• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste (en laatste) keer heroine

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
vaak wordt het met het gevoel van MDMA vergeleken. Waarom is M niet ‘goed genoeg’ dan? Gezien de dip? De lage frequentie waarin je het kan nemen gezien het herstellen van de serotonine?
Ik heb zelf geen ervaring met heroine (ook geen ambitie om dat te veranderen). Ik heb wel eens gelezen dat er ook best veel mensen zijn die M fijner en leuker vinden dan Hero. Volgens mij is het dus niet helemaal correct om te zeggen dat hero voor iedereen beter of lekkerder is dan MDMA. Heroine is lichamelijk verslavend en kan veel vaker gebruikt worden dan MDMA waardoor het verslavingspotentieel, ongeacht hoe leuk/lekker het is, veel hoger is dan bij M.

Ik heb overigens zelf wel ervaring met Opium. Dat vond ik op zich wel prettig maar niet heel erg boeiend. Leek me vooral geschikt voor mensen met een zwaar leven omdat het eigenlijk alles een beetje "wegvaagd" en je er een comfortabel gevoel voor terug geeft. Ik denk dat MDMA of psychedelica een stuk leuker zijn als je toch al een leuk leven hebt.

Vchip

Badass junkie
heroine heeft een totaal ander kakarkter dan mdma. alleen de warme gevoelens en vlinders in je buik is wat imo de overeenkomsten zijn met mdma. ik refereer altijd naar mdma, omdat veel mensen xtc hebben gebruikt en dan een beetje begrijpen wat ik bedoel. maar heroine is veel meer verdoving dan warme tintelingen.

De Zandman

DF-koning
Ik blijf het "eigenaardig" op zijn zachtst gezegd vinden, om ahw appelen met peren te vergelijken.
Want dat is wat we nu in de laatste posts hier in dit thread, wat we aan het doen zijn.
Zoals al is aangegeven is mdma een upper van jewelste, en dan zetten we daar tegenover een van de meest zware downers, die er bestaat.
Je zou haast zeggen: het lijkt de politiek wel tijdens een debat in de tweede kamer!
Ik heb gelukkig met geen van deze twee drugs ervaring.
Ik heb ooit weleens iets in tabletvorm gekregen dat extasy zou moeten zijn, maar het was een heel andere upper...ik kwam er wel achter later maar op zich was die ervaring domweg volkomen kut, totaal niet wat ik ervan verwacht had..
En van " de koning van de drugs" te weten heroïne, weet ik niets behalve dat wat ik ervan gelezen en gehoord heb.
En daar laat ik het verder bij omdat ik van mijzelf weet, wat er gebeuren gaat als ik me daar aan waag...
Dat je je wellicht " lekker" voelt van beide stoffen, dat kan.
Maar van een echte vergelijking kan haast geen sprake zijn vind ik.
Een appel is en blijft een appel ook al is hij toevallig van dezelfde vorm als die peer...
Voor mij geldt gewoon:
Handen af van deze middelen.

IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi

Experimenterende gebruiker
Interessant report!

Ik heb wel eens eerder met mensen gesproken die eenmalig heroine hebben geprobeerd en het daarbij hebben gelaten. Het percentage mensen dat heroine probeert en verslaafd raakt ligt lager dan ik oorspronkelijk verwachte (rond 1/3 meen ik me te herinneren) maar is nog steeds heel hoog. Zelf durf ik het niet aan in ieder geval. Ik heb teveel te verliezen en ik vermoed dat het effect mij minder kan interesseren dan bijvoorbeeld een nieuw psychedelicum.

Zullen we afspreken dat je hier over een jaar komt rapporteren dat je niet opnieuw heroine hebt gebruikt?! Dat lijkt me voor iedereen het beste :tonguewink:
Ik ben 2 maanden te laat (kom hier niet meer zoveel de laatste tijd) maar ik was het niet vergeten! Bij deze rapporteer ik officieel dat het bij die ene keer is gebleven. Totaal geen behoefte meer aan gehad eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan