• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1P LSD 24/4/2024

N3V5

Newbie
Afgelopen woensdag nacht heb ik een zegeltje van 150 genomen.

Dit was niet de eerste keer. Een week of 8 geleden heb ik dit ook al eens gedaan met een goede vriend. Vooraf hebben we samen aardig wat bier zitten drinken en samen een kleine 2.5 gram coke zitten snuiven (uiteindelijk in 3 dagen iets meer dan 5 gram weg zitten tikken &en geloof ik een tankje 0f 5 aan lachgas. Dat sloeg dus helemaal nergens op). Dat begon rond 11.uur ’s ochtends. Ik denk dat wij na het avond eten met de zegels zijn begonnen. Met tussenpozen zijn we uitgekomen op 1,5 (a 150) zegel p.p. Mijn vriend zat er goed in. “Die begreep het allemaal in een keer”. Ik vond het ook wel lache. Veel visuele gekkigheid. Hoofden vervormden op tv, het gevoel in mij lichaam was redelijk intens. Ik voelde het en het klopte. Was gek en leuk.

Grappig en zeker voor herhaling vatbaar, maar dan op de juiste manier. Niet zoveel drinken (bier) en niet snuiven. Ik weet dat dat niet helpt of sterker nog: afremt (of nadelige effecten kan hebben).

Woensdag avond, even na 23.30 dacht ik na een paar biertjes: ik voel me goed, ik heb de aankomend 2 dagen niets te doen, doe eens gek. Een hele zegel onder m’n tong gelegd. Na een minuut of 20 weg zitten kauwen en doorgeslikt. Vooraf gedurende de avond 4 gladiatoren en na het zegeltje nog 2 blikjes Heineken. Eerst nog even Shownieuws, de herhaling van VI gekeken en toen begon het. Licht visueel, mijn vinyl vloer in de wc was net een caleidoscoop, grappig. Lekker relaxed techno setje opgezet en licht liggen spacen. Omdat ik niet zo lekker zat/lag op de bak ben ik op mijn vloerkleed gaan liggen, paar minuutjes denk ik, was lekker. Toen dacht ik: ik zet ff youtube op, op mijn tv met een visueel LSD filmpje, dat was echt heel intens, maar mooi. Bloemen (mandala achtig), kleuren, en super chille muziek. Ik was chill en kon het ook allemaal prima over mij heen laten gaan. Na tussen ongeveer 01.00 en 05.00 uur naar m’n tv te liggen turen was ik het zat. Ik vond het ook lastig om onderscheid te maken tussen wat echt was en niet. Ook qua tijdbesef. Dat was moeilijk te bevatten

Toen dacht ik: het is mooi geweest. Ik ga naar bed. Maar ja stom, want het zou nog zeker 6 uur gaan duren. Kon ik op dat moment niet opkomen. Het werd steeds heftiger. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het wel of geen bad trip was, maar ik heb het als extreem heftig ervaren. In bed lag ik, net zoals een kat zijn draai moet vinden. Rondjes draaien en de juiste houding vinden. Alsof ik in een trechter zat en in te middelpunt/gaatje moet komen om lekker te liggen. Ik ben zeker 8 keer uit bed gekomen. Weer aankleden, naar de huiskamer, kachel aan, tv aan, chillen, spacen en voor m’n gevoel een paar minuten later weer terug: kachel uit, uitkleden, onder de warme dekens en liggen in het donker, enzovoorts en dan een paar keer, ik denk 8 keer ofzo. Ik was echt wel in de war en lag in gedachten ook helemaal in de kreukels, ondersteboven, achterstevoren, etc, heel raar. Qua tijdsbesef kon ik het niet rijmen, Het was op een gegeven moment een uurtje of 7 en dacht, ja is het nou 7 uur of 19.00 uur. Ik weet het echt niet. Ik begreep het allemaal wel (ook weer niet, maar geen paniek ofzo). Af en toe probeerde ik me iets wijs te maken door wat tegen mezelf te zeggen. Maar ja, ik kon niet praten haha. Uiteindelijk rond een uurtje of 10.00 een paar uur een podcastje liggen luisten van kieft, gijp en kornuiten en ik denk dat ik er rond een uur of 14 weer helemaal was. Poeh he, wat een heftige ervaring. Ik kan niet zeggen dat ik het heel kut vond, maar het was wel heftig. Ik heb er ook echt wel even van bij moeten komen, ik was achteraf behoorlijk onder de indruk. Volgende keer maar een half of 2/3 zegeltje doen (en verder niks er bij, ja een taxi'jte ofzo.

Ik vraag me af of er meerdere zijn die een soortgelijke ervaring hebben gehad?

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Jaloers, in zekere zin. Juist dit soort gelezen ervaringen zorgt er voor dat de zegeltjes in mijn kast steeds ongebruikt geleidelijk aan werking verliezen.
Denk dat jij geen bad trip had, wel een leerzame. Die richting geeft aan een nieuwe ervaring.

Maar hoe respecteer ik iets waarvan ik de grootheid niet ken ?

Kwak

Bewuste gebruiker
Stop met combineren van (psychedelische) drugs en alcohol!
Vier bieren van 10% plus twee kleine bieren achteraan dat is echt veel en niet stoer.
Maar goed je geeft dit volgens mij in je laatste zin aan :)
Zorg dat je tevoren behagelijk in temperatuur hebt. Als ik begin van de trip een beetje koud heb, blijft de kou lang aanhouden.
Een muts opzetten kan werken. Omdat de meeste kou je hoofd verlaat. (Nooit uitgeprobeerd overigens )

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Iets als LSD moet je gewoon niet gaan combineren met andere dingen en al helemaal niet met alcohol. Ga zo door en je gaat vroeg of laat wél een ervaring krijgen die heel erg kut is, mogelijk zelfs met blijvende geestelijke gevolgen.

Sommigen moeten het op de harde manier leren (ik ook, met LSD icm wiet), maar toch raad ik je aan om als het even kan jezelf dat te besparen.

Ik zou de categorie (psychedelica) beschouwen als een klasse apart. Middelen die je met respect behandeld en er dus voor zorgt dat je ze niet combineert, op een goed tijdstip neemt, in een goede setting, met een goede mindset en met goede mensen samen doet. Dán krijg je de fantastische ervaringen. Niet zoals jij het nu doet. Nu is het Russian roulette, tot je die trip tot in de hel gaat krijgen.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Jaloers, in zekere zin. Juist dit soort gelezen ervaringen zorgt er voor dat de zegeltjes in mijn kast steeds ongebruikt geleidelijk aan werking verliezen.
Denk dat jij geen bad trip had, wel een leerzame. Die richting geeft aan een nieuwe ervaring.

Maar hoe respecteer ik iets waarvan ik de grootheid niet ken ?
Ik denk dat je al een goede start maakt door te beseffen dat je het niet moet onderschatten. Er zit inderdaad een dillema tussen je goed voorbereiden en dat eigenlijk niet kunnen omdat je niet precies weet waarop je je moet voorbereiden.
Het is de hoge duikplank: ga je springen of langs het trappetje weer naar beneden?
Ga in ieder geval pas van de hoge als je eerst eens van de lage gedoken hebt (dus doe de eerste keer een lage dosis)
Als je je daarnaast goed inleest over de basisregels van set en setting, tripsitter etc én, je eerlijk naar jezelf kunt kijken (je zwakheden durft te erkennen), dan krijg je een mooie ervaring. Edit: er schiet me nu te binnen dat egodood ook op lagere doseringen kan plaatsvinden, hou er bij het nemen van psychedelica dus altijd rekening mee dat je dit kàn doormaken, er is genoeg over geschreven dus lees je gewoon goed in over dit fenomeen.
Dat gezegd hebbende kan jij en jij alleen weten of je er klaar voor bent, neem daar je tijd voor. Ik heb sinds mijn pubertijd interesse in psychedelica, maar moest 38 jaar worden voordat ik de sprong durfde te wagen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan