3-fa

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Helaas weinig topics over 3-FA in het algemeen dus ik hoop hier genoeg info te krijgen. Ik heb wat vragen m.b.t 3-FA. Heb het zo'n enkele maanden geleden gekocht van een bekende vendor maar nog geen kans gezien om het te gebruiken tot aan nu (wil het volgende week gebruiken ivm met mijn mdma pauze). Het kwam binnen en het was best wel nat/plakkerig. Ik heb toen alles in een bakje gedaan en op de verwarming gelegd en de hele tijd gesneden en gemengd met een pasje. Uiteindelijk was het kurkdroog.
- Is het nog bruikbaar en voel ik nog effecten of is door de warmte de bruikbaarheid verloren gegaan?
- Ik wil het in eerste instantie met een capsule slikken. Wat is een goede orale-dosis dat ik een uurtje of 5-6 veel energie heb op het technofeest zonder bij te hoeven nemen? Op psychonautwiki is 70+mg heavy dosis maar ik lees hier op het forum ook dingen van mensen die op 150-200 zitten.
- Stel ik zit er net niet lekker in dan overweeg ik om nog een sleutelpunt bij te pakken halverwege. Hoe is jullie ervaring met 3-fa snuiven en aan welke dosis zou ik hier moeten denken?

Lysergine

Bewuste gebruiker
Ik heb toen alles in een bakje gedaan en op de verwarming gelegd en de hele tijd gesneden en gemengd met een pasje.
Maak je geen zorgen; de warmte van je verwarming is niet voldoende om je 3-FA aan te tasten.

Wat betreft orale doseringen: ruim drie jaar geleden nam ik 30 mg oraal van een batch dat destijds in omloop was. Hoe de kwaliteit vandaag de dag is, weet ik niet, maar het is altijd goed om te titreren op geleide van het effect. Probeer het een paar keer uit vóór je technofeest, speel een beetje met de dosering en bouw het eventueel rustig op. Titreren is bij nasale inname makkelijker dan bij orale inname.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Maak je geen zorgen; de warmte van je verwarming is niet voldoende om je 3-FA aan te tasten.

Wat betreft orale doseringen: ruim drie jaar geleden nam ik 30 mg oraal van een batch dat destijds in omloop was. Hoe de kwaliteit vandaag de dag is, weet ik niet, maar het is altijd goed om te titreren op geleide van het effect. Probeer het een paar keer uit vóór je technofeest, speel een beetje met de dosering en bouw het eventueel rustig op. Titreren is bij nasale inname makkelijker dan bij orale inname.
Het is wel een elektriciteits kachel dus die dingen worden aardig heet of hoef ik me alsnog geen zorgen te maken?

Lysergine

Bewuste gebruiker
Het is wel een elektriciteits kachel dus die dingen worden aardig heet of hoef ik me alsnog geen zorgen te maken?
Lijkt me geen probleem. Zolang je 3-FA niet smelt, kan het wel wat hebben. Als je het verwarmt tot grofweg tussen 60-100 graden C, zullen de meeste volatiele oplosmiddelen verdampen. Ik zou het bijvoorbeeld niet in de oven op 250 graden C zetten (of drogen met een gasbrander).

d22wth

Newbie
Helaas weinig topics over 3-FA in het algemeen dus ik hoop hier genoeg info te krijgen. Ik heb wat vragen m.b.t 3-FA. Heb het zo'n enkele maanden geleden gekocht van een bekende vendor maar nog geen kans gezien om het te gebruiken tot aan nu (wil het volgende week gebruiken ivm met mijn mdma pauze). Het kwam binnen en het was best wel nat/plakkerig. Ik heb toen alles in een bakje gedaan en op de verwarming gelegd en de hele tijd gesneden en gemengd met een pasje. Uiteindelijk was het kurkdroog.
- Is het nog bruikbaar en voel ik nog effecten of is door de warmte de bruikbaarheid verloren gegaan?
- Ik wil het in eerste instantie met een capsule slikken. Wat is een goede orale-dosis dat ik een uurtje of 5-6 veel energie heb op het technofeest zonder bij te hoeven nemen? Op psychonautwiki is 70+mg heavy dosis maar ik lees hier op het forum ook dingen van mensen die op 150-200 zitten.
- Stel ik zit er net niet lekker in dan overweeg ik om nog een sleutelpunt bij te pakken halverwege. Hoe is jullie ervaring met 3-fa snuiven en aan welke dosis zou ik hier moeten denken?

Ik heb 3-FA vandaag binnengekregen en ongeveer 30min geleden gesnoven, twee kleine sleutelpuntjes.
Bruikbaar moet het zeker zijn, die van mij kwam aardig brokkerig binnen, dat is wel normaal.

Ik heb zelf al heel veel middelen geprobeerd/afgevinkt maar mijn ervaring tot nu toe met 3-FA is goed.
Het voelt helder aan, het geeft mij alertheid en head high maar daardoor ook juist een soort kalmte!

LeoFla

Experimenterende gebruiker
Ik heb 3-FA vandaag binnengekregen en ongeveer 30min geleden gesnoven, twee kleine sleutelpuntjes.
Bruikbaar moet het zeker zijn, die van mij kwam aardig brokkerig binnen, dat is wel normaal.

Ik heb zelf al heel veel middelen geprobeerd/afgevinkt maar mijn ervaring tot nu toe met 3-FA is goed.
Het voelt helder aan, het geeft mij alertheid en head high maar daardoor ook juist een soort kalmte!
Hoe zou je het vergelijken met 2-FMA?

KoningToto

Bewuste gebruiker
Vorig weekend zaterdagmiddag 100mg 3-fa geslikt en 2 uur langer nog eens 100mg. Moest zeggen dat ik er wel een klein beetje opgejaagd van werd, met de nadruk op een klein beetje.

Ter referentie: coke gebruik ik niet meer want daar word ik veel te onrustig van. Kan dus stellen dat ik er wat gevoelig voor ben.

Het effect vond ik trouwens prettig! En samen met een g'tje zelfs heerlijk.

MR_CHIP

Badass junkie
Vorig weekend zaterdagmiddag 100mg 3-fa geslikt en 2 uur langer nog eens 100mg. Moest zeggen dat ik er wel een klein beetje opgejaagd van werd, met de nadruk op een klein beetje.

Ter referentie: coke gebruik ik niet meer want daar word ik veel te onrustig van. Kan dus stellen dat ik er wat gevoelig voor ben.

Het effect vond ik trouwens prettig! En samen met een g'tje zelfs heerlijk.
dat klinkt goed

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
3-fa met alcohol is wel echt heerlijk.
Sowieso zijn amfetamine met alcohol echt heerlijk maar wel veel schadelijker :P

d22wth

Newbie
Hoe zou je het vergelijken met 2-FMA?
Ik heb beiden gesnoven, 2-FMA is heel scherp in de neus, brand goed weg, maar dat merk je ook in het effect, ik heb daarmee een korte rush van 30 tot maximaal 60 minuten, krijg er meer energie van en merk wel dat ik het erg warm krijg. Lekker te combineren met alcohol of keta als je wat minder vaag wilt zijn.

3-FA daarintegen is niet (of veeel minder) scherp in de neus en geeft mij een langere rush die wat kalmer aanvoelt maar wel een veel; betere headhigh geeft, je bent helder. Met 2-FMA ben ik wat opgejaagder/drukker.

Beiden zijn echt wel middelen om niet met lijnen te nemen, iig ik zelf kan met een puntje al genoeg voelen van beiden.

LeoFla

Experimenterende gebruiker
Ik heb beiden gesnoven, 2-FMA is heel scherp in de neus, brand goed weg, maar dat merk je ook in het effect, ik heb daarmee een korte rush van 30 tot maximaal 60 minuten, krijg er meer energie van en merk wel dat ik het erg warm krijg. Lekker te combineren met alcohol of keta als je wat minder vaag wilt zijn.

3-FA daarintegen is niet (of veeel minder) scherp in de neus en geeft mij een langere rush die wat kalmer aanvoelt maar wel een veel; betere headhigh geeft, je bent helder. Met 2-FMA ben ik wat opgejaagder/drukker.

Beiden zijn echt wel middelen om niet met lijnen te nemen, iig ik zelf kan met een puntje al genoeg voelen van beiden.
Ja I'll stick to 3fa denk ik dan

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ja dit is ook mijn ervaring met 3-FA. Ik vond het een heel heldere stimulant. Ik had bijna niet door dat ik onder invloed was. Daarmee misschien juist geschikt voor een feestje, als je bijvoorbeeld geen zin hebt om heel erg onder invloed over te komen.

mitchieee

Wijs gebruiker
Kijk op pschonaut wikki voor jou dosering , heerlijk spul is het zeker’ snuiven klapt m harder binnen als slikken’ maar beide een heerlijk effect

Met de aanstaande RC-ban in het vooruitzicht heb ik dit pas ook maar eens uitgeprobeerd. Ik had 2-FA besteld, maar kon dit er gratis bij krijgen. De eerste keer had ik een bommetje van 50mg genomen. En dat werkte echt goed en net zoals ik verwacht had. Het duurde wel een uur voordat het werkte, terwijl 2-FA al na een kwartier werkte. Ik kreeg energie, maar het was ook euforisch en mijn stemming verbeterde er echt wel door. Ik was alleen thuis, maar had wel echt zin om sociaal te praten met mensen. Het duurde iets langer dan 2-FA, ik denk een uur of 3 totaal. Maar ik heb echt een heerlijke middag gehad. Dus ik was heel positief over deze RC.

Een kleine 3 weken later was ik op zaterdagavond alleen thuis en wilde ik het weer nemen. Ik nam aan het begin van de avond een bommetje van 70mg. De eerste keer had ik 50mg, dus ik verwachtte dat het effect van toen nog groter zou zijn. Maar ik merkte er echt niks van? Na een kleine 2 uur heb ik toen nog een bommetje van 60mg genomen. Totaal had ik dus 130mg op. Maar nog steeds voelde ik echt helemaal niks. Dat had ik totaal niet zien aankomen na die eerste ervaring. Dus ik heb gewoon wat tv gekeken en ik ben maar gewoon op tijd naar bed gegaan.

Ik weet dus niet echt goed wat ik er nou van moet vinden. De eerste keer was het echt leuk, maar ik snap niet waarom het de tweede keer niks deed. Al lees ik hier dus dat @Neo-Shulginist het ook een hele heldere stimulant vond en amper merkte dat hij onder invloed was. Maar ik merkte zelfs geen kleine stimulatie. Ik twijfel ook nog of ik het binnenkort nog een kans ga geven, of dat ik het gewoon hierbij laat.

Geldt voor 3fa geen tolerantie
Wat slik je nog meer qua eventuele medicatie

Er zat bijna 3 weken tussen en volgens Psychonautwiki zit je na 7-10 dagen weer op baseline niveau.
Ik slik verder nog wel Wellbutrin. Dat zou misschien wel kunnen dat het daardoor minder effect heeft. Want dat werkt ook op dopamine en noradrenaline. Al merk ik dat verder eigenlijk nooit echt dat ik daardoor minder effect heb ofzo. Want de eerste keer en bij beide keren 2-FA werkte het wel gewoon.

MR_CHIP

Badass junkie
Er zat bijna 3 weken tussen en volgens Psychonautwiki zit je na 7-10 dagen weer op baseline niveau.
Ik slik verder nog wel Wellbutrin. Dat zou misschien wel kunnen dat het daardoor minder effect heeft. Want dat werkt ook op dopamine en noradrenaline. Al merk ik dat verder eigenlijk nooit echt dat ik daardoor minder effect heb ofzo. Want de eerste keer en bij beide keren 2-FA werkte het wel gewoon.
Wellbutrin werkt ook op dopamine dus kruis tolerantie

Kordie

DF-koning
Ligt ook aan wanneer je de medicatie neemt denk ik

Is zoiets niet te vergelijken met hoe je het inneemt?

Als ik een lijntje en een glas alcohol neem (ok, geen combi die je moet opvolgen) dan werkt iets ook heel anders.
Of dat met medicijnen ook zo is dat weet ik niet. Maar kan het me wel voorstellen als je het inderdaad kort na elkaar gebruikt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja maar goed, dan had ik dat de andere keer en met andere middelen ook gehad lijkt me toch🤔
Nouja je bent je receptoren wel een beetje aan het overladen. De eerste keer had je nog wel wat capaciteit over. Maar in de twee weken ertussen is er te weinig tijd om goed te herstellen, en bovendien ben je in de tussentijd ook steeds bezig om de receptoren extra te prikkelen. Dus ik vind het niet zo gek dat je de tweede keer maar weinig voelde.

