Ben ik verslaafd aan ghb?

Hoi allemaal,

ik gebruik inmiddels paar maanden ghb met altijd een week soms 2 rust na 1 flesje van 250ml waar ik 2 weken mee doe.
Laatste keer heb ik na 1 week rust 4 weken achter elkaar genomen. Nou begin ik slapeloze nachten te krijgen en lichte tremor. Ik gebruik het niet elke 2-3u maar vaak vanaf de middaguren rond 13:00 t/m het slapen gaan met soms tussenpauze van 4u. Nu ook vaak in de nacht, om weer in slaap te vallen.

ik ben van plan cold turkey te stoppen
Ook ben ik van plan een joint te roken voor het slapen gaan.

wat denken jullie hierover?

Proxima

Badass junkie
ik gebruik inmiddels paar maanden ghb met altijd een week soms 2 rust na 1 flesje van 250ml waar ik 2 weken mee doe.
Als je 250ml voor slaap alleen zou gebruiken dan kan je daarnee makkelijk 50 tot 60 dagen doen, of 30 dagen indien je Xyrem (medische GHB) echt als heftig hulpmiddelen voor slaap nodig hebt.

Dat je het nu in twee weken al opmaakt geeft aan dat je aan een verslaving zit, dat is namelijk bijna 18ml per dag en betekend dat je het ongeveer 4 keer per dag gebruikt voor ongeveer 16 uur totaal effect, over elke dag, wat gewoon echt te veel is.

Te snel afbouwen van GHB kan gevaarlijk zijn, al denk ik dat je nog niet op die grens van continu dependency zit. Probeer hulp in te schakelen via je huisarts en bedenk samen een goed plan om dit langzaam af te bouwen (liniaar, dus elke dag een percentage afbouwen en niet een absoluut getal zoals bijvoorbeeld elke dag een halve ml minder) en ga op zoek naar iets anders om deze leegte in je leven op te vullen.

Bovenaan