4f-mph + ADHD ervaringen?

L-6

Belezen gebruiker
Heb 4f-mph besteld en net 1x 30mg genomen.

Vroeger is bij mij een lichte vorm van ADHD/ADD geconstateerd, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ADHD/ADD die wel is 4f-mph hebben gebruikt en hun ervaringen willen delen.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker

Vroeger is bij mij een lichte vorm van ADHD/ADD geconstateerd, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ADHD/ADD die wel is 4f-mph hebben gebruikt en hun ervaringen willen delen.
Ja, net zulke troep (voor mijn gevoel) voor het lichaam als reguliere methylfenidaat, en dan wat potenter.
Mijn vriend heeft ADHD en hij wordt er heel rustig van in zijn hoofd.
Ik hoor dat van de meesten met adhd na gebruik medicatie, ervaar dat zelf helemaal niet

• Like
Waarderingen: ljuv

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ja bij hem werkt het juist net andersom. Van pep, coke, 4F-mph etc wordt hij juist heel rustig in zijn hoofd. Bij mensen met ADHD werken die hersenen toch anders.
Ik ben zelf getest en na enkel wat gesprekken het stempel adhd gekregen. Maar ervaar heel wat anders dan de gemiddelde adhd-er na het nuttigen van medicatie. Heb er wel baat bij maar effect is minimaal

ljuv

DF-koningin
Nope nooit getest - maar medicinaal gebruik van RC’s zou ik wel enorm afraden. Verslaving ligt op de loer en de risico’s zijn to-taal niet getest. Als je al een diagnose hebt, en inmiddels meer hulp kunt gebruiken met medicatie, wat let je dan om naar de HA te gaan? Via die weg kun je medicatie krijgen met dezelfde of betere effecten, terwijl de risico’s zo veel mogelijk beperkt worden.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, net zulke troep (voor mijn gevoel) voor het lichaam als reguliere methylfenidaat, en dan wat potenter.

Ik hoor dat van de meesten met adhd na gebruik medicatie, ervaar dat zelf helemaal niet
Heel soms eens gebruiken voelt niet mega belastend (dit zegt niet dat het dat niet is) voor het lichaam, maar meerdere dagen achter elkaar dit spul voelt echt niet goed. En als je het functioneel gaat gebruiken voor AD(H)D klachten lijkt mij zoals @ljuv al zei helemaal af te raden want dan gebruik je het waarschijnlijk elke dag voor langere tijd.

Waarschijnlijk ook slechter voor je dan Ritalin door dat toegevoegde fluor atoom. Maar heb daar niet zo'n verstand van. Dan moet je bij @Neo-Shulginist of @Dirkjan zijn bijvoorbeeld.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat fluor atoom zegt niks. Ontelbare medicijnen bevatten ook een fluor atoom
Hmm zou kunnen ja. Het is ook maar net waar dat fluor atoom zit misschien(?)

Kijk daarom moet ik niet teveel over scheikunde gaan praten. Snap er niet veel van.

Dirkdirk

DF-koning
Natuurlijk zegt dat wel wat. Er zijn ontelbare middelen die minimaal verschillen en een compleet andere werking hebben. Hoe dat zit bij dit medicijn durf ik niet te zeggen maar kijk maar eens naar fentanil en carfentanil.

1705085293519.png

In kracht 10.000 keer sterker dan morphine is carfentanil en 100 maal sterker is fentanyl. Het is niet hetzelfde. Maar kleine dingen kunnen zo veel veranderen.

Zeebats

Wijs gebruiker
Natuurlijk zegt dat wel wat. Er zijn ontelbare middelen die minimaal verschillen en een compleet andere werking hebben. Hoe dat zit bij dit medicijn durf ik niet te zeggen maar kijk maar eens naar fentanil en carfentanil.

Bekijk bijlage 56547

In kracht 10.000 keer sterker dan morphine is carfentanil en 100 maal sterker is fentanyl. Het is niet hetzelfde. Maar kleine dingen kunnen zo veel veranderen.
Het zegt niks over de toxiciteit, dat bedoelde ik meer. Maar dat leg jij nu ook mooi uit :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Waarschijnlijk ook slechter voor je dan Ritalin door dat toegevoegde fluor atoom. Maar heb daar niet zo'n verstand van. Dan moet je bij @Neo-Shulginist of @Dirkjan zijn bijvoorbeeld.
Het is fluoride wat eraan vast zit, geen haribo. Natuurlijk zegt dat wat over de toxiteit. Alleen al de dosering de bijwerkingen en de werkingsduur zeggen het al. Maar je snapt wat ik bodoel denk ik :handshake:
Je kunt niet zo zeggen dat een drug gevaarlijker wordt op het moment dat de structuur veranderd wordt door er een fluor aan toe te voegen.

