3MMC tussen wachttijd XTC

Nadat dit forum mij veel heeft geholpen en mij vele informatie heeft gegeven over drugs, heb ik nu toch een vraagje over 3-MMC/6-APBen XTC, waarop ik geen duidelijk antwoord kan vinden. Ik wil namelijk deze zomer meerdere festivals bezoeken en bij een festival vind ik het toch wel het lekkerste om xtc te gebruiken. Nu houd ik mij wel vrij strikt aan de regel van 2/3 maanden (of langer) geen XTC gebruiken achter elkaar. Dit omdat ik wel mijn serotonine gehalte op peil wil houden en het fijne gevoel van XTC kan blijven ervaren. Ik heb namelijk een tijd elke 3 weken gebruikt, voor ongeveer een periode van 3 maanden en op een gegeven moment merkte ik helemaal niks meer van het liefdevolle, energieke gevoel van XTC. Hierna heb ik 2 jaar niks meer gebruikt en toen ik weer gebruikte, is dat gevoel gelukkig teruggekomen.
Ik heb wel ervaring met cocaïne, maar vind dit niet zo heel fijn op een festival. Nu heb ik begrepen dat 3-MMC & 6-APB niet zozeer invloed heeft op je serotonine receptoren, maar wel op dopamine en je noradrenaline en dat de effecten hetzelfde kunnen zijn als XTC. Ik wil dus, met twee weken of een maand ertussen, XTC gebruiken of 3-MMC of 6-APB. Echter vind ik wel tegenstrijdige informatie over dat serotonine verhaaltje, mijn vragen zijn dus:
1) valt XTC (met een periode van twee weken/een maand ertussen) te combineren met 3-MMC of 6-APB en in hoeverre heeft dit invloed op je serotonine gehalte in de toekomst;
2) mocht je na 2 maanden weer XTC gebruiken (dus bijvoorbeeld: 1 april XTC - 1 mei 3-MMC/6-APB - 1 juni XTC) weer hetzelfde gevoel krijgen van de XTC als voorheen?

Even nog wat info over mijzelf: ik ben begin 20 en ik sport relatief veel (boksen, voetbal & krav maga), maar hiernaast ga ik ook veel uit, zowel doordeweeks als in het weekend. Hierbij komt vaak alcohol aan te pas, soms in combinatie in cocaïne (maar dat is de uitzondering op de regel) en heel soms in combinatie met andere drugs dan cocaïne, maar dit is op één hand te tellen. Ik hoop dat dit verhaaltje duidelijk is en ik zou het fijn vinden als iemand mij antwoord op mijn vragen kan geven! Ik hoor graag van jullie.

jackhan

Belezen gebruiker
Kleine disclaimer: Er is weinig bekend over RC's dus ik heb mijn info ook van anderen op het internet en eigen ervaring.

3MMC en 6APB zitten wel degelijk op je serotonine, iets mindere mate dan XTC.

Ik heb weleens 3CMC genomen tijdens de pauze want dat schijnt nog een stuk minder op je serotonine te zitten.
Echter is het effect daarvan een stuk zwakker (itt X of 3mmc) waardoor je meer neemt en 't nog slechter voor je wordt.

Van wat ik begrijp vult je serotonine wel sneller aan dan de maanden (binnen weken). Echter heeft het gewoon veel impact op je lichaam en hersenen waardoor extra herstel nodig is.

Ik ken mensen die elke maand X nemen. En het werkt nog steeds. Je moet alleen veel meer telkens nemen (wat je er dus op wijst dat je pauze zeker niet lang genoeg is). Wat jij zelf ook hebt ervaren.

Dus kort antwoord op je vragen.
1: nee, heeft invloed.
2: nee waarschijnlijk minder en moet je dus meer nemen, wat af te raden is.

Coke vind je niet fijn, wat vind je van speed? Dat zit iig op je dopamine dus dan kan je 1 april X , mei speed en juni weer X.
Zoiets zou ik zelf doen

FerdFatoehaus

Badass junkie
Er is niks over bekend, wat 3-mmc en 6-apb precies met je receptoren doen. Dus alles wat je leest is hearsay en kan je geen conclusies uit trekken.

