Geen effect van alcohol en wiet?

Hoi, ik heb het idee dat alcohol en wiet gewoon geen of amper effect op mij hebben.
Op internet kan ik hier niks over vinden dus ik zou graag willen weten of iemand dit herkend of een verklaring hiervoor heeft.

in de afgelopen 2 jaar heb ik best vaak wat gedronken of geblowt, maar iedere keer heb ik er bijna niks van gevoeld.
Ik heb best sterke alcohol gedronken en ook in grote hoeveelheden en ook toen voelde ik niks behalve dat ik een beetje moe werd.
Voor blowen geld hetzelfde.

En het komt niet doordat ik het te vaak heb gedaan want zelfs bij mijn eerste keren voelde ik bijna niks.

is er iemand die mij hier misschien meer over zou kunnen vertellen?

OtherShore

Badass junkie
Ik heb hier zo 1-2-3 geen antwoord op. Wel een hoop vragen:

- Heb je een geestelijke of lichamelijke aandoening?
- Slik je medicijnen?
- Gebruik je naast alcohol en wiet nog andere drugs?
- Ben je normaal gesproken gevoelig voor signalen van je lichaam? Ben je bijvoorbeeld gevoelig voor honger of dorst, of warmte en kou? En voel je dat soort dingen scherp aan?
- Voel je jouw emoties helder en duidelijk?

Rare vragen misschien, maar er zit wel een redenering achter 😅 Het effect van blowen is ergens wel subtiel (dus daar kan ik me iets bij voorstellen), maar veel alcohol voelen de meeste mensen wel.

Ik heb hier zo 1-2-3 geen antwoord op. Wel een hoop vragen:

- Heb je een geestelijke of lichamelijke aandoening?
- Slik je medicijnen?
- Gebruik je naast alcohol en wiet nog andere drugs?
- Ben je normaal gesproken gevoelig voor signalen van je lichaam? Ben je bijvoorbeeld gevoelig voor honger of dorst, of warmte en kou? En voel je dat soort dingen scherp aan?
- Voel je jouw emoties helder en duidelijk?

Rare vragen misschien, maar er zit wel een redenering achter 😅 Het effect van blowen is ergens wel subtiel (dus daar kan ik me iets bij voorstellen), maar veel alcohol voelen de meeste mensen wel.
- voor zo ver ik weet heb ik alleen een sociale angststoornis verder niks.
- ik gebruik geen medicijnen
-ik heb wel andere drugs gebruikt maar dit was pas de periode nadat ik wiet en alcohol gebruikte
-en ik heb enorm veel en sterke emoties

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ik heb met beide ervaring. Ik heb in mijn leven zo veel alcohol gedronken dat het onmogelijk is om nog dronken te worden. Als ik bv. zwaar ga en een fles Jack Daniels achterover giet val ik gewoon in slaap, van zat zijn is geen sprake meer.

Met cannabis net hetzelfde, als je dat regelmatig rookt verdwijnen de high effecten ervan, je merkt het nog wel maar eerder versuffend, de euforie en versterkte zintuigen die je er in het begin van krijgt gaan gewoon weg.

Je moet er een paar maand tussen laten en dan nog eens proberen, met wat geluk komen de gewenste effecten terug.

Alcohol heeft vooral met je metabolisme te maken, je organen en dan vooral je lever geraken gewend aan die grote hoeveelheden alcohol en gaan dat efficiënter verwerken. Vandaar dat je de hele dag diarree krijgt bij aanhoudend zuipen. Als je stopt duurt het zeker 3 weken voor je stoelgang terug normaliseert.

Ook je hersenen ondergaan veranderingen die dikwijls permanent kunnen zijn dus waarschuwing voor zij die ermee willen beginnen, het zal een onomkeerbaar effect hebben op je persoonlijkheid en dat is random, je kunt er bv. ernstige angsten van krijgen die nooit meer weg gaan. Van cannabis kun je zelfs schizofreen worden, een vriend van mij heeft een jaar geleden zelfmoord gepleegd omdat die de stemmen in zijn hoofd niet meer kon verdragen, opgelopen door grote hoeveelheden cannabis te roken jaren aan een stuk.

Als je ook enkel bij sporadisch gebruik niets voelt kan dat aan medicatie liggen. Antipsychotica verminderen de effecten van zowat alle drugs omdat die een hele hoop neuronen in je hersenen gewoon afblokken waardoor die niet meer geprikkeld worden. Heb ik ervaren met seroquel.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
- voor zo ver ik weet heb ik alleen een sociale angststoornis verder niks.
- ik gebruik geen medicijnen
-ik heb wel andere drugs gebruikt maar dit was pas de periode nadat ik wiet en alcohol gebruikte
-en ik heb enorm veel en sterke emoties
Hierin herken ik geen duidelijk verklaring voor je atypische reactie op alcohol en wiet. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn:

- Alcohol en wiet hebben geen effect op jou (maar dat zou uitzonderlijk zijn)
- Of je herkent de effecten niet (dat komt vaker voor)

In dat laatste geval zou je last hebben van ‘delusions of sobriety’. Een onderliggend probleem zou kunnen zijn dat je moeite hebt met het inschatten van je lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Vandaar ook een aantal van mijn vragen hierboven.

Bovenaan