De toxiciteit van een middel hangt van veel verschillende factoren af, onder meer hoe het middel wordt gemetaboliseerd. Bij nieuwe stoffen kun je daar niet zomaar iets over zeggen. Daarnaast het je altijd nog de Wet van Paracelsus: de dosis maakt het vergif. Elke stof is giftig, maar het maakt uit hoeveel je ervan binnenkrijgt.

Neo-Shulginist

Badass junkie

De belangrijkste stelregel bij research chemicals is dat je ze nooit op regelmatige basis moet gaan gebruiken. Als je dat wel doet, dan is de kans groot dat je voor ons gaat ontdekken wat voor gezondheidsklachten je ervan kan krijgen. En ik neem aan dat je liever vrij blijft van gezondheidsklachten.

Zeker als er sprake is van een diagnose waarbij vergelijkbare medicatie beschikbaar is (zoals methylfenidaat, dexamfetamine of modafinil), zou ik met klem willen adviseren om dergelijke middelen niet met research chemicals te vervangen.

Dirkdirk

DF-koning
Je kunt niet zo zeggen dat een drug gevaarlijker wordt op het moment dat de structuur veranderd wordt door er een fluor aan toe te voegen.
Het is “aannemelijk” maar niet “vastgesteld”
Wet van Paracelsus: de dosis maakt het vergif. Elke stof is giftig, maar het maakt uit hoeveel je ervan binnenkrijgt.
Een beetje zoals ik vroeger veel te veel poedersuiker op mijn pannenkoeken deed?

Queenir

Experimenterende gebruiker

De toxiciteit van een middel hangt van veel verschillende factoren af, onder meer hoe het middel wordt gemetaboliseerd. Bij nieuwe stoffen kun je daar niet zomaar iets over zeggen. Daarnaast het je altijd nog de Wet van Paracelsus: de dosis maakt het vergif. Elke stof is giftig, maar het maakt uit hoeveel je ervan binnenkrijgt.
Methylfenidaat-hydrochloride is nu echt de allergoedkoopste rotzooi die je kan maken met methylfenidaat. En daarom maakt de farmaceutische industrie dat en krijgen medisch veel betere vormen niet eens een kans want de farmaceutische sector dicteert hier de wet. In Amerika en Canada worden WEL serieuze onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de fluoride versie in heel veel opzichten beter is en minder bijwerkingen of gevaar voor overdosis oplevert. Hier: verbieden! De farmacie verdient daar niks mee dus blijven we alleen hun voorbijgestreefde troep toestaan

Neo-Shulginist

Badass junkie
In Amerika en Canada worden WEL serieuze onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de fluoride versie in heel veel opzichten beter is en minder bijwerkingen of gevaar voor overdosis oplevert.
Ik weet niet uit welke onderzoeken je citeert. Maar als ik zoek in de wetenschappelijke literatuur dan zie ik dat in 2023 de eerste kwalitatieve studie is gedaan naar de effecten van 4F-MPH (en andere stoffen) op de concentratie. Maar dat betreft een studie naar zelfmedicatie (dus niet farmacologisch). Bovendien is die studie in London gedaan op Kings College.

Zie:
Halborn, T., Schifano, F., Deluca, P. (2023). No prescription? No problem: A qualitative study investigating self-medication with novel psychoactive substances (NPS). International Journal of Drug Policy, 118. https://doi.org/10.1016/j.drugpo.2023.104109

In Amerika en Canada worden WEL serieuze onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de fluoride versie in heel veel opzichten beter is en minder bijwerkingen of gevaar voor overdosis oplevert. Hier: verbieden! De farmacie verdient daar niks mee dus blijven we alleen hun voorbijgestreefde troep toestaan.
Er geldt een standaard uitzondering voor medicinaal gebruik van verboden stoffen. Denk bijvoorbeeld aan (dex)amfetamine, dat wordt ook gewoon voorgeschreven terwijl het verboden is. Dus je punt dat overheden medicinaal gebruik verbieden klopt niet. Een belangrijke kanttekening daarbij is dat er nu geen of onvoldoende medisch-wetenschappelijk bewijs is dat 4F-MPH een veilig en effectief medicijn is. Dan geldt de uitzondering voor medicinaal gebruik niet. Want doktoren moeten wel evidence-based werken.

Laatst bewerkt:
Bovenaan