Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

shoreline oxy

Experimenterende gebruiker
beste,

in amerika heb je van die plekken waar je je gebruikte spuiten kan inleveren en dan krijg je schone terug. ik kan geen schone betalen, dus vroeg ik me af of iets dergelijks ook in NL bestaat? liefst omgeving randstad. na zo’n kutding 20x gebruikt te hebben penetreert het de huid amper…. ik wil gewoon schone spullen. ontsmet ze wel elke keer voor en na gebruik met alcohol, alleen zijn ze gewoon zo bot als maar kan.

TLDR: is er een gratis spuitenruil in NL (randstad)?

LucidLucy

Herstelgoeroe
Hmm ja dit ken ik wel. En dat maakt het ook lastiger om je ader te raken. Als ik er doorheen kwam schoot ik dan vaak te ver door.
Daarnaast beschadig je jezelf nog meer door geen nieuwe naalden te gebruiken. Als je de naald onder een microscoop zou bekijken zie je naast de botte punt ook een boel hapers. Dit brengt meer schade toe aan je huid en aders, dan een verse naald.

Ik heb geen weet van deze initiatieven, maar ben er vrij zeker van dat ze wel bestaan. Toch zeker in de randstad.

Aan de andere kant ben ik van mening dat iedereen die drugs kan betalen, ook prima z'n spuitjes en naalden kan betalen. Bij de apotheek kost het echt niet gek veel. Het is een schijntje in vergelijking met de kosten van de meeste drugs.
Zelf bestelde ik ze per 200/300 online. En bij korte terugvallen haalde ik ze los in de apotheek. Allebei was ongeveer even duur, de apotheek lijkt er geen winst op te rekenen hier. (Beetje grijs gebied of ik prijzen mag noemen volgens mij)

Wat injecteer je als ik vragen mag?
En waarom gebruik je IV als ROA?

shoreline oxy

Experimenterende gebruiker
heroïne… voor zover ik weet kan je bij apotheken geen naalden kopen, en de reden dat ik IV is omdat ik 180mg methadon nodig heb om niet af te kicken, en shotten is t enige wat helpt. krijg medicatie mee voor 7 dagen, is na 1 dag op, en ze willen me niet meer geven, waardoor ik moet blijven shotte en het is maar 1/5e van de prijs van methadon (straat). je kan ze idd online kopen, maar heb liever een plek waar ik ze fysiek kan kopen. als ik een apotheek binnenloop en vraag om 1ml spuit+naald, kan ik die dan gewoon kopen? in zo’n zakje van 10?

LucidLucy

Herstelgoeroe
heroïne… voor zover ik weet kan je bij apotheken geen naalden kopen, en de reden dat ik IV is omdat ik 180mg methadon nodig heb om niet af te kicken, en shotten is t enige wat helpt. krijg medicatie mee voor 7 dagen, is na 1 dag op, en ze willen me niet meer geven, waardoor ik moet blijven shotte en het is maar 1/5e van de prijs van methadon (straat). je kan ze idd online kopen, maar heb liever een plek waar ik ze fysiek kan kopen. als ik een apotheek binnenloop en vraag om 1ml spuit+naald, kan ik die dan gewoon kopen? in zo’n zakje van 10?

Ja bij vrijwel alle apothekers kan je dat volgens mij kopen. Anders van tevoren even bellen. Ik haalde ze meestal bij een serviceapotheek.
Je kan ze vaak ook bij de dienstdoende nachtapotheek krijgen van het ziekenhuis. Daar zijn ze wel echt kneiter duur.

Ze hebben alleen lang niet altijd alle maten op voorraad. Maar ik pakte dan de meest dichtbij zijnde maat. Zelfde geld voor spuitjes. Soms hebben ze geen 1ml, maar wel 2ml of 5ml. Zelf gebruikte ik eigenlijk bijna altijd 5ml.

