetje ingelezen dan straks tegen allemaal mensen aanlopen die wel (too much) van de kaart zijn, me alles voor de neus houden etc. en dan in m'n naïviteit toch ineens weer ja zeggen.
Dank dus voor jullie verstandige woorden! :)

Bovenaan