Nouja je bent je receptoren wel een beetje aan het overladen. De eerste keer had je nog wel wat capaciteit over. Maar in de twee weken ertussen is er te weinig tijd om goed te herstellen, en bovendien ben je in de tussentijd ook steeds bezig om de receptoren extra te prikkelen. Dus ik vind het niet zo gek dat je de tweede keer maar weinig voelde.

Nouja het waren bijna 3 weken en in die tussentijd heb ik verder niks gebruikt.
Dus dan is het toch wel apart. Want na 7-10 dagen is je tolerantie weer op baseline. Daar zat ik ruim boven dus.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nouja het waren bijna 3 weken en in die tussentijd heb ik verder niks gebruikt.
Dus dan is het toch wel apart. Want na 7-10 dagen is je tolerantie weer op baseline. Daar zat ik ruim boven dus.
Die 7-10 dagen lijkt me nogal een onderschatting. In wetenschappelijke literatuur wordt er eerder vanuit gegaan dat zoiets 6 weken duurt. En ook daar is discussie over of het niet te kort is om aan te nemen dat alles daarna hetzelfde zal blijven.

Die 7-10 dagen lijkt me nogal een onderschatting. In wetenschappelijke literatuur wordt er eerder vanuit gegaan dat zoiets 6 weken duurt. En ook daar is discussie over of het niet te kort is om aan te nemen dat alles daarna hetzelfde zal blijven.

Oke dat vind ik nog best lang aangezien het niet echt op je serotonine werkt zoals mdma.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nouja serotonine is natuurlijk nog langer met aanbevolen 12 weken pauze ertussen om te herstellen. Dacht dat dat met dopamine/noradrenaline wel een stuk sneller was.
Ja bij MDMA is een harm-reductiontip de norm geworden. Eigenlijk is het bij middelen zoals speed en cocaïne ook nodig om minstens drie maanden pauze te houden tussen gebruiksmomenten. Die tip heeft niet zoveel te maken met serotonine alleen, maar veel meer met de impact van stimulerende middelen op de hersenchemie.

Daarnaast een fun fact wat veel mensen niet weten: cocaïne trigger de serotonine heropnamepomp een stuk sterker dan MDMA.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ja bij MDMA is een harm-reductiontip de norm geworden. Eigenlijk is het bij middelen zoals speed en cocaïne ook nodig om minstens drie maanden pauze te houden tussen gebruiksmomenten. Die tip heeft niet zoveel te maken met serotonine alleen, maar veel meer met de impact van stimulerende middelen op de hersenchemie.

Daarnaast een fun fact wat veel mensen niet weten: cocaïne trigger de serotonine heropnamepomp een stuk sterker dan MDMA.
Hm bedoel je dan dat het af en toe gebruik van cocaïne de ervaring van middelen als
MDMA degradeert?

over het gebruik van cocaïne, ervaar ik echt 0 serotonerge effecten😆

Stiekem

Newbie
NEP in poedervariant is heerlijk te roken of te chinezen. Komt dan zelf iets minder hevig aan vind ik, meer mellow. Want zo een halve NEP slikken vind ik altijd erg sterk. Let op, die blauwe NEP pillen zijn niet te roken, die verbranden als je ze verkruimelt. Je moet het poeder hebben, zo wat kristallig, en gewoon onder een lepel verpulveren, theelichtje zetten, en heerlijk chinezen. Vind ik enigste leuke manier om NEP te gebruiken, anders word ik er té energiek van.

Ik heb nu ook 3FA geprobeerd, ruikt en smaakt en snuift zoals speed, en ik vind het dus heerlijk. Het is veel minder heftig dan NEP. Maar ik vroeg me af; kan je 3FA in poedervorm ook gewoon roken of chinezen? Iemand ervaring mee?

OtherShore

Badass junkie
kan je 3FA in poedervorm ook gewoon roken of chinezen? Iemand ervaring mee?
Ja:
3-FA is zo ver ik weet de enigste gefluoreerde amfetamine die en niet direct verbrand (bijna niet te verbranden zelfs, je kan het zelfs gewoon direct in het vuur houden), en is de enigste voor mij bekende gefluoreerde amfetamine die potenter (lijkt) te zijn. De rush was in ieder geval sterker met 12mg gerookt dan 50mg nasaal.

Bovenaan