• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

De Anekdotes

Nathaniel

Wijs gebruiker
Soms maak je al trippend dingen mee die een verhaal op zich vormen. Mogelijk onderdeel van een tripreport, dat waarschijnlijk nooit geschreven gaat worden om dat je nooit het hele verhaal in al z'n complexiteit in woorden zou kunnen vatten.

Het is zonde als die verhalen verloren gaan.

Dus bij deze, de Trip-Anekdote. Te weinig voor een report, te veel voor een simpele post in een "sickste shit"-topic.

Ik loop voor de oude V&D langs, hoor ik een dakloze dame d'r riedeltje doen. Ik doe mijn riedeltje terug. Doordat er een festival gaande is in de stad is het contrast nog schrijnender dan normaal, ik loop terug.

"Sorry dat ik je zo voorbij liep, wil je misschien een peukie?"

"O..Nee, dank u wel, ik rook niet"

In al mijn goedheid zeg ik: "Neem 'm maar, misschien kan je hem voor iets ruilen?"

"O...ja...Dank u wel"

Terwijl ik het epicentrum van het feestgedruis nader spuit de kots uit de steegjes. De hele stad is één grote puinzooi van 12-18 jarigen die zich in een soort van speeltuin voor grote mensen wanen, met daarom heen een cirkel grote mensen die daar op de een of andere manier profijt uit probeert te halen.

Het is walgelijk

Het heeft nergens, maar dan ook werkelijk nergens meer iets te maken met "Jazz". Het heeft nauwelijks nog iets te maken met "Haarlem".

Ik wil echt helemaal niemand z'n feestje afpakken. Maar kom op mensen. Wie kan nou werkelijk nog trots zijn op wat zich op dit moment in het centrum afspeelt.

Als ik vast loop op een podium besluit ik óm te lopen.

Door de kots, die uit de steegjes spoot.

O, ja. Ik was het ook even vergeten...

Ik vind mijn weg terug. Een eind verderop loopt een stelletje. Ietsje terug links staat een man te pissen. Zijn vriend wacht aan de rechterkant. Ik, beetje op m'n hoede, vertraag mijn pas. Pis klaar. Lopen voor me uit. Duidelijk bad boys maar wel het goede soort. Gewoon professioneel, geen gezeik.

Aan het eind van de steeg staat een vrouw onhandig haar zwaar beladen fiets te pakken. Een van de jongens steekt zijn hand behulpzaam naar haar uit.

In zijn hand een klein zakje

In haar hand een peuk

Nathaniel

Wijs gebruiker
Haha dat vroeg ik me ook af. Dit was in een buurt waar sommige junks en dealers constant uitwisselen. Ene keer heeft de een iets, andere keer de ander, soms allebei. Maar als ze elkaar zien is er altijd een transactie.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Leuk om te lezen want ik kom zelf uit Haarlem. Toch heb ik t nooit meegemaakt dat er drugs voor tabak werd geruild haha. Was Haarlem Jazz zo erg? Enige waar ik mensen over heb gehoord zeuren waren de achterlike prijzen. 4,50 voor een simpel waterig pilsje. Om te janken

Nathaniel

Wijs gebruiker
Hey mede Mug!

Ik had ook nog nooit zo'n deal gezien, ik had ook nog nooit zo lang door de hoerenbuurt gelopen..En zeker niet op LSD.

En tja...ik voel me nu zó oud om dit te zeggen maar: Haarlem Jazz was vroeger beter. Het was anders. Na de overname en rebranding tot "Jazz and more" is het steeds minder Jazz geworden en steeds meer more. Vroeger werd er ook in de avonden wat breder geprogrammeerd, een live disco of funk band, dj's met een saxofonist ernaast, hiphop met live band. Nu is het edm,pop en her en der een feestband die "I will survive" (de hermes versie) op het repertoire heeft...

Ik vind het helemaal prima dat deze doelgroep ook z'n feestje heeft in de stad. Maar maak je eigen feestje ipv een ander festival te kapen en omvormen. En dan ook nog georganiseerd nu door een man die een beetje seksueel misbruik (met minderjarigen) wel ok vind...

Het is klaar. No more.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Hey mede Mug!

Ik had ook nog nooit zo'n deal gezien, ik had ook nog nooit zo lang door de hoerenbuurt gelopen..En zeker niet op LSD.

En tja...ik voel me nu zó oud om dit te zeggen maar: Haarlem Jazz was vroeger beter. Het was anders. Na de overname en rebranding tot "Jazz and more" is het steeds minder Jazz geworden en steeds meer more. Vroeger werd er ook in de avonden wat breder geprogrammeerd, een live disco of funk band, dj's met een saxofonist ernaast, hiphop met live band. Nu is het edm,pop en her en der een feestband die "I will survive" (de hermes versie) op het repertoire heeft...

Ik vind het helemaal prima dat deze doelgroep ook z'n feestje heeft in de stad. Maar maak je eigen feestje ipv een ander festival te kapen en omvormen. En dan ook nog georganiseerd nu door een man die een beetje seksueel misbruik (met minderjarigen) wel ok vind...

Het is klaar. No more.
Je bedoelt t enige echte begijnhof? Toevallig eergister daar nog gelopen onderweg naar een verjaardag van familie. Vind die straatjes daar leuk en wel wat hebben. Knusse sfeer. Niet vanwege de hoeren haha maar die straatjes daar hebben gewoon een leuk sfeertje.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Hey mede Mug!

Het is klaar. No more.
Zou er niet aanmoeten denken trouwens om tijdens lsd in Haarlem te lopen. Instant paranoia. En dan nog wel tijdens iets als haarlem jazz. Balls of steel!

Bovenaan