SsjMonkeyDBankai

Experimenterende gebruiker
Goeie dag leden ik probeer af te kicken van de tramadol waar ik al 10 jaar aan verslaafd ben. Het beheerst me leven en ik word morgen al 27, ik val steeds terug op 50/100mg per dag. Ik zat op 3/400mg per dag maar heb dit afgebouwd, maar verder dan dat lukt het me niet zonder hulp. Ik vind de tramadol al maanden niet eens meer lekker ik geniet er niet meer van, volgens mij heb ik al me reserves gebruikt en weet ik zeker dat ik een aantal keer in een serotonine syndroom gezeten heb. Ik heb diazepam bij een maat kunnen aanschaffen van het merk bensedin Galenika echter merk ik dat de werking toch anders voor verslaving werkt dan bijvoorbeeld Oxazepam die ik in het verleden ook voor me tramadol verslaving heb gehad. Het enige wat er gebeurt als ik de diazepam inneem is dat je kans hebt dat ik gewoon ko knal terwijl ik me stoel zit en op me steam deck of op me switch speel. Ik heb nog 1 clonazepam hier om te testen ook van een vriend van me gekregen en denk erover na om hem vandaag in te nemen om te kijken of ik zonder de tramadol kan met deze benzo. Ook krijg ik vanmiddag een telefonisch consult met mijn dokter over wat ik als beste kan nemen voor mijn verslaving kwa benzos en hoop dat ie mij dit voor kan schrijven. Atm ben ik een beetje radeloos geworden in wat nou de beste optie benzo voor mij zou zijn. Bij de Oxazepam voelde ik echt dat het werkte, als ik namelijk agressief werd of me hoofd knalde uit elkaar van de afkick verschijnselen dan stopte de oxa dit wel redelijk goed. Ook wat ik merkte als ik bijvoorbeeld koffie dronk en dan nam ik oxa dan was het pats de stress van de caffeine is weg. Alleen de na effecten van Oxa zijn niet om naar over huis te schrijven,daarna voelde ik me echt verschrikkelijk wanneer het uitwerkte en bij de diazepam heb ik dit niet. Alleen bij diazepam heb ik meer het gevoel alsof ik een zombie word. Ik slaap drie keer per dag en ik voer geen reet uit, ik ben mezelf gewoon niet en vind niks meer leuk. Ik hardloop de laatste weken ook veel(ik gym en hardloop al jaren) maar de laatste weken heb ik een keer 35Km hardgelopen op een dag en getraind en een andere dag 25Km hardgelopen aan een stuk door. Dit heb ik gedaan om de cravings van me tramadol te onderdrukken echter is dit niet de oplossing dat merk ik zelf nu ook wel want hier is moeilijk van te herstellen en het heeft tijd nodig helemaal tijdens me afkick.

Ik heb op 30 april ook een afspraak met de psycholoog maar ik vind dit te lang duren ik wil nu stoppen ik voel me gezondheid/hersenen door die tramadol gewoon achteruit gaan ben constant ziek ook omdat me weerstand en mindset gewoon niet meer zo ijzersterk was als dat die dat vroeger was 😅

Hebben jullie tips/advies wat ik aan mijn dokter zou kunnen vragen kwa benzo welke het beste zou werken voor mijn cravings van de tramadol waarop ik normaal kan functioneren maar die wel echt goed werkt ?

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Regel het met je huisarts of een verslavingsarts. Ga niet op eigen houtje met Benzo’s aan de slag anders raak je daaraan verslaafd en van afhankelijk. Dat ben je al met een week of twee dagelijks gebruik. En de Benzo afkick is voor de meeste mensen een stuk erger dan de opiatenafkick.

SsjMonkeyDBankai

Regel het met je huisarts of een verslavingsarts. Ga niet op eigen houtje met Benzo’s aan de slag anders raak je daaraan verslaafd en van afhankelijk. Dat ben je al met een week of twee dagelijks gebruik. En de Benzo afkick is voor de meeste mensen een stuk erger dan de opiatenafkick
Hoi Dupont dat klopt benzo verslavingen zijn ook echt super bad, echter is een tramadol verslaving een totaal geval apart als bijvoorbeeld van codeine of andere opioide ofzo. Dit is ook omdat het een anti depressieve werking heeft. Ik voel gewoon dat door de tramadol me brein stil staat en ik geen ontwikkeling meer maak ik wil hier van af. Me toekomst staat hiermee op het spel ik heb geen baan helemaal niks op het moment alleen een eigen huurhuis me vriendin is HBO opgeleid ze is pas 21 en ik heb niet eens me vmbo afgerond, we hebben al 3 jaar een relatie maar ze zou graag zien dat ik ook ergens aan de slag zou gaan maar de tramadol gooit voor mij gewoon constant roet in het eten. Ik ben serieus liever verslaafd aan benzos dan aan de tramadol ik ben ook 2-3 keer verslaafd geweest aan de Oxazepam maar aan de tramadol wel tig keer. En elke keer dat ik weer opnieuw probeer af te kicken word de afkick heftiger en heftiger ook omdat ik waarschijnlijk ouder word ofzo ik weet het niet maar die afkick is zo verschrikkelijk geworden dat ik nu al 3 jaar non stop minimaal 1-2 tabletten per dag moet nemen om te kunnen functioneren. In het verleden toen ik een jaar of 21/22 was was het ook wel naar de afkick maar niet zo zwaar als nu ik stopte vroeger wel is een aantal maanden achter elkaar maar dan kreeg ik weer pijntjes of dacht ik ah 1 tramadol kan geen kwaad word heus niet verslaafd en daar begon het weer 🥴 Het zal er ook wel mee te maken hebben dat je hersenen stoppen met herstellen/ontwikkelen vanaf je 25ste maar de afkick zijn echt verschrikkelijk geworden. Toen ik vorig jaar met mijn vriendin 3 daagjes naar Duitsland ging toen nam ik me tramadol 1 per dag maar dat was echt zwaar klote, nu gaan we 3 weken naar Mallorca in september en ik hou me hart al vast in de hoop dat ik er dan eindelijk vanaf ben en weer me leven op kan gaan pakken. Het is er bij mij echt ingevlogen als een sneak attack want ik functioneerde gewoon al jaren op die shit ik ging naar de sportschool ik liep hard(doe ik nu nog wel maar veel minder) ging naar familie/vrienden en deed gewoon allerlei dingen erop. Nu moet alles met pijn en moeite gebeuren en ik heb echt heel erg sterk het gevoel dat dit door de tramadol komt ik zit liever in me eigen hoofd dan dat ik onder de mensen ben heb ik gemerkt. Door de tramadol pak ik me switch of steam deck en dan gaan er weer maanden voorbij en heb ik weer duizenden uren gestopt in single player rpgs terwijl ik die tijd ook nuttig had kunnen besteden 😅 Dus ik snap je punt dat benzo afkick super heftig kan zijn maar tramadol vind ik nog vele malen erger dan een benzo verslaving voor mij atm

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Succes! Maar ik denk niet dat het de tramadol is die je leven lastig maakt, maar je verslaving gevoeligheid. Je zult denk ik meeste kans maken weer lekker in je vel te zitten door heel langzaam afbouwen van de tramadol.
Dagboekje bijhouden en gevoelens opschrijven.
Eerst maar eens een weekje 75mg en dan een paar weken 50 mg en dan eronder duiken! En kijken hoe lang het duurt voordat je je gevoelens accepteert en dan naar de 40mg of richting de 25mg. Denk aan taperstrips die je misschien kunt regelen?
Maar Benzodiazepines ben je binnen no-time ook verslaafd aan en dat gaat je zeker niet helpen is mijn gedachte. En als, dan moet je diazepam voor het slapen pakken en die langzaam afbouwen.

CaRRita

Belezen gebruiker
Hebben jullie tips/advies wat ik aan mijn dokter zou kunnen vragen kwa benzo welke het beste zou werken voor mijn cravings van de tramadol waarop ik normaal kan functioneren maar die wel echt goed werkt ?

Ik vraag me af in hoeverre in Nederland Suboxone wordt gebruikt als hulpmiddel bij afkicken van opiods? Zou dat in het geval van Monkey (de OP) ook een optie kunnen zijn?

Dit is ook omdat het een anti depressieve werking heeft.
Heb je al een 'echte' anti-depressiva geprobeerd? Want Tramadol is voor erge pijn, maar niet zozeer voor depressie.

Paranoize.

Badass junkie
Ik vraag me af in hoeverre in Nederland Suboxone wordt gebruikt als hulpmiddel bij afkicken van opiods? Zou dat in het geval van Monkey (de OP) ook een optie kunnen zijn?

Heb je al een 'echte' anti-depressiva geprobeerd? Want Tramadol is voor erge pijn, maar niet zozeer voor depressie.
Nederland is er best wel up to date in en er zijn al aardig wat suboxone mogelijkheden maar ik ben bang dat ze dit niet snel voor een tramadolverslaving voorschrijven hooguit alleen intern in een afkick kliniek

_shikantaza

Badass junkie
Hoi Dupont dat klopt benzo verslavingen zijn ook echt super bad, echter is een tramadol verslaving een totaal geval apart als bijvoorbeeld van codeine of andere opioide ofzo. Dit is ook omdat het een anti depressieve werking heeft. Ik voel gewoon dat door de tramadol me brein stil staat en ik geen ontwikkeling meer maak ik wil hier van af. Me toekomst staat hiermee op het spel ik heb geen baan helemaal niks op het moment alleen een eigen huurhuis me vriendin is HBO opgeleid ze is pas 21 en ik heb niet eens me vmbo afgerond, we hebben al 3 jaar een relatie maar ze zou graag zien dat ik ook ergens aan de slag zou gaan maar de tramadol gooit voor mij gewoon constant roet in het eten. Ik ben serieus liever verslaafd aan benzos dan aan de tramadol ik ben ook 2-3 keer verslaafd geweest aan de Oxazepam maar aan de tramadol wel tig keer. En elke keer dat ik weer opnieuw probeer af te kicken word de afkick heftiger en heftiger ook omdat ik waarschijnlijk ouder word ofzo ik weet het niet maar die afkick is zo verschrikkelijk geworden dat ik nu al 3 jaar non stop minimaal 1-2 tabletten per dag moet nemen om te kunnen functioneren. In het verleden toen ik een jaar of 21/22 was was het ook wel naar de afkick maar niet zo zwaar als nu ik stopte vroeger wel is een aantal maanden achter elkaar maar dan kreeg ik weer pijntjes of dacht ik ah 1 tramadol kan geen kwaad word heus niet verslaafd en daar begon het weer 🥴 Het zal er ook wel mee te maken hebben dat je hersenen stoppen met herstellen/ontwikkelen vanaf je 25ste maar de afkick zijn echt verschrikkelijk geworden. Toen ik vorig jaar met mijn vriendin 3 daagjes naar Duitsland ging toen nam ik me tramadol 1 per dag maar dat was echt zwaar klote, nu gaan we 3 weken naar Mallorca in september en ik hou me hart al vast in de hoop dat ik er dan eindelijk vanaf ben en weer me leven op kan gaan pakken. Het is er bij mij echt ingevlogen als een sneak attack want ik functioneerde gewoon al jaren op die shit ik ging naar de sportschool ik liep hard(doe ik nu nog wel maar veel minder) ging naar familie/vrienden en deed gewoon allerlei dingen erop. Nu moet alles met pijn en moeite gebeuren en ik heb echt heel erg sterk het gevoel dat dit door de tramadol komt ik zit liever in me eigen hoofd dan dat ik onder de mensen ben heb ik gemerkt. Door de tramadol pak ik me switch of steam deck en dan gaan er weer maanden voorbij en heb ik weer duizenden uren gestopt in single player rpgs terwijl ik die tijd ook nuttig had kunnen besteden 😅 Dus ik snap je punt dat benzo afkick super heftig kan zijn maar tramadol vind ik nog vele malen erger dan een benzo verslaving voor mij atm
Het eigen hoofd is voor een verslaafde één van de slechtste plekken om te zijn. Isoleren lost niks op. En Benzo’s ook niet. Zoek liever hulp met je verslaving. Ga het eens anders doen. Werk aan je problemen in plaats van vluchten in gamen.

Laatst bewerkt:

Lanadz

Ik ben 8 weken geleden door middel van Suboxone van mijn opiatenverslaving afgekomen. Momenteel ben ik de Suboxone nog aan het afbouwen maar dat gaat onder begeleiding en ik merk helemaal niets van enige afkickverschijnselen meer. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat Suboxone mijn leven heeft gered. Stuur me vooral een berichtje als je meer info wil maar ik zou zeker niet zelf gaan rommelen met benzos etc. Ik heb hulp gezocht bij Brijder en daar ben ik geweldig geholpen. Echt, zoek hulp want zelf afkomen van die rotzooi is zo lastig :(.

Lanadz

Nederland is er best wel up to date in en er zijn al aardig wat suboxone mogelijkheden maar ik ben bang dat ze dit niet snel voor een tramadolverslaving voorschrijven hooguit alleen intern in een afkick kliniek
Klopt, ik ben in een kliniek omgezet van oxycodon naar Suboxone. Het afbouwen van Suboxone gaat verder gewoon thuis onder begeleiding, bij mij dan in ieder geval.

De Zandman

DF-koning
Een paar woorden:
Blijf in vredesnaam van de Benzo's af!
Een benzo verslaving afbouwen is een heel nare afbouw, die wil je echt niet hoeven doen!
Afhankelijk van benzo's ben je binnen zeer korte tijd!

Benzo's, makkelijk teveel en daarna heel moeilijk terug....

SsjMonkeyDBankai

Een paar woorden:
Blijf in vredesnaam van de Benzo's af!
Een benzo verslaving afbouwen is een heel nare afbouw, die wil je echt niet hoeven doen!
Afhankelijk van benzo's ben je binnen zeer korte tijd!

Benzo's, makkelijk teveel en daarna heel moeilijk terug....
Een Tramadol verslaving is in mijn ogen vele malen erger dan een benzo verslaving ben er allemaal wel verslaafd aan geweest(tramadol,Oxazepam en diazepam allerlei andere drugs en alcohol)en de benzo is bij lange na niet zo erg als het afkicken van de tramadol. Maar goed iedereen reageert anders op stofjes etc natuurlijk. Dokter raad me ook aan om vooral de Oxazepam te nemen en niet de diazepam

SsjMonkeyDBankai

Nee nog niet maar ga het hier met me psycholoog over hebben

_shikantaza

Badass junkie
Een Tramadol verslaving is in mijn ogen vele malen erger dan een benzo verslaving ben er allemaal wel verslaafd aan geweest(tramadol,Oxazepam en diazepam allerlei andere drugs en alcohol)en de benzo is bij lange na niet zo erg als het afkicken van de tramadol. Maar goed iedereen reageert anders op stofjes etc natuurlijk. Dokter raad me ook aan om vooral de Oxazepam te nemen en niet de diazepam
Prima. Houd het ook open en eerlijk met je dokter, ga zelf niet met RC Benzo's aan de slag.

Houd er wel rekening mee dat iedere Benzo afkick erger wordt. Als je wat wilt nalezen daarover dan noemt men dat fenomeen "kindling".

PsyTekz

DF-koning
Tripreporter
Ik nam een klein half jaar dagelijks doseringen van 3 a 400mg tramadol.
Van de ene op de andere dag gestopt met deze doseringen en een dikke hel ontwenning ervaren tot ik na 3 dagen bij de huisarts aanklopte.
Meteen een tablet alprazolam meegekregen voor die avond en een recept voor temesta of lorazepam van 1mg.
Tabletje bij ontbijt en s'avonds heeft me door de ontwenning geholpen.
De lorazepam deed beter zijn werk dan de alprazolam.
Na 5 dagen gestopt met deze benzo en verder geen last meer gehad van tramadolontwenning behalve enkele maanden daarna gevoeliger voor pijn.
Misschien kan je hier wat mee maar als je al diazepam genomen hebt denk ik dat er al enige tolerantie zal zijn voor een lichtere kortwerkende benzo.
Zoek zeker geen vervanging voor de tramadol maar stop gewoon binnen de week ook met de benzo.

CaRRita

Belezen gebruiker
Ik ben 8 weken geleden door middel van Suboxone van mijn opiatenverslaving afgekomen. Momenteel ben ik de Suboxone nog aan het afbouwen maar dat gaat onder begeleiding en ik merk helemaal niets van enige afkickverschijnselen meer. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat Suboxone mijn leven heeft gered. Stuur me vooral een berichtje als je meer info wil maar ik zou zeker niet zelf gaan rommelen met benzos etc. Ik heb hulp gezocht bij Brijder en daar ben ik geweldig geholpen. Echt, zoek hulp want zelf afkomen van die rotzooi is zo lastig :(.
O, wat een geweldig bericht! Ik maak me vaak zorgen over of ik ooit nog eens van mijn oxy verslaving af kan komen. Zou je wat meer willen delen over je verslaving? Kan natuurlijk ook in een PB (fijn forum is dit toch). Ik slik momenteel 15-30 mg per dag (afhankelijk van mijn toestand) en hoewel het niet veel is, ben ik er natuurlijk wel he-le-maal verslaafd aan. Dus :sweatsmile: als het kan zoals jij beschrijft...

SsjMonkeyDBankai

Ik nam een klein half jaar dagelijks doseringen van 3 a 400mg tramadol.
Van de ene op de andere dag gestopt met deze doseringen en een dikke hel ontwenning ervaren tot ik na 3 dagen bij de huisarts aanklopte.
Meteen een tablet alprazolam meegekregen voor die avond en een recept voor temesta of lorazepam van 1mg.
Tabletje bij ontbijt en s'avonds heeft me door de ontwenning geholpen.
De lorazepam deed beter zijn werk dan de alprazolam.
Na 5 dagen gestopt met deze benzo en verder geen last meer gehad van tramadolontwenning behalve enkele maanden daarna gevoeliger voor pijn.
Misschien kan je hier wat mee maar als je al diazepam genomen hebt denk ik dat er al enige tolerantie zal zijn voor een lichtere kortwerkende benzo.
Zoek zeker geen vervanging voor de tramadol maar stop gewoon binnen de week ook met de benzo.
Ben alweer begonnen morgen afspraak bij psych dus hopelijk kan hij me helpen 😅

Lanadz

O, wat een geweldig bericht! Ik maak me vaak zorgen over of ik ooit nog eens van mijn oxy verslaving af kan komen. Zou je wat meer willen delen over je verslaving? Kan natuurlijk ook in een PB (fijn forum is dit toch). Ik slik momenteel 15-30 mg per dag (afhankelijk van mijn toestand) en hoewel het niet veel is, ben ik er natuurlijk wel he-le-maal verslaafd aan. Dus :sweatsmile: als het kan zoals jij beschrijft...
Ja tuurlijk, ik stuur je een PB ok. Maar je kan er echt afkomen, hoe moeilijk het ook lijkt nu.

Bovenaan