Functionele neurologische stoornis door 4mpd

ChacChan

Experimenterende gebruiker
Hallo allen,

Een maand geleden ongeveer heb ik hier op dit forum een bericht geplaatst over 4mpd.

Tijdens het gebruik ervan was ik namelijk uiteindelijk vrijwel volledig verlamd geraakt (bericht is te lezen op mn profiel)

Nu zijn we dus een maand verder. Ik moest twee weken weer wennen aan lopen en bewegen, alsof de verbinding van mn brein naar mn benen niet helemaal goed tot stand kwam. Alles voelde wiebelig en werkte niet mee. Dat gevoel was dus na 2 weken volledig weg. Ik was zo blij. Ik was namelijk zo enorm bang dat het zou blijven. Dat ik voor altijd moest dealen met het gevoel van disconnectie met mn benen....

1 week later begon ik ineens te spasten vanuit mn middenrif. Snapte er niks van. Uiteindelijk werden ze steeds heftiger en zijn ze vrijwel continu aanwezig. Uiteindelijk verplaatsde het zich ook naar mn arm en nek/hoofd.

Ik ben enorm spastisch en bijna elk moment aan het ticken.

Conclusie: FNS

Nu vermoed ik dat dit wellicht een 'zeer zeldzaam geval is'. Net als dat voorgeschreven medicijnen bijwerkingen hebben, hebben drugs dat uiteraard ook.

Alleen is er zo weinig bekend over 4mpd dat ik dit toch wel echt wil delen hier. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet!

Kordie

DF-koning
FNS kan ook komen door onverwerkte traumatische zaken of een veelvoud aan stress. Heeft de neuroloog dat goed onderzocht en ben je eerlijk geweest naar de arts over je gebruik?

Relmuis

Wijs gebruiker
Voor degenen zoals ik die niet weten wat FNS is.
Dat is de nieuwe naam voor een conversiestoornis.
De diagnose van DSM-V wijkt wat af van DSM-IV, ik moest even bijleren.

Kordie

DF-koning
Voor degenen zoals ik die niet weten wat FNS is.
Dat is de nieuwe naam voor een conversiestoornis.
De diagnose van DSM-V wijkt wat af van DSM-IV, ik moest even bijleren.

Valt het tegenwoordig onder een neurologische ziekte?

Vroeger, de conversiestoornis, was nl niet echt een populaire cq geloofwaardige diagnose. Helaas. Heeft denk ik veel mensen pijn gedaan

Relmuis

Wijs gebruiker
In het classificatiesysteem DSM-IV viel de conversiestoornis onder de sectie 'somatoforme stoornissen'.
In de huidige DSM-5 valt de conversiestoornis onder de sectie 'somatisch-symptoomstoornis en verwante stoornissen'.
Een belangrijke verandering in de diagnostische criteria voor een conversiestoornis is dat er niet meer een veronderstelde ‘psychische oorzaak’ hoeft te zijn voor de lichamelijke klachten.
Daarnaast vereist classificatie van een conversiestoornis niet alleen dat een neurologische verklaring voor de symptomen uitgesloten is, maar ook dat er ‘positieve’ klinische bevindingen zijn, die duidelijk maken dat de symptomen niet veroorzaakt kunnen worden door een neurologische ziekte.

Zegt wiki.

Raver

Badass junkie
Heftig man. Zat er laatst ook niet iemand aan dit middel die het gebruikte als adhd medicijnen en dacht het wiel te hebben uitgevonden?

Sterkte jij!

Bovenaan