• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

33mg 4-HO-MET. Schrik, paniek, rust en euforie.

AnoNexus

Belezen gebruiker
Goedemorgen medetrippers,

Het is onderhand een tijdje - ongeveer een maand - geleden dat ik mijn eerste ervaring met triptamines aan ben gegaan na dit lang uit te hebben gesteld. Het ging hierbij om een leuke dosis truffels. Met onderhand mijn eerste paddotrip in de planning staan voor over 3 weken, beter gezegd, een hippyflip na al bijna anderhalf jaar geen MDMA meer te hebben gebruikt. Hiervoor ga ik nu de komende weken geen tripmiddelen of dissasociatieven meer gebruiken, maar wilde ik toch graag even het stofje 4-HO-MET wat ik vorige week besteld heb uitproberen. Ik was hier erg benieuwd naar en volgens de mensen die ik ken die er ervaring mee hebben komt het neer op een ongelofelijk helder stofje, 2C-B achtige triptamine.

Vorige week heb ik er savonds laat een half pilletje van genomen (Pillen zijn verkocht als 25mg), ik wist dat het niet veel was maar verwachte er wel een lekker licht psychedellisch roesje van te krijgen om kennis te maken met het stofje. Helaas bleef een echte trip in zn geheel uit en heb ik een complete nacht slaap gemist door rare onwennige stimulatie, lichte betekenisloze visuele ruis en spiertrekjes, licht kaakklemmen, etc. Echt een extreem onprettige ervaring en ook de eerste psychedellische trip die zwaar tegenvalt die ik ooit mee heb gemaakt. Ben in het algemeen erg gevoelig voor psychedellica dus weinig effecten is echt niet typsich voor mij, zelfs niet op lage doseringen.

Afijn, ondanks deze onprettige ervaring was ik me toch wel bewust dat dit waarschijnlijk door een te lage dosering kwam en er meer te vinden zal zijn in dit stofje. Ik wacht een week om de tolerantie te laten zakken en precies 7 dagen later lijkt het me wel goed om er weer voor te gaan. Gister dus. Wel besef ik dat ik dit niet weer zo laat, snachts wil gebruiken omdat ik niet weer een hele nacht wil missen. Het plan word dus gemaakt om - vanwege de absurde hitte - een plekje in de schaduw bij een meer in de buurt op te zoeken en daar lekker te chillen, eventueel zwemmen, met een muziekje er bij op één pilletje. Echter na een rondje om dit meer fietsen kan ik geen goed plekje met schaduw vinden en zoek ik een ander prachtig parkje in de buurt op waar een klein riviertje omgelegd word en door een stukje natuur kronkelt. Heel tof plekje om te trippen en ik krijg er echt zin in.

18:00: Ik heb een mooi plekje gevonden bij het water, zit lekker met mn voeten in het water af te koelen en neem het pilletje. Wanneer ik het pilletje uit het zakje haal zie ik een partje van ongeveer 1/3 pil over van het halfje van vorige week met nog wat kleine brokjes in het zakje zitten. Vanwege de enorm tegenvallende ervaring van vorige week besluit ik "ach, wat zal het ook" en neem ik t grootste stukje van het halfje, 1/3pil dus ongeveer. Er ook nog bij. Ik voel me goed, dit spul staat er om bekend weinig headspace te hebben. Moet goedkomen. Ik zet een rustig muziekje op en ga lekker op mijn handoek liggen met mijn voeten in t water, wachtend op de eerste effecten.

18:30: Rond dit moment begin ik de eerste effecten te voelen. Ik begin me zweverig en gewichtloos te voelen, typische psychedellische comeup effecten die ik herken. Ook beginnen al snel de rimpels op het water een erg hypnotiserend chaotisch geheel te worden zonder dat ik er echt een vinger op kan leggen wat er nou echt veranderd is in mijn visie. Ik lach het van me af en ga weer liggen naar de bomen boven me starend. Langzaam komt alles een beetje tot leven maar het stelt allemaal niet heel veel voor.