Daarom zou ik altijd 3 maanden pauze houden bij middelen met zulke effecten. Helemaal omdat het om RC's gaat, waar de lange termijn effecten nog niet van bekend zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Echter vind ik wel tegenstrijdige informatie over dat serotonine verhaaltje, mijn vragen zijn dus:
1) valt XTC (met een periode van twee weken/een maand ertussen) te combineren met 3-MMC of 6-APB en in hoeverre heeft dit invloed op je serotonine gehalte in de toekomst;
Het kan zeker wel zes weken duren voordat de balans in je brein weer hersteld is. Hoewel we niet zeker weten dat na 6 weken alle schade weer hersteld is. Sommige mensen blijven bijvoorbeeld last houden van klachten na gebruik van MDMA. Dan hebben mensen bijvoorbeeld last van verstoringen in wat ze zien. Of ze krijgen last van het idee dat de wereld om hen heen nep is.
Gelukkig komt dat niet heel vaak voor. Wat wel vaak gebeurt is dat je in de tussentijd je last kunt hebben van verminderde slaapfunctie, minder emotionele veerkracht en meer stress. Dat hoef je niet altijd te merken. Meestal gaat het pas opvallen als je periodes van gebruik vergelijkt met periodes waarin je een hele tijd niks neemt. We hebben namelijk lang niet alles door wat we doen en wat we voelen.
Ook drugs zoals 3-MMC en 6-APB verstoren de balans in het brein. Die drugs activeren inderdaad receptoren voor (de afgifte van) dopamine, noradrenaline en serotonine. Dat doet MDMA ook. Sterker nog, MDMA wordt wel eens door wetenschappers een 'dirty drug' genoemd, omdat het zoveel verschillende receptoren tegelijkertijd activeert. Daardoor is het effect lastig te doorgronden, zeker in wetenschappelijk onderzoek waarin ze het liefst de invloed van zoveel mogelijk factoren willen verminderen zodat ze de relatie tussen X en Y kunnen vaststellen.
Maar het punt is dus dat 6-APB en 3-MMC een vergelijkbaar effect hebben op het brein, en dat je dus helaas niet echt kunt smokkelen door in je drie maanden MDMA-pauze toch nog 6-APB of 3-MMC te nemen. Tenminste, het kan wel, maar dan heb je dus niet zoveel aan je pauze.

2) mocht je na 2 maanden weer XTC gebruiken (dus bijvoorbeeld: 1 april XTC - 1 mei 3-MMC/6-APB - 1 juni XTC) weer hetzelfde gevoel krijgen van de XTC als voorheen?

Hier is geen goed antwoord op te geven, omdat wetenschappelijk eigenlijk niet bekend is hoe het komt dat MDMA haar 'magie' verliest. Veel gebruikers klagen daar wel over, met name als ze vaker dan 50 keer in hun leven MDMA hebben gebruikt. Maar hoe het komt, dat weten we eigenlijk niet. Een populaire verklaring is dat MDMA misschien hersencellen beschadigt doordat de overdaad aan signaalstoffen in het brein in paniek afgebroken wordt, waardoor er schadelijke afbraakproducten ontstaan. Dat proces wordt oxidatieve stress genoemd.
Maar het zou ook kunnen dat er een psychologisch effect speelt. Zo zou je misschien gewoon kunnen wennen aan de effecten van MDMA, waardoor het niet meer zo bijzonder is. Net zoals dat seks op zich wel fijn is, maar als je het altijd met dezelfde persoon doet in hetzelfde standje, op dezelfde plek, op dezelfde tijd, dan wordt het ook wat minder magisch allemaal.

Lawaai Papegaai

Belezen gebruiker
Maar het punt is dus dat 6-APB en 3-MMC een vergelijkbaar effect hebben op het brein, en dat je dus helaas niet echt kunt smokkelen door in je drie maanden MDMA-pauze toch nog 6-APB of 3-MMC te nemen. Tenminste, het kan wel, maar dan heb je dus niet zoveel aan je pauze.
Klopt helemaal, ik gebruik normaal gesproken altijd alleen MDMA op festivals, eens in de zoveel tijd. maar gebruik 3cmc vaker doordeweeks, en ben er laatst achtergekomen dat door mijn 3cmc gebruik het effect van eens in de zoveel tijd MDMA totaal verdwenen is. Dus ben er maar mee gestopt. Eeuwig zonde🥲

Bovenaan