Je kan natuurlijk bij die apotheek ook vragen of ze weet hebben van een spuiten ruil initiatief.
Sowieso is het wel zo netjes om naalden netjes in te leveren zoals het hoort. Ik weet niet hoe je dat nu doet, maar dit kan bij het ziekenhuis en misschien ook wel de apotheek.

Dan even heel wat anders. Heb je je middelen ook weleens geplugd?
Ook voor opiaten werkt dit erg goed. En het is toch beter voor je lichaam.

Een goede guide hierover is o.a.

En er is ook een topic/guide over te vinden op dit forum. Voor veel opiaat gebruikers is dit een goede oplossing. Het werkt bijna net zo goed als injecteren, mits je de juiste plugtechniek gebruikt.

Daarnaast is het gewoon veel minder frustrerend, want je zit vrijwel altijd goed. Mijn aders zijn lastig te vinden en ik had er soms erg veel moeite mee om te raken. Dat was echt niet leuk, zeker niet als je het als verslaafde 'asap nodig' hebt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
beste,

in amerika heb je van die plekken waar je je gebruikte spuiten kan inleveren en dan krijg je schone terug. ik kan geen schone betalen, dus vroeg ik me af of iets dergelijks ook in NL bestaat? liefst omgeving randstad. na zo’n kutding 20x gebruikt te hebben penetreert het de huid amper…. ik wil gewoon schone spullen. ontsmet ze wel elke keer voor en na gebruik met alcohol, alleen zijn ze gewoon zo bot als maar kan.

TLDR: is er een gratis spuitenruil in NL (randstad)?

Dutchversa1972

Belezen gebruiker
*modknip*

Na overleg onder de mods: het noemen van verkooppunten voor spuiten staan we niet toe. Wees hiervoor gewaarschuwd!

Laatst bewerkt door een moderator:

BelowTheFlow

Belezen gebruiker
Voor ieder doel wel de juiste spuit gebruiken ! Niet alleen de inhoud maar vooral ook de naald. Een 21 G naald is lomp en in onze context absoluut onschikt voor IV.
Die G waarde geeft de fijnheid van de naald aan: hoe hoger de G waarde, hoe fijner de naald.
Voor in een spier bijvoorbeeld 25G. Voor in een ader zo klein mogelijk. Ik als niet spuiter heb een paar 30G liggen voor "het geval dat". "Gastvrijheid".
Er zijn hier mensen die er veel meer van weten.

Ook de spuitjes met fijne geschikte naaldjes kosten niemand zich drugs veroorlooft de kop. Een essentiële en kleine uitgaaf !

LucidLucy

Herstelgoeroe
Voor ieder doel wel de juiste spuit gebruiken ! Niet alleen de inhoud maar vooral ook de naald. Een 21 G naald is lomp en in onze context absoluut onschikt voor IV.
Die G waarde geeft de fijnheid van de naald aan: hoe hoger de G waarde, hoe fijner de naald.
Voor in een spier bijvoorbeeld 25G. Voor in een ader zo klein mogelijk. Ik als niet spuiter heb een paar 30G liggen voor "het geval dat". "Gastvrijheid".
Er zijn hier mensen die er veel meer van weten.

Ook de spuitjes met fijne geschikte naaldjes kosten niemand zich drugs veroorlooft de kop. Een essentiële en kleine uitgaaf !
Wat er in de medische wereld aanbevolen wordt, wijkt wel af van wat je hier zegt. Ik wil hier niet graag neerschrijven welke naald voor wat omdat ik het dan te makkelijk maak om te injecteren voor m'n gevoel. Ik wil niemand aansporen.

Maar zeker IM, niet te dun pakken. Je wilt echt niet dat ie afbreekt.
IV... Tja ik gebruikte ook dunner dan wordt aanbevolen. Het probleem dan, als je wat moeite hebt met aders vinden, verstoppen deze te snel door je eigen bloed. 30g is echt wel heeeeel erg miniscuul en wordt vrijwel alleen gebruikt voor insuline (en blijkbaar botox).

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan