Verslaving sloopt me helemaal

Hallo allemaal,

Ik vind het sowieso lastig hier open over te praten, aangezien er vaak enkel negatief commentaar, soms helemaal geen commentaar op wordt gegeven.. (buiten hier om). Je niet gehoord voelen terwijl de schreeuw om hulp zo groot is, is misschien nog wel het ergste. Ik ben altijd al verslavingsgevoelig geweest, dit begon met coke tijdens het uitgaan in het weekend. Wat op den duur dagelijks werd.. toen in een relatie geraakt met verschillende gebruikers, waar ik 3mmc en GHB leerde kennen. De coke werd vervangen door 3mmc.. GHB bleef beperkt tot het weekend. Tijdens de laatste relatie met een narcist is het helemaal fout gegaan.. hij vergat soms wat GHB bij mij thuis, waarna ik het na een stressvolle werkdag ging pakken. De 3mmc was hier vervangen door speed. Dit werd beide dagelijks 1,5 jaar geleden.. mijn baan verloren, en nu ondertussen bijna een jaar thuis. Na 10 maanden wachttijd in behandeling gekomen bij een kliniek (ambulant want ze vonden de dosis niet hoog genoeg). Ze lieten soms weken niets horen, en ik ben uit wanhoop verder gaan zoeken naar alternatieven.. Ik ben zoveel tijd kwijt, mezelf volledig kwijt, de hoeveelheid is uiteraard toegenomen naar nu zo’n 50-60ml per dag. Daarbij weer dagelijks aan de 3mmc gegaan omdat speed niets meer deed. Ik heb geen vrienden meer om me heen waar ik op kan rekenen (door veel hiervan zijn de problemen groter geworden en had ik toch afstand moeten doen..), de wachttijden voor alleen een intake al zijn maanden.. Ik ben sinds 3 dagen hierdoor ook nog suïcidaal geworden, omdat ik denk dat ik er op deze manier gewoon niet meer uit kom en vanaf kom. Ik trek het niet gewoon een paar uur kunnen slapen (ook met slaapmedicatie blijkbaar niet), niet rusten, je zo verrot voelen en dan ook nog bij niemand terecht kunnen/de deur niet uit kunnen niet meer. Je leven staat gewoon echt stil.. Ik heb altijd hard gewerkt, ook weer mooie doelen voor ogen.. Maar het vooruitzicht zoals het nu is, is geen volhouden aan :(

Is er dan echt geen manier of kliniek die een spoed beleid hanteren? Of sneller iets voor je kunnen doen dan de 20 weken wachttijd voor intake, laat staan behandeling.. Ik weet gewoon niet meer waar ik moet zoeken of moet beginnen. :(

groetjes,
AG.

Tartarus

Bewuste gebruiker
Wat klote zeg meid. Ik vind het echt vreselijk voor je.
Dat suïcidale moet je maar even uit je hoofd zetten. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar mooiere tijden komen er aan. Dat is mijn belofte aan jou.

Wat je in de tussentijd zou kunnen doen is inlezen hoe je zelf gebruik kan afbouwen. Of helemaal stoppen.

Door hier al een begin te maken met er over te praten heb je al een heel groot stap gezet.

Kijk even om je heen of er mensen zijn die je in vertrouwen kan nemen en die jouw kunnen helpen, ondersteunen. Je moed kunnen aanpraten en zo.

Blijf ook regelmatig met je huisarts in gesprek en vraag of die nog andere alternatieven of adviezen heeft.

Maar besef alsjeblieft een ding heel goed: je staat er niet alleen voor.
Doe alsjeblieft jezelf niets aan in de tussentijd.

Als je op dit forum rondkijkt, zal je genoeg succes verhalen lezen van mensen die van nog ergere verslavingen zijn genezen.
Je mag me altijd een privé bericht sturen als je van je af wil kletsen. Alhoewel ik een leek ben op dit gebied, zal ik je proberen te ondersteunen waar mogelijk.

pistebully

Experimenterende gebruiker
Lieverd wij horen jou. Ik lees het bericht met trillende oogleden, het wekt ook nare herinneringen op bij mij. Zelfmoord moet je echt uit je hoofd zetten. Je kunt dit aan. Ga mediteren en ga volledig in het gevoel zitten (nuchter). Adem in en adem uit. Dit was en is het wondermiddel voor mij. Wees nieuwsgierig. Ik ben zelf 2 jaar verslaafd geweest aan benzo en ghb maar door meditatie en zelfonderzoek (voelen) heb ik mijn verslaving vaarwel gezegd (nu ruim 6 jaar geleden). Jij kan dat ook! Je mag mij gerust een pm sturen. Ik sta voor jou klaar.

