Baraka film

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Op een wietje is deze film sowieso goed om vol verwondering te zien.
Welke drugs zouden jullie nog meer aanraden voor deze film/documentaire?
LSD, een edible of magische truffels? 🍄

Bunkerjunk Gijs

Belezen gebruiker

Voor de liefhebbers is de gehele film te zien op YouTube. Ik vind het fascinerend en soms adembenemend.
dankjewel voor deze aanrader, deze ga ik sws binnenkort kijken!

Deze films hieronder raad ik jullie ook aan om te kijken!

The Holy Mountain 1973
Enter the Void 2009
Liquid Sky 1982
Stalker 1979
2001: A Space Odyssey 1968
en natuurlijk: Theo en Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium 1989

Deadwing

Wijs gebruiker
dankjewel voor deze aanrader, deze ga ik sws binnenkort kijken!

Deze films hieronder raad ik jullie ook aan om te kijken!

The Holy Mountain 1973
Enter the Void 2009
Liquid Sky 1982
Stalker 1979
2001: A Space Odyssey 1968
en natuurlijk: Theo en Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium 1989
Ik heb alleen Enter the Void en Stalker gezien. Gek genoeg A Space Odyssey ook nooit gezien..

Vooral Enter the Void maakte veel indruk. Een film die ik nooit zal vergeten en dat wil ik ook niet. Het is ook een echte Gaspar Noë film. Altijd provocerend maar je vergeet zijn films en zijn naam nooit.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb deze docufilm thuis op DVD, overigens ook die andere die erop lijkt: Samsara.

Heeeeeeel bijzonder! Ik heb ze al meerdere keren gekeken, ook met bezoek. Je kunt ze in principe ook gewoon als achtergrond opzetten. Ik kijk alleen weg bij het dierenleed-deel, dat trek ik niet. Maar ik begrijp wel waarom het erin zit. Is ‘gelukkig’ maar een klein stuk bij beide films.

Enter the Void: JA! Wat een film is dat. Ik heb deze al ook al verschillende keren bekeken, ook thuis liggen. Zo duister en trippy.

De rest van de suggesties komen op de to watch-lijst!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Deadwing heb je ook de link naar de gehele film? Ik zou die graag naar mijn zusje sturen.

@Iedereen die dit leest en nu van plan is om Baraka (of Samsara) te kijken tijdens het trippen, houd er rekening mee dat er naast alle werkelijk prachtige beelden ook wat duistere stukken in zitten. Ikzelf ben heel gevoelig voor sfeer op een trip - dan bedoel ik echt een hogere trip-dosis - dus ik zelf zou deze films daarom niet opzetten tijdens een trip, hoe mooi ik ze ook vind. Maar dat is erg persoonlijk, ik kijk om bovenstaande reden sowieso geen film tijdens een trip.

Enter the Void van Gaspar Noë (totaal andere hoek, niet te vergelijken met bovenstaande films, wel grote aanrader) zou ik persoonlijk HELEMAAL laten liggen op psychedelica, tenzij je niet bang bent voor dit soort invloeden. Deze film kun je op zichzelf eigenlijk al als een soort bad trip beschouwen. De visuals zijn erg realistisch!

Nu ik toch deze post aan het editten ben: ik heb Climax ook nog liggen van dezelfde regisseur. Ik heb die nog niet durven kijken. 😂 Toch ergens bang dat die heftige tripfilms mijn eigen trips gaan beïnvloeden. Beetje flauwekul eigenlijk.

Bovenaan