Tripreport v/d Maand Atlantis truffels: eerste keer solotrippen

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wie? - Ik alleen, vrouw, 29 jaar, 1.80m, ~67kg
Wat? - ~ 12 à 13 gram Atlantis truffels
Waar? - Thuis (appartement, ~85m2)
Wanneer? - 02/07/2016

Eerst even dit over mezelf: ik heb relatief weinig ervaring met psychedelica. Zo'n krappe 10 jaar geleden heb ik eenmalig Mexicaanse paddo's gegeten en daarna nog een keer truffels (soort weet ik niet meer), beide keren met studiegenoten. Dit waren vrij heftige ervaringen, zeker omdat ik daarvoor überhaupt nog nooit een drug gebruikt had. Toen ik later in mijn studietijd MDMA ontdekte heb ik lang niet meer aan psychedelica gedacht, ook omdat de mensen met wie ik wel eens gebruikte daar schrik voor hadden. Alleen trippen kwam niet in me op, ik wist niet beter of dat was onverstandig. Toch is de interesse voor psychedelica het afgelopen jaar langzaam teruggekomen, temeer omdat ik altijd verschrikkelijke katers kreeg van MDMA (denk aan drie dagen duizeligheid, misselijkheid, migraine, en een dagenlange lichte nare/creepy vervormde perceptie van de realiteit, soms ook beangstigende auditieve hallucinaties 's nachts). Ik was op zoek naar iets anders, maar ik had (heb) geen vrienden die deze interesse delen. Daarom meldde ik me aan op dit forum en door hier met forumleden te praten en veel te lezen kwam ik erachter dat alleen trippen een optie is, en dat ik het wel eens wilde proberen. :)

En voila, dit was dan mijn eerste keer trippen in m'n eentje, en het was echt een heel bijzondere ervaring. Intens, erg visueel, maar wel handelbaar, en al met al heel positief. Wel last gehad van een heftige body-high, ik ben eigenlijk gedurende de hele trip tegen misselijk aan geweest. Dat was het enige echte minpuntje.

Dit is tevens mijn eerste trip report hier dus commentaar is welkom! Ik weet niet of de tijden exact kloppen, het zijn ruwe schattingen. Het blijkt ook echt onmogelijk te zijn om een trip waarin je 1000 dingen gedacht hebt te omschrijven, het wordt toch altijd een veel oppervlakkiger geheel dan wat het werkelijk was, maar ja...

T+0:00 (~ 20.00 uur 's avonds)
Iets later dan gepland begin ik met het eten van de truffels. Ik was namelijk fanatiek bezig met het schoonmaken van mijn huis, boodschappen doen, dat soort dingen, en wilde echt helemaal klaar met alles zijn voordat ik zou beginnen. Rustige en veilige omgeving? Check. Nuchtere maag? Check. Een goede gemoedstoestand? Check. Ik leg alles klaar voor de trip (fruit, muziek, drinken, kaarsjes aan), pak m'n 'drugsweegschaaltje' erbij en weeg ~10 gram af. Daarna zie ik echter dat er nog best veel over is, het gevoel bekruipt mij dat dit zonde is, dus weeg ik nog ~2 gram erbij af. Uiteindelijk heb ik waarschijnlijk iets meer dan 12 gram binnen gehad, omdat de totale hoeveelheid meer dan 15 gram was en het restant 2 gram was. Anyway, maakt verder ook niet uit, ik ga liever voor de full experience en maak me geen zorgen. Ik neem de truffels in met cup-a-soup tomaat zoals hier op het forum door iemand aangeraden. Alsnog vind ik ze vies, maar door de soep is het wel te doen. Tegen m'n moeder zeg ik op whatsapp dat ik naar de kroeg ga en waarschijnlijk niet op m'n telefoon kijk (ze wil zich nog wel eens zorgen maken als ik urenlang niet online kom... zucht, moeders). M'n ouders weten dat ik zo nu en dan drugs gebruik, maar ik vertel ze liever niet concreet wanneer. Ik zet m'n telefoon uit en ga onder een dekentje op de bank liggen.

T+0:25
Ik word licht misselijk en krijg een ongemakkelijk gevoel. Om de tijd te doden lees ik een tijdschrift.

T+0:35
Ik kan me niet concentreren op het tijdschrift en leg het weg, ik begin me nu wel duidelijk 'anders' te voelen. Een beetje zoals aan het begin van een MDMA-space. Droge mond. Koud. Ik drink thee met verse gember tegen de misselijkheid (thanks voor de tip Trinity).

T+0:40 - Golven
Nee, ik verbeeld het me niet. De omgeving begint licht te golven. Ik zie bewegingen in de lamp, en het licht van diezelfde lamp lijkt ineens een rode gloed te verspreiden.

T+0:50 - T+? - Dansende huizen
Het gaat nu plotseling heel snel. Alles begint te veranderen. Als ik door het raam naar buiten kijk, zie ik dat het huis aan de overkant begint te bewegen. Er staan een soort lange grassprieten op het dak van dat huis die me nooit eerder zijn opgevallen, en die beginnen nu te dansen... op het ritme van mijn muziek. Hoe vet! :tearsofjoy:

Hierna vind ik het moeilijk om een tijdsindicatie te geven, omdat mijn tijdsbesef binnen enkele minuten keihard achteruit gaat. Ik voel de tijd letterlijk vertragen. Ik kijk nog een paar keer op de klok, maar steeds zijn er slechts één of twee minuten voorbij terwijl ik in de tussentijd alweer 100 dingen heb gezien en meegemaakt. Ik kan me herinneren dat ik tijdens m'n vorige psilocybine-ervaringen die verstoring van tijdsbesef een beetje creepy vond, nu stoort het me niet, ik vind alles prima, kom maar op met die paddo. :wave:

In de tussentijd ontstaat voor mijn ogen een heel schouwspel van kleuren. De bakstenen van het huis aan de overkant krijgen extreem veel diepte en een rode/groene waas, alsof ik naar een 3D-foto kijk zonder de 3D-bril op te hebben, maar dan wél met het driedimensionale effect (snappen jullie het nog?). Met het huis dáár weer naast gebeurt ook iets bijzonders: op de muren ontstaan patronen, mandala-achtige figuren in allerlei kleuren, die alle kanten op bewegen. Een beetje vergelijkbaar met de patronen op gebouwen tijdens Glow, die jaarlijkse lichtshow in Eindhoven. Ik ga er eens goed voor liggen om dit circus in vol ornaat te aanschouwen, en constateer dat het een goed idee was om de gordijnen gedeeltelijk open te laten, want het is awesome. :grin: Mijn gordijnen zelf kronkelen ook alle kanten op. Overal waar ik kijk, in elke hoek, gebeurt wat. En ik lijk het allemaal zelf te kunnen beïnvloeden, door er gewoon maar mijn blik op te focussen. Het is alsof ik dirigent ben van mijn eigen kleuren- en vormenorkest. Ik verbaas me erover dat het allemaal zo visueel is, dit had ik niet verwacht. Het is zo bijzonder dat ik niet kan stoppen met lachen, een big smile zit op mijn gezicht vastgeplakt.

Ik moet veel hard en lang gapen, het gapen gaat echt maar door. Ook veel zuchten. Dat is af en toe even nodig om de visuele heftigheid aan te kunnen. De intensiteit van de trip neemt toe. Ik voel de werkelijkheid steeds verder wegglijden in een soort draaikolk van kleuren. Warme kleuren. Ik herinner me met name oranje. Oranje-achtige fractals, die naar binnen bewegen en mij een soort van opslokken. Op een gegeven moment kan ik niet meer bedenken wat de realiteit is, ik weet wel nog dát er een realiteit is, zonder truffels, maar ik kan er niet meer opkomen hoe die eruit ziet.

Tijdens dit deel van de trip heb ik heel erg veel gelachen, echt de slappe lach, maar tegelijkertijd ook een paar keer gehuild (dit deed ik ook tijdens m'n vorige paddo-trips, grappig dat het nu weer gebeurde). Zonder verdere negatieve emotie trouwens, ik was niet verdrietig, integendeel. Ik heb ook een paar keer verwonderd iets hardop gemompeld. Dingen zoals 'Wow, dit is echt zo gek,' en 'Dit is echt vakantie van je hoofd in je eigen huis.'

T+2:00 - Alles tegelijkertijd
Ik kijk voor het eerst weer op de klok, het is ongeveer 22.00 uur. Raar genoeg gaat de tijd nu ineens weer snel, ik verwachtte het niet zo laat, al moet ik eerst lang nadenken om te begrijpen wat 'tien uur' ook alweer inhoudt. Ik zit diep in de trip. Wat ik me van dit deel van de trip herinner is vooral het overweldigende fysieke gevoel. Waar het eerst vooral visueel was, voel ik nu ineens van alles. De body-high is extreem op dit moment. Het doet denken aan een orgasme omdat het een soort van golvende sensatie is, mijn lichaam schokt ook op en neer, maar tegelijkertijd is het ook misselijkheid. :confused: Het overheersende gevoel is dat het steeds 'op het randje' is. Daarmee bedoel ik dat ik niet kan besluiten wat ik precies voel. Het is alsof ik op een kruispunt sta (dit zie ik ook echt voor me), met naar drie kanten wegen met bordjes, 'Orgasme', 'Misselijk', de derde ben ik vergeten. Het kan alle kanten op, maar zodra ik in het midden blijf staan, voel ik alles tegelijkertijd. Dit is niet perse prettig.

Op dit punt heb ik ook hele chaotische gedachten. Ik denk elke seconde wel 5 dingen tegelijkertijd, het is niet bij te houden. Ik stel mezelf hardop de vraag hoe ik hier óóit een trip report over ga schrijven, hoe dit gevoel ooit in woorden te vatten zou zijn. Het is zo intens en anders dan de gewone werkelijkheid dat dit niet in taal te vatten is.

Ik doe voor de grap een paar 'reality checks' en stel mezelf een aantal vragen. Wie ben ik? Wat doe ik voor werk? Hoe heet mijn baas? Van welke ploeg heeft België gisteren verloren? (Ik zag vrijdagavond met enkele collega's België verliezen van Wales in het EK, vandaar. :wink: ) Ik kan alles met wat nadenken perfect beantwoorden. Het vreemde is dat je feitenkennis niet aangetast wordt. Je weet alles nog van de realiteit. Alleen het kost je heel veel moeite om te begrijpen hoe die realiteit ook alweer voelde. De feiten zijn er nog, maar de echte ervaring van de werkelijkheid mist.

De muziek die opstaat herhaalt zich constant. Ik weet niet of dit aan de muziek ligt of aan de trip, maar na een tijdje wordt dit vervelend omdat het de misselijkheid in stand lijkt te houden. Ik voel me op dit punt nog niet in staat om op te staan en andere muziek op te zetten.

~T:2.15 - Reusachtige afstanden
Ik pak een aardbei van tafel en ik kom tot het besef dat mijn gevoel voor afstanden volledig verstoord is. De salontafel lijkt gigantisch ver weg, en mijn arm extreem lang. :mrgreen:

Als ik opsta om wat minder heftige muziek aan te zetten (ik had behoefte aan iets kalmers), lijkt het alsof ik veel langer ben en hoger boven de grond ben dan normaal. Ik ben een reus! :rock: Lopen kost hierdoor moeite, ik snap er niets meer van en alles golft. Ik moet ook ernstig veel moeite doen om te laptop te begrijpen en te bedienen.

Ik constateer dat psilocybine, zoals eerder op het forum al was gemeld, inderdaad niet pijnstillend werkt. Ik heb een paar dagen geleden een flinke val gemaakt met m'n fiets waaraan ik een aantal pijnlijke schaafwonden heb overgehouden, en op verschillende momenten in de trip word ik me irritant bewust van deze pijn.

~T:2.30 - Gezelligheid
Dit is een beetje een wazig moment van de trip waar ik niet zoveel concrete herinneringen aan heb. Wel herinner ik me dat ik hier gewoon een beetje lig te chillen, denken en mijmeren op de muziek, het heftige fysieke gevoel is grotendeels weg. Het licht in de kamer is warm geel met een oranje gloed. Ik denk aan drugsforum.nl, en met name aan wat Mindfulness schreef over het mediteren in een trip. Opeens snap ik precies waarom je in deze toestand goed zou kunnen mediteren. Je bent heel erg 'in het moment', er is geen verleden en toekomst. Het is alleen jij, en het nu. Dit besef komt nog een paar keer opnieuw terug in de trip.

Een warm, gezellig gevoel overspoelt me. Ja, dat is misschien hoe ik dit deel van de trip het best zou kunnen omschrijven, gezelligheid.

~T:2.30 - Goddelijke kat
Op een bepaald moment gebeurt er nog iets bijzonders, mijn kat staat op van de leuning van de bank waarop ze lag te slapen en komt naar me toe. Op een gegeven moment staat ze een soort van boven me, op de rugleuning, en kijkt van bovenaf op me neer. Ze lijkt heel erg groot. Ze kijkt me aan en de tijd lijkt een soort van stil te staan, ze beweegt niet en blijft me maar indringend aanstaren. (Achteraf denk ik dat het mijn verstoorde tijdsperceptie was maar het leek alsof ze echt wel 5 minuten als versteend naar me bleef kijken). Op dat moment weet ik gewoon dat ze door heeft dat ik niet m'n normale zelf ben. Tegelijkertijd zie ik ieder detail van haar vacht. Pixelachtig en tweedimensionaal, met scherpe omlijningen, een beetje als die functie op de camera van een telefoon waarmee je een foto een comic- of een schilderij-uitstraling kan geven. Ik vind haar onbeschrijfelijk mooi, ze heeft bijna een koninklijke of zelfs goddelijke uitstraling op de manier waarop ze daar boven me staat en naar me kijkt (vrij grappig, want ze is gewoon een huis-tuin-en-keuken katje dat ik uit het asiel heb geplukt). :tearsofjoy:

Even later volgt weer een 'gezellig' moment, de kat komt op schoot en terwijl ik haar aai eet ik wat fruit snoepjes. Ik voel me heel warm en besef dat ik niets meer nodig heb dan dit. De trip neemt af, ik voel me weer een stuk meer bij de werkelijkheid.

T+3:00 - Langzaam terug naar de realiteit
Ik ga even naar de wc en besef dat de trip echt minder wordt, al heb ik nog wel huge pupillen. Dit vind ik niet erg. In tegenstelling tot bij MDMA, waar ik altijd vrijwel direct een soort heimweegevoel heb naar het hoogtepunt van de ervaring wanneer het uitwerkt, heb ik er nu geen moeite mee. Ik heb een super trip gehad, maar ik verwelkom de realiteit ook wel weer graag.

T+3.00 - T+4.00 - Luiheid
De na-space zou ik vooral omschrijven als lui. Ik lig, met de kat spinnend naast me, in allerlei houdingen op de bank onder mijn dekentje (soms zelfs de bank omhelzend), moe, zwaar, maar toch ook zeker genietend, soms met m'n ogen dicht, half in slaaptoestand, en soms ook weer even met ogen open, ik denk na over van alles en nog wat. Afwisselend voel ik me soms wel weer even misselijk. De muziek die opstaat is meditatie-muziek en dit is perfect voor deze fase.

T+4.00 - T+5.30 - Behaaglijkheid
Deze fase, het uitwerken, duurt best lang. Behaaglijkheid is het codewoord, met soms een golf van misselijkheid op de achtergrond, maar het is te doen. Op een gegeven moment kom ik tot de conclusie dat dit deel van de trip te vergelijken is met het lekkere gevoel wat je hebt als je wakker wordt voor je wekker en beseft dat je nog 2 uur kunt slapen. Alleen hoef ik nu helemaal niet op te staan! :)

Het enige minpuntje van dit deel, naast de misselijkheid, is dat ik me een beetje druk ga maken of ik niet 'te lang niets meer van me heb laten horen via whatsapp', en of mensen zich niet dingen gaan afvragen. Een beetje paranoia. Ik maak me vooral druk over mijn moeder. Ik had gezegd dat ik naar de kroeg zou gaan, is het dan niet heel raar als ik van 20.00 uur tot 1.00 uur 's nachts totáál niet online ben geweest? Tegelijkertijd kan ik dit ook wel weer goed wegrationaliseren. Nee, dat is niet raar. En ze moet er maar mee leven dat ik niet altijd bereikbaar ben. Nu wil ik gewoon van de nawerking van de space genieten.

T+5.30 - Trip is voorbij
Het duurt tot zeker 1.30 uur voordat ik me weer helemaal nuchter voel. Ik ga rechtop zitten en zet mijn telefoon aan. Naar mijn moeder stuur ik 'Ik ben heel thuisgekomen'. Ik doelde op haar opmerking 'Niet te laat en niet te zat, want dan val je straks weer met je fiets', maar er schuilt voor mij ook een zekere symboliek in: ik ben zonder kleerscheuren uit deze solotrip gekomen en heb geen moment gedacht aan 'bad gaan' of het gevoel gehad dat ik het niet meer aankon ofzo. Yes!

Ik voel me wel erg brak, zwaar hoofd. Mijn haar zit alle kanten op, ik ben bleek en mijn pupillen zijn nog enigszins vergroot. Ik chat nog even over luchtige zaken met een vriendin, ruim vervolgens alles netjes op, en ga in bed liggen. Ik slaap vrij snel, en goed. Als ik de volgende dag wakker wordt voel ik me prima, geen kater. Echt niet te vergelijken met MDMA waarbij ik slecht slaap en me de volgende dag een wrak voel. :')

Samenvatting: missie geslaagd! Het was vooral een heel visuele en fysieke trip, wel heel intens maar niet heel erg filosofisch, het mentale gevoel dat vooral overheerste was warm/gezellig/behaaglijk, passend bij de kleur oranje die vaak voorbij kwam. Ideaal voor een eerste solotrip. :hearteyes:

De volgende keer misschien toch wat meer eten overdag (uiteraard niet de 4 uren voor de trip, maar daarvoor), omdat ik het fysieke ietwat onaangename gevoel soms toch wel heftig vond. Een paar keer had ik echt het idee dat als het veel verder zou gaan dat ik zou gaan overgeven, niet alleen in het begin maar ook in latere fases van de trip.

