• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

300ug 1cP-MiPla trip-report

Fried Rice

Bewuste gebruiker
Goedemiddag allemaal,
Ik heb besloten dat het vandaag 'n mooie dag is om de geplande 300ug solo tripreport te doen, en naar het bos te gaan.
Het is nu 13:08, en heb de 1cP-MiPla op mn tong gelegd op 13:05.IMG_20241028_130627.jpg
Ik ben van plan om 30 tot 40 minuutjes te wachten, en dan begin ik langzaam naar het bos te lopen.
Om even een beeld te schetsen, ik had 2 maanden geleden al besloten deze trip te doen.
Ik heb duizenden goede herinneringen in dit bos meegemaakt, en dit is het enige stukje "echt bos" wat ik weet in de buurt.
Ik heb wellis gelezen dat mensen slecht gingen op zegels met "bittere smaak", nou weet ik niet of dit ook zo'n badge is.
Laten we hopen van niet.🫣
----

13:05: Eindelijk, lang gewacht om weer 'n keer te trippen. De zegel heeft een hele lichte aard-achtige smaak.
Ik zit nu nog even te Netflixen, Top Boy op precies te zijn.
13:41: Ik besluit me goed aan te kleden want het is een vrij grijze dag. 'n T-shirt, hoodie en jas moet genoeg zijn denk ik.
Verder neem ik nog 2 mandarijntjes mee om te proberen tijdens de trip, n jointje, en een fles water. De zegels zitten nogsteeds onder m'n tong.
Tot mijn verbazing stippelt het ineens (op buienradar stond hele dag droog).
Ik besluit toch alvast te gaan wandelen, want ik heb nog wel even te gaan.
Bij elkaar in totaal heb ik een wandeling van 10.6 kilometers gepland, zo'n 2-2,5 uurtjes rustig tempo wandelen.
Dat is vanaf mijn huis, dwars door m'n dorp heen, naar het volgende dorp 't ("echte") bos in en terug (dus niet het rondje door 't bos meegeteld).
Als het moet kan ik altijd nog aftakken, en omkeren.
14:10: Ik loop net het dorp in, en begin m'n jointje aan te steken. Nog geen voelbaar effect, misschien dat dit de kickstart geeft.

14:35: Ik loop langs allemaal plekken met bepaalde herinneringen van vroeger waar ik hing of veel verkocht, en dit doet mij wel aan het denken. Weet nou niet of dit door de LSD komt of niet. Nog geen enkel visuele effecten gehad.
Ik zit nu op de 1,54 kilometer, met 2700 stappen in 20 minuten. Over zo'n kwartiertje kom ik het echt bos-gedeelte in.

Dit bos bestaat uit 3 of 4 bossen langs elkaar, met iedere bos 'n afgelegen zandpad. Elk bos heeft z'n eigen paden, namen en herkenpunten.
In het eerste bos heb ik zo'n 7-8 jaar iedere vrijdag dingen gedaan met de scouting. Ik ken deze bossen nog uit mijn hoofd, al weet ik niet hoe het er nu uit ziet.
De 2e, derde en vierde bossen waren voor gevorderden, en dus voor de leiding en 18+.
In een van deze bossen staat een natuurlijk gegroeide (wat wij noemde) heksencirkel (bomen in een precieze cirkel).

14:50: Aangekomen in het eerste bos begin in het warm te krijgen, en de kleuren worden wat intenser. Met het geluid van door de bladeren lopen klinkt wat "raar".
Ik sta nu midden in het bos in het eerste open gedeelte. Waar vroeger allemaal loop-paden waren door spelende kinderen, zie ik nu een dichtgegroeid stuk bos, met alleen de hoofdwegen nog zichtbaar.

Triest beeld, om na te denken hoeveel tijd ik in dit bos heb doorgebracht als kind, waarbij ik toen nog niet stil stond bij het feit dat ik nu met die herinneringen hier zou rondlopen.
Ik begin weer met een stukje lopen.
15:13: Ik voel de eerste merkbare effecten opkomen, het lijkt niet heel visueel.
Ik ben een afgelegen stuk ingelopen en besluit om nog een jointje te draaien. Tijdens het zoeken naar een plek kom ik op meerdere grote plekken omgewoeld mos tegen, sporen van zwijnen.
Ik ben tegen een boom aan gaan zitten en gaan genieten. Op dit punt ben ik alleen, met de natuur, dieren en mooie (blauwe) paddenstoelen.IMG_20241028_152301.jpg

Ook kom ik een mooie (volg is mij, corrigeer mij als ik het fout heb) een elfenbank(je) tegen.
15:35: Nu ik m'n jointje heb aangestoken begin ik wat ambient muziek op te zetten, en hier verdwijn ik in m'n gedachtes en herinneringen. Soort herinneringen verwerken i guess.
Ik sta op met een natte broek, en begin verder te lopen, terug naar de bekende wereld.

15:55: Ik ben op een bankje tussen bos 3 en 4 gaan zitten, en kom een aardige man tegen met een prachtige Mechelse herder.
Ik heb nu 4.3 km gelopen, en probeer nu dit verhaal een beetje logisch in elkaar te zetten.
Tijdens het op volgorde zetten geniet ik van het bos om me heen, de wind, alle verkleurde blaadjes, en de vogels.

16:20: Ik besluit om verder te lopen, langzaam richting m'n eigen dorp. Ik besluit een andere terugweg te nemen.
Ik zit ongeveer op de helft van de tocht, en begin mn mandarijntjes te pellen. De smaak is genieten, zo zoet.
Ik kom een aantal bomen tegen waar dingen in staan gekerft, zoals "1970", en relatie-dingen (p hartje m bijvoorbeeld).
Blijkbaar echt een dingetje van vroeger, want ik zie nooit vers gekerfde dingen in bomen.

De zon gaat over 'n half uurtje langzaam zakken en de lucht kleur mooi goud.
Ik loop over een zandpad langs fee-houders onderweg terug naar huis.
Op de weg terug stel ik mezelf de vraag:
"wat had ik verwacht bij deze 300ug trip?".

Het kan misschien deze MiPla analoog zijn, maar ik had wel enig visuele veranderingen verwacht (patronen en of dingen zien ademen).
Het is nu 4 uur na inname en bij al mijn vorige keren met (1p)LSD zag ik wel dingen ademen, en of vervormen. Dat lijkt vandaag niet het geval. Er is geen sprake van enige uppers, en of remmers.
Wel is er sprake van de halfwaarde-tijd van de benzo die ik gister nam, maar dat zou het visuele niet kunnen moeten remmen.
Verder ervaar ik ook geen typische "bodyload" gevoel van LSD. Wat ik wel ervaar is dat de kleuren levendiger zijn.

Het begint te stippelen en ineens:
IMG_20241028_165909.jpg
Een dubbele 🌈, morgen geluk?
17:30: Ik ben bijna weer thuis aangekomen van 'n tocht van uiteindelijk 11,3km in 4,5 uur, nogal rustig gelopen dus.
De zon is bijna onder, dat betekent bijna einde report. Het was 'n prachtige dag, ik heb genoten.
Ik ben vrijwel zeker dat ik vanaf nu alleen maar na-werkingen ga krijgen, dus kan ik jullie alleen daar nog mee op de hoogte houden.

19:20: Verder is de conclusie dat MiPla bij mij totaal niet visueel is geweest, en dit of een laag-gedosseerde badge was. Ik kijk uit naar de volgende LSD trip. Gegroet.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je zou wel iets meer verwachten van zo'n dosering inderdaad!
Ik heb zelf één keer MiPLA genomen, 200 microgram, en daar voelde ik wel echt iets van. Niet per se heel indrukwekkende visuals: alleen wat bewegende schaduwen en verhoogde kleurtjes. Maar wel wat.

Fried Rice

Bewuste gebruiker
wat is je mooiste jeugd herinnering aan het bos?
Veeeel uren daar meegemaakt, maar ik denk dat levend Stratego toch wel een van de leukste dingen was om als groep te doen. Ik was niet echt diegene die meedeed met het spel als ik er naar terug denk, maar meer aan het genieten van het bos en de dag zelf.

Ik heb om eerlijk te zijn sinds die tijd geen spelende en rennende kinderen in bossen gezien, de generatie is veranderd en vele vinden het raar om te spelen in 't bos.

Persoonlijk kom ik erg tot rust wanneer ik 'n echt stuk bos inloop, en weet dat ik alleen ben. Stukje angst in deze kromme sociale wereld.
Wij mensen moeten meer genieten in het bos, ipv scrollen op het internet. Wordt weer 'n keer ff een met de natuur.

StraatPiraat

Badass junkie
Veeeel uren daar meegemaakt, maar ik denk dat levend Stratego toch wel een van de leukste dingen was om als groep te doen. Ik was echt diegene die meedeed met het spel als ik er naar terug denk, maar meer aan het genieten van het bos en de dag zelf.

Ik heb om eerlijk te zijn sinds die tijd geen spelende en rennende kinderen in bossen gezien, de generatie is veranderd en vele vinden het raar om te spelen in 't bos.

Persoonlijk kom ik erg tot rust wanneer ik 'n echt stuk bos inloop, en weet dat ik alleen ben. Stukje angst in deze kromme sociale wereld.
Wauw dit brengt mij terug naar volleybalkamp toen ik 11 was ofzo. Levend stratego in het donker was zoooo gaaf!!

Fried Rice

Bewuste gebruiker
Je gebruikt normaal gesproken elke dag rc benzos, toch?
Niet elke dag, maar wanneer ik zelf denk dat ik het echt nodig heb, laatste was bijv. eergister.
dat dit wel een rol heeft gespeeld.
Het duurt wel even voordat dat uit je bloed is.
Klopt inderdaad met de halfwaarde-tijd, echter zou de benzo's het effect van de LSD moeten onderdrukken, en niet moeten laten verdwijnen. Het zou kunnen dat er wat onderdrukking was, maar echte LSD effecten zoals dingen die gaan ademen, schaduwen of patronen waren d'r niet. Volg is mij heb ik dat al vaker bij deze vendor gehad met die rc's LSD. Beter gewoon echte halen, en of 1p.

