Schade/herstel na een relapse

Hallo stel me ff voor
Ben een gozer van 24 jaar.
Kom uit Rotterdam.

Heb jaren zitten blowen op me 16de begonnen.
17de begon ik meerdere keren per week te blowen.
18de was het dagelijks.
19de jaartje gestopt omdat me hoofd niet meer tegen wiet kon , Stoppen erg moeilijk mee gehad.
Op me 20de weer begonnen maar rookte alleen hasj en dat ging vrij goed.
21ste weer gestopt.
4 jaar zitten blowen dus.

Me laaste stop poging op me 21ste heb ik het heel erg moeilijk mee gehad.
Tijdens het roken van hasj heb ik geen tot amper klachten ervaren zoals met wiet bijv , Eenmaal gestopt begon ik last te krijgen van allemaal psychische klachten van het blowen.
Heeft me 1 of 1,5 jaar geduurd tot ik weer de oude was.
Heb ook echt gezworen om nooit meer te blowen.
Want wou nooit meer door die hell heen.
En toen kwam ik in adulthood….
Veel shit meegemaakt afgelopen tijd , Dierbaren van me zijn overleden.
Eenzaamheid.
Hoofd wat erg druk is.
Dus dacht fuck it zo erg zal het niet zijn.

Ik heb dinsdag wat white widow gekocht na 3 jaar gestopt te zijn , 2 Mini jointjes gerookt maar was geen succes haha.
Gedachten gingen alle kanten op parranoia negatief zelfbeeld etc…
En volgende dag erge brain fog gevoel van een mini kater.
Donderdag weer geprobeerd maar met hasj.
en dat was dus wel een succes dat was erg lekker hoofd heeft eindelijk wat rust.
3 dagen achter elkaar zitten blowen.

En besloten om er weer mee te stoppen. of misschien op heeel heeel afentoe te houden ( nog niet besloten )

Want ik ben de volgende dag erg suf en moe geen energie focus.
Ik ben bodybuilder en me trainingen zijn gewoon ruk als ik heb zitten blowen en ga alleen maar troep eten of me disipline gewoon weg is als ik een jointje heb gerookt 😅

Ik wil de volgende dag gewoon energiek en scherp zijn zodat ik me kan focussen op me trainingen dus ben weer met het blowen gekapt.

Alleen sinds ik vorige keer echt door een enorme extreme hell van 1 tot 1,5 jaar ging
Hoe enorm zal de schade zijn van 4 keer weer gerookt te hebben en er weer mee stoppen?
En hoe lang zal het herstel ervan duren?

Kordie

Badass junkie
Ik denk dat de "fysieke schade" wel mee valt, maar de mentale schade kan groter zijn.
Je gebruikt namelijk om je beterder te voelen, daar zit altijd wel een risico in.
Maar zo te lezen zijn de gewichten wel een dikke stok achter de deur :wink:

Ik denk dat de "fysieke schade" wel mee valt, maar de mentale schade kan groter zijn.
Je gebruikt namelijk om je beterder te voelen, daar zit altijd wel een risico in.
Maar zo te lezen zijn de gewichten wel een dikke stok achter de deur :wink:
Jaa heb het ook meer over de mentale schade , Sinds ik vorige keer echt door een hell ging van 1,5 jaar allerij psychische klachten echt klote man.
Dus vandaar dit topic wat ik kan verwachten van 4 dagen relapse en hoelang het herstel ongv kan duren.

Jaa zeker de gewichten zijn een sterke motivatie om gestopt te blijven.
De gewichten gaan boven alles en als iets ervoor zorgt dat ik minder goed kan trainen of me resultaten naar de klote gaan dan moet het weg.

Dat is allemaal heel persoonlijk.
Ik zou denken dat het wel meevalt qua duur, maar goed ik ken je natuurlijk niet
Nee snap ik natuurlijk sinds het allemaal persoonlijk is dat niet zo 123 in te schatten daarom hoeft niet 100% accuraat te zijn dat is onmogelijk.
Heb alleen geen zin in 1,5 jaar weer hell….

Dat is allemaal heel persoonlijk.
Ik zou denken dat het wel meevalt qua duur, maar goed ik ken je natuurlijk niet
oke kwa duur zal het allemaal wel meevallen dus.
Heb dinsdag denk tussen 0.2 en 0.4 gram gerookt wiet gerookt ongv , Niet veel dus
En donderdag tot zaterdag 1 gram hasj opgerookt in 3 dagen.
Totaal 1,2 / 1,5 gram cannabis
Erg weinig , Rookte vroeger meer per dag op dan ik over 4 dagen verspreid heb gerookt.

Kordie

Badass junkie
Rookte vroeger meer per dag op dan ik over 4 dagen verspreid heb gerookt.

Daarom.
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken.
In de zin van dat je weer in zo'n jarenlange zwarte zee rond moet dobberen.
En top dat je sport, dat is ook altijd goed

Manu76

Badass junkie
oke kwa duur zal het allemaal wel meevallen dus.
Heb dinsdag denk tussen 0.2 en 0.4 gram gerookt wiet gerookt ongv , Niet veel dus
En donderdag tot zaterdag 1 gram hasj opgerookt in 3 dagen.
Totaal 1,2 / 1,5 gram cannabis
Erg weinig , Rookte vroeger meer per dag op dan ik over 4 dagen verspreid heb gerookt.
Als je er nu echt mee kan stoppen zal het wel meevallen. Maar je hebt wat gerookt en je voelde je beter.., dus ik denk dat je niet zomaar gestopt blijft. De hell valt mee als je volledig achter je besluit komt te staan.

Daarom.
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken.
In de zin van dat je weer in zo'n jarenlange zwarte zee rond moet dobberen.
En top dat je sport, dat is ook altijd goed
Oke goed dat is ook weer mooi om te horen dat het allemaal wel mee zal vallen.
Dan zie ik het verder wel.
Misschien 1/2 maanden dat het lastig is wel logisch maar 1 jaar + geen zin meer in.
En zeker weten sporten is altijd goed , Maar echt bodybuilden is ook niet altijd persee heel goed voor de gezondheid….

Als je er nu echt mee kan stoppen zal het wel meevallen. Maar je hebt wat gerookt en je voelde je beter.., dus ik denk dat je niet zomaar gestopt blijft. De hell valt mee als je volledig achter je besluit komt te staan.
Oke dus als ik nú gestopt blijf zal de hell wel meevallen?

Kordie

Badass junkie
Misschien 1/2 maanden dat het lastig is wel logisch maar 1 jaar + geen zin meer in.

Met geluk kun je misschien over dagen of weken spreken. Omdat je maar heel weinig hebt gebruikt.
Blijf anders hier op het forum hangen: heb je altijd een luisterend oor van mensen die je begrijpen.

Manu76

Badass junkie
Oke dus als ik nú gestopt blijf zal de hell wel meevallen?
ja, maar je blijft niet gestopt vrees ik. Waarom was je weer gaan blowen? Op het moment dat ik een tijd gestopt ben, gaat het wel positief, maar op het moment dat ik een trekje heb genomen zit ik weer in de oude traditie. Met nicotine heb ik dat (gelukkig nu bijna 30 maanden clean) en met THC hetzelfde (momenteel constante thc intake)..

Als je 7 dagen niets blowt verandert mijn kijk op je slagingskans enorm trouwens.

• Like
Waarderingen: XMR
Met geluk kun je misschien over dagen of weken spreken. Omdat je maar heel weinig hebt gebruikt.
Blijf anders hier op het forum hangen: heb je altijd een luisterend oor van mensen die je begrijpen.
Oke dat is goed om te horen.
Merk wel dat ik nu beetje wat drukker in me hoofd begin te worden , En dat gedachtens beetje alle kanten op gaan.
Is nu ook 24 uur sinds me laaste joint.

ja, maar je blijft niet gestopt vrees ik. Waarom was je weer gaan blowen? Op het moment dat ik een tijd gestopt ben, gaat het wel positief, maar op het moment dat ik een trekje heb genomen zit ik weer in de oude traditie. Met nicotine heb ik dat (gelukkig nu bijna 30 maanden clean) en met THC hetzelfde (momenteel constante thc intake)..

Als je 7 dagen niets blowt verandert mijn kijk op je slagingskans enorm trouwens.
Jaa ik was gaan blowen omdat ik veel shit aan me hoofd had….
Alleen de gym is heilig voor mij wanneer iets tussen mij en de gym komt gaat het eenmaal weg.

Zal hier over week op terugkomen.

Probeer daar niet teveel aandacht aan te geven.
Het mag er zijn maar het hoeft niet op de voorgrond te blijven accelereren. Zoek wat afleiding bv.
Dat gaat na tijdje dus ook weer weg huh?
En oke ik zal er niet teveel aandacht aan geven zoek wat afleiding.
Het was er al voor het blowen hoor merk alleen dat het nu gewoon sterker is.
en dat het tijdens het blowen gedempt was.
Wat heerlijk was trouwens.
maar ja doelen gaan voor he.

Kordie

Badass junkie
Dat gaat na tijdje dus ook weer weg huh?

Natuurlijk.
Voelen dat het er is. Weten dat dat mag maar ook realiseren dat het weg gaat / erbij hoort.

en dat het tijdens het blowen gedempt was wat heerlijk was trouwens.

Dat heerlijke gevoel moet je niet teveel aan denken.
Dat geeft weer een verlangen waar je niks mee kan.
Anders zit je overmorgen weer met een tippie tussen je lippie :)

Hoef je met die gym niks als het ook zo verslavend voor je is?

Natuurlijk.
Voelen dat het er is. Weten dat dat mag maar ook realiseren dat het weg gaat / erbij hoort.
Dat is idd het beste om er mee om te gaan 💯
Dat heerlijke gevoel moet je niet teveel aan denken.
Dat geeft weer een verlangen waar je niks mee kan.
Anders zit je overmorgen weer met een tippie tussen je lippie :)
Klopt thanks voor de tip zal er niet meer te veel aan denken , Hebben geen zin dat ik weer met een tippie tussen me lippie zit.

Hoef je met die gym niks als het ook zo verslavend voor je is?
Wat bedoel je precies met hoef je met die gym niks?

Kordie

Badass junkie
Wat bedoel je precies met hoef je met die gym niks?

Sporten is goed, maar het moet niet door slaan (erg verslavend zijn).
Dat blijf je namelijk je verslavingsgen voeden, welliswaar niet door blowen maar door te actief sporten.
Wellicht is het goed om hier een soort van middenweg in te vinden. Wellicht kan een hulpverlener je adviseren hierin.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Probeer het los te laten en zie het gewoon aan voor wat het is. Met de dag. Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen als je gestopt blijft. Maar je loopt je zelf helemaal gek te maken nu en het houd je constant bezig. Das het laatste wat je moet doen.

• Like
Waarderingen: XMR
Bovenaan