Net als bij mijn vorige paddotrips (en MDMA over het algemeen ook) voelde ik trouwens totaal geen behoefte om fysiek actief te zijn. Ik heb steeds op één plek gelegen en niet rondgelopen, omdat de golvende sensatie te intens was. Ik ben blijkbaar gewoon liever lui tijdens trips, wie weet weerspiegelt het mijn persoonlijkheid :wink:

Voor herhaling vatbaar! (Alleen de komende tijd nog even niet...)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Echt heel goed geschreven report en ik ben heel blij dat je eerste keer alleen trippen zo goed is bevallen! Natuurlijk best belangrijk omdat als zo'n eerste keer alleen trippen over het algemeen negatief is, de drempel natuurlijk wel heel hoog is om het weer eens te proberen.

Wat betreft de misselijkheid. Misschien de volgende keer toch even thee proberen? Ik ben zelf nog nooit misselijk geweest van paddo's of truffels, maar door er thee van te zetten ligt het wel veel minder zwaar op de maag bij mij. Ik heb zo'n idee dat het veel beter verteerbaar is als thee (lijkt me ook wel logisch zonder die stukjes).

Het gapen is trouwens een typisch iets met psilocybine. Dat hebben heel veel mensen. Ik denk zelf dat dat komt omdat je ademhaling anders is tijdens een trip, maar wie weet.

Chaotische gedachten is ook erg typerend voor psilocybine trips. Maar daar komt inderdaad meditatie om de hoek kijken. En je hoeft het niet eens als meditatie te zien, maar gewoon jezelf niet verliezen in je gedachten, je kalmte/rust behouden.

Maar goed, super toch dat het zo goed gegaan is! :grin:

PS: Met psilocybine is het normaal dat je wat lui bent hoor. Alles voelt zwaarder aan en het is prettig om op één plek te blijven. Een beetje het tegenovergestelde van het stimulerende van bijvoorbeeld lsd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed geschreven! Fijn dat het zo goed bevallen is, klinkt als een mooie eerste trip.

Dat lui zijn en de hele tijd gapen komt me bekend voor met psilo. Ik moet met psilo altijd liggen tijdens de piek, daarna ga ik vaak pas een beetje rondlopen.

Hoe vond je het om alleen te zijn? Heb je nog behoefte aan sociaal contact gehad tijdens de trip?

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Leuk reportje! Klinkt als een erg mooie en fijne ervaring (op de misselijkheid na dan). Vrienden van mij hadden mij aangeboden om morgen ook truffels te gaan doen en had dat aanbod afgeslagen (of zou anders wellicht tripsitter worden), maar na het lezen van dit ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen nu :P

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Thanks!

Hoe vond je het om alleen te zijn? Heb je nog behoefte aan sociaal contact gehad tijdens de trip?

Ah nee, dat ben ik vergeten te beschrijven in mijn report inderdaad (ik wist dat ik iets zou vergeten). :grin: Er is geen moment geweest dat ik veel behoefte had aan sociaal contact, ik heb het niet echt gemist. Op een bepaald moment tijdens de trip dacht ik letterlijk: dit kan echt prima alleen. Alleen tijdens de uitwerking, toen ik weer wat nuchterder begon te worden, dacht ik even dat het wel gezellig geweest was om lichamelijk iemand dichtbij te hebben, maar niet echt omdat ik behoefte voelde om te praten of ervaringen te delen. Dat had ik ook na de trip toen ik weer nuchter was niet. Ik was eigenlijk veel meer oké met het alleen zijn dan ik verwacht had. De trip is in die zin toch echt wel veel meer binnen gericht i.p.v. naar buiten. Ik vond het wel heel fijn om soms met de kat te knuffelen, dat waren echt een soort van speciale momentjes.

Wat betreft de misselijkheid. Misschien de volgende keer toch even thee proberen?

Ja, misschien wel. Ik wilde echt geen risico nemen met het missen van een deel van de dosering, maar deze misselijkheid was ook niet echt relaxt. Gekke is dat ik tijdens mijn vroegere paddo-ervaringen helemaal niet misselijk was, alleen aan het begin wat. Nu kwam het een beetje in vlagen, maar wel echt gedurende de hele trip. Toch maar eens thee proberen een volgende keer. Ik moet dan maar gewoon geloven dat de psilo echt volledig in het water trekt, tenslotte wordt overal gezegd dat het prima werkt.

Dat gapen was wel typerend ja. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Vrienden van mij hadden mij aangeboden om morgen ook truffels te gaan doen en had dat aanbod afgeslagen (of zou anders wellicht tripsitter worden), maar na het lezen van dit ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen nu :P

Haha, waarom twijfel je?

Melk

Newbie
Leuk en uitgebreide report! Ik heb van de week ook truffels genomen samen met een vriendin maar merkte tijdens en na de trip dat ik erg de behoefte heb om het ook een keer alleen te doen. Toevallig dat jij dan net hier iets over post :)

Wat een super leuk report!
Heb zelf nog nooit truffels of paddo's op. Inderdaad ook alleen mdma omdat dit misschien een 'makkelijkere' drugs is en wat bekender en door waarschijnlijk veel meer mensen gebruikt word.

Door je omschrijvingen ben ik echt super enthousiast geworden en nieuwsgierig naar hoe het is dus wil het denk ik, als het gaat lukken, binnenkort zelf ook eens proberen! :grin: Maar wat jij zelf ook omschreef is dat niemand in de omgeving het gebruikt en zal het dus denk ik voor mij ook een solotrip worden.
Nogmaals super leuk om te lezen!

Helenas

Bewuste gebruiker
Fijn dat het zo goed is gegaan! Ik kan ook altijd alleen maar liggen. Alles voelt dan zo zwaaar. Lijkt me heerlijk om een kattenvriendje te hebben tijdens het trippen. Lekker kroelen en dan ben je toch niet helemaal alleen!