18:45: Kut, etenstijd is geweest en het parkje begint vol te lopen met allerlei mensen. Twee jongens gaan met hun honden 10 meter verderop bij het water zitten en in mijn comeup voel ik me hier helemaal niet prettig bij. Ik staar een tijdje een beetje verward het parkje rond en besluit al snel mn spullen in te pakken en een ander plekje te zoeken. Ik ben onderhand echt wel een beetje aan t trippen maar t is echt nog mild en op de achtergrond. Ik krijg hetzelfde soort waan van al op mn piek zitten die ik op truffels ook heb en besluit maar een rondje door het parkje te lopen aangezien het toch allemaal heel erg meevalt. Eigenlijk laat ik me hier veel te makkelijk wegjagen en had ik gewoon even de comeup daar uit moeten zitten en daarna kijken hoe ik me voel, maar vertel dat maar aan jezelf als angst er langzaam in kruipt.

Ik vind gelukkig snel een bankje aan de andere kant van het riviertje naast een vrij verwilderd paadje een goeie 20 meter naast het grotere pad over het bruggetje. Bijna niemand komt hier en buiten wat geluid uit het parkje heb ik hier goed rust om te trippen.

19:00: Pff, een uur later en nog weinig inspirerende effecten naast wat milde geinige visuals, flinke bodyload ook wel weer. Ik pak mijn telefoon er bij en stuur een berichtje naar een grote psychedellische whatsapp groep dat die pillen echt geen 25mg zijn en het wel weer flink tegen lijkt te vallen. Hierna gebeurt er iets wat ik nog nooit mee heb gemaakt. Eigenlijk zonder enige aankondiging of opbouw raast mijn hele visie rondom mijn telefoon binnen een paar seconden vol geometrie en fractalen. Ik app iets in de trend van "Ho wacht ff, toch serieuze golven nu. Kom er later op terug" en ga weer offline om de trip over te laten nemen.

Het gaat nu echt absurd snel. Binnen minuten kan ik eigenlijik de wereld haast niet meer zien omdat alles om me heen zich op deelt in oneindige fractalen die zich om me heen strekken. De planten voor me golven hypnotiserend rond als een illustratie uit een sprookjeswereld. Het is ronduit misselijkmakend en de bodyload begint dreigend intens aan te voelen. Ook is er echt 0 onstpanning en lukt het niet lekker te gaan zitten en er aan over te geven, er is rare extreme stimulatie waardoor ik constant aan het draaien en verzitten ben. Ik begin nu zodanig diep hierin verdwaald te raken dat ik voor het eerst sinds mijn roekeloze eerste LSD ervaringen (op compleet onverwantwoorde doseringen) ik echt compleet de controle over mijn gedachten kwijt ben en me niet meer zeker voel over dat dit goed gaat aflopen. Ik weet echter wel dat het mentaal nooit al te diep kan gaan, ik veel zwaarder meegemaakt heb en zolang ik rustig en mindful blijf er echt niks mis zal gaan, maar het feit dat ik me er niet echt veilig meer bij voel zegt opzich genoeg.

Ik zoek even wat afleiding in de eerder genoemde groep. Ik zeg niks over niet lekker gaan omdat ik er geen aandacht aan wil geven en weet dat ik de trip wel weer om zal kunnen draaien als ik gewoon de intense golven uitrijd. Maar blijkbaar kom ik blijkbaar toch chaotisch genoeg over dat mensen door hebben dat t niet helemaal volgens plan gaat. Gelukkig is daar iemand die altijd erg alert is hierop en vaak steun bied aan mensen, die toevallig ook nog eens in dezelfde stad woont ondanks dat het best een klein stadje is. Ze stuurt me wat berichten over dat ik in controle ben en niet de drug, wat verdere lieve woorden en eindigt met dat het allemaal goed komt maar mocht ik me echt onveilig voelen ze binnen 10 minuten bij me kan zijn om me te helpen en veilig te houden. Ik twijfel er even over om te vragen of ze sws even langs wil komen ondanks dat ik denk dat het prima goed komt maar besluit het niet te doen omdat nieuwe mensen ontmoeten tijdens t trippen niet ideaal is. Wel brengt het weten dat mocht t fout gaan er een veilige backup is zodanig het gevoel van veiligheid terug dat ik langzaam de controle weer terugkrijg.

Over de visuals, naast dat ze ongelofelijk intens zijn, bij verre het meest intense wat ik meegemaakt heb buiten 80-90mg 2C-B (Omgerekend met nasale potentie) om zijn ze ook extreem uniek. Ze zijn vloeiend en natuurlijk zoals op truffels maar toch absurd geometrisch, fractaal en oneindig zoals LSD. Het heeft een sterk buitenaards wetenschappelijk gevoel, wat ook opviel was dat het erg veel zeshoekige fractalen waren?

19:30: Wanneer ik de controle over mn gedachten weer aardig terug heb maar toch nog echt de piek een beetje aan het uitzitten ben besluit ik maar even een rondje te gaan lopen om ergens anders afleiding door te hebben. Al snel na nog geen 50meter lopen komt de misselijkheid weer hard opzetten en besluit ik overgeven te forceren. Ik vind overgeven niet erg aan drugs en het lucht vaak zodanig op dat het echt het kantelpunt van oncomfortabele bodyload naar een rustiger prettig gevoel kan zijn. Het lucht echt op maar zorgt er wel voor dat ik toch de behoefte krijg terug te gaan naar het bankje en nog even te gaan zitten. In het korte paadje terug komt er nog een golf en geef ik nog een keer over. Ik lag een beetje om de absurditeit van de situatie. Net terug van een paniekerige peak kotsend een pad over lopen zwalken. Ik ga terug op het bankje zitten en begin me verspreid over een goed halfuur echt goed te voelen. Onderhand zijn ook de meest intense visuals over al is het nogsteeds ronduit chaotisch visueel.

19:45: Wanneer ik me dan uiteindelijk echt goed voel en de controle compleet terug heb ga ik een rondje lopen door het parkje. Ik loop van het ene plekje van het water naar het andere en ondek wat prachtige natuur. Ik zie een school baarsjes wat kleine aasvis opjagen rondom een lelieveld en ondertussen eenden vrolijk kwakend hun ding doen. Ik lach er om en ben gefascineerd door de natuur om me heen. Bij een stuk verderop bij een prachtig kommetje in een bocht van de rivier een Fuut (Wat een prachtige beesten zijn dat, echt een hoogtepuntje van de Nederlandse fauna. Zo elegant, zo efficient) op nog geen meter voor mn voeten meerdere keren onder duiken en met een visje bovenkomen. Ik kijk mijn ogen uit en geniet met volle teugen.

Opeens zie ik een grote kring met vrouwen op matjes op de grond liggen, ik ben diep verward over wat hier nou aan de hand is en loop als een malloot starend naar het rare tafereel er langs heen. Ik stuur er iets in de trend van "Wtf er liggen hier allemaal vrouwen in een kring op matjes op de grond, tf is dit nou weer voor raar ritueel?" en krijg het antwoord "Yoga lijkt me, maar een menopauze-uitstel ritueel is ook heel aannemelijk natuurlijk." Ik besef dat het natuurlijk gewoon yoga is maar vind de tweede optie zoveel hilarischer dat ik voor het leuk daar maar vanuit ga en schiet een minuut lang in semi-schaterlach.

Wanneer ik uiteindelijk terug bij mn fiets kom wil ik eigenlijk graag nog een rondje lopen maar besluit dit maar niet te doen omdat ik iedereen in het parkje al als een idioot heb aangestaard en uit het niets in schateren ben uitgebroken. Beetje absurd psychedellisch overdenken natuurlijk want nuchter boeit me dat echt niks en loop ik zo 10 rondjes door hetzelfde park als ik daar zin in heb, maarja, hoort erbij.

20:00: En dan komen we bij het tweede plan voor de trip wat ik gepland had. Op de fiets stappen en doelloos door het landschap dwalen en van de omgeving genieten. Dit is iets wat ik al lang graag een keer wilde proberen en me echt heel leuk leek. Ik geniet op en top van het prachtige landschap om me heen en kan heerlijk in gedachte verdwaald raken. Ik besluit na een ruime tijd nog eens langs het meer waar ik in eerste instantie heen wilde gaan te fietsen omdat dit vast heel mooi is aan dit spul. De zon begint onderhand langzaam richting de horizon te zakken en vanaf het fietspad bewonder ik een prachtig lichtspel van zonnenstralen die een mystische damp/mist laag op het meer in lichterlaaie zet. Wat een kleuren. Wat een pracht.

Uiteindelijk ga ik op zoek naar een plekje in de luwte om nog even een uurtje of twee te kunnen chillen en opnuchteren voor ik weer naar huis ga. Ik fiets onderhand over de dijk langs de ijssel dus zulke plekjes zijn hier niet heel makkelijk te vinden, maar ik heb er geen probleem mee want zeg nou eerlijk.... hoe kun je klagen over op een warme heerlijke zomeravond over de dijk fietsen en een prachtige rivier en landschap kunnen bewonderen. Uiteindelijk vind ik een plekje waar een fietspad het land in gaat langs de grote autoweg en er een heerlijk koel stukje gras omringd door bomen en de wal omhoog die naar de weg loopt. (zit hier wel zo'n 5 meter onder die weg) Het is niet het meest prachtige plekje en voelt een heel klein beetje sketchy, maar ik kan hier lekker koel in het gras omringd door bloemen en bomen zitten en niemand heeft hier last van een lekker muziekje op een goed volume. Ik zit hier ruim een uur, luister naar muziek, scroll een beetje door het heerlijke subreddit r/currentlytripping, en app met wat vrienden.

21:30: Eigenlijk had ik graag nog wat langer blijven zitten maar ik besef dat t wel eens snel donker kon worden en ik geen licht op mijn fiets heb, dus fiets langzaam naar huis. Omdat ik toch nog wel aardig aan het trippen ben fiets ik daarna nog een goeie driekwartier doelloos rondjes door de wijk en grotere wegen op en neer omdat ik zo niet thuis wil komen. Wanneer ik rond 22:30 thuis kom kom ik mn ouders net tegen als ze met de hond uitgaan dus kom ik er makkelijk vanaf, ik had eigenlijk verwacht dat de kans groot was ze het wel aan mn pupillen zouden zien en ik er maar gewoon eerlijk over zou zijn. Mijn ouders weten over mn gebruik en mn vader kan zich in enige zin wel vinden in de therapeutsiche effecten van psychedellica, en snapt wel dat ik het liever doe en misschien ook niet veel meer kwaad kan dan alcohol drinken, alleen wel met de vrij strenge ondertoon dat hij gewoon niet wil hebben dat het in zijn huis gebeurt (wat erg begrijpelijk is), hier zullen ze dus echt niet blij mee zijn maargoed, ik heb me netjes aan zijn regel gehouden en dan ga ik er niet meer over liegen. Dit keer heb ik echter geluk gehad, zo is het natuurlijk altijd beter. Ik neem een snelle koude douche en merk dat mn pupillen wel echt serieus groot zijn nog (terwijl ze de hele trip helemaal niet groot waren, vergis me daar altijd in maar met de comedown zijn ze toch altijd op t grootst. Snel ga ik mijn kamer in en zet ik slechts mijn galaxy projector op zn laagste helderheid aan zodat t waarschijnlijk niet opvalt als mn ouders binnen komen.

23:00: Ik chill lekker met een simpele humor netflix serie aan (brooklin nine nine) die ik graag kijk onder invloed van drugs, meestal alleen wiet, en geniet van een heerlijke warme bodyhigh. Er is nog opvallend veel high en zelfs wat visuals aan de hand na zeker 5 uur gezien de peak echt maar 1.5 uur op zn meest duurde. Net deze dag was eindelijk mijn bed binnen gekomen na weken lang op een matras op de grond slapen na een verhuizing aan het begin van de zomer. Voor het eerst in weken in een echt comfortabel zacht bed stappen in zon lekkere stoney comedown.... wow. Best een ervaring haha. Ik kijk nog een uurtje netflix en eet een halve zak chips leeg met wat serieuze comedown munchies.

Wel merk ik ook weer wat serieuze zij effecten die ik vorige week op de lage dosis ook had. Veel spiertrekkingen in mn borst en benen, eigenlijk constant en aardige onrust in mn kaak, niet echt klemmen maar toch wel serieuze spanning.

