Openbaar dronkenschap is overal verboden trouwens.hij was wel zat en waggelde wat.
Ik dacht dat dit in Nederland al jaaaaaren verboden was, maar lees hierboven dat dit niet in elke gemeente zo is. Het is overigens wel toegestaan om alcohol te drinken in de trein.
In mijn gemeente heeft de politie liever dat je een jointje rookt op straat, dan dat je een biertje drinkt. Vroeger (zo'n 7-8 jaar terug) zat ik een met een groepje vrienden te blowen op een bankje ergens op straat. Politie kwam langs. "Wat zijn we hier aan het doen?" vroeg meneer de agent. Wij heel eerlijk "een jointje roken, meneer" "oooh, chill. Jullie zijn dus niet aan het drinken... ruimen jullie alle rommel zo op als jullie gaan? Fijne avond nog!" En de twee agenten vervolgden hun weg.
Dát is Nederland!
Handhavers pakken juist de brave mensen aan. Hooligans durven ze niet te benaderen. Deze regelgeving schiet zijn doel dus meestal voorbij. Dat is Nederland. 🤮Ik denk dat ze bij een geopend blikje nog wel kunnen kijken wie je bent en hoe je er mee om gaat.
Zit jij op een zomeravond ipv op je flat aan een visvijver lekker een Grolsh weg te tikken maakt niks uit.
Maar ben jij een zwerver die het ene na het andere blikje weg tikt is het denk ik een ander verhaal, en kunnen ze met verbod meer.
Jij doelt met die man/vrouw die 500 euro boete krijg denk ik op openbaar dronkenschap.
Dat mag in Nederland nergens.
Handhavers pakken juist de brave mensen aan. Hooligans durven ze niet te benaderen. Deze regelgeving schiet zijn doel dus meestal voorbij. Dat is Nederland. 🤮
Gelukkig zelf nog nooit 'aangepakt', maar ik ken enkele brave vrienden die geen vlieg kwaad doen die door handhavers zijn beboet.Met je eens.
Ik heb een paar jaar terug eens gezien dat een een stuk of vier hooligans met de geopende liters in de hand harde boeren lieten in het gezicht van het politiepaard.
Daar werd niet op gereageerd. Had ik eens moeten doen als normale burger.
Die handhavers zijn er nou eenmaal voor die kleine mierenneukerige regeltjes waar de politie geen tijd voor heeft. Ik snap ook wel dat de meeste handhavers geen groepen hooligans durven aan te pakken. Ze hebben ten eerste (meestal) geen wapens op zak en ten tweede krijgen ze daar te weinig voor betaald.Handhavers pakken juist de brave mensen aan. Hooligans durven ze niet te benaderen. Deze regelgeving schiet zijn doel dus meestal voorbij. Dat is Nederland. 🤮
Neemt niet weg dat ik het ook nergens op vind slaan dat ze brave, nietsvermoedende burgers gaan beboeten zoals jij beschrijft
Op straat mag sws niet om een andere reden want je neemt dan deel aan het verkeer…Hallo,
Ik hoor net een verhaal over iemand in België die op straat een blik bier aan het drinken was, hij was wel zat en waggelde wat. Wordt tegengehouden door de politie, naar de rechtbank 500€ boete. Is het nog toegestaan op straat te drinken?
Dat is in Nederland artikel 5. Roekeloos rijgedrag en of onder invloed rijden, krijg je een EMG-cursus van aantal dagen wat minimaal 1000 euro kost vanaf jouw zak, daar komt de boete nog bovenop. Als je geluk hebt mag je je auto houden🫣.Drank op achter het stuur: direct rijbewijs voor 15 dagen inleveren, een boete van 1000 euro, en soms hoger
Hierbij een goede statement: niet achter ‘t stuur kruipen na paar borrels te veel!Helpt dit, om mensen te waarschuwen, dat je dus niet achter het stuur moet en kunt gaan zitten, als je gedronken hebt?
Nou?
Hierbij een goede statement: niet achter ‘t stuur kruipen na paar borrels te veel!
Wij pakken overigens meestal lekker de fiets als we gedronken hebben, dan zien ze het vaak door de vingers.
Ik woon in een door dorp, als ik ergens een feestje heb of ik ga uit is dat meestal in de naastgelegen stadWaar ga je heen dat ze dit controleren?
Één of andere studentenstad/gebied?
Helpt dit, om mensen te waarschuwen, dat je dus niet achter het stuur moet en kunt gaan zitten, als je gedronken hebt?
Degene die het willen doen doen het toch helaas.
Ik wel al jaren voor: taxi's goedkoper gaan maken. Want wat je die voor spotprijzen laat rijden op uitgaansavonden dan heb je misschien een kans dat een groep alcomoblisten zegt: "ik neem toch een taxi"
Taxiprijzen in Amsterdam zijn belachelijk geworden.
Wat kost een gemiddelde rit?
Paar jaar terug was het naar Camping Zeeburg uit het centrum al € 40,-.
Twaalf jaar terug was het van het Centraal Station naar Oud-West iets van € 10,-.
Veel te duur...
Voila, c'est la codicile d' Napoleon.
Als die taxi's zo duur zijn, het is gewoon oplichterij in optima fora, dan zullen de meeste drinkers het geld in hub zak houden (als er nog wat over is na een slemppartij)
en zelf maar naar huis proberen te rijden.
Het openbaar vervoer wordt ook al schreeuwend duur.
Daar zal iets aan gedaan moeten worden!
Er zijn al een boel gemeenten, alwaar het in het openbaar drinken van alcohol ( op straat, dus) verboden is.
Een treurig gezicht als handhavers je dwingen om je fles of blikje leeg te kieperen op straat, zeggen sommigen.
Ik sta daar wel achter, een alcohol verbod in het openbaar, ja. Het gedrag van die handhavers dus niet, by the way.
Maar dat komt door mijn verleden toen ik de straten en kroegen nog afschuimde, denk ik zo...carnaval met die stadsfeesten telt natuurlijk dan weer niet mee denk ik.
Ja, het gedrag van handhavers is altijd al vervelend geweest. Toen ze nog veldwachter heetten al.Was dat niet altijd al?