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Roze olifant zei:
Vrienden van mij hadden mij aangeboden om morgen ook truffels te gaan doen en had dat aanbod afgeslagen (of zou anders wellicht tripsitter worden), maar na het lezen van dit ben ik toch wel heel erg aan het twijfelen nu :P

Haha, waarom twijfel je?
Omdat ik nog niet zeker weet of ik klaar ben voor zwaardere trips met echte visuals enzo, maar goed, met die redenatie kan het nog wel jaren duren dus ik ga er gewoon voor. :tongueout:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Melk zei:
Leuk en uitgebreide report! Ik heb van de week ook truffels genomen samen met een vriendin maar merkte tijdens en na de trip dat ik erg de behoefte heb om het ook een keer alleen te doen. Toevallig dat jij dan net hier iets over post :)

Toeval bestaat niet.

Jeetje mineetje, wat een mooi report! Ik heb echt genoten van het verhaal, je schrijft zo lekker weg dat ik mijzelf helemaal erin kon verplaatsen. Ik zag jou appartement voor me terwijl ik niet eens weet hoe het eruit ziet en bijv de houdingen die je aannam. Ik gaf er gewoon zelf een gedachte aan, wauw! Dikke credits, een van de betere reports van dit jaar als het aan mij ligt!

Leuke reacties ook verder, leuk om te zien!

Trinity

Belezen gebruiker
Retevet rapport, RozeOlifant en fijn dat het je uiteindelijk goed bevallen is! Jammer idd van die misselijkheid :(

Nu is de Sc. Atlantis best wel een redelijk sterke truffel voor een 'eerste' keer. Moedig dat je dat hebt gedaan. Het valt me dan ook op dat jouw beschrijving veel sterker is dan mijn paddotrips met een lichtere soort. Dit gaat al bijna meer de kant van LSD op :tearsofjoy:

Roze olifant zei:
~T:2.15 - Reusachtige afstanden
Ik pak een aardbei van tafel en ik kom tot het besef dat mijn gevoel voor afstanden volledig verstoord is. De salontafel lijkt gigantisch ver weg, en mijn arm extreem lang. :mrgreen:
:tearsofjoy: Dit is zo grappig (en ook wat je over je kat schrijft); ik herken dat heel erg vanuit de truffeltrips. Vreemd genoeg bij LSD helemaal geen last van gehad :confused:

Narayani

Bewuste gebruiker
Mooi reportje hoor ook zeer goed omschreven hoe je je voelde! Ik herken me heel erg in veel dingen waaronder dat golvende gevoel in je lichaam wat jij omschrijft. Ik overweeg ook al een tijdje om het eens in m'n eentje te doen. Ik heb altijd gedacht dat ik liever niet alleen wilde zijn maar heb ook wel gemerkt dat de focus te veel op medetrippers gaat liggen; ik kan dan ook mij druk gaan maken over of zij het wel leuk vinden enzo (en ik heb ook een hele toffe kat die over me waakt haha). Jouw report geeft me iets meer vertrouwen om het eens te doen!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Thanks voor de complimenten! Heb het report wel een aantal keer bij moeten werken omdat er nog een heel aantal fouten in bleken te staan. :flushed:

Leuk dat ik een aantal mensen heb geïnspireerd om ook alleen te gaan trippen, voor mij viel het echt heel erg mee. :)

Nu is de Sc. Atlantis best wel een redelijk sterke truffel voor een 'eerste' keer.

Dit was de meest visuele trip die ik ooit gehad heb, maar qua mind fucks enzo vond ik de intensiteit meevallen. Van m'n vorige twee trips herinner ik me duidelijke down-momenten waarin ik bijvoorbeeld even dacht 'kom ik hier nog ooit uit', maar dat had ik nu helemaal niet. Ik liet het veel makkelijker over me heen komen. In die zin zou ik dus zeggen dat deze trip luchtiger was dan mijn vorige twee trips op minder sterke paddo's/truffels, de sterkte van de truffel zegt dus niet alles, al heb ik toen volgens mij wel de volledige dosis gehad.

Ben nu toch stiekem ook wel benieuwd naar LSD.^^ Als je nog eens gaat trippen op sterkere truffels of een hogere dosis, laat me dan zeker weten hoe je de vergelijking met LSD ziet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hoort wel vaak dat psilocybine bij mensen in het begin wel meevalt qua intensiteit en mindfucks. Doe je het een stuk of wat keren in je eentje echter, dan ga je het wel leren kennen als iets wat echt enorm een eigen wil heeft. Niet om iemand bang te praten, maar het is echt goed om nederig te blijven tijdens psilocybine trips, want na een tijdje heeft psilo zoiets van 'en nu laat ik je zien wat ik echt ben'. Het heeft echt een eigen persoonlijkheid als het ware. En ik had het niet anders willen hebben dan dat, maar het kan enorm uitdagend zijn om je eigen kleine persoonlijkheid te onderwerpen aan die van psilocybine.

Ik heb dat nooit ervaren met LSD. LSD is vooral makkelijk en meegaand in waar jij persoonlijk zin in hebt. Soms houdt dat je echter juist tegen in je spirituele "groei" (kan ik me voorstellen).

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leuk geschreven report Roze olifant! Ik denk dat je wel een goede aanpak/mindset hebt ontwikkeld betreffende psychedelica. Wat ik bij veel mensen terug zie is dat ze er echt van genieten om weer eens als kind naar de wereld te kijken. 'Dit is echt vakantie van je hoofd in je eigen huis.' Die quote is voor ervaren gebruikers juist heel fijn omdat dat hun intentie meestal is of ze weten dat dit in het totaal pakket zit, maar dit is ook juist de reden waardoor ongeinformeerde mensen soms bang worden. Die weten dan totaal niet wat ze overkomt en proberen de controle over hun ego te houden en die weerstand kan soms de slechte ervaringen veroorzaken. Openstaan voor alles en niet te veel weerstand bieden kan prachtige nieuwe inzichten bieden.

Het verschil tussen met meerdere mensen trippen en solo is dat ik mij dan nog minder sociaal verantwoordelijk geremd voel en dus nog beter naar mijn eigen gedachten kan kijken. Alleen is dus heel introspectief en met meerdere is juist gebaseerd op het delen van ervaringen hoewel we toch allemaal in onze eigen wereld leven.