00:00: Ik ben nog klaarwakker en de euforie is nogsteeds geweldig, het begint erg te tintelen om een beetje DCK te nemen met de gedachte hoe heerlijk die zweverigheid hierbij zou zijn. Ik schud het in eerste instantie van me af omdat ik afgesproken heb met mezelf dit spul maximaal 1x per week te gebruiken en het nu 6 dagen geleden is. Daarna kom ik tot de conclusie "Prima, neem maar een sleutelpuntje DCK, maar dan is dat het voor deze week. Maak er een verantwoordelijke keuze van door nu een klein puntje te nemen terwijl je anders wel een paar lijntjes op een avond genomen zou hebben van het weekend" en word hier wel erg entoushiast over. Een klein puntje DCK dus en daardoor eingelijk mn wekelijkse DCK dosisje flink verminderd. Moet kunnen.

Ik zweef nog een uurtje of twee door netflix heen tot ik uit eindelijk het licht uit gooi. Slaap komt niet helemaal vanzelf aangezien DCK toch best heel lang duurt maar binnen een uurtje lukt het wel om in slaap te vallen. De volgende ochtend word ik vrij vermoeid wakker maar onderhand voel ik me weer vrij top.

Conclusie: Best heel interessant spul, vooral qua visuals echt heel fascnierend. Toch vind ik het niet echt het fijnste spul, veel zij-effecten, bij verre niet de euforie die psilocybine heeft, op veel momenten zelfs vrij dysforisch. Ook veel bijwerkingen zoals spiertrekkingen en kaakklemmen (vorige week wees ik dit maar gewoon af op placebo ofzo omdat het me stug leek op een triptamine maar ik kan nu toch echt wel met zekerheid zeggen dat deze twee echte bijwerkingen zijn van dit spul). Leuk middeltje en ik zal er vast nog wel eens wat mee proberen, maar in vergelijking met andere tripmiddelen is de gehele ervaring vrij matig.

Tomorrowneverknows

Experimenterende gebruiker
Je tripreport komt als geroepen zeg! Morgen staat voor mij m’n eerste solo 4-HO-MET trip op de planning en al ik jouw ervaring zo lees doe ik het beter niet ‘s avonds pas (zoals eigenlijk de bedoeling) ivm slaap.. thanks voor de tip! 😛

AnoNexus

Belezen gebruiker
Ah, heel fijn! Moet wel zeggen dat ik van meerdere mensen te horen kreeg dat t juist extreem kort duurt en makkelijk om na een paar uur te slapen is, dus de kans bestaat best dat het voor jou geen probleem is. Maar weinig slaap is nooit fijn dus een beetje extra voorzichtig zijn kan nooit kwaad.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Doorgaans kun je niet echt slapen zo lang de psychedelische effecten voortduren, nee. Bij 4-HO-MET kan dat wel 6 uur duren. Daarna is het ook nog mogelijk om wat slapeloosheid te ervaren.

Een goede gewoonte is om de dag na de trip ook vrij te houden zodat je niet onder tijdsdruk komt te staan om snel uitgetript te raken :wink:

AnoNexus

Belezen gebruiker
Dat is waar, maar vorige week op deze lage dosering heb ik tot 7 uur s'ochtends niet kunnen slapen na om 11 uur het pilletje te hebben genomen en het toen maar opgegeven en met de nieuwe dag begonnen. Dat vond ik zelf wel vrij uitzonderlijk.

Doe zelf meestal ook wel de dag na de trip vrijhouden, maar t is toch wel vrij lastig als je op het moment dat de rest van de mensen in huis wakker worden zelf nog niet geslapen hebt en met een half trippende kop en nog vrij grote pupillen door huis heen loopt haha.

Nystagmus

Experimenterende gebruiker
Ik zou met de pellets ook even langs het testcentrum gaan. De vendor die 25mg pellets verkoopt staat bekend om de hoeveelheid actieve stof iets te overdrijven.

AnoNexus

Belezen gebruiker
Zoals ik al zei trek ik dit dus ook echt in twijfel, heb alleen nog maar een pilletje over dus ga daar natuurlijk niet mee naar het testcentrum.

Bovenaan