Angstig na xtc bad trip?

sniesnasnatsie

Experimenterende gebruiker
Dag Forum leden,

Ik heb even een poosje zitten twijfelen of ik dit wel of niet ging delen, maar ik wil het graag kwijt...

Op de nacht van 14 op 15 juli
Heb ik een badtrip gehad? Ik had al de gehele dag en die dag daarvoor drugs, pep gebruikt en eigelijk was ik klaar en moe en wilde ik naar huis, maar mijn vrienden haalde me toch over naar een feestje te gaan, ik ben daar heen gegaan en heb daar omdat ik al moe was een soundcloud xtc 280mg pilletje gebruikt, ik heb maar 1 kwartje op maar blijkbaar was dat kwartje genoeg in combinatie met geen slaap en pep (domme combi, iknow) mij heel erg paranoia te maken, volgens mijn eigen waarneming dan, keek iedereen op dat feest mij aan! Omdat ik grote pupillen had? Iedereen praten over mij, ik heb meermaals mijn vrienden gevraagd of iedereen naar mij keek? Of ze over mij praten, hun verzekerde mij dat, dat niet klopte.. ik bleef zien en voelen dat iedereen keek, en iedereen op dat feest tegen mij was? Ja klinkt allemaal heel raar, maar het zo moeilijk te omschrijven wat er aan de hand was.. ik kon om 6 uur sochtends eindelijk naar huis en ben daar direct in slaap gevallen, maar tot de dag van vandaag ben ik angstig en heb ik nog steeds het idee dat iedereen naar mij kijkt en over mij praat, ik ben altijd een zelfverzekerd persoon geweest maar dat is nu gewoon compleet verdwenen, met boodschappen doen staat het zweet op mijn voorhoofd en ben ik paniekerig ! Eigelijk overal in het openbaar ben in angstig, dit verstoord op dit moment gigantische mijn leven, ik sta al op een wachtlijst voor een psycholoog maar de verwachting is dat ik daar pas over 1,5 jaar terecht kan.. gaat dit nog weg? Herkennen mensen dit? Ik heb daarna nog 1x pep gebruikt maar nu echt klaar met de zooi want als dit nog ooit weg gaat wil ik dit nooit meer ervaren..

De drugs was trouwens niet getest, ook dat is een beetje stom geweest..

Hopelijk snappen jullie mijn verhaal? Ik ben al heel erg blij dat ik het even kon delen met iemand!❤️‍🩹

Boyman

Bewuste gebruiker
Hoi sniesnasnatsie! Wat vervelend om te horen dat je een slechte ervaring hebt gehad, die ook nog eens is blijven hangen. Je bent hier zeker niet alleen. Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars meegemaakt, al was dat op een combinatie van truffels en wiet waar ik enorm bad op ging. En precies wat jij ook hebt, bleef er toen ik helemaal nuchter was een soort angst over die ik daarvoor niet had. Het goede nieuws is wel dat het niet voor altijd is :)

Hoe ik het zie, is dat de "trip" iets in je hersenen hebben losgemaakt wat er eerst niet was. Een soort angst/paranoia, je hebt nu een keer deze trigger gehad en die blijft maar terugkeren. En elke keer dat je opnieuw bang wordt, versterk je dat patroon waar je in terugvalt. Het vervelende is dat je zelf weinig controle hebt over die gevoelens die naar boven komen... Jij kan niet bepalen wat voor gedachtes je denkt, en je brein schiet nu steeds weer angstige gedachtes op je af.

Wat je wel kunt doen - en wat mij toendertijd geholpen heeft - is leren omgaan met de gedachtes. Verzet je er niet tegen en probeer je niet mee te laten slepen. Je wordt ineens bang, iedereen kijkt naar je en praat over je?! Probeer bewust te worden wanneer deze gedachtes opkomen, maar prop ze niet weg. Oke, ik word ineens bang. Dat voel ik aan mijn lichaam aan (jouw symptomen). Ik denk dat mensen naar me kijken en over mij praten. Oordeel niet (dit moet ik niet denken! ik wil dit niet voelen!) maar ga er ook niet in mee. Je hebt het erkend en nu mag het gevoel weer weg gaan. Probeer je gedachten op iets anders te focussen - kijk bijvoorbeeld eens goed om je heen wat je allemaal ziet, of denk even na wat je nog moet doen vandaag, of probeer een leuke herinnering op te halen. Of focus alleen op je ademhaling, die is er tenslotte altijd. Het maakt niet uit wat het is, als je maar de gedachtes met angst/paranoia weet te onderscheppen.

Dat is wat ik bij de psycholoog ook moest leren en je gaat merken dat elke keer dat je dat succesvol doet, dat de volgende keer dan misschien iets minder intens gaat zijn. Misschien komt het minder hard binnen, of kun je het makkelijker weer loslaten. Het zal niet volgende week over zijn, maar in ieder geval krijg je zo steeds weer een beetje de controle terug. Hopelijk geeft dat je er wat vertrouwen in dat je weer helemaal de oude gaat worden. Tenminste, hopelijk wel verstandiger dan je oude zelf, en geen drugs meer gebruiken in die omstandigheden :wink:

Sterkte en voel je vrij om me een PB te sturen als je nog meer wilt weten!

sniesnasnatsie

Experimenterende gebruiker
Goed!
Heeft wel echt ruim 4 weken geduurd voordat de angsten en paranoia langzaam weggingen..
Vanavond weer voor het eerst in gebruik sinds dit incident😊

Bovenaan