Ze hebben ieder zo hun eigen voor en nadelen :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Niet om iemand bang te praten, maar het is echt goed om nederig te blijven tijdens psilocybine trips, want na een tijdje heeft psilo zoiets van 'en nu laat ik je zien wat ik echt ben'. Het heeft echt een eigen persoonlijkheid als het ware.

Dat geloof ik meteen Mindless, ik ga er niet vanuit dat nu automatisch alle trips die ik nog ooit beleef ditzelfde karakter zullen hebben. Het was meer de vergelijking die ik maakte met mijn eerdere twee ervaringen die iets donkerdere randjes hadden, dat waren zwakkere paddo's/truffels en dat zegt dus niet alles, het is je mindset die belangrijker is. Ik ben echter wel blij dat mijn eerste solotrip een positief en warm karakter had, want zoals hierboven al gezegd werd bepaalt dat toch je verdere kijk erop. Dat betekent echter niet dat ik psilocybine nu zal onderschatten, zeker niet. Ik ga denk ik ook niet de dosering verhogen een volgende keer, vond dit eigenlijk wel heftig genoeg, zeker in m'n eentje.

Openstaan voor alles en niet te veel weerstand bieden kan prachtige nieuwe inzichten bieden.

Dat denk ik ook ElvenSpice, dat dit heel erg belangrijk is. Ik denk ook dat dit de reden was dat deze trip beter is verlopen dan m'n vroegere twee psilo-trips, ik ging er nu meer open in. Maar zelfs bij weinig weerstand, kan ik me nog wel voorstellen dat psilocybine heel sterk kan zijn en mensen angstig kan maken. Bijvoorbeeld het feit dat je je ineens niets meer kunt voorstellen bij de werkelijkheid (althans dat is mijn ervaring). Voor mij was weten dat de werkelijkheid nog bestaat en terug zal komen, die feitelijke kennis, voldoende. Maar als je dat besef verliest, bijvoorbeeld bij een zwaardere dosering, lijkt het me best mogelijk dat je in paniek raakt.

reverb

Bewuste gebruiker
Fijn tripverslag om te lezen. Heerlijk!
Het brengt al mijn goede trip herinneringen naar boven. Als ik trip en de kat doet mee, want zo voelt het voor mij aan, dan is alles beter dan goed. Wat een magnifiek fijn dier is een kat toch.
En goede muziek is voor mij belangrijk. Je hebt niet gedanst!

Zoals mindless al aangeeft, thee kan een goede optie zijn om die misselijkheid te voorkomen. Ik moet er dan ook wel iets lichts bij eten of tussendoor.

Ik zou niet zo snel een hogere dosis nemen (zeker niet een tweede of derde keer). De trip kan dan makkelijk erg veel chaotischer voor je worden, je kan dan niets meer volgen en vergeet de helft van de trip of je kan het niet onder woorden meer brengen. Het (enige) voordeel van een hogere dosis is dat de visuals zo heerlijk intens en apart worden. Maar de werkelijkheid zoals je die kent loslaten, is niet perse prettig.

Aan het einde van de trip even naar buiten gaan en een stukje wandelen of fietsen (mijn voorkeur) is zo heerlijk.

Trip ze :)

Trinity

Belezen gebruiker
ElvenSpice zei:
'Dit is echt vakantie van je hoofd in je eigen huis.' Die quote is voor ervaren gebruikers juist heel fijn omdat dat hun intentie meestal is of ze weten dat dit in het totaal pakket zit, maar dit is ook juist de reden waardoor ongeinformeerde mensen soms bang worden. Die weten dan totaal niet wat ze overkomt en proberen de controle over hun ego te houden en die weerstand kan soms de slechte ervaringen veroorzaken. Openstaan voor alles en niet te veel weerstand bieden kan prachtige nieuwe inzichten bieden.

Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn! Vond deze quote van RozeOlifant al een geweldig statement en jouw aanvulling erop, ElvenSpice, maakt het compleet! Bad trips bestaan niet; zit allemaal in je eigen houding.... En dat vind ik zo mooi van psychedelica, dat het je enorm helpt/de gelegenheid geeft om een milde en accepterende houding te ontwikkelen (zoals Mindless hierboven ook beschrijft). Iedereen zou eigenlijk een keer moeten trippen in zijn leven...

Trinity

Belezen gebruiker
Mindless zei:
LSD is vooral makkelijk en meegaand in waar jij persoonlijk zin in hebt. Soms houdt dat je echter juist tegen in je spirituele "groei" (kan ik me voorstellen).

Ik vond idd dat in mijn (weliswaar eerste) LSD trip de sturing veel makkelijker was dan bij de truffeltrips. Niet dat die negatief waren. Bij LSD had ik (zal ook door de lengte komen) wel wat momentjes dat ik het zat was, ook omdat de impact op mijn lijf sterker was. Ik had er dan echter totaal geen moeite mee om dat terug te buigen naar weer een extatische ervaring :hearteyes:

Trinity

Belezen gebruiker
Narayani zei:
Ik heb altijd gedacht dat ik liever niet alleen wilde zijn maar heb ook wel gemerkt dat de focus te veel op medetrippers gaat liggen; ik kan dan ook mij druk gaan maken over of zij het wel leuk vinden enzo

Blijft een interessant thema. Mijn ervaring is dat ik (iig met psilocybine) met anderen om me heen wel meer paranoïde ben en dus minder vrij. Hoewel ik het echt vet vind om te trippen op festivals met veel mensen is er wel iets van 'wat kijken ze naar me?' 'Ze zien iets aan me' 'ze vinden me gek' etc. :tearsofjoy: Dat kan het veel dreigender maken. Ik ben benieuwd hoe dit met LSD is. Ik vermoed minder. 2cb wordt ook meer in een dergelijke setting gebruikt en daarover lees ik dergelijke ervaringen ook niet. Dat moet ik alleen ook nog gaan ervaren.
Denk dat eea vooral sterk afhangt van je doel: meditatief/persoonlijke ontwikkeling vs een uitzinnige (party) belevenis hebben (met anderen). Dat eerste zou ik dan toch alleen doen. Waarbij overigens dat laatste natuurlijk ook een bijdrage aan je ontwikkeling heeft, maar ja, dat heeft uiteindelijk alles... :openmouth: Hopelijk nog een beetje helder wat ik bedoel :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoewel ik het echt vet vind om te trippen op festivals met veel mensen is er wel iets van 'wat kijken ze naar me?' 'Ze zien iets aan me' 'ze vinden me gek' etc.