Torchic

Badass junkie
Dat suïcidale moet je maar even uit je hoofd zetten. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar mooiere tijden komen er aan. Dat is mijn belofte aan jou.
Zelfmoord moet je echt uit je hoofd zetten.
Ik snap dat het goed bedoeld is maar ik krijg hier altijd een beetje de kriebels van want als iemand suïcidaal is dan zet je dat niet zomaar uit je hoofd. En daarnaast iemand een belofte doen dat er betere tijden komen zou ik zelf ook niet zo gauw doen want dat is helaas niet iets wat je kunt beloven want je weet het gewoonweg niet. (En al helemaal niet als je de persoon in kwestie niet kent)

Is er ook sprake van psychische problematiek? Heb je toevallig al eens contact gehad met de crisisdienst van de GGZ?

Je kunt altijd contact opnemen met 113 om over je suïcidale gedachten te praten. Ik kan me voorstellen dat het je afschrikt maar het is echt een aanrader want het zijn ontzettend professionele en lieve mensen die daar aan de telefoon of chat zitten.

Hou vol!💕

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Hallo allemaal,

Ik vind het sowieso lastig hier open over te praten, aangezien er vaak enkel negatief commentaar, soms helemaal geen commentaar op wordt gegeven.. (buiten hier om). Je niet gehoord voelen terwijl de schreeuw om hulp zo groot is, is misschien nog wel het ergste. Ik ben altijd al verslavingsgevoelig geweest, dit begon met coke tijdens het uitgaan in het weekend. Wat op den duur dagelijks werd.. toen in een relatie geraakt met verschillende gebruikers, waar ik 3mmc en GHB leerde kennen. De coke werd vervangen door 3mmc.. GHB bleef beperkt tot het weekend. Tijdens de laatste relatie met een narcist is het helemaal fout gegaan.. hij vergat soms wat GHB bij mij thuis, waarna ik het na een stressvolle werkdag ging pakken. De 3mmc was hier vervangen door speed. Dit werd beide dagelijks 1,5 jaar geleden.. mijn baan verloren, en nu ondertussen bijna een jaar thuis. Na 10 maanden wachttijd in behandeling gekomen bij een kliniek (ambulant want ze vonden de dosis niet hoog genoeg). Ze lieten soms weken niets horen, en ik ben uit wanhoop verder gaan zoeken naar alternatieven.. Ik ben zoveel tijd kwijt, mezelf volledig kwijt, de hoeveelheid is uiteraard toegenomen naar nu zo’n 50-60ml per dag. Daarbij weer dagelijks aan de 3mmc gegaan omdat speed niets meer deed. Ik heb geen vrienden meer om me heen waar ik op kan rekenen (door veel hiervan zijn de problemen groter geworden en had ik toch afstand moeten doen..), de wachttijden voor alleen een intake al zijn maanden.. Ik ben sinds 3 dagen hierdoor ook nog suïcidaal geworden, omdat ik denk dat ik er op deze manier gewoon niet meer uit kom en vanaf kom. Ik trek het niet gewoon een paar uur kunnen slapen (ook met slaapmedicatie blijkbaar niet), niet rusten, je zo verrot voelen en dan ook nog bij niemand terecht kunnen/de deur niet uit kunnen niet meer. Je leven staat gewoon echt stil.. Ik heb altijd hard gewerkt, ook weer mooie doelen voor ogen.. Maar het vooruitzicht zoals het nu is, is geen volhouden aan :(

Is er dan echt geen manier of kliniek die een spoed beleid hanteren? Of sneller iets voor je kunnen doen dan de 20 weken wachttijd voor intake, laat staan behandeling.. Ik weet gewoon niet meer waar ik moet zoeken of moet beginnen. :(

groetjes,
AG.
Bezoek eens een meeting. Er is er altijd wel één in de buurt. Daar kun je vrijuit praten over je verslaving en hoe je je voelt, zonder veroordeeld te worden.

Zie www.ca-holland.nl en www.na-holland.nl voor details.

Hou moed, er is een uitweg. Je kunt weer een fijn leven krijgen als je je inzet om te herstellen.

Er zijn hier verl mensen die hebben gezeten waar jij nu zit. Als de berichten van mensen jou aanspreken stuur ze eens een privébericht. Ik lees en reageer altijd.

😘

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

groetjes,
AG.
Hoi girl addict,

Als je suicidale gedachten heb kun je altijd naar een crisisdienst bellen van de ggz. Waarschijnlijk word je dan ook wel wat naar boven in de wachtlijst geplaatst.

Ik heb een aantal maanden terug een suicide poging gedaan en kon zelfs meteen opgenomen worden als ik hat ingestemd.

Met ghb heb ik geen ervaring maar heb wel al jaren een speedverslaving.
Mocht je even van je af willen schrijven mag je me een priveberichtje sturen.

Heel veel liefs en sterkte

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een relatie met een narcist kan je gevoel van zelfvertrouwen compleet slopen. Door je constant te gaslighten ga je heel erg aan jezelf twijfelen, en stukje bij beetje wordt die twijfel de standaard. Dus ik kan heel goed snappen dat je daardoor in een negatieve spiraal raakt.

Ik snap alleen niet helemaal waarom de wachttijden zo lang zouden moeten zijn. Zijn er misschien nog andere mentale problemen waarmee je worstelt, die de behandeling complex maken? Zo niet, dan zou eigenlijk elke verslavingszorginstelling gewoon je klachten moeten kunnen behandelen. En er is echt wel plek hoor. Ik zou er gewoon zelf achteraan bellen. Als het niet een instelling bij jou in de buurt is, dan misschien eentje wat verder weg. Om je te helpen: Novadic-Kentron zit in Noord-Brabant, Emergis in Zeeland, Jellinek in Utrecht en Amsterdam, de Brijder in Noord-Holland en Tactus in het oosten van het land. Als je toch thuis zit met suïcidale neigingen dan kan je ze net zo goed even opbellen, zo van 'hallo, help mij!' Je bent het waard hoor verdomme.

Sowieso kan ik je aanraden om gewoon weer naar de huisarts te gaan. Zeg er duidelijk bij dat je suïcidale gedachten hebt gekregen mede omdat je zo lang hebt moeten wachten. Ik denk net als @Sniffle88 dat je dan hoger op de wachtlijst komt.

Laat je niet zomaar afschepen hoor! Kom op voor jezelf 💪

Onthoud dat suïcidale gedachten ook het resultaat kunnen zijn van veel gebruik van speed. Zo kan je een deel van de lading van de gedachten weghalen; het is slechts een symptoom van de middelen die je gebruikt. Natuurlijk zit je in een shitsituatie met je vrienden weg, baan kwijt, en moeite met drugsgebruik. Maar het is ook heel logisch dat je je kut voelt door de situatie waar je in zit. Het ligt dus voornamelijk aan je omgeving, en die kunnen we veranderen. Dus wees lief voor jezelf, zoek een ondersteunende omgeving, breng de triggers en valkuilen voor drugsgebruik in kaart, vermijd die triggers, en ga dingen doen die een goed gevoel geven over jezelf.

Dat zijn een hoop dingen om te doen, en je hebt dat natuurlijk niet zo 1,2,3 gefixt. Maar geef jezelf even de tijd om het op te lossen, ja?

Wij zijn er in de tussentijd om je de juiste richting op te wijzen 😘

Damius

Bewuste gebruiker
Wat een vreselijke situatie en via deze weg wil ik je in ieder geval veel sterkte wensen de komende tijd. Inhoudelijk heb ik eigenlijk niets aan te vullen op de waardevolle adviezen die hier boven staan. Ik wil je voornamelijk aanmoedigen om erover te blijven praten, al dan niet gewoon via dit forum. Dat gaat je hoe dan ook helpen in je proces.

N3K0

Badass junkie
daarnaast iemand een belofte doen dat er betere tijden komen zou ik zelf ook niet zo gauw doen want dat is helaas niet iets wat je kunt beloven want je weet het gewoonweg niet
Die komen uiteindelijk ooit inde toekomst 100% zeker.

Ik geloof daar ook heel erg in dus ik vond het juist wel fijn omte lezen dat iemand dit zo zegt.

Beter dan het komt nooit meer goed dat beloof ik😅

• Like
Waarderingen: XMR

Nathaniel

Wijs gebruiker
De meeste zorgverzekeringen vergoeden wel een paar psycholoog sessies. Lekker doen! Geen directe oplossing maar een uur op de bank met alle aandacht voor jou is heel erg fijn

Sterkte en succes!

• Like
Waarderingen: N3K0

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Ik wil je zoals mensen hierboven echt afraden ook maar een poging tot suïcide te doen. Je bent nu jezelf niet en dit is waarschijnlijk niet iets wat je zou overwegen in nuchtere toestand.

Voor jouw beeldvorming, een kleine maand geleden zat ik 'snachts naar een mes te staren die letterlijk voor mijn neus lag om de kortste route te nemen om van mijn ellende af te komen (machteloosheid voornamelijk), nu een kleine 2 weken in opname ben ik toch wel zo blij dat ik toen niks gek heb gedaan. Nuchter is het leven namelijk echt geweldig, er is zoveel te beleven en om voor te leven, echter is je blik nu ernstig vertroebeld.

Helaas is het wel zo dat zelfs met zo'n verhaal ik geen voorrang kreeg voor een opname (yay Nederlandse gezondheidszorg), maar dit uitspreken richting je dokter zal er wel voor zorgen dat je via crisisdienst in beeld komt bij de lokale verslavingszorg en hierdoor in de gaten gehouden zal worden en wellicht wel via een versneld traject hulp kunt krijgen.

Er zijn diverse klinieken zonder lange wachttijd, echter is het dan wel verder van huis. Dat moet je dan voor lief nemen. Je kunt me een PM sturen als je daar wat info over wilt. Vaak wel een eigen bijdrage en uiteindelijk in het buitenland, maar er zijn wel mogelijkheden.

Sterkte!

Natozlato

Badass junkie
@Makelifegreatagain geweldige gebruikersnaam!

Ik lees een hoop lieve reacties hier.
Meisje ik zou je ook willen aanmoedigen om hier je verhaal te blijven doen.
Er is een betere toekomst, dit is jou ook gegund! 🩷

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
@Makelifegreatagain geweldige gebruikersnaam!

Ik lees een hoop lieve reacties hier.
Meisje ik zou je ook willen aanmoedigen om hier je verhaal te blijven doen.
Er is een betere toekomst, dit is jou ook gegund! 🩷
Hehe dankjewel!

Had gehoopt 'm ondertussen als Lifeisgreatagain te kunnen instellen, helaas liep dat even anders😒😑.

Maar we zijn weer op de goede weg💪

Torchic

Badass junkie
Die komen uiteindelijk ooit inde toekomst 100% zeker.

Ik geloof daar ook heel erg in dus ik vond het juist wel fijn omte lezen dat iemand dit zo zegt.

Beter dan het komt nooit meer goed dat beloof ik😅
Ik snap wat je bedoeld! Positiviteit in dit verhaal is erg belangrijk en wie weet zou je het kunnen manifesteren haha. Maar ik vind niet dat iemand aan je kan beloven dat het goed komt of dat er betere tijden aankomen want gewoonweg niemand weet hoe het leven verder zal gaan lopen.

Misschien een ietwat ander voorbeeld maar in het ziekenhuis zeggen ze over het algemeen ook niet dat een operatie goed gaat komen want ze weten de uitkomst en eventuele complicaties van tevoren niet. Ze zullen dan zeggen dat ze hun best gaan doen voor je.

Maar een positieve instelling scheelt al de helft!🤩

FredKroket

Badass junkie
Ik heb goede ervaringen met Terwille. Zij hebben meerdere plekken in NL. Zou ze zeker eens bellen.

Zelf een einde er aan maken heb ik ook aan gedacht toen het niet goed met me ging. Maar dat voelde toch als een soort easy way out. Soort van allerlaatste optie. Bel vooral 113 als je zulke gedachten hebt! En deel hier je verhaal want velen hier hebben vergelijkbare dingen meegemaakt zoals je kan lezen in dit topic. En we kunnen allemaal wat van elkaar leren.

First things first, zelf contact ipnemen met klinieken. Heb ik ook gedaan en dat werkte voor mij goed.

Alinde

Badass junkie
Zonder sociale contacten is het bijna niet te doen. Ik zou je ook zeker aanraden een meeting te bezoeken. Je wordt letterlijk met open armen ontvangen.

Eenzaamheid kan ook depressief (en suïcidaal maken). Veel mensen bij de meeting zullen dat wel herkennen.

Ik begrijp niet helemaal je stuk over de behandeling bij de kliniek. Ben je daar nu helemaal uitgeschreven?
Of kun je nog aangeven dat je situatie is verslechterd?

De wachttijden zijn naar, ik heb er ook mee te maken. Dat je toegeeft ‘ik ben verslaafd’ en denkt dat het gaat zoals op televisie… en dat blijkt dan toch ff anders.

N3K0

Badass junkie
Ik snap wat je bedoeld! Positiviteit in dit verhaal is erg belangrijk en wie weet zou je het kunnen manifesteren haha. Maar ik vind niet dat iemand aan je kan beloven dat het goed komt of dat er betere tijden aankomen want gewoonweg niemand weet hoe het leven verder zal gaan lopen.

Misschien een ietwat ander voorbeeld maar in het ziekenhuis zeggen ze over het algemeen ook niet dat een operatie goed gaat komen want ze weten de uitkomst en eventuele complicaties van tevoren niet. Ze zullen dan zeggen dat ze hun best gaan doen voor je.

Maar een positieve instelling scheelt al de helft!🤩
Ik denk, dat je het vooral jezelf moet beloven. (En geloven/hopen/beseffen dan alleen ikzelf mijn leven beter kan maken)
Maja dat is natuurlijk ieders eigen keuze.

Hoop doet leven, hoop dan maar op betere tijden❤

Diamant

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

groetjes,
AG.
Lieve lieve schat, het komt allemaal goed! I feel you. Ik zit ook al sinds december te wachten op een behandeling bij de jellinek en ze maken er echt een zootje van. Ik heb letterlijk gezegd wat jij in je bericht ook zegt: het laatste teams gesprek lieten de psychologen van Jellinek me weten dat ik weer terug moest naar de tekentafel omdat de intaker mij voor een te lichte behandelvorm had ingedeeld, na 6 maanden wachten. Ik zat huilend achter mijn laptop en ik zei; ik schreeuw letterlijk om hulp, maar nu moet ik daar weer op wachten omdat het “systeem” mij niet kan helpen?
ik heb 4 oktober weer een intake en 24 oktober mijn nieuwe behandeling.
Op jellinek kan je dus niet rekenen, je gaat dus zelf de eerste stappen moeten nemen.
Ga uit je huis. Ga naar je ouders, een oude vriendin die je nog wel spreekt, oid. Bestel niet. Vooral geen GHB. Jij kan dit en elke keer als jij ghb laat komen kies je ervoor om jezelf kapot te maken.
echt ga uit je huis voor een paar dagen en praat met mensen, desnoods boek je een hostel in het buitenland waar je ook geen drugs kán kopen, maar focus op eten, rust en praten. Als je moe bent ga je slapen (geloof me, na je lichaam zo lang uitgeput te hebben word je echt een keer moe), als je honger hebt eet je, en als je mensen wil zien ga je douchen en praat je met mensen. Rust, reinheid en regelmaat. Zonder drugs. Jij kan dit en jij bent het waard om te leven 🫶🏼 stop met jezelf het leven niet te gunnen want het wordt echt beter!! Jij verdient het om te leven en je bent een sterk mens!!

Diamant

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

groetjes,
AG.
Hopelijk gaat alles goed met je 🫶🏼

caninus

Bewuste gebruiker
Trubendorfer zou je ook kunnen proberen. Ik kon in Nijmegen binnen 2 weken terecht voor intake en binnen 2 weken traject in

Bovenaan