Best of bad worlds…

Doordeweeks gebruik ik niks. Ook nooit gedaan en geen behoefte aan gehad. Maar in het weekend vind ik het af en toe lekker om er echt even ‘uit’ te zijn. Gewoon even de hokjes loslaten en vrijheid ervaren.

Vroeger ging ik om die reden vaak naar feestjes (1x per maand). Dan gingen er meerdere versnaperingen doorheen. Op een gegeven moment was ik er echter klaar mee. Vooral de monday blues de week erna was het mij niet waard. Zowel met C als met M.

Sinds een paar maanden aan het experimenteren met microdosen. Zo verdun ik C en M bijvoorbeeld in een neusspray met water tot wel 10x (1gr M of C in 10ml water). Effect is dan nog steeds aanwezig, maar zeer gematigd. Met een gram C doe ik dan bijvoorbeeld wel 1 maand.

Voordat ik überhaupt drugs deed zoop ik behoorlijk wat in het weekend. Daar was ik ook wel klaar mee. Nu is dat een stuk geminderd. Merk dat als ik een paar drankjes doe (5-6 stuks) en dan bijvoorbeeld een spraytje, dat het voor mij ook prima is. Kater is dan ook een stuk minder en ben de volgende dag eigenlijk gewoon fris. Heb dan ook geen behoefte aan meer.

Ik vraag me alleen af of dit nu acceptabel is voor het lichaam of dat ik onbewust toch schade aanbreng? Op internet wordt elke dosis, hoe klein ook, als negatief beschreven. Tuurlijk is het geen detox shake, maar als ik 5-6 drankjes en een spraytje neem dan zou dat voor mijn gevoel in ieder geval beter moeten zijn dan 15-16 bier of een avond aan de pillen of coke in het weekend.

Iemand enig idee hoe dit zit? Wat is safe om wekelijks/tweewekelijks te doen en wat eigenlijk niet?

Casrus

DF-koning
Als je geen drugs of alcohol gebruikt heb je er een ook geen schade van. Hoe minder gebruik, des te minder schade.

Lijkt me.

KipEi

Experimenterende gebruiker
Al gebruik je een kleine beetje is het al schadelijk voor je lichaam, wel veel minder dan wanneer je veel gebruikt. Het is en blijft drugs. Vind het knap van je dat je zoveel verminderd bent met zuipen en ook dat je het met zulke kleine hoeveelheden doet. Mij lukt dat niet zo weinig wanneer ik bier drink.

Daarnaast is combi van bier en drugs natuurlijk al helemaal niet goed. Maar dat begrijp je natuurlijk wel.

Als je twijfelt over wekelijks of tweewekelijks is tweewekelijks de betere optie (maar ook natuurlijk niet goed). Wekelijks is echt niet goed. Het beste is om een zo lang mogelijke tijd er tussen te houden.

Het is en blijft altijd de vraag welke klachten je erdoor kan krijgen op langetermijn. Maar dat is ook niet zeker.

Brakka Mang

Badass junkie
Dat drugs per definitie schadelijk zijn voor je in microdoseringen hoeft niet waar te zijn. HIer is denk ik echt te weinig onderzoek naar gedaan. In zuid-amerika kauwen ze ook al millenia lang op coca-bladeren. Er zijn al redelijk wat onderzoeken die aantonen dat microdoseringen drugs positief kunnen bijdragen aan iemands welzijn. Over M wordt daar steeds meer over bekend en kan voor mensen met bijvoorbeeld PTSS levensveranderend zijn.

Ja dat is best wel interessant eigenlijk. Niet dat ik nou voor wil pleiten en wil zeggen dat het gezond is, maar het zou op zijn minst het onderzoeken waard zijn. Stress brengt ook behoorlijk veel schade met zich mee

Manu76

Badass junkie
Hoeveelheid is één van de variabelen in de formule. Zo zijn er best veel:

Levensstijl/ leeftijd/ voeding/ frequentie/ verleden/ mentale gezondheid/ etc etc etc.

Pas maar op met je manier van denken, maar als je in evenwicht bent, kun je natuurlijk best wel wat van je lichaam en geest verwachten. Alleen ik vertrouw C gebruikers niet snel, omdat het zoveel kapot maakt volgens de theorie.

_shikantaza

Badass junkie
Doordeweeks gebruik ik niks. Ook nooit gedaan en geen behoefte aan gehad. Maar in het weekend vind ik het af en toe lekker om er echt even ‘uit’ te zijn. Gewoon even de hokjes loslaten en vrijheid ervaren.

Vroeger ging ik om die reden vaak naar feestjes (1x per maand). Dan gingen er meerdere versnaperingen doorheen. Op een gegeven moment was ik er echter klaar mee. Vooral de monday blues de week erna was het mij niet waard. Zowel met C als met M.

Sinds een paar maanden aan het experimenteren met microdosen. Zo verdun ik C en M bijvoorbeeld in een neusspray met water tot wel 10x (1gr M of C in 10ml water). Effect is dan nog steeds aanwezig, maar zeer gematigd. Met een gram C doe ik dan bijvoorbeeld wel 1 maand.