Haha, ja, daarom zou ik dus niet zo snel op een festival gaan trippen. Ik voel me al ongemakkelijk/paranoia als ik XTC gebruik in het openbaar, je hoopt steeds maar dat je geen bekenden tegen het lijf loopt, want ze zien het gewoon aan je. Ik ben dan toch liever in een afgeschermde omgeving.

Bij LSD had ik (zal ook door de lengte komen) wel wat momentjes dat ik het zat was, ook omdat de impact op mijn lijf sterker was.

Kan ik me goed voorstellen hoor. Ik heb het ook wel ervaren bij psilocybine, ook al duurt dat minder lang. Op een gegeven moment ben je eigenlijk uit de trip, maar voel je je ook nog niet nuchter. Bij mij duurt die fase tot nu toe vrij lang, bijna net zo lang als de tripfase. Het hoort erbij, maar soms denk je wel 'oké, nu mag het wel bijna klaar zijn'. Bij LSD zal dat alleen maar veel langer duren waarschijnlijk? Hoe lang duurde de na-space bij jou?

Trinity

Belezen gebruiker
Roze olifant zei:
soms denk je wel 'oké, nu mag het wel bijna klaar zijn'. Bij LSD zal dat alleen maar veel langer duren waarschijnlijk? Hoe lang duurde de na-space bij jou?

Ik vond dat ook vrij lang. Bij de truffels was dat echt ineens over (binnen een half uur), zonder nog wat na-effecten. Voelde me wel prettig, voldaan en zo. Bij LSD ging de afbouw voor mij heel geleidelijk, net als de opbouw. Het afbouwen vh trippen duurde zeker zo'n 2-3 uur en daarna had ik toch vaak nog het idee dat ik er toch nog in zat (wat niet zo was) :confused: Iig voelde ik me fysiek wel nog meer aangedaan, zeker tot 24u erna. En zelfs tot dagen erna viel het me niet moeilijk om bijv. met de juiste muziek weer een trippy effect op te roepen. Ook de zg flashbacks lijk ik nu wel te hebben; ineens een lichtflits in je ooghoeken zien of denken dat er iets beweegt naast je, terwijl dat niet zo is. Is niet vervelend, ook wel een soort van prettig, maar het geeft wel aan dat je zintuiglijk systeem nog niet helemaal OK is :P

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat Trinity zegt heb ik ook met lsd. Het is allemaal veel meer uitgesmeerd dan een psilocybine trip. Ik vind het wel prettig dat het allemaal zo lekker lang duurt, maar in de (erg lange) comedown heb ik ook vaak wel het gevoel van nu mag dat onrustige weleens ophouden. Je kunt dan mentaal echt moe zijn van al die indrukken, maar lichamelijk kun je dan nog geen rust vinden. Mede om die reden gebruik ik er in de tweede helft van de trip dan ook vaak wiet bij, om dat fysiek onrustige wat minder te maken. Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.

Maar laat je er ook niet door afschrikken. Lsd is namelijk ook een erg vermakelijk tripmiddel en dus kom je die 10-12 uren makkelijk door. Met psilocybine is het bij mij meestal de hele trip intens introspectief trippen met constant visuals, maar met lsd is het meer in fases. Dan een paar uurtjes naar buiten kijken, dan even het huis door om alles te gaan bekijken, dan even de ogen dicht om inner eye visuals te bekijken, dan even muziek gaan luisteren, laatst was ik zelfs even fietsen, enzovoort. Je komt die tijd dus wel door en de overvloed aan energie vraagt er ook wel een beetje om dat je wat actief bent. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Peppi en Coki zei:
Roze olifant zei:

Haha, waarom twijfel je?
Omdat ik nog niet zeker weet of ik klaar ben voor zwaardere trips met echte visuals enzo, maar goed, met die redenatie kan het nog wel jaren duren dus ik ga er gewoon voor. :tongueout:

Hee Peppi en Coki, ik zag in je onderschrift staan dat truffels nu tot je 'gedaan' behoren, dus je bent er uiteindelijk toch voor gegaan :) hoe was het??

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.

Dit is wel goed om te weten. Ik denk dat ik er dan echt wel even tijd voor moet uittrekken als ik me aan LSD ga wagen, want heb het idee dat psilo bij mij al redelijk lang werkt; niet zozeer het piekgedeelte van de trip maar wel de nawerking. Alles bij elkaar ben ik toch van 20.00 uur tot 1.30 uur bezig geweest met 'slechts' 12 gram truffels. Dan kan ik met LSD wel 's morgens na het opstaan beginnen. :wink:

Ook na MDMA sliep ik altijd heel slecht en onrustig, dus als dat met LSD nog meer een issue is dan moet ik dat echt gaan incalculeren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Lees nu pas jou report. Vlot weggelezen en vooral leuk te lezen dat je een mooie ervaring hebt gehad! Het deel van de goddelijke kat kan ik me wel in vinden. Tijdje geleden bij een truffelervaring mijn kat als een machtige puma aanzien. De dieptegangs in de ogen dwong respect af. Mijn trippartner had identiek dezelfde beleving. Dieren zijn een bron van inspiratie tijdens diepe trips naar mijn mening. Ze kijken je recht in de ogen en je weet dat hij/zij weet dat je aan het trippen ben. Altijd merkwaardig gevonden.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Roze olifant zei:
Dat helpt gedeeltelijk, maar het is toch echt wel de volledige 10-12 uren uitzitten voordat ik kan gaan slapen. Daarom begin ik er ook erg vroeg op de dag mee, om niet de hele nacht op te blijven.

