Droog volumetrisch doseren

DerHopmeister

Experimenterende gebruiker
Sommige stofjes zijn zo potent dat je zo op de mg precies moet kunnen doseren. Denk aan 5-MeO-MipT of Bromazolam e.d. Een 'normale' (lees betaalbare) mg weegschaal is daarvoor te onnauwkeurig. De oplossing is volumetrisch doseren. Nou zijn alle beschrijvingen die ik kan vinden gebaseerd op het oplossen in een vloeibaar oplosmiddel (water, alcohol e.d.). Dat werkt wat lastig als je je middeltje wilt gebruiken op een festival en mee wilt nemen in een cap.

Is er iets tegen om een volumetrische versnijding te maken met een vast vul middel? En welk middel zou dan bv in aanmerking komen rekening houdend met lange houdbaarheid, geen klontvorming, mixbaarheid e.d.? En hoe zorg je dat de mix homogeen wordt?

HappyMind

Badass junkie
Het middel in pelletvorm kopen?

Ik heb wel eens 5-MeO-MipT in een capsule en daarna nog een capsule eromheen gedaan. Dat werkte prima. Maar geen idee of dat kapot gaat als je het ergens stopt waar het licht niet schijnt 🙃

DerHopmeister

Een pellet is natuurlijk een soort van pre-fab volumetrische dosering. Alleen heb je daar dan weinig invloed op de dosering. In m'n special-party-mix zit nu zo'n 5 mg meo-mipt, maar op zoek naar de sweetspot zou het fijn zijn dat wat preciezer te weten! En doe-het-zelf is natuurlijk leuker dan kant-en-klaar toch.

XMR

Wijs gebruiker
Een pellet is natuurlijk een soort van pre-fab volumetrische dosering. Alleen heb je daar dan weinig invloed op de dosering. In m'n special-party-mix zit nu zo'n 5 mg meo-mipt, maar op zoek naar de sweetspot zou het fijn zijn dat wat preciezer te weten! En doe-het-zelf is natuurlijk leuker dan kant-en-klaar toch.
Pil wegen, fijnmalen en vervolgens uitrekenen hoeveel je van de fijngemalen pil moet hebben als dosis (en dat in een capsule stoppen).

DerHopmeister

Pil wegen, fijnmalen en vervolgens uitrekenen hoeveel je van de fijngemalen pil moet hebben als dosis (en dat in een capsule stoppen).
Exact dat doe ik met Bromazolam, behalve dan dat malen niet eens hoeft want het is sneller en geeft minder spil om een pil van 180 mg met een mesje in (grove) brokjes te verdelen en in 3x 60mg caps te stoppen. Wel met de aanname dat een pil zelf wel een homogene verdeling heeft (binnen één pil, en tussen pillen). Ik las ergens dat je daar ook niet persee vanuit kunt gaan. Eventuele variaties zou je kunnen uitmiddelen door meerdere pillen tegelijk te verwerken natuurlijk.

Hier zit het probleem. Dat gaat je thuis niet lukken.
Daar was ik al een beetje bang voor ja. Heel vroeger hadden we zo'n elektrisch molentje om zelf poedersuiker te maken. Dat vermaalde alles wat je er in stopte tot een mooi egaal poeder. Wellicht met zoiets?

Hoe werkt versnijden in de coke keten? Is natuurlijk hetzelfde principe.

DerHopmeister

Na de werkzame stof een kleurstof toevoegen.
Pas daarna de indifferente stof.
Methode apotheek, meestal amarant als kleurstof.
In dat geval wordt het een roze poeder.
Wat zou je kunnen gebruiken als indifferente stof bij het volumetrisch doseren van 5-MeO-MiPT denk je?

Bovenaan