superlucy

Belezen gebruiker
Hallo allemaal, hier een update van mijn intense verslaving.
Ik ben inmiddels 1 maand alcohol en phenibut vrij, aangezien ik in het ziekenhuis lag. Ik ben sinds vandaag in de afkickkliniek om van de lorazepam af te komen. Dat is de enige medicatie/drugs wat ik nu nog neem.
Ik voel me mentaal echt verschrikkelijk, lichamelijk ben ik nog best rustig maar ik voel me zwaar en zwaar depressief. Maar ik weet dat ik door moet zetten en geduld moet hebben, het is ook niet niks wat ik in korte tijd allemaal naar binnen heb gegooid.
Als mensen nog tips hebben om de tijd in de kliniek goed door te komen dan hoor ik het graag. Het voelt nu als een soort van gevangenis, maarja ik heb ook tijd nodig om te wennen.

Damius

Bewuste gebruiker
Hoi hoi! Ik ken niet de ins en outs van je verslaving, maar zo te lezen ben je al flink aan de weg aan het timmeren wat betreft je herstel. Je mag echt reuze trots op jezelf zijn dat je nu zo hard aan jezelf werkt. Future you gaat je dankbaar zijn! Wees niet te streng, je doet nu wat je kunt en wat je moet doen: clean worden. Dat is een serieus besluit, waarmee je liefde naar jezelf en je omgeving toont. Probeer daar niet te zwaarmoedig onder te zijn. This is the best thing you can do!

Misschien is het fijn om wat luchtige podcasts te beluisteren of luisterboeken (ken je de app storytel?) tijdens je opname in de kliniek?

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Kliniek heb ik geen ervaring mee, maar de tip die ik je wil meegeven:

Accepteer dat je je nu niet goed voelt, het mag er zijn en is oke. Heb het geloof en het vertrouwen dat het beter wordt als je clean blijft en aan jezelf werkt. Wees niet streng voor jezelf. Gun jezelf de rust en de tijd om te herstellen.

You got this 👊🏻

_shikantaza

Badass junkie
Hallo allemaal, hier een update van mijn intense verslaving.
Ik ben inmiddels 1 maand alcohol en phenibut vrij, aangezien ik in het ziekenhuis lag. Ik ben sinds vandaag in de afkickkliniek om van de lorazepam af te komen. Dat is de enige medicatie/drugs wat ik nu nog neem.
Ik voel me mentaal echt verschrikkelijk, lichamelijk ben ik nog best rustig maar ik voel me zwaar en zwaar depressief. Maar ik weet dat ik door moet zetten en geduld moet hebben, het is ook niet niks wat ik in korte tijd allemaal naar binnen heb gegooid.
Als mensen nog tips hebben om de tijd in de kliniek goed door te komen dan hoor ik het graag. Het voelt nu als een soort van gevangenis, maarja ik heb ook tijd nodig om te wennen.
Ha Lucy,

Goed dat je van je laat horen. Benzo afkick is zwaar. Als je dat door kunt komen, kun je alles aan. Het zal lang duren maar je gaat je hoe dan ook beter voelen. Als je over een jaar terugkijkt kun je zo trots worden.

Heb je verslavingszorg geregeld voor na de detox? En nazorg voor na de verslavingszorg? Dat is echt cruciaal. Mocht dat nog niet zo zijn dan wil ik je nog een keer VZA aanraden hiervoor.

Verder om de tijd wat te doden in de detox - zorg dat je bezig blijft. Ga naar buiten als dat kan, ga hardlopen als je dat leuk vindt, of als je het vreselijk vindt ook. Lees een boek, kijk of je iets met de handen kunt gaan doen, al is het maar therapeutisch timmeren ofzo. Afleiding was voor mij echt heel belangrijk toen ik in de afkick zat. Een activiteit om uit m'n hoofd te gaan en niet meer bezig te hoeven zijn met hoe klote ik me voelde. Voor mij was dat vrijwilligers-groenwerk. Dat kan voor jou nu waarschijnlijk niet, maar je kunt er wel vast over na gaan denken, zodat je niet in een groot gat valt zodra je thuis komt. Katten aaien in het asiel, meehelpen bij de plaatselijke kringloop, koffie drinken in het bejaardenhuis, schoffelen in moestuin van de voedselbank, noem maar op. Je kunt voldoening halen uit dingen waarvan je dat nooit had gedacht.

Zet 'm op. Het komt wel weer goed.

superlucy

Belezen gebruiker
Ja het meest lastige vind ik het omgaan met het niet slapen en het constante hyper alert en overprikkeld zijn en niet kunnen ontspannen. Ik snap ook niet waar mn lichaam die energie nog vandaan haalt, al helemaal nadat ik zo ziek ben geweest. Maarja constant in de fight or flight modus. Dat zal denk ik nog wel even doorgaan. Wat is het heftig zeg, ik snap zo goed dat mensen dit een leven lang slikken uit paniek. Al is dat het laatste wat ik wil, ik wil het nooit meer aanraken.

superlucy

Belezen gebruiker
Maarja ik probeer het luchtig in te zien, slapen zal uiteindelijk wel weer lukken en een lichaam kan zoveel aan.

Bedankt voor de tips iig! En nazorg heb ik zeker ja. Ik ben ook continu bezig al met hoe ik het straks ga volhouden als ik weer thuis ben. Ik denk dat vooral alcohol lastig gaat zijn aangezien dat overal is en dat je aangeboden gaat worden. Maar de negatieve kanten ervan zitten wel heel erg in mn hoofd.

_shikantaza

Badass junkie
Maarja ik probeer het luchtig in te zien, slapen zal uiteindelijk wel weer lukken en een lichaam kan zoveel aan.

Bedankt voor de tips iig! En nazorg heb ik zeker ja. Ik ben ook continu bezig al met hoe ik het straks ga volhouden als ik weer thuis ben. Ik denk dat vooral alcohol lastig gaat zijn aangezien dat overal is en dat je aangeboden gaat worden. Maar de negatieve kanten ervan zitten wel heel erg in mn hoofd.
Als je goede verslavingszorg en nazorg hebt krijg je genoeg houvast om daar goed mee om te leren gaan. Dat het je aangeboden wordt, betekent nog niet dat je het hoeft te accepteren. Is je huis al middelenvrij?

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja het meest lastige vind ik het omgaan met het niet slapen en het constante hyper alert en overprikkeld zijn en niet kunnen ontspannen. Ik snap ook niet waar mn lichaam die energie nog vandaan haalt, al helemaal nadat ik zo ziek ben geweest. Maarja constant in de fight or flight modus. Dat zal denk ik nog wel even doorgaan. Wat is het heftig zeg, ik snap zo goed dat mensen dit een leven lang slikken uit paniek. Al is dat het laatste wat ik wil, ik wil het nooit meer aanraken.
Ik kan je de podcast 'Nothing much Happens' écht aanraden. 'Bedtime stories for grown ups'. Ik kamp zelf met insomnia en een benzoverslaving waarvan ik thuis aan het afkicken ben en deze podcast helpt mij écht. Het zijn verhaaltjes waarin, zoals de titel al zegt, niet zo veel gebeurt. En ze worden twee keer achter elkaar verteld. Teletubbiestijl zeg maar. Écht fijn. Sterkte!! 🥰

superlucy

Belezen gebruiker
Iemand trouwens nog tips om je eetlust op te wekken? Die is bij mij helemaal weg door het afkicken. Ik heb gewoon geen honger de hele dag, maar wil natuurlijk wel aan mn voedingstoffen komen. Bewegen en sporten doe ik al maar ik krijg er geen honger van.

_shikantaza

Badass junkie
Iemand trouwens nog tips om je eetlust op te wekken? Die is bij mij helemaal weg door het afkicken. Ik heb gewoon geen honger de hele dag, maar wil natuurlijk wel aan mn voedingstoffen komen. Bewegen en sporten doe ik al maar ik krijg er geen honger van.
Dit is denk ik wel relevant: https://www.healthline.com/nutrition/16-ways-to-increase-appetite maar misschien zijn er nog wel meer tips van mensen met ervaring. Ik kan altijd wel eten zoals het een kat betaamt 😄.

De Zandman

DF-koning
Ik ging ter afleiding in de ontwenningskliniek schaken met mede cliënten.
Dit werkte ontzettend goed om dat nare gevoel van ontwenningsverschijnselen te omzeilen!
Het kan natuurlijk ook een ander spel zijn waar je goed bij moet nadenken, maar voor mij was schaken in de vrije tijd ontzettend belangrijk.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ben je wel flink aan het bewegen? Dat wil nog weleens helpen.

Ik heb een tijdlang intermittent fasting gedaan, tot ik te veel afviel, omdat mijn honger gewoon totaal uitbleef. Ben mezelf op een gegeven moment écht gaan force feeden, mede omdat de dokter aan de bel trok. Dus met tegenzin weer gaan ontbijten. Inmiddels is mijn lijf er weer aan gewend en is de trek wel teruggekomen. Soms dus ook écht gewoon een harde afspraak met jezelf maken dat het gewoon maar moet, ook al heb je geen zin.

Mij hielp het in het begin om echt actief op zoek te gaan naar producten met veel calorieën erin. Dus volle kwart, volle yoghurt, kaas, avocado, noten en zo. Hoefde ik niet zo veel te eten om tóch voldoende binnen te krijgen. Nog een tijdje van dat weight gain powder genomen maar dat vond ik gewoon te ranzig. Inmiddels (gestopt met nicotine, dat doet het 'm wel) ben ik weer een paar kilo zwaarder en niet meer aan de ondergrens van wat gezond is.

Succes!!

superlucy

Belezen gebruiker
Dankje allemaal voor de tips! Het gaat nu al iets beter met mijn eetlust. Ook merk ik dat 'oude' emoties weer omhoog komen, ben al urenlang aan het huilen pff. Dat hoort er denk ik bij, wel intens die stemmingswisselingen. Ik kijk er naar uit om mij ooit weer stabieler te voelen.

annihilation

Badass junkie
Je zou tijdelijk calorieën kunnen drinken dus shakes maken. Vast voedsel is natuur beter maar je lichaam is ook gewoon calorieën nodig. En drinken gaat mensen vaak makkelijker af dan eten.

Ape

Badass junkie
Probeer eens een buillonnetje te drinken, dat wekt de eetlust vaak wel op.

Bovenaan