Ik denk eerder dat het of onder gedoseerd, of dat die bepaalde analoog niet visueel is.

djiego

Badass junkie
Heerlijk de natuur in. En dan beetje uitkienen dat je niet net iets te hard tript en de omgeving niet goed genoeg meer herkent :grin:

En dan maar hopen dat bij terugkeer in je dorp een of andere bekende of buur een gesprek met je gaat aanknopen ^^

Wat de benzo betreft.. Als ik de nacht voor een trip een benzo heb gebruikt beïnvloedt dat het visuele aspect van de trip bij mij in ieder geval altijd enorm.. Haast rechtevenredig verband in dat aspect tussen die twee. Het is niet voor niets een potente tripkiller..

Fried Rice

Bewuste gebruiker
Het is niet voor niets een potente tripkiller..
Mij is dus altijd verteld dat benzo's als tripkiller alleen werkt voor de onrust die je hebt, en of angstig bent. Ik denk niet dat benzo's het visuele "ademen effect", en of bad gaan van LSD in z'n piek kan elimineren, alleen onderdrukken

djiego

Badass junkie
Mij is dus altijd verteld dat benzo's als tripkiller alleen werkt voor de onrust die je hebt, en of angstig bent. Ik denk niet dat benzo's het visuele "ademen effect", en of bad gaan van LSD in z'n piek kan elimineren, alleen onderdrukken

Uiteraard is het afhankelijk van dosis van beiden, maar dat klopt niet in mijn ervaring. Etizolam als bijvoorbeeld is een heel potente tripkiller (met 1P althans) en al heb ik het niet vaak hoeven gebruiken, heeft me een paar keren uit een trip gehaald die niet lekker ging om verschillende redenen. Ik kan me een keer echt midpeak herinneren, dacht 150-175ug, voor mij een dosis waar ik (nuchter mind you) echt hard aan het trippen ben, wat betekent dat we het niet over 'ademen' hebben maar full blown hallucineren en een behoorlijk diepe psychedelische ervaring met bijbehorende volatiele emotionele gemoedstoestand waarbij het belangrijk is kalm en geaard tussen de mentale bestemmingen en gebeurtenissen te laveren.

Het was overigens allesbehalve een prettige ervaring, maar ik zag die prachtige visuele wereld letterlijk om me heen letterlijk afbrokkelen en afgebouwd worden, samen met het afremmen van mijn emotionele gemoedstoestand die op dat moment door onvoorziene oorzaak skyrocket was en niet meer te reguleren was cq ik was er klaar mee (ja 'bad' in de volksmond kun je zeggen); vanaf een half uur onder de tong tot minder dan een uur was ik er vrijwel helemaal uit: Emotioneel, psychedelisch, visueel. Zeg maar 80%. Dacht 1,5 gram etizolam als ik me goed herinner. Dus ook zeker geen megadosis. (zonder tolerantie). Dus super effectief bij deze dosissen, voor mij in ieder geval. Het breekt de trip echt letterlijk af.

Bij hogere dossisen LSD kan ik me voorstellen dat het onderdukkend effect minder effectief zal zijn, daar heb ik geen ervaring mee.

Dus als je het alleen over een 'adem effect' hebt, wat voor mij duidt op een (zeer) lichte visuele trip.. dat zal zo weg zijn verwacht ik en je bent binnen no time terug naar baseline. Maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je dan uberhaupt een benzo nodig hebt. Je bent kennelijk niet echt aan het trippen in dat geval, dus bad gaan lijkt me vreemd. Als dat wel zo is, moet je je afvragen waarom dat zo is en of psychedelics op dat moment een goed idee was of er andere factoren (drugs of mentale setting) in het spel waren.

Als ik LSD gebruik na met een benzo geslapen te hebben, wat soms wel eens gebeurt, heb ik eigenlijk de volgende dag precies dat: een milde geen visuele trip in een inderdaad wat 'ademende' licht floaty state. Waarbij ik overigens wel nog steeds heerlijk gegrond kan zijn in een objectief reflecterende mentale staat. Met een laagje sedatie (je bent je daar ook echt heel duidelijk bewust van als je normaal nuchter tript) en dus ook zonder de energetische volatiliteit of enorme euforie. Als je dan toch nog iets van een trip wilt hebben moet je een veel grotere hoeveelheid LSD (dan normaal) nemen, of beter gezegd, verspillen, waarbij je in mijn ervaring toch niet in een echte pure trip zal komen, dus gewoon zonde. Gewoon lekker laten en genieten van een milde zachtaardige, oppervlakkige trip.

Als je LSD in al haar pure pracht, kracht en magie wilt ervaren is en blijft het allerbeste recept:

Volledig nuchter (en ja daar horen dus ook de 'gewone' drugs bij (alcohol, caffeine, thc) ,zowel mentaal als lichamelijk uitgerust, gezond gevoed en met een emotioneel geaard en gebalanceerd startpunt en ruimte.

Bovenaan