Voordat ik überhaupt drugs deed zoop ik behoorlijk wat in het weekend. Daar was ik ook wel klaar mee. Nu is dat een stuk geminderd. Merk dat als ik een paar drankjes doe (5-6 stuks) en dan bijvoorbeeld een spraytje, dat het voor mij ook prima is. Kater is dan ook een stuk minder en ben de volgende dag eigenlijk gewoon fris. Heb dan ook geen behoefte aan meer.

Ik vraag me alleen af of dit nu acceptabel is voor het lichaam of dat ik onbewust toch schade aanbreng? Op internet wordt elke dosis, hoe klein ook, als negatief beschreven. Tuurlijk is het geen detox shake, maar als ik 5-6 drankjes en een spraytje neem dan zou dat voor mijn gevoel in ieder geval beter moeten zijn dan 15-16 bier of een avond aan de pillen of coke in het weekend.

Iemand enig idee hoe dit zit? Wat is safe om wekelijks/tweewekelijks te doen en wat eigenlijk niet?
Het valt allemaal reuze mee met je gebruik, maar zo begint iedereen. En Cocaïne is gewoon een sneaky stofje. Bij mij is het er langzaam ingeslopen, alhoewel als ik terugkijk was het ook niet echt heel langzaam. Alleen hield ik mezelf dat wel voor. Wees voorzichtig, stel grenzen en rek die niet op.

Alcohol is echt een sloper. Ik weet niet of het nou een vergelijking is die op gaat maar ik zou verantwoord gebruik van Coke of MDMA wel minder schadelijk achten dan zuippartijen. Maargoed dat is ook overmatig drankgebruik dus de vergelijking is scheef.

Maar ook bij druggebruik komen de katers uiteindelijk wel. Zeker als je wat losser wordt met de hoeveelheid.

Als je MDMA gebruik uit de hand mocht lopen dan kom je depressie tegen zo diep dat had je nooit voor mogelijk gehouden. Bij Cocaïne ga je failliet als je er aan verslaafd raakt. Alcohol sloopt je lichamelijk.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Mijn boerenverstand zegt; hoe minder je gebruikt, hoe minder schadelijk.
1 glas wijn is bv ook minder schadelijk dan 1 fles wijn.

Maar neem van mij aan; genieten in het leven is belangrijk. Voor je het weet kun je niet meer het leven leiden wat je wilt. En dat heeft in veel gevallen niks met drank of drugs te maken.
Maar mogelijk ben ik een buitenbeentje met deze opmerking

• Care
Waarderingen: XMR

Brakka Mang

Badass junkie
Het valt allemaal reuze mee met je gebruik, maar zo begint iedereen. En Cocaïne is gewoon een sneaky stofje. Bij mij is het er langzaam ingeslopen, alhoewel als ik terugkijk was het ook niet echt heel langzaam. Alleen hield ik mezelf dat wel voor. Wees voorzichtig, stel grenzen en rek die niet op.

Alcohol is echt een sloper. Ik weet niet of het nou een vergelijking is die op gaat maar ik zou verantwoord gebruik van Coke of MDMA wel minder schadelijk achten dan zuippartijen. Maargoed dat is ook overmatig drankgebruik dus de vergelijking is scheef.

Maar ook bij druggebruik komen de katers uiteindelijk wel. Zeker als je wat losser wordt met de hoeveelheid.

Als je MDMA gebruik uit de hand mocht lopen dan kom je depressie tegen zo diep dat had je nooit voor mogelijk gehouden. Bij Cocaïne ga je failliet als je er aan verslaafd raakt. Alcohol sloopt je lichamelijk.

Als je het vanuit de medicinale hoek bekijkt zijn de dex en methylfenidaat varianten ook soort van microdoseringen waar mensen baat bij kunnen hebben en ook heel lang kunnen gebruiken zonder dat dit, bij normaal gebruik, schadelijk is of zou moeten zijn volgens 'de wetenschap'. In het geval van coke zou je dit hier nog het beste mee kunnen vergelijken denk ik, tenminste als je het dan in die verhouding microdoseert op dagelijkse basis.

_shikantaza

Badass junkie
Als je het vanuit de medicinale hoek bekijkt zijn de dex en methylfenidaat varianten ook soort van microdoseringen waar mensen baat bij kunnen hebben en ook heel lang kunnen gebruiken zonder dat dit, bij normaal gebruik, schadelijk is of zou moeten zijn volgens 'de wetenschap'. In het geval van coke zou je dit hier nog het beste mee kunnen vergelijken denk ik, tenminste als je het dan in die verhouding microdoseert op dagelijkse basis.
Coke was voor mij te moreish om dat te kunnen plus de korte werkingsduur werkt herdoseren in de hand. Dat had ik bij Methylfenidaat ook wel. Bij Dexamfetamine minder.

Brakka Mang

Badass junkie
Coke was voor mij te moreish om dat te kunnen plus de korte werkingsduur werkt herdoseren in de hand. Dat had ik bij Methylfenidaat ook wel. Bij Dexamfetamine minder.
Denk dat met veel stims dat hogere doseringen bij snuiven ook grotere cravings geven wanneer de rush weggaat. Bij lage dosering zou dit dus ook veel minder kunnen zijn of wellicht afwezig. Ik heb coke nooit oraal gebruikt, zou ook nog een verschil kunnen maken misschien. MIsschien kunnen we een uni strikken om een project op te starten naar microdoseringen en de effecten op de gezondheid haha

Bovenaan