Dit is wel goed om te weten. Ik denk dat ik er dan echt wel even tijd voor moet uittrekken als ik me aan LSD ga wagen, want heb het idee dat psilo bij mij al redelijk lang werkt; niet zozeer het piekgedeelte van de trip maar wel de nawerking. Alles bij elkaar ben ik toch van 20.00 uur tot 1.30 uur bezig geweest met 'slechts' 12 gram truffels. Dan kan ik met LSD wel 's morgens na het opstaan beginnen. :wink:

Ook na MDMA sliep ik altijd heel slecht en onrustig, dus als dat met LSD nog meer een issue is dan moet ik dat echt gaan incalculeren.
Voor LSD moet je echt een hele dag uittrekken ja. De trip zelf duurt vaak al snel 8 uur ongeveer, maar dan volgt altijd nog een lange en enigszins venijnige staart. In die staart trip je niet meer echt, maar komt alles bij vlagen nog een beetje terug. Verder ben ik dan geestelijk altijd ontzettend moe, maar lichamelijk nog erg onrustig. Die staart duurt bij mij vaak ook minstens nog 4 uur en heb zelfs een keer gehad dat die tegen de 8 uur aanging. Voordat je weer kunt slapen met LSD zou ik op minstens 12 uur rekenen en als je pech hebt kan het richting de 16 uur gaan. Die 16 uur was trouwens wel met een wat hogere dosering.

Als ik eenmaal slaap na LSD slaap ik altijd wel erg goed, het duurt alleen zo ontzettend lang voordat je eenmaal slaapt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tekzor668 zei:
Lees nu pas jou report. Vlot weggelezen en vooral leuk te lezen dat je een mooie ervaring hebt gehad! Het deel van de goddelijke kat kan ik me wel in vinden. Tijdje geleden bij een truffelervaring mijn kat als een machtige puma aanzien. De dieptegangs in de ogen dwong respect af. Mijn trippartner had identiek dezelfde beleving. Dieren zijn een bron van inspiratie tijdens diepe trips naar mijn mening. Ze kijken je recht in de ogen en je weet dat hij/zij weet dat je aan het trippen ben. Altijd merkwaardig gevonden.
Katten/kat-achtigen zijn echt een soort boeddha's onder de dieren. :wink: Het klinkt misschien raar, maar ik herken de blik van katten heel erg in de keren dat ik een ego-oplossing had. Er kijkt dan iets door je heen met een soort kalme autoriteit. Iets dat respect afdwingt zonder het op te eisen. Een kat respecteert zichzelf volledig (op de momenten dat 'ie niets van je wil :wink: ). Ik heb het ook altijd al bijzondere en zelfstandige dieren gevonden.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Roze olifant zei:
Hee Peppi en Coki, ik zag in je onderschrift staan dat truffels nu tot je 'gedaan' behoren, dus je bent er uiteindelijk toch voor gegaan :) hoe was het??
Was best wel leuk, had alleen "slechts" 7,5 gram truffels op (toevallig ook Atlantis), en ik had met mijn ogen open eigenlijk geen visuals (op een licht "trillend" beeld na), maar zodra ik mijn ogen dicht deed, had ik wel zwakke maar erg vette visuals. Zou niet meer weten hoe het eruit zag haha.

De setting was op een veldje in het Amsterdamse bos samen met een paar vrienden, het was erg mooi weer, en een vriend had een box meegenomen om muziek af te spelen. Er kwam tijdens mijn trip een beatles-achtig nummer voorbij (klonk op dat moment alsof het wel eens uit dezelfde tijd, jaren 60/70, zou kunnen komen), en ineens moest ik denken aan dat ik een keer ergens had gehoord dat aardig wat muziek producers uit die tijd nummers maakten terwijl ze flink aan het trippen waren, en ik snapte precies waarom: het nummers paste echt precies bij hoe ik mij op dat moment voelde. Dat was wel echt een vet moment :P

Trinity

Belezen gebruiker
Peppi en Coki zei:
Was best wel leuk, had alleen "slechts" 7,5 gram truffels op (toevallig ook Atlantis), en ik had met mijn ogen open eigenlijk geen visuals (op een licht "trillend" beeld na), maar zodra ik mijn ogen dicht deed, had ik wel zwakke maar erg vette visuals.

Leuk dat je dat gedaan hebt. En leuk kort verslag hierboven. Zou je zeker adviseren om het nog eens te doen met een hogere dosering, dan wordt het echt een stuk leuker van :tearsofjoy:

Psychedelibee zei:
Voor LSD moet je echt een hele dag uittrekken ja. De trip zelf duurt vaak al snel 8 uur ongeveer, maar dan volgt altijd nog een lange en enigszins venijnige staart. In die staart trip je niet meer echt, maar komt alles bij vlagen nog een beetje terug. Verder ben ik dan geestelijk altijd ontzettend moe, maar lichamelijk nog erg onrustig. Die staart duurt bij mij vaak ook minstens nog 4 uur en heb zelfs een keer gehad dat die tegen de 8 uur aanging. Voordat je weer kunt slapen met LSD zou ik op minstens 12 uur rekenen en als je pech hebt kan het richting de 16 uur gaan. Die 16 uur was trouwens wel met een wat hogere dosering.

Als ik eenmaal slaap na LSD slaap ik altijd wel erg goed, het duurt alleen zo ontzettend lang voordat je eenmaal slaapt.

Thx! Da's een handige tip voor een volgende keer! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De staart van een lsd trip is inderdaad wel wat venijnig te noemen. De staart van een psilo trip daarentegen vind ik altijd heerlijk. Het heftige werk is dan voorbij en er blijft een heerlijke mellow high over (zonder alle nadelen van een wiet high) waarin ik op een heel langzaam tempo de opgedane inzichten en ervaringen kan verwerken. Ook voel ik me dan altijd als herboren en gewoon super happy. Op dat moment komt mijn eetlust ook terug en smaakt eten zo ongelofelijk goed dan. In tegenstelling tot de rest van de trip geniet ik echt van elk moment van de comedown van een psilocybine trip. :grin:

Lsd daarentegen heeft een lange na-stimulatie die maar door en doorgaat. Daarom dus maar extra wiet erbij, maar dat werkt maar gedeeltelijk.

Bovenaan